افسانه یا واقعیت؟

از عسل طبیعی برای بهتر شدن طعم بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود، و این یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت عسل است. عسل طبیعی علاوه بر افزودن طعم خوب، می تواند برای سلامتی جسمی و روحی نیز مزایایی زیادی داشته باشد. اختلاف نظرهایی در مورد برخی مزایا عسل وجود دارد. اکنون قصد داریم برخی از این ابهامات را بررسی کنیم.


آیا عسل طبیعی می تواند به بهبود جراحت کمک کند؟

بله واقعیت دارد.

ممکن است شما در حین تحمل کردن درد زخم به فکر اضافه کردن عسل طبیعی به زخم خود نباشید، اما در واقع مردم قرن هاست که این کار را انجام می دهند. یونانیان و رومی ها در زمان های قدیم زخم های خود را با عسل درمان می کردند و اخیرا نیز در جنگ جهانی اول، سربازان روسی و آلمانی هنگام زخمی شدن، برای درمان جراحت به عسل روی می آوردند. عسل به دلیل اسیدی بودن به جلوگیری از عفونت و تسکین زخم کمک می کند.


آیا عسل می تواند با آلرژی گرده های گل مقابله کند؟

خیر، شایعه است.

مقدار بسیار کمی گرده در عسل وجود دارد، بنابراین برخی افراد معتقدند که خوردن عسل طبیعی می تواند بدن شما را جهت مقابله با آلرژی گرده گل آماده کرده و از آن محافظت کند. با این حال، گرده موجود در عسل ناشی از گل ها است و این گرده ای نیست که برخی مردم به آن آلرژی دارند. بنابراین خوردن عسل طبیعی به شما کمک نمی کند تا آلرژی که نسبت به گرده دارید بر طرف شود.


آیا عسل می تواند بدن شما را از عفونت خلاص کند؟

بله واقعیت دارد.

عسل ارگانیک حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از حمله عفونت ها که برخی اوقات در بدن شما وجود دارند و به سلول های شما آسیب می رسانند، جلوگیری کند. بنابراین، می توان از آن برای مقابله با اتواع امراض، از درد قفسه سینه گرفته تا سرگیجه استفاده کرد.


آیا عسل می تواند سرفه کودک نو پا را کنترل کند؟

بله واقعیت دارد.

بنا به گفته آکادمی طب اطفال آمریکا، به هیچ وجه نباید به کودکان زیر 6 سال شربت ضد سرفه داده شود. گزینه بهتر برای درمان سرفه این است که به آن ها 1.5 قاشق چای خوری عسل بدهید. مطالعات نشان داده اند که با انجام کار می توان از سرفه کودکان هنگام خواب جلوگیری کرد. فقط به هیچ وجه به کودک زیر 1 سال عسل ندهید، چرا که ممکن است این ماده حاوی باکتری های کندوی عسل باشد که برای کودکان زیر یک سال خطرناک است.

از کندوهای عسل تا اینترنت

چگونه زنبورهای عسل تار جهان گستر وب را تغییر دادند

زنبورهای عسل مخلوقات شگفت آوری هستند. این حشره های نام آشنا، پرواز می کنند و با پرواز خود نقش پررنگی در گرده افشانی ایفا می کنند. البته کار اصلی زنبورهای عسل، تولید کردن عسل خوش طعمی است که همه ما آن را می شناسیم.

نتیجه حاصل از تحقیقات نشان می دهد که زنبورهای عسل پروسه ای بسیار کارآمد را برای گردآوری شهد و تولید عسل طبیعی به کار می برند. دانشمندان این اعمال را در مجموع، الگوریتم زنبور عسل می نامند.

امروزه این حرکات ممتاز از دنیای زیست شناسی به دنیای دیجیتال راه یافته و از این روش برای کمک به فعالیت و تنظیم شبکه جهانی اطلاعات(اصطلاحا وب) بهره برداری می شود. این بهره برداری روز به روز موثرتر و کارآمدتر می شود.

