مزایای عسل برای اضطراب

آیا عسل برای اضطراب مفید است؟

اضطراب یک مشکل بسیار رایج در سراسر جهان است. از هر چهار نفر یکی از مشکلات اضطراب رنج می برد. اضطراب می تواند به روش های مختلفی روی افراد تأثیر بگذارد و حتی اگر به درستی تشخیص داده نشود می تواند منجر به صدمات جدی شود. علائم شایع اضطراب عبارتند از ترس مداوم از وضعیت یا چیزهای اطراف، رفتارهای اجباری یا تکراری، افسردگی یا افکار خودکشی، مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر و …

یکی از بهترین روش های درمانی برای رسیدن به تعادل ذهنی و مقابله با اضطراب، مصرف ترکیبات مختلف عسل است. شاید تعجب کنید که چگونه عسل برای اضطراب مفید است اما در پایان این مقاله به توانایی های جادویی عسل اعتقاد پیدا خواهید کرد.


عسل و اضطراب

مردم برای معالجه بیماری های مختلف اعم از گلو درد تا مشکلات مزمن آرتروز، همانطور که در مقاله های قبلی مجله رایحه خوانسار ذکر شده است، از خواص درمانی عسل استفاده می کنند. اما مزایای عسل به اینجا ختم نمی شود. خواص جادویی آن شما را از اضطراب و استرس رهایی می بخشد و آرامش کامل را برای شما به ارمغان می آورد. عسل برای اضطراب مفید است و یکی از ساده ترین راه ها برای بیرون آمدن اضطراب و استرس از بدن است. عسل برای اضطراب بهتر از خوردن انواع مختلف داروهایی است که توسط پزشکان تجویز می شود و از نظر اقتصادی نیست مصرف عسل نسبت به هزینه سنگین داروها، مقرون به صرفه تر است.


بهترین روش هایی که می توان از عسل برای کاهش اضطراب استفاده کرد:

1- عسل

قبل از رفتن به رختخواب، یک قاشق عسل را همراه با مقداری نمک استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا ذهن خود را آرام کنید. این کار را روزانه تکرار کنید تا روحیه بهتر و زندگی شادتری داشته باشید.


2- عسل و دارچین

دارچین سرشار از منگنز است که یک عنصر مهم در عصب و بافتهای اتصال دهنده است، و عسل برای آرامش اعصاب شناخته شده است.

  • نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید
  • مخلوط را به یک لیوان شیر نسبتاً گرم اضافه کنید
  • آن را هر شب قبل از خواب بنوشید

3- عسل و آب لیمو

آب لیمو سوخت و ساز بدن را تقویت می کند زیرا منبع بسیار خوبی برای ویتامین C است. عسل برای درمان اضطراب اقدامی است که مردم از زمان های قدیم آن را به کار می برده اند. عسل حاوی بسیاری از مواد معدنی با ارزش است که در تبدیل اضطراب به سرخوشی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

  • سه ماده (آب لیمو، عسل و زنجبیل) را در یک کاسه بریزید
  • همه مواد را به خوبی مخلوط کرده و یک مخلوط صاف و یکدست درست کنید
  • این مخلوط را سه بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتیجه را ببینید

4- عسل و بادام

  • 5 تا 10 بادام را به قطعات ریز خرد کنید
  • سپس این قطعات خرد شده ریز را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید
  • یک قاشق صبحگاهی و یک عدد قبل از اینکه شب بخوابید میل کنید

5- عسل و سیب

یک سیب در روز به همراه عسل اضطراب را از بین می برد. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سیب را روی قطعات کوچک برش داده و آنها را در مخلوط کن قرار دهید
  • قبل از شروع مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید
  • یک لیوان شیر گرم برداشته و به مخلوط سیب و عسل اضافه کنید
  • ترکیب را کاملا یکدست و صاف مخلوط کنید
  • این مخلوط را دو بار در روز میل کنید و به مدت یک ماه نوشیدن آن را ادامه دهید تا آرامش خود را بازیابید

امیدوارم این مقاله شک و تردید شما را در مورد این مسئله حل کند که “آیا عسل برای اضطراب مفید است؟”


منبع: dabur

6 مورد از مزایای عسل برای سلامتی کودکان

عسل شیرین ترین هدیه طبیعت به بشریت است. اگرچه فواید عسل بسیار است، آیا می دانستید تجویز عسل برای بچه ها در مواقع اضطراری یا بیماری هایی مانند سرماخوردگی و سرفه می تواند تسکین سریع آنها را فراهم کند؟

استفاده از این داروی طبیعی بسیار بهتر از مراجعه به پزشک متخصص اطفال و قرار گرفتن کودک در برابر داروهاست، که می تواند برای دستگاه گوارش و سایر ارگان های حیاتی آنها در آینده خطرناک باشد.


