رژیم غذایی عسلی

رژیم غذایی عسلی

بخشی از یک سبک زندگی سالم

آیا احساس کمبود انرژی دارید؟

آیا به راحتی سرما می خورید؟

آیا از تعدد بیماری های خود خسته شده اید؟

اگر به این موارد پاسخ “بله” داده اید، به نظر می رسد که سیستم ایمنی ضعیفی دارید.

اصلا نترسید، عسل در حل این مشکلات به شما کمک می کند.


اضافه شدن رژیم غذایی عسلی در زندگی روزمره شما می تواند تغییرات شگفتی را ایجاد کند.

روز خود را با یک نان تست داغ و عسل شروع کنید، یا عسل را به جای شکر در چای خود مخلوط کنید و به روز خود یک شروع پرانرژی هدیه دهید. شما همچنین می توانید قبل از رفتن به ورزش های روزانه خود یک قاشق عسل میل کنید، تا با انرژی بیشتر، اهداف ورزشی خود را دنبال کنید.

استفاده روزانه از عسل در نوشیدنی، ساندویچ و سایر وعده های غذایی می تواند به فرزندان شما کمک کند تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشند.

همچنین جالب است که بدانید، مصرف یک قاشق غذاخوری عسل قبل از خواب در چرخه ریکاوری و بازیابی بدن شما تاثیر شکرفی دارد.

عسل برای کاهش سطح کلسترول خون نیز بسیار عالی عمل می کند. مصرف عسل و آب لیمو به صورت ناشتا و با معده خالی، برای نبرد با چاقی بسیار مفید است. زیرا عسل چربی اضافی بدن را جمع می کند و بدن از آن به عنوان انرژی استفاده می کند.

عسل بهترین دوست شماست، مخصوصاً اگر اهل غذا باشید! یک قاشق غذاخوری از این مایع طلایی خوشمزه بعد از یک وعده غذایی سنگین و روغنی باعث شگفتی هایی برای دستگاه گوارش شما خواهد شد. همچنین به عنوان یک تونیک عالی برای سالم نگه داشتن سیستم کار می کند.

عسل بهترین دوست شماست، مخصوصاً اگر اهل غذا باشید! مصرف یک قاشق غذاخوری از این مایع طلایی خوشمزه بعد از یک وعده غذایی سنگین و چرب باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش شما خواهد شد. همچنین به عنوان یک تونیک ضد سموم، برای سالم نگه داشتن سیستم بدن شما کاربرد دارد.

در کل، مصرف مرتب و روزانه عسل به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک شایانی می کند. همچنین به عنوان درمانی برای انواع بیماری های مختلف نیز کاربرد شگفت انگیزی دارد.

برای حفظ و بهبود سلامتی خود و عزیزانتان، مصرف روزانه عسل را فراموش نکنید.


منبع: dabur

میزان مصرف روزانه عسل

در مدت 1 روز چقدر می توانیم عسل مصرف کنیم؟

میزان مصرف روزانه عسل که بهینه باشد، کاملاً به رژیم و سبک زندگی فرد بستگی دارد.

به عنوان مثال، شخصی ممکن است هر روز از غذاهایی با میزان قند بسیار کم استفاده کند، شیوه زندگی بسیار فعالی را طی کند و یک رژیم ورزشی منظم را دنبال کند، در حالی که در سوی مقابل، شخص دیگری ممکن است ذائقه شیرینی داشته باشد و مقدار زیادی قند در طول روز مصرف کند و سبک زندگی بی تحرکی داشته باشد.

آیا خوردن عسل، این ماده غذایی بسیار شیرین، باعث افزایش وزن می شود؟

در واقع، اصل افزایش وزن بسیار ساده است: وقتی بیشتر از آنچه بدن شما نیاز دارد غذا میخورید، چه  قند باشد، چه غذاهای چرب یا حتی عسل، کالری اضافی به عنوان چربی ذخیره می شود که به نوبه خود منجر به افزایش وزن می شود. بنابراین در مصرف هر نوع مواد غذایی حتی عسل، باید اعتدال داشت و زیاده روی نکرد.

