عسل، یک مکمل بدنسازی طبیعی

به منظور انجام تمرینات 1-2 ساعته وزنه برداری و تمرینات هوازی، بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران مالتودکسترین یا دکستروز مصرف می کنند. این منابع کربوهیدرات به دلیل ماهیت آهسته سوختن و مصرف شدن انتخاب می شوند، که این می تواند به مدیریت سطح قند خون به دنبال تمرینات فشرده کمک کند. اما بسیاری از بدنسازان حرفه ای به این نتیجه رسیده اند که عسل یک ماده جایگزین عالی برای این مواد محسوب می شود.

عسل نیز مانند دکستروز برای افزایش سطح انسولین بعد از تمرین فوق العاده است. این ماده نه تنها طعم متفاوتی را ارائه می دهد (که در دنیای تغذیه بدن سازی بسیار عالی است) بلکه بدن نیز آن را کندتر می سوزاند. اما عسل نباید جایگزین دکستروز به عنوان منبع اصلی کربوهیدرات شما بعد از فعالیت بدنسازی شود.

شما می توانید عسل را در هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید، یا به صورت آنلاین از فروشگاه عسل رایحه خوانسار سفارش دهید و همیشه در دسترس شما قرار دارد. 1-2 قاشق غذاخوری عسل را با گوشت مصرف کنید تا مدت زمان تمرینات شما به حداکثر برسد.

عسل همچنین یک منبع غنی آنتی اکسیدانی برای بدن است، بنابراین بدنسازان برای کمک به امور روزمره خود در دوران ریکاوری بعد از تمرینات سخت، می توانند از عسل استفاده کنند.

البته قبل از مصرف عسل باید مطمئن باشید که نسبت به آن حساسیت ندارید و هرگونه واکنش بد یا عوارض جانبی در مصرف عسل را باید با پزشک خود در میان بگذارید.

اضافه کردن عسل یا استفاده از آن به عنوان جایگزین می تواند فواید مختلفی داشته باشد که باعث می شود برنامه بدن سازی شما شادتر و موفق تر شود.

در هنگام خرید عسل، نکته ای که باید در نظر داشته باشید کیفیت عسل انتخابی است. عسل باید حتما طبیعی یا ارگانیک باشد و از برندهای معتبر تهیه شود. زیرا فرآوری عسل اغلب بسیاری از فواید دارویی موجود در عسل خام را از بین می برد. بنابراین باید در انتخاب برند عسل حتما دقت فراوانی به خرج دهید.

به عنوان مثال، عسل خام حاوی مقادیر کمی از همان مواد موجود در بره موم است. بره موم، در واقع ترکیبی پیچیده از رزین ها و سایر موادی است که زنبورهای عسل از آن برای مهر و موم کندو استفاده می کنند و آن را از باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها ایمن می کنند. زنبورهای عسل با ترکیب رزین های گیاهی و ترشحات مخصوص خود بره موم درست می کنند.

زنبورداران گاهی اوقات از صفحه های مخصوصی اطراف جعبه کندو برای به دام انداختن بره موم استفاده می کنند، زیرا زنبورها این ماده را در اطراف لانه های خود پخش می کنند و کندو را با رزین های ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی مهر و موم می کنند. این ماده علاوه بر خاصیت ضد سرطانی ویژه ای که دارد، یه مکمل غذایی بسیار عالی برای ورزشکاران می باشد.

برای تهیه بره موم و انواع عسل ارگانیک و طبیعی مرغوب، از فروشگاه اینترنتی عسل رایحه خوانسار دیدن فرمایید.

آلرژی به عسل

عسل به عنوان یک آلرژن

عسل یک شیرین کننده طبیعی است که توسط زنبورهای عسل با استفاده از شهد گیاهان گلدار تهیه می شود. اگرچه عسل بیشتر از شکر ساخته شده است، اما حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها نیز می باشد. این ترکیبات عسل را به یک درمانگر طبیعی قوی تبدیل می کنند. عسل یک ماده برای درمان معمولی سرفه است.