الگوریتم زنبور عسل طی تحقیقاتی شناخته شد که در دهه 1980 میلادی صورت گرفت.  گروه کوچکی از مهندسان سیستم های محاسباتی متوجه شدند که زنبورهای عسل چگونه گلهای متنوعی را برای شهدگیری می یابند، بدون این که سیستم و کنترل مرکزی داشته باشند و از این رفتار زنبورهای عسل الهام گرفتند. این تحقیقات چندین سال ادامه داشت ودانشمندان در نهایت، پروسه ای از زنبورهای عسل کشف کردند که این پروسه برای هر موقعیت متغیری که دانشمندان می توانستند پیش بینی کنند، بسیار کارآمد بود.

از آنجایی که نواحی و زمینهای دارای گل در هر فصلی متغیر هستند، زنبورهای عسل باید به مناطق و جهات متنوعی پرواز کنند و به اصطلاح در پروازشان انعطاف پذیر باشند تا بتوانند بهترین منابع را برای جمع آوری شهد بیابند. زنبورهای کاوشگر در بیرون از کندوی خود، در هر مسیری پرواز می کنند، هر شهدی را که بیابند جمع آوری می کنند و در نهایت به کندوی خود باز می گردند تا منبع شهد یافته شده را به سایر زنبورها نیز نشان دهد. زنبور کاوشگری که بهترین منبع شهد را پیدا کرده باشد، سایر زنبورها را متقاعد کرده و به این صورت، سرانجام بهترین منبع شهد در منطقه شناسایی می شود.

هرچند که این رفتار کشف شده از زنبورهای عسل به تنهایی جذاب و خواندنی است؛ ولی الگوریتم زنبورعسل علاوه بر این، کاربردهای دیگری نیز دارد. بیش از یک دهه زمان برد تا مشخص شود که از این الگوریتم در چه زمینه هایی می شود استفاده کرد. در نهایت فهمیدند که از الگوریتم زنبور عسل می توان در زمینه مربوط به سرورهای میزبان وب استفاده کرد.

از آنجایی که سرورهای وب در معرض مطالبات بسیار متفاوتی در ترافیک هستند، الگوی زنبور عسل راه حل مناسبی برای پاسخ دادن به این وضعیت است. کاربرد الگوریتم زنبور عسل در الگوریتم سرورهای وب، منجر به افزایش عملکرد تا 20 درصد شد. در واقع می توانیم بگوییم که زنبورهای عسل، اینترنت را به طور کلی تغییر دادند.

کاربرد الگوریتم زنبور عسل برای اینترنت بسیار موثر بوده و قابل تقدیر است؛ ولی همچنان، موثرترین کاربرد الگوریتم زنبورعسل مربوط به کاربرد اصلی آن، یعنی تولید مقدار فراوانی عسل ارگانیک است. ما هم به نوعی از الگوریتم زنبور عسل استفاده می کنیم تا بهترین و با کیفیت ترین عسل طبیعی و ارگانیک را در اختیار مشتریانمان قرار دهیم.

منبع: honeysolutions

زنبورهای عسل در تعقیب دزد کندوی عسل…

عنوان اصلی این تصویر “غارتگر” است و پرنده ای در حال دزدیدن کندوی عسل و زنبورهای در تعقیب و گریزی داغ را نشان می دهد.

این عکس در رقابت های بهترین عکسبردار نشنال جئوگرافی (nationalgeographic) سال 2017 ثبت شد و در رتبه 92 قرار گرفت. این عکس زیبا توسط وانلینگ تانگ (Wanling Tang) گرفته شده است.

این تصویر در اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی را به همراه داشت و با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه شد.