مصرف چه میزان عسل کافی است؟

به طور کلی روزانه سه تا پنج قاشق غذاخوری عسل کافی است. رژیم خوبی که باید دنبال کنید، این است که صبح ها، یک یا دو قاشق غذاخوری عسل به همراه میوه یا ماست یا غلات مصرف کنید. یک قاشق غذاخوری دیگر باید هنگام خواب مصرف شود. در این میان، یک یا دو قاشق غذاخوری دیگر را می توان با وعده های میوه ای، در مواد غذایی پخته شده یا در آشپزی استفاده کرد.

عسل حاوی حدود 60 کالری در هر قاشق غذاخوری است. به طور کلی، درصد کل کالری مورد نیاز در مواد غذایی حاوی قندهای ساده نباید از 10 درصد تجاوز کند. بنابراین ، 180 تا 300 کالری در روز که از عسل حاصل می شود، کافی است، مگر اینکه تقاضای بیش از حد انرژی باعث شود مقدار بیشتری عسل مصرف شود.


منبع: nuts4honey

مزایای ترکیب عسل و سیر

هم عسل و هم سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی قدرتمندی هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. از یک طرف، ترکیب عسل با آب گرم کلیه سموم را از بدن شما بیرون می راند و از طرف دیگر سیر یک ماده بسیار مغذی با کالری بسیار کم می باشد.


مزایای عسل و سیر چیست؟

1- پوست شما را تغذیه می کند

از لحظه ای که شروع به مصرف روزانه ترکیب سیر با عسل می کنید از پوست خسته خود خداحافظی کنید. مصرف این مخلوط به صورت روزانه باعث شادابی پوست شما می شود و درخشش بینظیری به شما می بخشد.

2- سرماخوردگی و آلرژی را درمان می کند

خواص ضد باکتریایی عسل و سیر در طی چند روز سرماخوردگی های معمولی و آلرژی را بهبود می بخشند.

3- سیستم ایمنی را تقویت می کند

مخلوط سیر و عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

4- کنترل میزان کلسترول خون بدن

این ترکیب بی نظیر، باعث کنترل سطح کلسترول خون بدن شما می شود، و به کاهش احتمال حمله قلبی و موارد دیگر کمک می کند.


چگونه سیر و عسل درست کنیم؟

مواد مورد نیاز:

12 حبه سیر

یک فنجان عسل (تقریباً 335 گرم)

یک ظرف شیشه ای جای عسل با درب محکم

روش آماده سازی:

  • 12 حبه سیر را پوست کنده و تمیز کنید سپس در ظرف بریزید
  • به آرامی فنجان عسل را درون ظرف بریزید
  • حباب های به دام افتاده هوا را در صورت وجود با یک قاشق بردارید
  • اطمینان حاصل کنید که حبه های سیر به طور کامل در عسل فرو رفته اند
  • درب ظرف را محکم ببندید و بگذارید چند روز بماند
  • بعد از گذشت چند روز درب آن را باز کنید و هر روز از آن مصرف کنید تا شاهد نتایج عالی آن در بدن خود باشید

منبع: dabur

فواید مصرف روزانه عسل

ما همیشه دنبال معجونی جادویی برای بهبود کارکرد بدن خود هستیم که در عین حال خوشمزه و لذیذ باشد.

این معجون جادویی همان عسل معمولی است که در آشپزخانه همه ما وجود دارد. امروز قصد داریم 8 خاصیت مهم عسل برای سلامتی را معرفی کنیم.

 بعد از خواندن این مقاله از این پس هر روز حداقل یک قاشق غذاخوری عسل را مصرف خواهید کرد.