در حالی که عسل دارای مزایای سلامتی طبیعی خود است، ممکن است برای برخی از افراد نیز واکنش های آلرژیک را به همراه داشته باشد. هنگامی که عسل تولید می شود، می تواند به گرده زنبور عسل و گرده سایر گیاهان و درختان آلوده شود از جمله:

  • گندم سیاه
  • گل های لاله
  • گل آفتابگردان
  • اکالیپتوس
  • بید
  • بلوط
  • گزنه ها
  • سایر گیاهان منطقه

اگر به این گرده ها حساسیت دارید، ممکن است شما به بعضی از انواع عسل حساسیت پیدا کنید. در واقع این نوع آلرژی نسبت به گرده است نه خود عسل.


علائم آلرژی عسل

عسل یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان طبیعی است. با این حال، آلوده کردن عسل به گرده و سایر آلرژن های گیاهی رایج است.

علائم آلرژی عسل ممکن است شبیه علائم آلرژی گرده باشد، مانند:

  • آبریزش بینی
  • عطسه
  • ورم
  • چشمان اشک آلود
  • خارش گلو
  • جوش
  • کهیر
  • برآمدگی روی پوست

این علائم ممکن است بسته به شدت آلرژی شما متفاوت باشد. خوردن عسل یا تماس پوست با عسل می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند.

در موارد شدیدتر، این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد
  • خس خس
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • غش
  • ضربان قلب نامنظم
  • آنافیلاکسی

اگر بعد از مصرف عسل این علائم را تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید. مانند بسیاری از حساسیت ها، عدم دریافت درمان می تواند عوارض جدی ایجاد کند.


درمان آلرژی عسل

شما می توانید علائم خود را با یک آنتی هیستامین بدون نسخه رایج درمان کنید. اگر علائم شما بدتر شود یا بعد از یک ساعت بهبود نیافتید، حتما به فوریت های پزشکی مراجعه کنید.


نتیجه گیری

واکنش آلرژیک به عسل همچنین ممکن است نشانه ای از حساسیت اساسی به گرده یا ماده دیگری باشد. اگر مطمئن نیستید که به عسل حساسیت دارید یا نه، بهترین راه این است که مصرف عسل را متوقف کرده و در مورد علائم و نگرانی های خود با پزشک متخصص صحبت کنید تا از بروز هرگونه عارضه جانبی جلوگیری کنید و بتوانید مجددا از این ماده شگفت انگیز و درمانگر استفاده کنید.


منبع: healthline

دستور تهیه کیک عسل – جعفری نارگیلی

این کیک با پخت سبک، به همراه جعفری رنده شده و نارگیل خشک شده، جایگزین مناسبی برای کیک هویج می باشد.


زمان آماده سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 45 دقیقه

قابل سرو برای: 10 نفر


مواد لازم:

  • 175 میلی لیتر روغن آفتابگردان
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 100 گرم شکر موسکوادو muscovado  سبک (یا شکر معمولی)
  • 75 گرم عسل رایحه خوانسار، به همراه 2 قاشق غذاخوری برای تزئین
  • 280 گرم آرد
  • نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 200 گرم جعفری رنده شده
  • 75 گرم نارگیل خشک و خرد شده
  • 3 قاشق غذاخوری پودر نارگیل
  • 300 گرم پنیر خامه ای

طرز تهیه:

1- فر را تا دمای 160- 180 درجه گرم کنید. ماهیتابه قلعی مخصوص پخت کیک را کمی چرب کنید.

2- تخم مرغ ها، روغن، شکر و عسل را درون یک کاسه بریزید و حدود 3-4 دقیقه آن را خوب هم بزنید تا غلیظ و خامه ای شوند.

3- آرد، بیکینگ پودر و جوش شیرین را روی مخلوط بریزید و با دقت و به آرامی مخلوط کنید. به همین ترتیب جعفری و پودر نارگیل خشک شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

مخلوط را درون ظرف قلع بریزید و برای مدت زمان 45 دقیقه آن را بپزید تا طلایی و محکم شود. یک میخک را به داخل کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون بیاید، کیک شما پخته و آماده شده است. اما اگر هنوز مرطوب بود، 10 دقیقه دیگر بپزید. پس از پخت، کیک را به یک جای خنک منتقل کنید تا به آرامی خنک شود.