فواید سلامتی عسل برای کودکان چیست؟

در این مقاله قصد داریم 6 مورد از فواید و مزایای عسل برای سلامتی کودکان را تشریح کنیم:

1- برای رهایی از سرفه و سرماخوردگی

کودکان بیشتر در معرض بیماری ها و مشکلاتی هستند که با تغییر فصل ایجاد می شوند. سرفه و سرماخوردگی رایج ترین آنها است. فواید عسل برای کودکان شامل تسکین آنها از علائم سرماخوردگی و سرفه مانند آبریزش بینی ، تب خفیف ، گلودرد، عطسه و غیره است.

عسل دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با عفونت ویروسی، باکتریایی یا قارچی که باعث بروز این مشکلات می شود کمک می کند و علائم اساسی را از ریشه درمان می کند.

برای درمان علائم سرماخوردگی و سرفه در فرزندتان، این داروی خانگی مبتنی بر عسل را تهیه کنید:

روش تهیه:

  • 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق پودر دارچین مخلوط کنید
  • روزانه دو بار آن را به کودک خود بدهید تا زمانی که علائم بیماری از بین رفته باشند

ترجیحا آن را در هنگام خواب بخاطر کمک به خواب خوب کودک به او بدهید.

استفاده از ترکیب زنجبیل و عسل نیز یکی از داروهای شناخته شده خانگی برای معالجه سرفه و سرماخوردگی است.

اگر می خواهید این درمان را بدون هیچ مشکلی دریافت کنید، کافی است از زنجبیل و عسل رایحه خوانسار برای درمان سرفه استفاده کنید.


2- برای ارتقاء دستگاه گوارش سالم

از جمله مزایای شناخته شده عسل برای بچه ها، استفاده از آن برای بهبود دستگاه گوارش آنهاست.

مصرف عسل مانع از ایجاد هرگونه انسداد و باعث تنظیم منظم حرکت روده، و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود. همچنین به تسکین عفونت های معده مانند سوء هاضمه، یبوست، نفخ شکم و غیره کمک می کند.

اگر کودک شما غالباً از اختلالات معده شکایت دارد، دستور زیر را تهیه کرده و آن را به طور مرتب برای آرامش معده و حفظ دستگاه گوارش سالم و شاداب به او بدهید.

  • یک فنجان چای سیاه آماده کنید
  • چند قطره آب زنجبیل تازه اضافه کنید
  • یک قاشق چایخوری عسل اضافه کرده و خوب هم بزنید
  • آن را حداقل دو بار در روز به کودک خود بدهید و منتظر نتایج مؤثر آن باشید.

3- کمک می کند تا زخم ها سریعتر بهبود یابد

فواید عسل برای کودکان همچنین شامل کمک به بهبود زخم های ناشی از سایش، سوختگی، برش و غیره نیز می باشد. کیفیت درمانی عسل و خواص غنی آنتی باکتریایی و ضد قارچی آن، باعث می شود تا زخم آلوده به صورت صحیح و منظم بهبود یابد.

اگر کودک شما با بریدگی یا زخم به خانه می آید، کافی است آن را به طور صحیح با آب بشویید و یک قطره کوچک از عسل را روی ناحیه آسیب دیده بریزید. آن را به آرامی مالش دهید و اگر برش عمیق است، از باند برای بستن قسمت بریدگی استفاده کنید.


4- انرژی را تقویت می کند

انرژی را تقویت می کند

وقتی صحبت از افزایش سطح انرژی در فرزندتان می شود، چیزی بهتر از دادن یک قاشق غذاخوری عسل به او وجود ندارد. عسل نه تنها طعم فوق العاده ای دارد بلکه منبعی غنی از کربوهیدرات ها نیز می باشد، و سوختی را که بدن از آن استفاده می کند برای ماندگار شدن انرژی در طول روز فراهم می کند.

یک قاشق غذاخوری عسل تقریباً 17 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. عسل همچنین مقادیر خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، کلسیم، منیزیم و اسیدهای آمینه را دارد که نیاز روزمره تغذیه کودک را برآورده می کند.