1- پوست روشن تر

عسل یک آنتی اکسیدان عالی است، به این معنی که مصرف منظم آن بدن شما را از سموم مختلف پاکسازی می کند. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی آن به طور قابل توجهی وضعیت پوست شما را بهبود می بخشد.


2- کاهش وزن اضافی

اگر نگران وزن خود هستید، پزشکان توصیه می کنند تمام شیرینی های حاوی قند را حذف کنید، اما عسل را خیر.

به این دلیل که قند موجود در عسل ترکیب متفاوتی از قند موجود در شیرین کننده های دیگر دارد. عسل متابولیسم بدن شما را تقویت می کند، که برای کاهش وزن ضروری است.


3- کاهش سطح کلسترول

عسل به هیچ وجه کلسترول ندارد. اتفاقا برعکس، اجزای تشکیل دهنده آن به همراه ویتامین ها در کاهش سطح کلسترول نقش دارند. مصرف روزانه عسل تأثیر مفیدی بر سطح ترکیبات آنتی اکسیدانی در بدن دارد که می توانند با کلسترول اضافی مقابله کنند.


4- داشتن قلبی قوی تر

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در عسل می توانند از باریک شدن عروق جلوگیری کنند. بسته به محل وقوع این اتفاق، باریک شدن می تواند منجر به نارسایی قلبی، وخیم شدن حافظه یا سردرد شود. نوشیدن یک لیوان آب گرم با چند قاشق غذاخوری عسل برای جلوگیری از این امر کافی خواهد بود.


5- حافظه بهتر

تحقیقات بیشتر، توانایی عسل در مبارزه با استرس، بازیابی سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و در نتیجه بهبود حافظه را نشان می دهد. علاوه بر این، کلسیم موجود در عسل به راحتی توسط مغز خورده می شود، که تأثیر مفیدی بر عملکرد آن دارد.


6- خواب با کیفیت و راحت

قند موجود در عسل باعث افزایش سطح انسولین در خون می شود و سپس سروتونین را آزاد می کند. سروتونین نیز به ملاتونین تبدیل می شود، هورمونی که باعث افزایش کیفیت خواب می شود.


7- سیستم گوارش سالم تر

عسل یک ضد عفونی کننده قوی است، بنابراین توصیه می شود یک قاشق غذاخوری عسل را با معده خالی میل کنید. این عادت ساده به جلوگیری از بیماری های مختلف مرتبط با دستگاه گوارش کمک می کند. علاوه بر این، هنگامی که عسل از سیستم گوارش عبور می کند، میکروب ها را از بین می برد و زخم های کوچک را در غشای مخاطی بهبود می بخشد.


8- تسکین تنش عصبی

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یک واقعیت است که عسل به تسکین اعصاب و رفع خستگی کمک می کند. گلوکز موجود در عسل برای بهبود فعالیت نورون ها ضروری است. این گلوکز به سرعت در خون جذب می شود، که باعث آرامش و کاهش اختلالات روانی می شود.


منبع: brightside

هویج عسلی

با امتحان کردن این دستور العمل ساده، هویج را برای خود و فرزندانتان دلپذیرتر و لذیذتر کنید.

عسل و نصف قاشق چایخوری نمک هویج را به طرز دلپذیری شیرین و ترش می کند.


مواد لازم:

  • دو لیوان آب
  • پنج تا هفت عدد هویج متوسط تکه شده
  • سه قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • نصف قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده شده
  • یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه

طرز تهیه:

در یک قابلمه متوسط آب را به جوش بیاورید. هویج را اضافه کنید؛

 به مدت 20 دقیقه و یا تا زمانی که هویج ها خوب نرم شوند، آنها را بپزید.

هویج پخته شده را آبکش کنید و به همراه جعفری و سایر مواد در یک کاسه بزرگ بریزید و به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید.


