عسل برای درمان مشکلات سینوس ها

در مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، مشخص شد که از هر 8 نفر 1 نفر به سینوزیت مزمن یا سینوس مبتلا می باشد. بیماری سینوس، التهاب حفره های بینی و فضای هوا در اطراف ناحیه بینی و چشم است. سینوس به دلیل ویروس ایجاد می شود و حتی اگر علائم تنفسی فوقانی به پایان رسیده باشد، این عفونت می تواند پایدار باشد.

موارد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد سینوس از زمان کودکی افراد زیادی را به دام انداخته است. همچنین موارد متعددی گزارش شده است که مصرف عسل به مدت حدودا یک سال، به بهبود مشکلات حاد سینوس کمک می کند. علاوه بر این، مشخص شده است، میزانی که عسل باکتری ها را از بین برده است از سایر داروهای تجویز شده بیشتر بوده است.


چرا از عسل برای درمان مشکلات سینوس استفاده می کنیم؟

علل اصلی بیماری سینوس چیست؟

برخی از آنها عبارتند از: کیفیت بد مواد غذایی مورد استفاده، قرار گرفتن مداوم در معرض مواد شیمیایی سمی به صورت آلودگی هوا و افزایش سطح استرس ناشی از سبک زندگی و … این موارد شما را در معرض خطر بیشتری برای ایجاد سینوس قرار می دهد. بنابراین حفظ و تقویت یک سیستم ایمنی قوی جهت ایجاد یک محیط غیرقابل مهار برای تکثیر و رشد باکتری ها ضروری است و می تواند در پیشگیری از عفونت های سینوسی کمک کند.

پیشگیری بهتر از درمان است. مصرف روزمره عسل به شما در کنترل و دفع عفونت سینوس کمک می کند. فواید عسل بسیار است و ثابت شده است که در انواع عفونت های بینی و گلو از جمله گلودرد موثر است. بیوفیلم ها میکروارگانیسم هایی هستند که در حفره های سینوس یک لایه محافظ تشکیل می دهند و می توانند منجر به عفونت های مزمن شوند. علاوه بر این، در یک مطالعه ثابت شده است که عسل حدود 70-90 درصد باکتری ها و بیوفیلم ها را از بین می برد، در حالی که آنتی بیوتیک ها فقط 18 درصد مؤثر بودند. بنابراین، عسل برای سینوس یک پیشگیری موثر و ارزان و همچنین یک درمان قوی است.


مزایای عسل برای مشکلات سینوس چیست؟

  • عسل ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است و باکتری های مسئول ایجاد مشکلات سینوسی از بین می برد.
  • عسل باعث کاهش التهاب می شود.
  • عسل جهت تسکین گلو از سرفه و درد با همه باکتری های موجود در گلو مبارزه می کند.
  • عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با باکتری ها تولید کننده مشکلات سینوس کمک می کند.

چگونه می توان از عسل برای آسم استفاده کرد؟

آسم یک بیماری مزمن ریه است که حدود 5 تا 10٪ از جمعیت جهان را مبتلا می کند. این بیماری در واقع التهاب راه هوایی ریه است که باعث تولید مداوم مخاط، سرفه منظم، احتقان قفسه سینه و سوزش سینوس می شود که منجر به سردردهای شدید و تنگی نفس می گردد.

چه عواملی باعث آسم می شود؟ جواب این سوال می تواند چندین جواب داشته باشد. دو دلیل اصلی این بیماری، یکی چاقی و دیگری وراثت است. اگر یکی از والدین و یا هر دو مبتلا به آسم باشند، کودک احتمال بالای ابتلا به آسم را دارد. درمانهای معمول می توانند راهکارهای مناسبی باشند، مانند از پرهیز از مناطق گرد و غبار و دودی، داشتن تناسب اندام و … که می توانند ظرفیت ریه را تقویت کنند.


چرا از عسل برای آسم استفاده می کنیم؟

اگر به دنبال داروهای جایگزین برای درمان بیماری آسم نگران کننده خود هستید، می توانید عسل را در زندگی روزمره خود جا دهید. عسل برای آسم درمانی بهتر از سایر داروهای گران قیمت معمولی است. حتما تعجب می کنید که چگونه عسل به شما کمک می کند تا از حملات آسم جلوگیری کنید. خاصیت آنتی اکسیدانی عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که این از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا و در نتیجه از بروز آسم جلوگیری می کند.