زنبورهای عسل در تعقیب دزد کندوی عسل…

منبع تصویر: nationalgeographic

مزایای ماسک مو عسل طبیعی

عسل حاوی بسیاری از مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است که می توانند مو و پوست سر شما را سالم تر کنند. به دلیل همین خاصیت ها، استفاده از عسل بر روی موها بخش مهمی از مراقبت های روزانه مو برای بسیاری از افراد است. همه اینها خارق العاده به نظر می رسد، اما شاید سوال کنید که دقیقا چگونه ماسک مو عسل می تواند موها و پوست سر شما را سالم تر نگه دارد؟

نگران نباشید، ما همه خواص تاثیرات خوب استفاده از ماسک مو عسل بر روی موهایتان را توضیح خواهیم داد. و بعداً چند مورد از دستور العمل های تهیه ماسک عسل مو را نیز به شما آموزش خواهیم داد.


پوست سر را محافظت می کند و بهبود می بخشد

اگر تا به حال خارش یا التهاب پوست سر را تجربه کرده اید، می دانید که چقدر آزار دهنده است. پیدا کردن داروی مناسب که برای شما مفید باشد می تواند سخت باشد، اما همیشه می توانید عسل را امتحان کنید. چون عسل، طبیعی است بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که بتواند پوست سر شما را بیشتر تحریک کند. خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی عسل در جلوگیری از عفونت های پوست سر بسیار مؤثر است. با پاک کردن پوست سر خود از باکتری ها، عسل از خارش پوست سر جلوگیری می کند.


موها را آبرسانی می کند

کنترل موهای خشک می تواند بسیار سخت باشد زیرا بیشتر در معرض شکستگی قرار دارد. برای چنین موهایی، محصولات کمکی باید قادر به آبرسانی موها باشند، اما همچنین رطوبت ناشی از آنها باعث ریختن فولیکول های مو نشود. ماسک مو عسل می تواند یک راه حل بسیار عالی برای این مورد باشد.

عسل موجود در ماسک به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، در حفظ رطوبت مو مؤثر است. همچنین می تواند مولکول های آب را از هوا جذب کرده و موها را در صورت عدم رطوبت مرطوب نگه دارد.


رشد مو را تقویت می کند

موهای بلند زیبا به نظر می رسند ، اینطور نیست؟ اگر آرزو دارید موهای بلندی داشته باشید، ماسک موی عسل راه حل خوبی است. عسل کیفیت موهای شما را بهبود می بخشد و مو و پوست سر را سالم نگه می دارد، که این امر بر رشد مو تأثیر زیادی می گذارد. موهای آسیب دیده رشد زیادی ندارند و همچنین اغلب می شکنند.

با استفاده از ملسک عسل طبیعی بر روی موهای شما، موهای شما قوی تر شده و رشد بهتری خواهند داشت. مواد مغذی موجود در عسل فولیکول های مو را با مواد معدنی که برای رشد مناسب مو لازم هستند، تغذیه می کنند.


باعث افزایش درخشش مو می شود

آیا دقت کرده اید که در تبلیغات تلویزیونی، موها همیشه خیلی براق به نظر می رسند؟ با استفاده از عسل، می توانید برای موهای خود در هر زمان به این هدف برسید. همانطور که عسل موهای شما را از درون تقویت می کند و باعث رویش آنها می شود، موهای شما دوباره جوان و براق می شوند.


موها را نرم می کند

اگر به دنبال بهبود بافت موهای خود هستید، تنها ماسک مو عسل می تواند راه حل مناسبی باشد. برای بدست آوردن موهای صاف و نرم ابریشمی، لازم نیست هزینه زیادی را صرف داروها و شامپوهای گرانقیمت کنید. از آنجا که عسل یک نرم کننده شناخته شده است، به نرم شدن و صاف کردن موهای شما کمک می کند.


آنتی اکسیدان های موجود در عسل موهای شما را سالم نگه می دارند

عسل طبیعی مملو از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند باعث ایجاد تغییرات شگرفی در موهای شما شود. رادیکال های آزاد می توانند به موهای شما آسیب برساند، اما آنتی اکسیدان ها از این کار جلوگیری می کنند. همچنین وجود آنتی اکسیدان ها رشد سالم مو را تقویت کرده و بافت مو شما را بهبود می بخشند.