4- تکه های نارگیل را روی سینی پخت بگذارید و حدود 5 دقیقه در فر بگذارید تا ملایم بپزند. حتما مراقب آنها باشید، زیرا آنها به سرعت می سوزند.

5- برای تهیه تزئینات روی کیک، پنیر خامه ای و 2 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست و خامه ای شود. مخلوط بدست آمده را روی سطح کیک خنک شده پخش کنید و با تکه های نارگیل  تست شده تزئین کنید.


منبع: bbcgoodfood

چند پرسش و پاسخ در مورد عسل و سیستم گوارش

در اینجا برخی سوالات عمده ای که ممکن است در مورد عسل و دستگاه گوارش پرسیده شود، به همراه پاسخ آنها را ذکر می کنیم:

پرسش: آیا هضم عسل مدت زمان زیادی طول می کشد؟

پاسخ: خیر، عسل کربوهیدرات ساده ای است که هضم آن آسان است، امکان جذب آهسته و مداوم قند را فراهم می کند و تبدیل و ذخیره چربی ها را محدود می کند.

پرسش : عسل چگونه هضم و جذب بدن می شود؟

پاسخ: گلوکز موجود در عسل به سرعت توسط بدن جذب می شود و باعث افزایش فوری انرژی بدن می شود، در حالی که فروکتوز با کندی بیشتری جذب می شود و انرژی پایداری را ایجاد می کند.

پرسش : آیا مصرف نوشیدنی عسل و لیمو در دوران بارداری مجاز است؟

پاسخ: مصرف عسل و لیمو در دوران بارداری برای کمک به هضم غذا بسیار مناسب است اما نه با هدف کاهش وزن.

پرسش : من قبل از اینکه بخوابم همیشه یک لیوان شیر گرم را با یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنم. آیا این عادت خوب است؟ باعث کاهش وزن می شود یا افزایش وزن؟

پاسخ : مشخص شده است که یک لیوان شیر گرم به همراه یک قاشق چایخوری عسل در آرام کردن روح و تحریک خواب مفید است. همچنین برای سیستم گوارش نیز مفید می باشد. شیر و عسل که با یک رژیم غذایی متعادل پیش می رود، باعث افزایش یا کاهش وزن نمی شود.

پرسش : آیا می توانم عسل و آب گرم را با معده خالی مصرف کنم؟

پاسخ : مصرف عسل با معده خالی مشکلی ندارد. عسل برای معده یه ماده غذایی ملایم است و حاوی ترکیبی از قندهای طبیعی مانند فروکتوز است. بسیاری از افراد آن را به عنوان اولین وعده غذایی در صبح مصرف می کنند و بسیاری از ورزشکاران آن را به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا در نظر می گیرند. همچنین، عسل مانوکا در کمک به تسکین علائم زخم معده و گاستریت مؤثر است. با این حال، عسل را با آب داغ مخلوط نکنید، زیرا این نوع گرم کردن باعث کاهش عطر، طعم و ارزش غذایی عسل می شود. فقط از کمی آب گرم و ملایم (40 درجه سانتیگراد) استفاده کنید.

پرسش : من عسل را با آب گرم مصرف می کنم. این به من کمک می کند احساس هوشیاری و بیداری بیشتری داشته باشم. اما، چرا باعث گرسنگی می شود، گرچه وعده غذایی خود را مصرف کرده ام؟

پاسخ: این موضوع هیچ ارتباطی با مصرف عسل و آب گرم شما ندارد (اطمینان حاصل کنید که این ماده 100٪ عسل خالص طبیعی است و آن را بیش از حد مصرف نمی کنید). همیشه گرسنه بودن با وجود مصرف همه وعده های غذایی، خیلی درست به نظر نمی رسد. بررسی کنید که وعده غذایی شما حاوی کربوهیدرات زیادی نباشد. به عنوان مثال نان سفید، برنج، شکر، سیب زمینی و غیره که می توانند به سرعت سطح قند خون شما را افزایش دهند، و خیلی زود پس از آن، قند خون شما در پایین ترین سطح قرار می گیرد و باعث احساس گرسنگی می شود. به جای کربوهیدرات، سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید. نوشیدنی سالم و گرم مانند چای را امتحان کنید که می تواند گرسنگی شما را خاموش کند.