امروز هم یک قدم دیگر به سمت یک زندگی سالم تر بردارید…

با اضافه کردن عسل طبیعی و ارگانیک به وعده های غذایی خود، به زندگی سلامت و شیرینی بیشتری ببخشید…

معرفی 5 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

توجه به این نکته ضروری است که سیستم ایمنی بدن ما باید همیشه سالم و قوی باشد تا عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

یکی از مهمترین نقش های سیستم ایمنی بدن محافظت از بدن در برابر هرگونه مشکلات خارجی است که می تواند عدم تعادل هومواستاتیک ایجاد کند.

در این مقاله 5 مورد از مواد غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند را معرفی می کنیم:


1- عسل

بسیاری از مردم می دانند که عسل قرن هاست به عنوان داروی سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل که به شیرین بودن شناخته شده است، دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند باکتری های ایجاد کننده گلودرد، عفونت گوش و سرفه را از بین ببرد و همچنین می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند، سیستم گوارشی شما را تقویت کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

همچنین مطالعات نشان داده اند که عسل منبعی سرشار از آنتی اکسیدان ها است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار مؤثر است.

بنابراین توصیه می شود همیشه روز خود را با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری عسل و آب لیموی تازه به یک فنجان آب گرم شروع کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.


2- ماست

مطالعات نشان داده است که ماست منبع عالی ویتامین D است و ویتامین D نه تنها سیستم ایمنی بدن را تنظیم و تقویت می کند بلکه به تقویت دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری ها کمک می کند.

هنگام تهیه ماست به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن، آنهایی را تهیه کنید که کاملا طبیعی باشند. سعی کنید به جای انواع ماست های طعم دار و با قند پر شده، ماست های ساده تهیه کنید.


3- پیاز

مطالعات نشان داده که پیاز سرشار از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند سلنیوم، ترکیبات گوگرد، روی و ویتامین C است.

علاوه بر این، پیاز یکی از بهترین منابع کورستین، یک فلاونوئید قوی و آنتی اکسیدانی است که دارای خاصیت ضد ویروسی و همچنین تنظیم کننده هیستامین است.

همچنین پیاز برای جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL، تقویت آرامش عضله صاف عروق، جلوگیری از تشکیل لخته و کاهش قند خون بسیار موثر است.


4- سیر

جدای از این واقعیت که سیر سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی متعدد است، مطالعات نشان می دهد که این ماده دارای خواص درمانی زیادی است، که تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از آنهاست.

این عضو تند خانواده پیاز حاوی چندین ترکیب از جمله آلیسین است که دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچ و ضد باکتری می باشد. آنها در کنار هم به تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کنند.


5- آب

وقتی صحبت از تقویت سیستم ایمنی می شود، نمی توان از اهمیت بالای مصرف آب کافی چشم پوشی کرد. یکی از فواید آب آشامیدنی این است که هیدراتاسیون کافی تأثیر زیادی در سیستم ایمنی بدن شما دارد.

آب به کلیه سیستمهای بدن کمک می کند تا در سطح بهینه عملکرد خود را انجام دهند، زیرا نوشیدن مقدار زیادی آب سموم بدن را دفع می کند و این اطمینان را می دهد که سلول های شما تمام اکسیژن مورد نیاز خود را برای عملکرد بهتر و کاملتر دریافت کنند.


منبع: pulse

عسل در دوران بارداری

آیا خوردن عسل در دوران بارداری بی خطر است؟

پاسخ:

بله ، خوردن عسل در دوران بارداری بی خطر است.


شاید شنیده باشید که عسل برای نوزادان بی خطر نیست و این درست است. عسل حاوی باکتری هایی است که می توانند در روده کودک جوانه زده و باعث بوتولیسم نوزاد شوند: یک بیماری نادر اما بالقوه خطرناک.

روده نوزادان زیر یک سال به اندازه کافی بالغ نشده است تا بتواند باکتری ها را از بین ببرد. بنابراین باید عسل را از آنها دور نگه دارید تا زمانی که آنها یکساله شوند.