5- منبع طبیعی مولتی ویتامین ها

عسل برای کودکان نه تنها به دلیل دارویی و سایر مزایای آن مفید است بلکه به دلیل آنکه منبع طبیعی مولتی ویتامین ها است، برای کودک در سن رشد بسیار مهم می باشد. به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی و ویتامین های ضروری، یک مقدار روزانه عسل به راحتی می تواند نیازهای مولتی ویتامین های بدن کودک شما، جهت رشد و استحکام استخوان ها، ماهیچه ها و بدن در حال رشدشان را تأمین کند.


6- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مشخص شده است که عسل تولید سلول های ایمنی بدن را تحریک می کند و بدین ترتیب سیستم ایمنی بدن را سالم و قوی نگه می دارد. این خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی به مبارزه با حمله میکروب و باکتری ها کمک می کند و قدرت مقاومت در برابر هرگونه حمله به ایمنی بدن کودک شما را فراهم می کند. اگرچه عسل برای بچه ها یک رژیم غذایی سالم محسوب می شود، اما نباید آن را به کودک کمتر از یک سال سن بدهید.

قبل از معرفی عسل به فرزند خود، همیشه این نکات را در نظر داشته باشید:

  • فرزند خود را از نظر حساسیت به عسل بررسی کنید. بیشتر بچه ها قادر به هضم عسل نیستند و یا این باعث بوتولیسم، نوعی مسمومیت غذایی، در آنها می شود. پس از اینکه به فرزند خود عسل دادید، به دنبال هر گونه علامتی از ناراحتی یا اختلال معده در آنها باشید. اگر کودک از درد معده شکایت دارد، با پزشک متخصص اطفال خود در مشورت کنید.
  • در برخی موارد، یک کودک ممکن است به آلرژی گرده نیز مبتلا شود. از آنجا که برخی از آثار گرده در عسل به جای مانده است، احتمال وجود دارد که دستگاه گوارش ظریف فرزند شما خیلی راحت از آن استفاده نکند.
  • هنگام انتخاب یک عسل مناسب برای فرزند خود، برند معتبر و عسل خالص انتخاب کنید. خرید عسل محلی یا غیر مجاز، فقط به دلیل هزینه کمتر، می تواند برای سلامتی فرزند شما خطرناک باشد. یک برند معتبر و استاندارد عسل مانند عسل رایحه خوانسار می تواند خیال شما را بابت سلامتی فرزندانتان آسوده کند.

منبع: dabur

مزایای عسل برای آرتروز

آرتروز چیست؟

آرتروز نوعی بیماری است که در آن مفاصل ملتهب می شوند. علائم شایع ورم مفاصل، تحریک و درد در مفاصل، تورم، التهاب و ضعف است. این علائم ممکن است  خفیف، متوسط یا شدید باشد. آرتروز شدید می تواند مانع از انجام فعالیت های ساده زندگی مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله ها شود.

انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد. شایع ترین نوع آرتروز عبارتند از: آرتروز روماتیسم، نقرس و استئوآرتریت.

شایع ترین نوع آرتروز در جهان آرتریت روماتوئید (آرتروز روماتیسم) است. میلیون ها انسان در سراسر جهان از این بیماری دردناک رنج می برند. اگرچه، چندین درمان پزشکی وجود دارد، اما مردم از این درمان ها راضی نیستند، زیرا آنها تسکین دائمی نمی دهند. بنابراین مردم شروع به انتخاب روش های درمانی جایگزین و مکمل کرده اند. این روش های درمانی نسبت به روش های درمانی معمولی مفیدتر هستند.


چرا از عسل برای آرتروز استفاده می کنیم؟

عسل فواید سلامتی بسیاری دارد. استفاده از عسل برای آرتروز معجزه آسا بوده است. عسل به دلیل ویژگی های ضد باکتریایی شناخته شده است و در کاهش التهاب مفاصل محبوبیت فراوانی پیدا کرده است و فرم طبیعی تسکین را فراهم می کند.

مردم در سطح جهان برای درمان آرتروز از عسل استفاده کرده اند و میزان موفقیت بسیار باورنکردنی است.

ترکیبات عسل معرفی شده در زیر مانند دارچین و عسل و همچنین سرکه سیب و عسل را برای ورم مفاصل امتحان کنید.