اگر باز هم مشکل داشتید، بهتر است از پزشک متخصص کمک بگیرید.

منبع: benefits-of-honey

عسل مانوکا

عسل مانوکا (Manuka ) چیست؟

این عسل نادر و خاص نیوزلند از شهد گیاه بومی مانوکا (Leptospermum scoparium) توسط زنبورهای عسل آن مناطق جمع آوری و تهیه می شود و دارای خواص نادر و پیچیده ای است.

این شهد گل مانوکا در نیوزیلند است که ترکیبات طبیعی بی نظیری را به عسل مانوکا می بخشد و آن را با سایر عسل ها متفاوت می کند.

عسل مانوکا بسیار نادر است، فقط در نیوزیلند تهیه می شود و فقط در طی چند هفته در سال زمانی که گیاه مانوکا گل می دهد، میتواند تهیه شود. مقدار عسل تولید شده بسته به شرایط آب و هوایی و میزان تولید شهد می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد.

درخت جادویی مانوکا

درخت بومی مانوکا (Leptospermum scoparium) به شکلی منحصر به فردی برای رشد در محیط طبیعی و چالش برانگیز نیوزیلند سازگار است. سختی و مقاومت مانوکا آن را به عنوان یک محافظ طبیعی و احیا کننده زمین عمل تبدیل می کند. مانوکا از قدمت طولانی به عنوان یک گیاه دارویی قابل احترام برخوردار است، که به طور سنتی توسط مردم مائوری نیوزیلند به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفت.

ویژگی های خاص عسل مانوکا به خاطر ترکیبات طبیعی بی نظیر شهد گل مانوکا می باشد که عسل مانوکا را با سایر عسل ها متفاوت می کند.

چرا عسل مانوکا اینقدر خاص است؟

عسل مانوکا یک عسل با ترکیبات پیچیده است که بسیار فراتر از یک عسل ساده معمولی است. این عسل شگفت انگیز مورد توجه تحقیقات علمی گسترده ای قرار گرفته است که خصوصیات طبیعی قابل توجه این عسل را آشکار می کنند و آن را از سایر عسل ها جدا می کند. به همین خاطر عسل مانوکا در سراسر جهان بسیار با ارزش است.

عسل مانوکا برای بهینه سازی و محافظت از خصوصیات طبیعی خاص خود نیاز به مراقبت و تخصص خاصی دارد. در عسل مانوکا، متیل گلیوکسال (MGO) یک ترکیب طبیعی است که آن را بسیار ویژه می کند. MGO در این عسل از شهد مانوکا شکل می گیرد، و با رسیدن عسل، محتوای MGO نیز افزایش می یابد.

مراحل تهیه این عسل نیاز به کارشناسی و ذخیره سازی تخصصی دارد و آزمایش دقیق عسل برای تأیید کیفیت و خلوص آن ضروری است. مقررات سختگیرانه باید در تمام مراحل این فرآیند رعایت شود.

.

منبع: manukahealth

اسموتی میوه ای عسل

اسموتی چیست؟

اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن میوه های مختلف تهیه می‌شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه خرد می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در می‌آید؛  یک نوشیدنی که بافت دارد و آبکی نیست.

بافت میوه اندکی شکسته و نرم می‌شود اما از بین نمیرود و از نوشیدنی حذف نمی‌شود؛ پس بدن شما برای هضم اسموتی نیاز به انجام عملیاتی دارد تا بتواند به صورت کامل این نوشیدنی را در بدن حل کند. اما این این فرآیند شدید نیست و بدن فعالیت زیادی انجام نمی‌دهد.