با این حال، بزرگسالان سالم حتی در دوران بارداری در معرض خطر بوتولیسم ناشی از عسل نیستند و خوردن عسل برای آنها خطری ندارد.

بیشتر عسل های فروخته شده در فروشگاه ها با استفاده از روشی مشابه روشی که برای پاستوریزه کردن شیر استفاده می شود، پاستوریزه می شوند. هرچند این کار به دلایل دیگری انجام می شود.

عسل به مدت 15 تا 30 ثانیه در دمای 161 درجه فارنهایت گرم می شود و سپس به سرعت خنک می شود. این فرآیند سلول های مخمر را از بین می برد (هرچند که اینها اسپورهای بوتولیسم نیستند) بنابراین عسل تخمیر نمی شود و فقط روند تبلور را کند می کند تا عسل مدت بیشتری مایع بماند.

ممکن است در یک مزرعه زنبور عسل، غرفه های کنار جاده یا بازار کشاورزان عسل تصفیه نشده یا خام پیدا کنید. در مورد بی خطر بودن عسل خام در دوران بارداری هیچ مطالعه ای صورت نگرفته است، اما دلیلی بر این باور نیست که آن را برای خانم های باردار خطرناک بدانیم.

بنابراین عسل در دوران بارداری نه تنها یک ماده غذایی خوشمزه بلکه یک محصول مفید است. این ماده حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. در حالی که امروزه در غذاها بیشتر از شکر استفاده می شود، عسل در سنین بالا به عنوان شیرین کننده طبیعی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. خواص ضد میکروبی آن در فرهنگ های باستانی مختلف شناخته شده بود. بزرگترین مزیت های عسل در شیرینی و مغذی بودن آن است.

عسل ماده غذایی بسیار مفیدی برای زنان باردار است، اما باید به صورت میانه روی مصرف شود. اگر پزشکتان مصرف عسل را برای شما منع کرده است، از خوردن عسل خودداری کنید.


منبع: babycenter و legit

معرفی عسل ساشه تک نفره رایحه خوانسار

عسل رایحه خوانسار، به عنوان یکی از قدیمی ترین برندهای تولیدی عسل و از اولین تولیدکنندگان عسل ارگانیک در ایران، همواره در تلاش است تا ضمن ارائه کیفیت بالا در عسل تولیدی خود، محصولات را در تنوع مختلف در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

یکی از انواع محصولات رایحه که جزو پرفروش ترین محصولات نیز می باشد، عسل ساشه رایحه خوانسار است. طراحی این محصول به صورت تک نفره است و برای مسافرت یک گزینه ایده آل می باشد.

همچنین جهت مصرف کودکان و دانش آموزان در مدرسه به عنوان یک میان وعده مغذی و بهداشتی کاملا مناسب می باشد.

در اداره ها و سازمان ها برای پذیرایی از مراجعان و کارمندان نیز استفاده از عسل ساشه توصیه می شود.

با توجه به مزایای بیشمار عسل برای سلامتی انسان و لزوم مصرف روزانه عسل، در صورتی که از عسل برای وعده صبحانه استفاده نمی کنید، استفاده از عسل ساشه به همراه چای یا دمنوش در طول روز می تواند به سلامتی و شادابی شما کمک کند.

عسل ساشه رایحه خوانسار در دو نوع ارگانیک و طبیعی و در دو سایز 40 عددی و 100 عددی تولید می شود:


عسل ساشه تک نفره طبیعی ۴۰ عددی رایحه خوانسار


عسل ساشه تک نفره طبیعی 100 عددی رایحه خوانسار


عسل ساشه تک نفره ارگانیک ۴۰ عددی رایحه خوانسار


عسل ساشه تک نفره ارگانیک 100 عددی رایحه خوانسار

مزایای عسل و زنجبیل

مخلوط زنجبیل و عسل به راحتی قابل مصرف است و فواید زیادی دارد. این ترکیب از عسل و زنجبیل از مدتها قبل برای معالجه مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی و سرفه مورد استفاده قرار می گرفته است.