1- عسل و دارچین برای آرتروز

عسل و دارچین برای آرتروز

ترکیب دارچین و عسل برای آرتروز مخلوط قدرتمندی ایجاد می کند که آرتروز را از ریشه های آن ریشه کن می کند و به افرادی که از این بیماری رنج می برند، آرامش می بخشد. مخلوط عسل و دارچین برای آرتروز توسط داروهای آیورودیس و پزشکان متخصص توصیه می شود.

دارچین و عسل برای ورم مفاصل می توانند به صورت پودر یا خمیر استفاده شوند و باید در نواحی دردناک پوست ماساژ داده شوند. یک روش آسان تر مخلوط کردن دارچین و عسل در یک فنجان آب گرم و سپس نوشیدن آن است. در زیر روش تهیه این تونیک سالم آورده شده است:

1- آب گرم را بجوشانید و سپس آن را درون یک فنجان بریزید.

2- یک قاشق چایخوری دارچین را اضافه کرده و سپس دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

3- پنج دقیقه فنجان را بپوشانید و بگذارید بماند.

4- همه چیز را به طور کامل هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

5- هر روز دو بار آن را بنوشید و به زودی شاهد جادوی آن خواهید بود.

استفاده از عسل و دارچین برای آرتروز ساده ترین و موثرترین روش است.


2-سرکه سیب و عسل برای ورم مفاصل

سرکه سیب و عسل برای ورم مفاصل

یکی دیگر از داروهای عالی برای مقابله با مشکل مزمن ورم مفاصل، استفاده از سرکه سیب و عسل است.

مردم از سراسر جهان این مخلوط شگفت انگیز را امتحان کرده اند و از تحریک دردهای مفاصل رهایی پیدا کرده اند. همه ما در مورد اثرات ضد باکتریایی عسل برای درمان آرتروز می دانیم ولی عسل، هنگامی که با سرکه سیب مخلوط می شود، تأثیر آن بر درد مفاصل دو چندان می شود.

تهیه این تونیک سالم بسیار آسان است. در مرحله اول درون یک لیوان آب گرم، دو قاشق چایخوری سرکه را مخلوط کرده و سپس دو قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید. آن را سه بار در روز بنوشید تا در طی چند هفته تغییرات قابل توجهی مشاهده شود.


منبع: dabur

اسموتی پروتئین دار عسلی

بعد از ورزش در باشگاه یا بعد از یک روز کاری خسته کننده، یک نوشیدنی مقوی و تازه مثل اسموتی پروتئین دار عسلی می تواند انرژی و نشاط را برای شما به ارمغان بیاورد.


مواد لازم:

1 فنجان شیر

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری  پودر پروتئین شکلاتی

1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

1 موز کوچک، پوست کنده و تکه تکه شده


دستور تهیه:

تمام مواد را در مخلوط کن کاملا مخلوط کرده تا یکدست شوند.

سرو کنید و لذت ببرید!

نوش جان

درباره ژل رویال بیشتر بدانیم

ژل رویال با ارزش ترین محصول زنبور عسل است. مردم در سراسر جهان از مزایای سلامتی باورنکردنی آن مطلع هستند و مصارف درمانی زیادی دارد.

ژل رویال در بازار می تواند به صورت تازه (خام)، نرم (به عنوان پودر لیوفیلیزه) یا در عسل مخلوط شده (تازه یا لیوفیلیزه) یافت شود.


ژل رویال چیست؟

ژل رویال که در فارسی به آن شاه انگبین و یا عسل سلطنتی هم می گویند، یک ترشح شیری رنگ است که توسط زنبورهای عسل کارگر تولید می شود.

این ماده به طور معمول حاوی حدود 60٪ تا 70٪ آب ، 12٪ تا 15٪ پروتئین ، 10٪ تا 16٪ قند ، 3٪ تا 6٪ چربی و 2٪ تا 3٪ ویتامین ها، نمک ها و اسیدهای آمینه است. ترکیب آن بسته به جغرافیا و آب و هوا متفاوت است.

این محصول نام خود را از این حقیقت می گیرد که زنبورها از آن برای رشد و پرورش زنبورهای ملکه استفاده می کنند. برخی افراد از ژل رویال به عنوان دارو استفاده می کنند. ژل رویال را با گرده زنبور یا زهر زنبور اشتباه نگیرید.