اسموتی در واقع نوعی از نوشیدنی است که قابلیت تطبیق بیشتری دارد یعنی شما به راحتی می‌توانید اجزای آن را تغییر دهید و تنوع پذیرتر از آبمیوه است. برای تهیه اسموتی دست شما باز است مثلا به راحتی می توان از گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها، دانه و مغزها، ادویه جات  و هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

اکنون اسموتی دلپذیر موز پرتقال توت فرنگی را به راحتی تهیه کنید تا در تمام روز سرحال و پرانرژی باشید.

مواد لازم:

  • یک فنجان شیر
  • یک فنجان ماست ساده
  • نصف فنجان آب پرتقال تازه
  • یک چهارم فنجان عسل رایحه خوانسار
  • دو عدد موز تکه تکه شده
  • یک عدد توت فرنگی تازه
  • یک دوم قاشق غذاخوری عصاره وانیل
  • یک تا دو فنجان یخ خرد شده

طرز تهیه:

در یک مخلوط کن با ظرفیت زیاد، همه مواد و پوره ها را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

اسموتی ها را در لیوان های بلند سرو کنید.

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان تهیه: 5 دقیقه

برای تعداد: 2 نفر

امروز اولین قدم را به سمت یک زندگی سالم تر بردارید. می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید با عسل، ساده ترین غذاها را به میان وعده های سالم روزانه خود تبدیل کنید.

روش های مختلف استفاده از عسل برای مدیریت وزن چیست؟

عسل و آب گرم

نوشیدن آب گرم به همراه عسل می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. عسل به عنوان یک قند طبیعی، نه تنها منبع سالم کالری برای بدن شماست، بلکه به میل به شیرینی و اشتهای شما رو کنترل می کند. نوشیدن عسل و آب گرم تضمین نمی کند که یک شبه وزنتان کاهش چشمگیری داشته باشد، اما قطعاً در درازمدت به کاهش وزن شما منجر خواهد شد.

عسل و آب لیمو

معمولاً اعتقاد بر این است که نوشیدن عسل و آب لیمو با معده خالی در صبح باعث تسریع فرآیند کاهش وزن می شود. نوشیدن ترکیب آب گرم با عسل و چند قطره آب لیمو بخشی بسیار مهم در بسیاری از برنامه های مدیریت وزن است.

عسل و لیمو هر دو دارای مزایای سلامتی مختص خود هستند، وقتی در کنار هم قرار می گیرند نه تنها در مدیریت وزن کمک می کنند بلکه بدن شما را از چربی های غیر ضروری پاک می کنند.

برای تهیه نوشیدنی لیمو و عسل:

  • یک لیوان آب بجوشانید و بگذارید تا خنک شود.
  • 2-3 قاشق از عسل رایحه را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا حل شود.
  • نصف یک لیمو را درون این مخلوط فشار دهید.
  • این نوشیدنی را به خوبی هم بزنید و بنوشید.

عسل و دارچین

علاوه بر موارد بالا شما می توانید با مخلوط کردن دارچین در عسل و آب گرم معجونی برای کاهش یا مدیریت وزن خود تهیه کنید. شاید این دستور العمل کمی عجیب به نظر برسد، اما وقتی عسل و دارچین با هم ترکیب شوند، به شما کمک می کنند با کاهش اشتها و هوس شیرینی جات، وزن خود را مدیریت کنید. تاثیر دارچین بر تثبیت قند خون، اثبات شده است. این ترکیب مانع از ذخیره غیرضروری چربی در بدن شما می شود و تأثیر مثبتی در هدف شما در مدیریت وزنتان خواهد داشت.

هنگام استفاده از عسل برای مدیریت وزن:

  • عسل را در آب جوش مخلوط نکنید
  • عسل را به دماهای بالا حرارت ندهید

انجام هر یک از این اقدامات باعث از بین رفتن مواد مغذی به دلیل گرمای نامناسب اعمال شده بر روی عسل می شود.

نکته: از هر رژیم غذایی پیروی می کنید، یک نکته را در ذهن خود تمرین کنید. اینکه نخوردن غذا به شما در مدیریت وزنتان کمک نمی کند. بلکه درست غذا خوردن کمک می کند.