همانطور که مشاهده می کنید، عسل می تواند برای موهای شما کارهای شگفت انگیزی انجام دهد، اما یک چیز وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. قبلاً ذکر کردیم که عسل خاصیت درمانی دارد. اما شما باید همیشه نوع مناسبی از عسل را انتخاب کنید.

معرفی چند ماسک موی تهیه شده از عسل

منبع: mybeeline

زنبورهای بدون نیش

از آنجایی که این زنبورها در مناطق گرمسیری زندگی می کنند، اکثراً در تمام طول سال فعال هستند. همانند زنبورهای عسل، زنبورهای بدون نیش نیز در هوای سرد فعالیت کمتری دارند. همانطور که میدانیم، زنبورهای بدون نیش نمی توانند نیش بزنند اما طبیعت راه های دیگری را برای دفاع از خود به آنها داده است. سلاح آنها برای دفاع، فک پایین آنهاست. آنها می توانند به سختی گاز بگیرند و برخی از گونه ها حتی اسید فرمیک را ترشح می کنند. مخلوطی از نیش و اسید فرمیک باعث تاول های دردناک در محل گازگرفتگی روی پوست می شود.


اگرچه آنها نمی توانند نیش بزنند، اما در کندهای آنها، زنبورهای زیادی را برای دفاع از کندو آماده هستند. این زنبورها معمولاً در تنه های توخالی، حفره های زیرزمینی، لانه های موریانه ای و شکافهای سنگی لانه می سازند. اما همچنین می توانید با آنها در سطل های زباله قدیمی، حفره های دیوار و خمره های ذخیره غذا مواجه شوید.

تا جایی که امکان داشته باشد، بسیاری از زنبورداران دوست دارند زنبورها را در کندوی اصلی خود نگه دارند و یا آنها را به یک جعبه چوبی منتقل کنند، چون این امر باعث می شود کنترل کندو راحت تر شود. این زنبورها عسل و گرده را در مخزن هایی به شکل تخم مرغ، ساخته شده از موم زنبور عسل مخلوط شده با رزین گیاه ذخیره می کنند. معمولاً این مخازن در اطراف شانه های مرکزی کندو که لاروها در آن زندگی می کنند ساخته شده اند. وقتی زنبور کارگر جوانی از سلولش بیرون می آید، ابتدا درون کندو باقی می ماند. وقتی زنبور کارگر مسن تر شود، او زنبور محافظ یا جستجورگر می شود. بر خلاف زنبورهای عسل معمولی، زنبورهای بدون نیش لاروهای خود را تغذیه نمی کنند. شهد و گرده در سلولی قرار می گیرد که تخم در آن قرار می گیرد و سپس سلول تا زمان بالغ شدن یک زنبور عسل پر می شود.

وجه تمایز دیگر زنبورهای بدون نیش از زنبورهای عسل معمولی، وجود طبقه سرباز است که برای کلونی های مورچه ها و موریانه ها متداول است. این طبقه سرباز متشکل از زنبورهای متخصص دفاعی است که به محافظت از ورودی لانه کمک می کنند. در بعضی موارد زنبورهای سرباز حتی بزرگتر یا از نظر رنگی متفاوت از زنبورهای معمولی کارگر هستند.

زنبورهای بدون نیش

زنبورهای بدون نیش، یک انتخاب عالی برای زنبورداری شهری

با توجه به رفتار غیر تهاجمی، زنبورهای بدون نیش می توانند در مناطق پرجمعیت مانند شهرها پرورش یابند. تنها شرط این است که زنبورها در این نزدیکی گل کافی داشته باشند. با این حال اگر گمان کنند کندو در معرض خطر است، رفتارهای پرخاشگرانه مانند گاز گرفتن، گرفتار شدن در مو، تلاش برای ورود به بینی یا گوش و غیره را نشان می دهند. کندو آنها برای تقسیم کلونی یا استخراج عسل باز شده است.