ژل رویال برای بیماری های زیر استفاده می شود:

 آسم، تب یونجه، بیماری کبد، لوزالمعده، دیابت نوع 2، زخم پای دیابتی، مشکلات خواب (بی خوابی یا کم خوابی)، خستگی مفرط، سندرم قبل از قاعدگی (PMS) ، ناباروری، مشکلات یائسگی، زخم معده، بیماری های کلیه، شکستگی استخوان، اختلالات پوستی و کلسترول بالا.

همچنین از این ماده به عنوان یک مکمل قوی سلامتی، برای مقابله با اثرات پیری و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

بعضی از افراد از ژل رویال به عنوان تونیک برای تحریک پوست سر و تقویت رشد مو استفاده می کنند.


عملکرد ژل رویال چگونه است؟

اطلاعات علمی بسیار کمی در مورد تأثیر ژل رویال بر روی افراد موجود است. به نظر می رسد ژل رویال در حیوانات فعالیتی در مقابله با تومورها ایجاد می کند و در مقابل “سخت شدن شریان ها” مقاومت می کند.


نگهداری ژل رویال:

برای نگهداری طولانی مدت باید در سردخانه فریزر زیر صفر درجه سانتی گراد نگهداری گردد. محققین در شرایط آزمایشگاهی تا مدت ۱۸ ماه ژل رویال را بدون آنکه تغییری در کیفیت ان حاصل شود نگهداری نموده و سپس آنرا در پرورش ملکه به کار بردند و مشاهده کردند که ملکه های حاصل وضع نرمال داشتند. برای مصرف روزانه بهتر است ژل رویال در خارج از فریزر و در دمای یخچال نگهداری شود.


منبع: webmd

عسل و دیابت

آیا عسل برای دیابت بی خطر است؟

برخی افراد عسل را به قهوه و چای خود اضافه می کنند یا هنگام پخت و پز از آن به عنوان شیرین کننده استفاده می کنند.

اما آیا عسل برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است؟ پاسخ کوتاه، بله است، اما فقط در شرایط خاص.

افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید کربوهیدرات و قند مصرفی خود را کنترل و مدیریت کنند. این بدان معنی نیست که آنها باید از شیرینی به طور کلی اجتناب کنند.

در حالت اعتدال، عسل نه تنها بی خطر است، بلکه دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد که ممکن است عوارض دیابت را نیز کاهش دهد.


عسل چگونه بر قند خون تأثیر می گذارد؟

از آنجا که عسل یک قند طبیعی و کربوهیدرات است، طبیعی است که به نوعی بتواند قند خون شما را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، هنگامی که با شکر مقایسه می شود، به نظر می رسد که عسل اثر کمتری دارد.

یک مطالعه در سال 2004، تأثیر عسل و قند غذا را بر میزان قند خون ارزیابی کرد. این مطالعه افراد سالم و مبتلا به دیابت نوع 1 را بررسی کرده است. محققان دریافتند که در گروه مبتلایان به دیابت، عسل باعث افزایش اولیه قند خون 30 دقیقه پس از مصرف شد. با این حال، سطح قند خون شرکت کنندگان بعدا کاهش یافت و دو ساعت بعد در سطوح پایین تری تثبیت شد.

این امر باعث شود محققان به این نتیجه برسند که عسل بر خلاف شکر، ممکن است باعث افزایش انسولین شود که یک هورمون مهم برای کنترل قند خون است. البته تحقیقات بیشتری لازم است.


آیا در صورت ابتلا به دیابت، خوردن عسل خطرناک است؟

به خاطر داشته باشید که عسل شیرین تر از شکر است. بنابراین اگر عسل را جایگزین شکر کنید، قطعا مقدار کمتری نسبت به شکر نیاز دارید. از آنجا که عسل می تواند بر قند خون تأثیر بگذارد، از مصرف آن و سایر شیرین کننده ها تا زمان کنترل دیابت خودداری کنید.

عسل را باید در حد اعتدال مصرف کرد. قبل از استفاده از آن به عنوان شیرین کننده، باید با مشاوره تغذیه و سلامت خود صحبت کنید.

اگر دیابت شما به خوبی کنترل شده است و می خواهید عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، عسل طبیعی خالص، ارگانیک یا خام را انتخاب کنید. این نوع عسل ها برای افراد دیابتی ایمن تر است زیرا عسل طبیعی هیچ نوع قند اضافه ای ندارد.

پس حتما باید مطمئن شوید که عسل کاملا طبیعی و ارگانیک مصرف می کنید.