عسل همچنین احتقان سینه را برطرف می کند. روغن استری و الکل موجود در عسل به آرامی مخاط موجود در گلو را پاک می کنند. مواد معدنی و ویتامین های مختلف موجود در عسل مانند منیزیم، منگنز، سلنیوم و اسیدهای آمینه، به پاکسازی انسداد مجاری هوایی در ریه ها کمک می کنند. همچنین عسل به تسکین غشای لوله های برونش کمک می کند. البته همیشه باید در نظر داشته باشید که در صورت بروز مشکل شدید باید با پزشک متخصص مشورت کنید.


راه های استفاده از عسل برای درمان آسم

در اینجا بهترین راه های استفاده از عسل برای درمان آسم را معرفی می کنیم. این درمان های خانگی بسیار ساده و آسان را با عسل امتحان کنید و از آسم خداحافظی کنید.

1- عسل و آب

مخلوط عسل و آب مخاط را از لوله‌های برونش خارج کرده و آسم را محدود می کند.

برای اینکار یک قاشق چایخوری عسل را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را دو یا سه بار در روز مصرف کنید.


2- عسل و دارچین:

ترکیب دارچین و عسل یک معجون قدرتمند در معالجه آسم است. خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها در دستگاه تنفسی می شود. این مخلوط نسبت به سایر مخلوط ها به طور موثری با آسم می جنگد.

برای تهیه این ترکیب، یک قاشق چایخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید.

این مخلوط را هر روز قبل از خواب و هر روز صبح بعد از خواب مصرف کنید.


3- عسل و لیمو

ویتامین C به عنوان یک عامل تقویت کننده عالی سیستم ایمنی بدن عمل می کند. لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است، همچنین از ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد سپتیک تشکیل شده است. با نوشیدنی عسل و لیمو روز خود را سالم تر شروع کنید.

نصف لیمو را درون یک لیوان آب ولرم فشار دهید و یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. سپس نوش جان کنید. این کار را هر روز صبح انجام دهید تا ظرف چند روز مخاط کاملاً پاک شود.


4- عسل و میخک

ابتدا دو فنجان آب را جوشانده و 6-7 عدد میخک را درون آن بریزید.

بگذارید مخلوط به مدت 5 دقیقه بجوشد.

سپس مخلوط را به مدت 10 دقیقه در هوای اتاق قرار دهید تا خنک تر شود.

یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

این مخلوط را دو بار در روز بنوشید، یک بار قبل از رفتن به رختخواب و یک بار صبح ها بعد از خواب.

این درمان های خانگی را با جدیت دنبال کنید تا بتوانید آسم را بهتر مدیریت کنید. این هم یکی دیگر از شگفتی های عسل…


منبع: dabur

طرز تهیه اسموتی عسل موز نارگیل

با نوشیدن یک اسموتی عسل موز نارگیل، روز خود را با جذابیت و تازگی آغاز کنید. این معجون دلپذیر میتواند صبحانه شما را مقوی و سرشار از ویتامین ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن کند.


مواد مورد نیاز:

  • یک عدد موز (یخ زده)
  • نصف فنجان شیر نارگیل
  • نصف فنجان ماست (ساده)
  • یک چهارم لیوان شیر
  • یک و نیم قاشق غذاخوری عسل ارگانیک رایحه خوانسار
  • دو قاشق غذاخوری آب لیموترش ( اختیاری)
  • یخ (مکعب، اختیاری)

طرز تهیه:

  • موز را پوست بگیرید و به تکه های بزرگ برش دهید. (می توانید موز یخ زده را زیر آب داغ قرار دهید تا پوست آن راحت تر جدا شود)
  • ماست، شیر، شیر نارگیل، موز، عسل و آب لیمو را داخل مخلوط کن اضافه کنید.
  • آنقدر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

اگر میخواهید رقیق تر شود، شیر بیشتری به آن اضافه کنید و اگر میخواهید غلیظ تر شود، یخ بیشتری اضافه کنید.

زمان آماده سازی:

حدودا 5 دقیقه

تعداد نفرات:

 برای 2 نفر


امروز هم یک قدم دیگر به سمت یک زندگی سالم تر برداشتیم!

بیاموزیم که چگونه می توانیم با عسل های ارگانیک و طبیعی رایحه خوانسار ساده ترین مواد غذایی را به میان وعده هایی سالم تبدیل کنیم.