عسل همچنین ثابت کرده است که یک ماده واسط بسیار خوب برای انتقال فواید مختلف زنجبیل به بدن است. هردو عسل و زنجبیل فواید سلامتی فردی خود را دارند، مانند داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و مناسب برای هضم. به همین دلیل ترکیب این دو، قدرت همدیگر را افزایش می دهند.


فواید زنجبیل و عسل چیست؟

این ثابت شده است که ترکیب زنجبیل و عسل دارای مزایای سلامتی بی شماری است، خصوصاً در مورد کنترل مشکلات تنفسی. به مزایای مختلف عسل و زنجبیل نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه می توانید از آنها بهره مند شوید.

1- داروی خانگی طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی

ثابت شده است که عسل باعث نازک شدن مخاطی می شود که مانع عبور هوا و تنفس صحیح می شود و از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می کاهد. به طور مشابه، زنجبیل به کاهش التهاب مجاری هوایی کمک می کند. بنابراین، ترکیبی از عسل و زنجبیل، یک درمان طبیعی مؤثر برای سرفه و علائم سرماخوردگی فراهم می کند.


2- یک از بین برنده درد طبیعی

ترکیب زنجبیل و عسل یک عامل کشنده درد طبیعی شناخته شده است. اگرچه زنجبیل عطر و طعم شدیدی دارد، تعداد افراد بسیار کمی می دانند که این ماده منعطف کننده است و به رهایی از درد کمک می کند. این ترکیب به دلیل استفاده از آن به عنوان درمانی برای سرماخوردگی بسیار شناخته شده است و همه ما می دانیم که سرماخوردگی معمولاً همراه با گلودرد است. زنجبیل به دلیل داشتن عطر و بوی قوی و منعطف کننده بودن، سینوس های شما را باز می کند و به خلاص شدن دستگاه تنفسی از شر مخاط اضافه کمک می کند.


3- مفید برای سلامت قلب

مطالعات نشان می دهد که عسل و زنجبیل برای سلامتی قلب مفید است. همچنین ثابت شده است که زنجبیل در جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول بسیار مفید است. این به نوبه خود به مبارزه با بیماری های قلبی در صورت گرفتگی رگ های خونی کمک می کند.


4- تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل ، زنجبیل و لیمو، این 3 ماده برای نبرد با بیماری عالی هستند. آنها همچنین توانایی بدن شما در دفاع از خود را افزایش می دهند. نوشیدن یک فنجان زنجبیل، لیمو و چای عسل یا صرفاً یک قاشق غذاخوری عسل و زنجبیل می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. علاوه بر این، زنجبیل و عسل هردو خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و از این طریق قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند.


5- به سوء هاضمه کمک می کند

اعتقاد بر این است که یک ترکیب ساده از عسل و زنجبیل به دلیل خواص گوارشی ذاتی زنجبیل کمک شایانی به سیستم گوارش خواهد کرد. بنابراین، مصرف یک قاشق چایخوری عسل زنجبیل برای افرادی که سیستم گوارشی ضعیفی دارند بسیار مفید است.


6- جلوگیری از تهوع و بیماری صبحگاهی

آیا می دانید زنجبیل به حالت تهوع کمک می کند؟ زنجبیل یکی از قدیمی ترین داروهای طبیعی برای تهوع است، به ویژه نوعی که در دوران بارداری ایجاد می شود. برای کمک به سهولت در بیماری صبحگاهی، می توانید عسل و زنجبیل را در آب گرم مخلوط کرده و آن را بنوشید.

همچنین می توانید یک فنجان داغ چای عسل زنجبیل تهیه کنید. این نوشیدنی برای گلوی شما شگفت آور است زیرا جوهر زنجبیل به پاکسازی سینوس های شما کمک می کند و عسل به تسکین گلو درد کمک می کند.