برای مشاهده انواع عسل های طبیعی و ارگانیک رایحه خوانسار، اینجا کلیک کنید.

با این حال ، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان مشکل دارد، نباید عسل خام مصرف کنند، زیرا پاستوریزه نیست.

اگر عسل فرآوری شده را از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید، ممکن است حاوی شکر یا شربت باشد. شیرین کننده اضافه شده می تواند قند خون شما را افزایش دهد و برای سلامتی شما مضر است.


در صورت ابتلا به دیابت، آیا خوردن عسل فوایدی دارد؟

یکی از مزایای خوردن عسل این است که می تواند سطح انسولین شما را افزایش داده و به کنترل قند خون شما کمک کند.

جایگزینی قند و شکر با عسل نیز با توجه به اینکه عسل منبع غنی آنتی اکسیدان ها است و خاصیت ضد التهابی دارد، می تواند مفید باشد.

یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند چگونگی سوخت و ساز قند در بدن را بهبود بخشد، و خواص ضد التهابی موجود در عسل به طور بالقوه می تواند عوارض دیابت را کاهش دهد.

التهاب می تواند به مقاومت به انسولین منجر شود، یعنی وقتی بدن به درستی به انسولین پاسخ نمی دهد.


نتیجه گیری:

عسل یک شیرین کننده طبیعی است که می تواند در شاخص گلیسمی شما اثر مثبتی داشته باشد. اما مانند هر نوع شیرین کننده ای، اعتدال در مصرف بسیار مهم است.

قبل از افزودن عسل به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. عسل برای همه مناسب نیست، از جمله افرادی که باید سطح قند خون خود را کاهش دهند.

اگر عسل می خورید، حتما عسل ارگانیک، خام یا خالص مصرف کنید که حاوی هیچ گونه شکر اضافه ای نیست.


منبع: healthline

روش تشخیص عسل خالص از ناخالص

با استفاده از روش های معرفی شده در این مقاله، شما میتوانید به سادگی عسل طبیعی و خالص را از عسل نامرغوب و ناخالص تشخیص دهید.


آزمون 1:

استفاده از آب

– آب را درون یک لیوان بریزید.

– یک قاشق غذاخوری عسلی که می خواهید تست کنید را به عنوان نمونه از شیشه عسل بردارید.

– قاشق را درون لیوان آب قرار دهید.

– سپس لیوان را به آرامی تکان دهید.

نتیجه:

اگر عسل شروع به حل شدن و مخلوط شدن با آب کرد، خالص نیست و مقداری آب به آن اضافه شده است.

اما اگر عسل به صورت یک تکه کوچک در بیاید و در قسمت انتهای لیوان فرو رود، از نظر کیفیتی خالص است.


آزمون 2:

استفاده از الکل متیله شده یا الکل دناتوره

به مقدار مساوی عسل و الکل متیله را در یک لیوان مخلوط کنید.

نتیجه:

اگر عسل یک توده تشکیل دهد و غرق شود، خالص است. اما اگر عسل ناخالص باشد، در الکل حل می شود و آن را به رنگ شیری سفید تبدیل می کند.

آزمون 3:

استفاده از آتش

– برای انجام این آزمون به یک شمع با فتیله پنبه ای نیاز خواهید داشت.

– فتیله را به مقدار کمی در عسل فرو کنید.

– اجازه دهید مقدار اضافی عسل چکه کند.

حالا یک کبریت را روشن کنید و آن را نزدیک فتیله بگیرید.

نتیجه:

اگر فتیله شمع بسوزد، عسل خالص است. اما اگر آن را نتواند بسوزاند، آب به عسل اضافه شده است.


آزمون 4:

استفاده از کاغذ

از دستمال کاغذی یا پارچه ای سفید استفاده کنید. چند قطره عسل را روی کاغذ / پارچه بچکانید.

نتیجه:

اگر عسل خالص باشد، روی کاغذ به صورت جامد باقی می ماند. اما عسل ناخالص توسط کاغذ جذب می شود. با پارچه سعی کنید عسل را از روی کاغذ پاک کنید. اگر کاغذ را لکه نکرده باشد، عسل خالص است.


آزمون 5:

تست چرخش عسل

یک قاشق یا چوب مخصوص عسل را درون مقداری عسل فرو کنید. قاشق یا چوب را بالای یک بشقاب نگه دارید و تا عسل بریزد. تماشا کنید که عسل چگونه فرو می افتد.