با دستور العمل های آشپزی مجله رایحه خوانسار می توانید یاد بگیرید که چگونه فواید مختلف عسل را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

فواید عسل و آب پیاز برای مو

ریزش مو از نظر روحی می تواند درد آور باشد و این یکی از بدترین کابوس های مردم است. ریزش مو می تواند اعتماد به نفس شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مو به عنوان یک تاج زیبا روی سر، در تقویت اعتماد به نفس عمل می کند که به نوبه خود شخصیت شما را شکل می دهد.

بنابراین ترس از دست دادن یا در واقع از بین رفتن موهای شما می تواند تأثیر منفی بر عزت نفس و جنبه های مختلف دیگر شما بگذارد. دلایل ریزش مو می تواند بیشمار باشد. برخی از این دلایل می توانند شامل عدم تعادل هورمون های زن و مرد، استروژن ها و آندروژن ها، مصرف برخی داروها ، شیمی درمانی به دلیل اختلالات اساسی در زمینه سلامت مانند کم خونی و دیابت، استرس و دلایل مختلف دیگر باشند.

شما با استفاده از آب پیاز و عسل می توانید از تأثیر منفی ریزش مو بر روی خودتان جلوگیری کنید. فواید عسل بسیار است. ما این را هم می دانیم که استفاده از مخلوط چسبنده آب پیاز و عسل برای رشد مو می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

اما اشکالی ندارد! برای به دست آوردن چیزهای خوب در زندگی باید هزینه ای پرداخت کنید. از این پس، با بوی ناخوشایند و چسبندگی این محلول کنار بیایید.


چرا از پیاز و عسل برای مو استفاده کنیم؟

برخی از داروهای حاوی عسل، به ویژه آن که آب پیاز را شامل می شود، باعث جوانسازی پوست سر شده و رشد موهای زائد را تضمین می کند. در این محلول از پیاز استفاده می شود زیرا سرشار از گوگرد است که یکی از مواد معدنی اساسی در افزایش رشد مو است. گردش خون به دلیل وجود گوگرد بهتر می شود و باعث تغذیه مناسب و بهتر فولیکول های مو می شود. خواص ضد باکتریایی پیاز به بهبود عفونت های پوست سر کمک می کند که می تواند به ریزش مو کمک کند. همچنین این محلول، حاوی آنتی اکسیدان ها است، که یکی از این آنتی اکسیدان ها، آنزیم کاتالاز است که می تواند مانع از خاکستری شدن زودرس مو شود.

عسل یک ماده طبیعی است که از فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و همچنین دارای مواد مغذی و ویتامین های حیاتی است که به بهبود و تغذیه بدن کمک می کند. عسل خاصیت حفظ آب را دارد و به همین دلیل اثر مرطوب کنندگی برای موی سر دارد.

بنابراین، استفاده از عسل برای مو می تواند در تأمین رطوبت موهای شما بسیار حیاتی باشد و از ریزش و شکستگی آن جلوگیری کند. فقط قدرت محلول ترکیبی آب پیاز و عسل را برای رشد مو تصور کنید. این محلول اگر به طور منظم برای چند ماه اعمال شود، اثر آن می تواند چشمگیر باشد.


نحوه استفاده از پیاز و عسل برای رشد مو

این یک روش خانگی معمولی است که برای خلاص شدن از شر شوره سر و متعاقب آن جلوگیری از ریزش مو انجام می شود.

مواد مورد نیاز:

عسل

آب پیاز

روش استفاده:

این دو ماده را با هم مخلوط کنید.

سپس پوست سر و ریشه موهای خود را به آرامی ماساژ دهید.

زمانی همه چیزهای خوب را به خود جذب می کنید که هنر صبر کردن را یاد بگیرید. صبور باشید و از این مخلوط به طور منظم برای رشد آرام مو استفاده کنید.


منبع: dabur

کوچکترین شیمی دان جهان

ما می دانیم که زنبورها بسیار سخت کوش هستند، اما آن این ساعتهای طولانی کار سخت را به کمک برخی اصول علمی می گذرانند. علاوه بر عنوان های “متخصص محیط زیست” و “دوستدار گل”، “شیمیدان” عنوان مناسب دیگری برای این موجودات سختکوش و هنرمند است.