مزایای چای سبز همراه با عسل

چای سبز یکی از نوشیدنی های مفید و پرمصرف در جهان و از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و گیاهان دارویی شناخته شده است. چای سبز یک تقویت کننده سلامت تمام عیار است.

چرا مصرف چای سبز با عسل بهتر از مصرف آن با قند یا شکر است؟

چای سبز بیشتر با هدف سلامتی و تناسب اندام مصرف می شود اما وقتی آن را با شکر ترکیب می کنید، کالری فقط به چربی اضافه می شود. بنابراین ، دوری از قند و شکر بسیار مهم است. گفته می شود یک حبه قند تنها 9 کالری دارد اما مصرف چای سبز با شکر یا قند چندین بار در روز می تواند دو برابر یا سه برابر کالری را اضافه کند، بنابراین اثرات مثبت چای سبز را منفی می کند.


فواید نوشیدن چای سبز با عسل چیست؟

1- سلامت قلب

چای سبز جدا از سایر مزایای آن به سالم سازی قلب و در ایجاد شرایط مطلوب برای آن کمک می کند. طبق تحقیقات پزشکی، مصرف حداقل 7-8 فنجان چای سبز همراه با عسل می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تقریباً 75 درصد کاهش دهد. چای سبز همچنین مقدار کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش داده و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.


2- کنترل کلسترول

سطح کلسترول بالا می تواند منجر به بیماری های مهلک قلبی و سکته مغزی شود. بنابراین کنترل سطح کلسترول بسیار مهم است. برای عملکرد مناسب قلب، میزان کلسترول باید کمتر از 200 میلی گرم در لیتر باشد. به غیر از یک رژیم غذایی خوب و ورزش متعادل، مصرف چای سبز به همراه عسل در کنترل میزان کلسترول بد خون مفید است.


3- مبارزه با بوی بد دهان

به عنوان یک ماده غذایی عالی، چای سبز به غیر از سالم نگه داشتن بدن و سالم بودن، در مبارزه با باکتری ها و ویروس ها در دهان و از بین بردن بوی بد دهان نیز کمک می کند. پلی فنول های موجود در چای سبز به میزان بیش از 30 درصد به تمیز کردن دهان و از بین بردن بوی بد دهان کمک می کند.

پس چرا عسل را به مخلوط اضافه می کنیم؟

عسل به عنوان یک ماده ضد میکروبی عمل می کند و از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که استفاده از چای سبز با عسل می تواند به عنوان روشی قدرتمند برای مقابله با بوی بد دهان عمل کند.


4- برای سلامتی استخوان مفید است

مصرف منظم چای سبز به همراه عسل می تواند منجر به استخوان های سالم و قوی بخصوص در خانم ها شود. بیشتر زنان بعد از 30 سالگی از بیماری های استخوانی رنج می برند. مصرف منظم چای سبز به همراه عسل باعث تقویت عضلات و استخوان ها می شود.


5- به شما پوست سالم می بخشد

مصرف منظم چای سبز با عسل سموم بدن را از بین می برد و آن را با مواد معدنی و ویتامین های سالم جایگزین می کند. هم عسل و هم چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به تجدید سلول های پوستی کمک می کنند و ظاهری درخشان و جوانتر به آن می بخشند. آنها همچنین با بیرون راندن رادیکالهای آزاد سمی از سیستم پوستی، به مبارزه با آکنه و آفت های پوستی کمک می کنند.


6- عملکرد مغز را بهبود می بخشد

چای سبز همراه با عسل به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و آن را تقویت می کند.


7- سرماخوردگی را کاهش می دهد

با تقویت سیستم ایمنی بدن، چای سبز با عسل به مبارزه با ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آنها به تقویت قابلیت های دفاعی سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ترکیب دیگری که می توانید برای مدیریت سرماخوردگی خود استفاده کنید، ترکیب چای سبز با زنجبیل و عسل است.


منبع: dabur