رژیم غذایی همیشه به معنای این نیست که خود را مجبور به گرسنگی کنید. عدم خوردن غذای کافی قطعاً سیستم ایمنی بدن را تضعیف خواهد کرد و مقدار زیادی کالری، مواد معدنی و فیبر در بدن شما بدون تلاشی برای سوزاندن آن جمع می شوند.

نخوردن غذا در هنگام رژیم غذایی، فقط شما را از هدف کاهش وزن دورتر می کند.

5 نکته در مورد استفاده از عسل برای مدیریت وزن

در تلاش برای مدیریت وزن، استفاده از عسل می تواند بسیار مفید باشد. مدیریت وزن یکی از اصلی ترین فواید عسل است. اگر اضافه وزن دارید، عسل نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می کند بلکه خطر اختلالات قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد.

با مطالعاتی که توسط تحقیقات جدید انجام شده است، شما می توانید به اندازه یک سایز لباس در 3 هفته فقط با خوردن یک قاشق غذاخوری عسل هر شب قبل از خواب وزن کم کنید.

اما چگونه ممکن است چیزی که شیرین و شکری است، باعث تناسب اندام شود؟ آیا کالری موجود در عسل خلاف تلاش شما برای مدیریت وزن نیست؟

در واقع، طبق گفته مایک مکینز نویسنده و متخصص تغذیه، همه اینها به میزان نیروی متابولیک عسل مرتبط است. او دریافت که عسل باعث تغییراتی در سیستم گوارش می شود که تضمین می کند نه تنها باعث افزایش کالری و وزن نمی شود، حتی در هنگام استراحت نیز چربی ها را برای کاهش وزن مصرف می کند.

حال ممکن است تعجب کنید که آیا افراد دیابتی نیز می توانند عسل بخورند؟

نگران نباشید زیرا در مقایسه با شکر، عسل دارای مواد مغذی و ویتامین های بیشتری در کنار محتوای آب بیشتری است. اما همانطور که گفته می شود، هر چیز اضافی همیشه مضر است. بنابراین افراد دیابتی می توانند عسل را با اعتدال و احتیاط مصرف کنند.

چگونه می توانید برای مدیریت وزن از عسل استفاده کنید؟

با استفاده از روش های زیر، می توانید تاثیر مصرف عسل برای کاهش وزن را به خوبی مشاهده کنید.

1- جایگزینی شکر با عسل

با استفاده از عسل به عنوان جایگزین، تمام قند و شکر، از جمله شیرین کننده ها را حذف کنید. روز خود را با عسل در آب گرم شروع کنید، شکر را با عسل در چای، قهوه و در تمام آشپزی های روزانه خود جایگزین کنید.

2- کربوهیدرات تصفیه نشده را انتخاب کنید

آرد سفید تصفیه شده موجود در ماکارونی و برنج سفید می تواند باعث افزایش قند خون شود. انواع نان، پاستا و برنج قهوه ای سرشار از فیبر هستند، بنابراین برای سیستم گوارش شما مفید هستندو مدت بیشتری طول می کشد تا هضم شوند و به همین خاطر مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

اطمینان حاصل کنید که کل کربوهیدرات های غذایی کمتر از یک چهارم وعده غذایی شما را تشکیل دهند و باقیمانده بشقاب خود را با پروتئین و سبزیجات پر کنید.

3- پروتئین، پروتئین و پروتئین

اطمینان حاصل کنید که در هر وعده غذایی، پروتئین به میزان کافی وجود داشته باشد. بدین ترتیب مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و از افزایش قند خون نیز جلوگیری می شود. سعی کنید پروتئین را با رعایت اعتدال مصرف کنید تا کالری ها را کم نگه دارید. از مواد غذایی مانند ماهی، مرغ (بدون پوست)، انواع گوشت و تخم مرغ استفاده کنید.