در حالی که کندوی زنبور عسل ممکن است شبیه یک آزمایشگاه علمی نباشد، ولی زنبور عسل در هر مرحله از تولید عسل از گل تا سلول های کندو از اصول علمی پیروی میکند.

این فرآیند پیچیده شیمیایی با شهد آغاز می شود. زنبورهای کارگر جذاب ترین و شیرین ترین گل ها را انتخاب می کنند و شهد را با زبان خود استخراج می کنند.

شهد یک محلول بسیار رقیق و آبکی است که از 80٪ آب و کمی ساکارز تشکیل شده است، همان شکر پیچیده ای که می توانید در آشپزخانه خود نیز پیدا کنید.

سپس محلول قندی به معده دوم زنبور عسل وارد می شود، جایی که شیمی شروع به کار جادوی خود می کند.

برخی از قندها پیچیده و برخی ساده هستند. ساکروز یک مولکول قند پیچیده است که از دو قند ساده فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است که به هم می پیوندند.

قندهای پیچیده را می توان به قندهای ساده شکست یا تقسیم کرد، اما فقط با کمک گرما، اسیدها و یا آنزیم ها می توان آنها را تجزیه کرد. خوشبختانه، اصول شیمی به طور طبیعی در ذات زنبورها وجود دارد. در معده دوم آنها، آنزیم ویژه ای به نام اینورتاز، شهد اشباع شده ساکارز را به فروکتوز و گلوکز، یعنی بلوک های سازنده عسل می شکند.

هنگامی که معده زنبورهای عسل پر از شهد است، زنبورهای کارگر مجددا به داخل کندو باز می گردند اما در طول مسیر، آنزیم اینورتاز همچنان به تقسیم ساکارز به فروکتوز و گلوکز ساده تر ادامه می دهد.

پس از رسیدن به کندو ، شهد را به زنبورهای کندو واگذار می کنند تا این فرآیند شیمیایی را ادامه دهند. در واقع این معده زنبورهاست که فرآیندهای شیمیایی را انجام می دهد.

زنبورهای کندو نیز شهد را دوباره می نوشند و به آن آنزیم بیشتری می دهند تا قندها را بیشتر و بیشتر تجزیه کنند. این کار حدود 20 دقیقه ادامه دارد تا این که شهد فقط 20٪ آب داشته باشد.

برای کاهش بیشتر میزان آب، زنبورهای کندو شروع به بال زدن می کنند و از این روش برای تبخیر آب موجود در شهد استفاده میکنند. این روش تبخیر هنگامی متوقف می شود که غلظت آب به حدود 17٪ کاهش یابد.

هم اکنون، عسل خام تولید شده است و زنبورهای کندو این محصول خالص ساخت خود را به یک سلول تخصصی در داخل کندو منتقل می کنند.

کاهش آب، همراه با اسیدیته طبیعی عسل و محتوای پراکسید هیدروژن، باکتری ها را در معرض خطر قرار داده و باعث می شود تا این ماده شیرین یک عمر دوام بیاورد و بعضی اوقات حتی طولانی تر.

علاوه بر این خاصیت ضد باکتریایی، عسل خالص حاوی آنزیم های مفید دیگر مانند اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشد که در هنگام پردازش یا در اثر گرمای بیش از حد، ممکن است از بین بروند.

به همین دلیل است که مجموعه تولیدی عسل رایحه خوانسار، عسل خام را به صورت طبیعی و ارگانیک و بدون هیچ گونه فرآیند خاصی در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد.


منبع: localhivehoney

سالاد عسلی میوه و جوانه گندم

همه ما می دانیم که وعده صبحانه باید بسیار غنی و مقوی باشد. یا به اصطلاح، صبحانه شاهانه مصرف کنیم.

اما متاسفانه معمولا این کار را نمی کنیم. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه یک صبحانه شاهانه را که میتوان به عنوان یک میان وعده نیز تهیه و مصرف کرد، برای شما آموزش دهیم.