نتیجه:

ریزش عسل خالص از قاشق در جهت عقربه های ساعت جریان می یابد. و این کار خیلی آهسته انجام می شود. شما قاشق را به سمت بالا می چرخانید و جریان به آرامی متوقف می شود. در نهایت عسل به صورت لایه لایه روی بشقاب شکل می گیرد. در صورت ناخالص بودن، عسل به سرعت و یکنواخت جریان پیدا می کند و روی بشقاب پخش می شود.


منبع: localhoneyman

3 تفاوت اصلی عسل و شکر

عسل در مقابل شکر…

 تفاوت آنها چیست؟

آیا عسل بهتر از شکر است؟

عسل و شکر هر دو شیرین کننده حاوی گلوکز و فروکتوز هستند. با این حال، در فرآیند تولید شکر، اسیدهای آلی، پروتئین، عناصر نیتروژن، آنزیم ها و ویتامین های موجود در نیشکر از بین می روند، در حالی که عسل، یک شیرین کننده طبیعی است که فقط در معرض حرارت کم قرار گرفته است. همچنین، عسل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی مفیدی دارد که در شکر وجود ندارد.

در اینجا سه تفاوت اساسی عسل و شکر را ذکر می کنیم که باعث می شوند از مصرف عسل به جای شکر، احساس خوبی به دست آورید:


1- مقدار کمتری از عسل لازم است

کدام کالری بیشتری دارد؟ عسل یا شکر؟

یک قاشق غذاخوری شکر یا ساکارز حاوی 46 کالری است، در حالی که یک قاشق غذاخوری عسل که یک شیرین کننده طبیعی است، 64 کالری دارد. با توجه به اینکه عسل کالری بیشتری دارد، ما باید نسبت به شکر از عسل کمتری استفاده کنیم زیرا شیرین تر از شکر است. در نتیجه در دراز مدت هم از نظر سلامتی هم از نظر اقتصادی، مصرف عسل به صرفه تر است حتی اگر عسل از شکر گرانتر نیز باشد.


2- عسل به آرامی در جریان خون جذب می شود

 آیا عسل در تنظیم قند خون بهتر از شکر است؟

شکر، ساکارز است که از دو مولکول به هم پیوسته تشکیل شده است. وقتی شکر مصرف می کنیم، معده ما باید قبل از استفاده از انرژی شکر، از آنزیم های خاص خود برای جدا کردن مولکول های آن استفاده کند. اما عسل کاملاً متفاوت است. زنبورها یک آنزیم ویژه به شهد اضافه کرده اند که ساکارز را به گلوکز و فروکتوز تقسیم می کند. دو قند ساده برای بدن ما که می توانند به طور مستقیم جذب شوند. از این رو، عسل در مقابل شکر، دارای یک شاخص گلیسمی سالم تر (GI) می باشد، که تأثیر منفی یک ماده غذایی بر میزان قند خون را اندازه گیری می کند. هرچه درجه GI پایین تر باشد، جذب و تزریق قندها به جریان خون کندتر می شود و از این رو روند هضم تدریجی تر و سالم تری انجام می شود.

سرعتی که ساکارز شکر باعث افزایش سطح قند خون می شود، برای افرادی که از نقص متابولیسم گلوکز رنج می برند، مشکلاتی را ایجاد می کند. هنگامی که غذاهای حاوی درصد بالایی از ساکارز مصرف می شود، ممکن است بسیاری از مواد مغذی مفید و مورد نیاز بدن از رژیم غذایی حذف یا جابجا شوند، بنابراین به افزایش خطرات بیماری های مزمنی از جمله دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، برخی از انواع سرطان ها، پوکی استخوان و حتی بیماری های عصبی منجر می شود.


3- عسل دارای مواد مغذی است

برخلاف عسل، شکر فاقد مواد معدنی و ویتامین ها است، از این رو اغلب به شکر کالری خالی گفته می شود. هنگامی که از این مواد مغذی استفاده می شود، متابولیسم کلسترول و اسید چرب نامطلوب ایجاد می شود و به دلیل افزایش اسیدهای چرب بیشتر در اندام ها و بافت ها، به کلسترول بالاتر و افزایش چاقی منجر می شود.

بنابراین پیام اصلی این است که، در مقایسه عسل با شکر، اگر به وزن خود دقت کنید، عسل یک انتخاب هوشمندانه تری نسبت به شکر خواهد بود.


منبع: benefits-of-honey