4- از رژیم غذایی خواب زمستانی استفاده کنید

رژیم خواب زمستانی در اصل یک رژیم غذایی است که به ما می آموزد چگونه می توانیم هنگام خواب وزن را مدیریت کنیم. در این رژیم تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری عسل قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید. عسل سوخت و ساز کبد را بیشتر می کند که به نوبه خود باعث افزایش میزان چربی سوزی می شود. دقیقاً همانطور که از نام این رژیم پیداست، می توانید وزن خود را در هنگام خواب مدیریت کنید.

5- هضم را بهبود می بخشد

عسل برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز شناخته شده است. خوردن یک یا دو قاشق عسل بعد از شام تاثیر فوق العاده ای دارد. به خصوص هنگامی که شما یک وعده غذایی سنگین مصرف کرده اید، مصرف یک قاشق عسل به کاهش میزان غذا یا کالری انباشته شده در دستگاه گوارش شما کمک می کند.

عسل و خواب

شما ساعت 11:30 به رختخواب می روید. اما ساعت 3 نصف شب است و شما هنوز بیدار هستید و به سقف خیره شده اید در حالی که فکر می کنید چند ساعت از وقت خواب شما باقی مانده است.

در خوابیدن مشکل دارید؟ نگران نباشید، شما به تنهایی با مشکل بی خوابی روبرو نیستید، بسیاری مانند شما هستند. اما اکنون می توانید فقط با یک ماده ساده، یعنی عسل، از این مشکل خلاص شوید.

چگونه عسل می تواند به شما در خواب کمک کند؟

فواید سلامتی بسیاری در عسل وجود دارد. دانشمندان پیشنهاد می کنند با مصرف غذاهای سرشار از ماده مغذی به نام تریپتوفان و همچنین غذاهایی که به تولید طبیعی بدن از تریپتوفان و سروتونین کمک می کنند، می توان مشکلات بی خوابی را برطرف کرد.

این هورمونی است که می تواند با بیان اینکه “زمان خواب است” به شما آرامش دهد. گفته می شود عسل حاوی این تریپتوفان است و از این رو می توانید عسل را برای خواب خوب مصرف کنید.

در اینجا جزئیاتی را مطرح می کنیم در مورد اینکه چگونه مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری عسل هنگام خواب، می تواند به شما در داشتن یک خواب خوب و کامل کمک کند.

آیا مصرف کربوهیدرات باعث می شود احساس خوبی داشته باشید؟ خوردن دو یا سه قاشق غذاخوری عسل قبل از خواب تأثیر خوبی بر بدن شما می گذارد و در واقع حتی بیشتر این نیز مفید است.

بدن در هر ساعت حدود 10 گرم گلیکوژن مصرف می کند و یک کبد بالغ فقط می تواند 75 تا 100 گرم از گلیکوژن را ذخیره کند.

وقتی آخرین وعده غذایی خود را در ساعت 6 بعد از ظهر میل کنید و تا ساعت 11:30 شب به رختخواب بروید، بدن می تواند از بیش از نیمی از گلیکوژن ها را استفاده کند به طوری که مقدار زیادی برای زمان خواب شما باقی نماند.

خوردن عسل در شب، کبد را با گلیکوژن تازه مواجه می کند و این به شما در داشتن خواب خوب و کافی کمک می کند که این واقعیت را تقویت می کند که فرد می تواند برای خواب خوب از عسل استفاده کند.

مطالعات علمی نشان می دهد که خوردن غذاهای سرشار از فروکتوز مانند عسل قبل از خواب به سوزاندن چربی و افزایش استقامت بدن کمک می کند. همچنین بیان می کند که بهترین زمان برای سوزاندن چربی در هنگام خواب است. مصرف عسل هنگام خواب می تواند ریکاوری طبیعی بدن را فعال کند.

این ثابت می کند که فرد می تواند از عسل برای خواب کافی و عالی و غلبه بر بی خوابی استفاده کند.

نتیجه:

اگرچه بین مشکلات خواب و مصرف عسل ارتباط مستقیمی وجود ندارد، اما این ماده مغذی طی سال های متمادی توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و یک روش درمانی سنتی محسوب می شود که نتایج خوبی را نشان داده است.