مواد مورد نیاز:

جوانه گندم ( یا هر ترکیبی از جوانه های گیاهان مختلف): 1 فنجان

میوه های دلخواه تکه شده ( مانند سیب، موز، گلابی، نارنگی، آناناس، انار و …) – 2 فنجان

پودر زیره:  نصف قاشق غذاخوری

فلفل سیاه:  نصف قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار دلخواه برای طعم دادن

پیازچه (خرد شده): نصف فنجان

آب لیمو: نصف قاشق غذاخوری

عسل: 2 قاشق غذاخوری

برگ گشنیز (خرد شده): 2 قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

  • جوانه های گندم را به آب در حال جوش اضافه کنید و یک دقیقه صبر کنید سپس زیر آب جوش را خاموش کنید.
  • بگذارید جوانه ها 5 دقیقه در آب جوش بمانند و سپس تخلیه و آبکشی کنید.
  • در یک کاسه، عسل، آب لیمو، نمک، پودر زیره و پودر فلفل سیاه را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  • در یک کاسه بزرگ شیشه ای، میوه های خرد شده، جوانه های آب پز و پیازچه های خرد شده را مخلوط کنید و این مخلوط را 15 دقیقه در یخچال نگه دارید.
  • سس تهیه شده در ظرف قبلی را به ظرف شیشه ای حاوی سالاد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • برگ گشنیز خرد شده را روی سالاد بریزید و تزئین کنید.

نوش جان…

منبع: dabur

درمان سوختگی با عسل

در بین محصولات طبیعی بیولوژیکی، عسل از زمان های بسیار قدیم که با اهداف تغذیه ای و درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است، بیشترین کارایی را داشته است. اگرچه خواص ضد باکتریایی عسل برای همه شناخته شده است، اما به نوعی همیشه فراموش می کنیم که از آن در هنگام بروز حوادث استفاده کنیم و همیشه سراغ داروهای معمولی و شیمیایی می رویم که عوارض جانبی بسیاری دارند.

عسل یک درمان خانگی مؤثر برای درمان بسیاری از بیماری ها است. همیشه در محل زندگی همه ما و در گوشه ای از آشپزخانه ها حتما عسل وجود دارد، اما از خواص دارویی آن آگاهی نداریم و فقط می دانیم که عسل یک ماده غذایی شیرین و خوشمزه است. اما در واقع عسل بسیار بیشتر از یک ماده غذایی خوش طعم است.

آیا می دانستید که می توان از عسل برای درمان سوختگی استفاده کرد؟


آیا می توان با استفاده از عسل، سوختگی را درمان کرد؟.

چرا از عسل برای سوختگی استفاده می شود؟

فواید عسل بسیار است. سوختگی نیز یکی از بیماری های متعددی است که عسل می تواند آنها را درمان کند. بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در مورد عسل دریافته اند که خاصیت ضد میکروبی عسل قابلیت های درمان زخم های شدید را دارد. درمان سوختگی با استفاده از عسل می تواند باعث تسکین فوری درد تحریک کننده سوختگی شما بشود.

عسل منبع غنی مواد مغذی است که با تمام قوا در کنار همدیگر کار می کنند تا سوختگی ها را بهبود می بخشند. عسل برای درمان سوختگی موثرترین و اقتصادی ترین راه است. داروهای دیگر مانند کرم های سوختگی نه تنها گران هستند بلکه می توانند شب و روز شما را با درد شدید همراه کنند. دفعه دیگر اگر قطره های روغن داغ هنگام پخت و پز روی دست شما ریخت، حتما مقداری عسل بر روی سوختگی ها قرار دهید. این کار باعث تسکین فوری می شود به طوری که هیچ کرم پزشکی دیگری قادر به انجام آن نیست.

شاید بپرسید که چه چیزی در عسل وجود دارد که به آن چنین خاصیت درمانی بینظیری را می بخشد؟

پاسخ این است که آنتی اکسیدان ها و خواص ضد باکتریایی عسل باعث ایجاد این ویژگی می شوند. استفاده از عسل بر روی سوختگی می تواند درد شدید آن را در کمتر از پنج دقیقه از بین برد.


چگونه از عسل برای سوختگی استفاده کنیم؟

با استفاده از عسل کل منطقه سوخته و همچنین قسمتی خارج از منطقه سوخته، را بپوشانید. شما در این مرحله نباید عسل را به مقدار کم اعمال کنید. یک لایه ضخیم از عسل را در محل سوختگی بمالید. هر کجا سوختگی باشد، عسل را با ضخامت مناسبی قرار کنید. در صورت امکان سعی کنید از عسل مانوکا استفاده کنید که دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگری است اما یافتن آن کمی دشوار است.

شما می توانید برای درمان سوختگی ها، از عسل های طبیعی و ارگانیک رایحه خوانسار استفاده کنید. سپس عسل را در همه جای زخم و حتی در اطراف زخم و سوختگی پخش کنید. پس از اتمام پخش، با استفاده از یک باند تمیز قسمت سوخته را کاملاً بپوشانید. در عرض چند روز سوختگی های شما به همراه درد از بین می رود.

درمان سوختگی با عسل به مراتب بهتر از درمان آن با نقره است. خواص ضد باکتریایی عسل، سوختگی ها را خیلی سریعتر از نقره  التیام می بخشد. عسل هیچ عارضه جانبی ندارد در حالی که نقره اثرات سمی زیادی بر روی پوست دارد. بنابراین، اولویت اول خود را عسل قرار دهید.


هشدار: برای سوختگی های شدیدتر، سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا این امر نیاز به توجه و تخصص بیشتری دارد.

فواید نوشیدنی شیر با عسل

عسل و شیر دو ماده غذایی فوق العاده ای هستند که هر کدام را با خواص جادویی منحصر به فردی که دارند، می شناسیم. ترکیب عسل با شیر معجونی است با خواص و فواید سلامتی فراوان.

عسل با داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارای مواد مغذی بسیاری است و به عنوان یک داروی طبیعی عالی برای مقابله با بیماری های متعدد به کار می رود. بسیاری در حال حاضر از عسل برای کاهش وزن استفاده می کنند. شیر که منبع مهمی از پروتئین، کلسیم، اسید لاکتیک و مواد معدنی است، دارای خواص درمانی بسیاری نیز می باشد.

به غیر از استفاده در اهداف دارویی و درمانی، ترکیب مغذی شیر و عسل برای پوست نیز مفید است. به لطف وجود ترکیب ضد میکروبی و خاصیت پاک کنندگی موجود در هر دوی آنها، ترکیب عسل و شیر همه آن چیزی که شما برای سلامتی پوست نیاز دارید را در خود دارد.


مزایای نوشیدنی عسل با شیر چیست؟

1- بهبود فرایند هضم و گوارش

عسل با شیر نوشیدنی دلپذیری است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش یک فرد می شود. این به نوبه خود به جلوگیری از یبوست و گرفتگی دستگاه گوارش کمک می کند.

2- افزایش بنیه و استقامت

به محض از خواب بیدار شدن، هر روز صبح با مصرف شیر و عسل، بنیه و استقامت خود را افزایش دهید. این مخلوط بدن شما را با تمام کربوهیدرات های لازم و پروتئین های ضروری جان تازه ای می بخشد.

3- سلامتی استخوان ها

عسل و شیر در پیشرفت سلامت استخوان نقش بسزایی دارند. شیر، همانطور که می دانیم، کلسیم زیادی دارد که تراکم استخوان را افزایش می دهد. عسل علاوه بر آن، انرژی و طعم شیرینی به نوشیدنی شما می بخشد.

4- درمان بی خوابی

یک لیوان شیر گرم به همراه عسل موجود در آن می تواند خواب خوبی را برای همه فراهم کند. این امر به این دلیل است که قند مصنوعی بدن را مختل می کند اما قند طبیعی موجود در عسل یک انتقال دهنده عصبی به نام orexin را غیرفعال می کند که به بدن کمک می کند تا به خوبی استراحت کند.

5- منبع غنی خواص ضد باکتریایی

مطالعات ثابت کرده است که فواید عسل با شیر در جلوگیری از رشد باکتری ها در بدن موثر است. مخلوط شیر و عسل با سالم نگه داشتن روده و تنظیم منظم حرکات آن، به رهایی فرد از مشکلات یبوست، اختلالات روده و چندین بیماری مشابه کمک می کنند.

6- درمان خانگی برای مشکلات تنفسی

شیر مخلوط با عسل به عنوان یک درمان خانگی مؤثر برای جلوگیری از مشکلات تنفسی عمل می کند. مصرف شیر گرم همراه با عسل در بهبود سرفه ها و ناراحتی های تنفسی ناچیز هنگام شب قبل از خواب مفید است.

7- آرامش بخشی

اگر استرس، اضطراب و خستگی در زندگی روزمره شما را آزار می دهد، نوشیدن مقدار کمی عسل مخلوط با شیر گرم به القاء خواب در بدن شما کمک می کند و به نوبه خود باعث می شود احساس آرامش خاصی داشته باشید.


علاوه بر موارد بالا، ترکیب شیر و عسل برای پوست و موی شما نیز مفید است.