منبع: dabur

فواید عسل برای دندان ها و لثه ها

عفونت لثه التهاب خط لثه است، در صورت عدم مراقبت، می تواند بر استخوانی که دندان های شما را احاطه کرده و از آن پشتیبانی می کند، تأثیر بگذارد. عفونت لثه می تواند باعث احساس درد شدید شود.

عفونت لثه می تواند از 3 نوع باشد: التهاب لثه، پریودنتیت و پریودنتیت پیشرفته که می توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند.

التهاب لثه می تواند از طریق قرمزی و تورم در بافت لثه، خونریزی در هنگام مسواک زدن دندان، حساسیت یا درد شدید در لثه، بوی بد دهان، ایجاد چرک بین دندان ها و لثه ها مشاهده شود. همچنین می تواند باعث درد در سمت گلوی شما شود. التهاب لثه شدید می تواند منجر به پریودنتیت شود، که خطرناک تر یا دردناکتر از التهاب لثه معمولی است، که منجر به از بین رفتن دندان ها و لثه ها می شود.

جدا از داروهای گران قیمت معمولی، یک راه حل جایگزین یا خانگی وجود دارد که می تواند لثه های شما را تسکین دهد. می خواهید حدس بزنید؟ بله، این شفا دهنده جهانی، عسل است.

چرا از عسل برای عفونت لثه استفاده می شود؟

تحقیقات و مطالعات نشان داده است که عسل برای عفونت لثه یک درمان موثر است، علاوه بر این از همه داروهای گران قیمت تجویز شده نیز ارزانتر است. آنها ثابت کرده اند که خواص درمانی عسل باعث می شود که در درمان بیماری های مرتبط با لثه مانند تورم لثه و التهاب لثه بسیار حیاتی باشد.

عسل رشد باکتری های تشکیل دهنده پلاک را محدود می کند و همچنین مانع از تولید باکتری “چسب” می شود که روی دندان ها و لثه شما اثر می گذارد.

قبل از بحث در مورد چگونگی استفاده از عسل برای لثه، بیایید بررسی کنیم که کدام یک از انواع خواص عسل برای عفونت لثه مفید است. خاصیت ضد زخم عسل در واقع همان چیزی است که در درمان عفونت های لثه مانند خونریزی لثه، التهاب لثه و چروک لثه مفید است.

هنگامی که عسل با آب مخلوط می شود، پراکسید هیدروژن تولید می کند. ضد عفونی کننده ای که در درمان لثه ها بسیار مؤثر است. اگر عسل را بر روی لثه ها بمالید، عناصر آنتی اکسیدانی عسل به عنوان یک عامل ضد میکروبی فوراً عمل می کنند تا یک هدف واحد را انجام دهند: با عفونت لثه شما مبارزه کنند و درد ناشی از عفونت لثه را تسکین دهند.

چگونه می توان از عسل برای عفونت لثه استفاده کرد؟

بسیاری از دانشمندان و محققان در حال تولید خمیردندان های حاوی عسل و عسل رقیق شده به عنوان دهانشویه هستند. در حالی که این نوآوری هنوز در دست اجرا است، می توانید برای درمان عفونت دندان و لثه به دنبال داروهای خانگی زیر با عسل باشید:

  • هر روز برای درمان عفونت لثه دهان خود را با آب ولرم و دو قاشق چایخوری عسل بشویید. برای خلاص شدن از باکتری موجود در لثه خود، چند روز این روش درمانی مؤثر را انجام دهید.
  • مخلوطی از لیمو و عسل را روی لثه ها بمالید تا عفونت کاهش یابد و تسکین یابد.
  • یا فقط به راحتی به مدت 10 دقیقه عسل را روی لثه ها ماساژ دهید. تفاوت قابل توجهی در عفونت لثه خود مشاهده خواهید کرد.

جدا از داروهای ذکر شده در بالا، شما همیشه باید بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید. برای حفظ عفونت لثه باید دندان های خود را به درستی مسواک زده و نخ دندان خود را بکشید.

منبع: dabur