مزایای عسل و شیر برای پوست و مو چیست؟

1- ضد پیری

2- جلوگیری از آکنه

3- مرطوب سازی پوست

4- تمیز کننده عمیق پوست

5- ایجاد پوست درخشان

6- کاهش جای زخم

7- ترمیم موهای خشک و آسیب دیده

عسل برای اگزما

اگزما که با عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می شود، التهاب مداوم لایه بیرونی پوست است. اگزما می تواند مشکلات متعدد پوستی از جمله قرمزی، التهاب، تاول، خارش، تحریک پذیری و غیره را ایجاد کند.

کودکان بیشتر مستعد ابتلا به اگزما هستند. با این حال، در بزرگسالان نیز می تواند اتفاق بیوفتد و زندگی و روابط اجتماعی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اما نگران نباشید، ما یک درمان برای این بیماری داریم.

حتی وقتی به نظر می رسد که درمان معمولی در مورد اگزما مؤثر نیست، نگران نباشید، عسل برای نجات شما از اگزما وجود دارد. از عسل از زمان های دور برای درمان زخم های عفونی استفاده می شده است. اما چگونه عسل اگزما را بهبود می بخشد؟ خاصیت ضد باکتریایی عسل در واقع عامل خاصیت درمانی آن است. همچنین عسل به حفظ شرایط مرطوب در درمان بیماری ها کمک می کند.


آیا عسل می تواند اگزما را درمان کند؟

عسل دارای مزایای سلامتی و درمانی بسیاری است که یونانیان و رومیان باستان از خواص درمانی عسل هزاران سال پیش بهره می برده اند. خاصیت ضد باکتریایی عسل در مدیریت زخم ها بسیار مفید بوده است، بنابراین در طول جنگ جهانی اول روش درمانی محبوب و پرطرفداری بود. همه ما می دانیم، خیر و خوبی همیشه شر و بدی را به زمین می زند و برنده جنگ است. به همین روش، عسل نیز همیشه قادر است اگزما را از بین ببرد. عسل برای اگزما موثرترین روش برای بهبودی قابل ملاحظه در طی چند هفته است. اکثر پزشکان برای رفع آلرژی توصیه کرده اند مقدار معینی از عسل مصرف شود.


فواید عسل برای درمان اگزما:

1- بیماران اگزما مانند بیماران استافیلوکوک در برابر عفونت های موضعی آسیب پذیر هستند که با خصوصیات ضد باکتریایی عسل به راحتی می توان با این عفونت ها مقابله کرد.

2- عسل حاوی رطوبت است که در مبارزه با خشکی مفید است.

3- عسل به پوست قدرت محافظت از خود می بخشد.

4- عسل دارای ویسکوزیته بالایی است که همچون یک سپر محافظتی، از انتشار عفونت جلوگیری می کند.

به همین دلایل است که عسل برای اگزما مفید است.


داروهای اگزما با استفاده از عسل

عسل و دارچین برای درمان اگزما:

1- مقدار 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین و دو قاشق عسل را در یک ظرف کاملا با هم مخلوط کنید.

2- این مخلوط را روی مناطق آلوده بمالید و به مدت 20 دقیقه آن را نگه دارید.

ممکن است کمی احساس سوزش روی پوست خود داشته باشید، نگران نباشید، مدتی آن را تحمل کنید.

عسل و آبمیوه برای درمان اگزما:

برای درمان اگزما می توان عسل را با انواع آب میوه ها مانند آب لیمو و یا سرکه سیب مخلوط کرد.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید این ترکیب را صبح ها مصرف کنید تا نتایج خارق العاده آن ببینید.

1- یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب ولرم را کاملا با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

2- به جای آب لیمو، می توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب ولرم اضافه و مخلوط کنید.


عسل به عنوان پانسمان:

توصیه می شود افرادی که از اگزما و سایر بیماری های پوستی رنج می برند، از مصرف قندهای فرآوری شده و ادویه های غنی خودداری کنند. از این رو، این افراد می توانند با اضافه کردن عسل به مواد غذایی مانند آب میوه، دسرها و سالاد، این جای خالی را پر کنند. استفاده از این عادت نه تنها طعم دلنشینی به وعده های غذایی شما می بخشد، بلکه مزایای سلامتی فراوانی را نیز برای شما به ارمغان می آورد.


منبع: dabur