بعضی از گونه های آنها چنان اهلی و رام شده اند که حتی در مواقعی که کندوی آنها برای تقسیم کلونی یا استخراج عسل باز می شود، حالت تهاجمی به خود نمی گیرند.

با این حال، زنبورهای بدون نیش به محیط و نوع گل های اطرافشان بستگی دارند، بنابراین در همه نوع آب و هوایی مانند زنبورهای عسل قابل نگهداری نیستند. بهره وری آنها نیز بسیار پایین تر از زنبورهای عسل است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که کلونی زنبور عسل بدون نیش شما گل هایی از زیستگاه طبیعی خود در این نزدیکی دارد تا بتواند تولید عسل را ادامه دهد.

انواع بیشتری زنبورها از آنچه در اینجا ذکر کردیم وجود دارد و این فقط به ما نشان می دهد که دنیای زنبورها چقدر شگفت آور است.


منبع: mybeeline

استفاده از عسل چه مقدار قدمت دارد؟

عسل در فرهنگ بشری تاریخ بسیار طولانی دارد. این معجون یکی از قدیمی ترین شیرین کننده هایی است که توسط انسان مصرف می شده و تاریخچه مصرف آن تا 5،500 سال قبل از میلاد مسیح ثبت شده است. احتمالاً شما از خمره های عسل باستانی پیدا شده در مقبره های مصر شنیده باشید که عسل ها همچنان سالم و قابل خوردن باقی مانده بودند. از آنجا که انسان از زمان های بسیار قدیم از عسل استفاده می کرده است، چنین یافته هایی، به وفور از بقایای عسل وجود دارد.

خمره های عسل باستانی مصر

قدیمی ترین عسل شناخته شده، در گرجستان و در سطح داخلی خشت هایی از مقبره باستانی یافت شد که قدمت آن بین 4700 تا 5 هزار و 500 سال است. در گرجستان باستان، عسل به عنوان توشه سفر به زندگی پس از مرگ، با شخصی دفن می شد.

استفاده معنوی و درمانی هند باستان از عسل، در هر دو متن آیورودا و وداها که حداقل به 4000 سال پیش تعلق دارند، ثبت شده است. مایا برای مقاصد آشپزی از عسل استفاده می کرد و زنبورها را حیواناتی مقدس می دانستند.

استفاده از عسل در دوران مصر باستان

حتی یونانیان باستان نیز عاشق عسل و زنبور عسل بودند. در 594 پیش از میلاد، زنبورداری در اطراف آتن آنقدر محبوب بود که سلیمان مجبور به تصویب قانونی شد که در آن می گوید کندوهای جدید باید حداقل 90 متر (300 فوت) از سایر کندوهای موجود فاصله داشته باشند. زنبورداران آن زمان برای افزایش تولید عسل از طی کردن مسیری طولانی، دریغ نمی کردند.

داستانهایی از این دست باعث شده است که بسیاری از مردم بر این باور باشند که عسل می تواند برای همیشه دوام داشته باشد.

اما آیا عسل طبیعی تاریخ انقضا دارد؟


عسل طبیعی می تواند برای همیشه سالم بماند

با توجه به خواص آن، عسل طبیعی می تواند سال های سال تازه بماند. اما تحت شرایط خاصی می تواند خراب شود یا برخی از خواص خود را از دست بدهد. حتی اگر مخمرها، قارچ ها و باکتری ها معمولا زیادً قادر به تولید مثل نیستند، اما عسل هنوز هم می تواند آلوده شود. بیشتر موارد خراب شدن عسل به دلیل روش ذخیره سازی نادرست است، بنابراین حتما عسل خود را به درستی ذخیره کنید.

بهترین مکان برای عسل طبیعی در یک ظرف کاملا بسته، در مکانی خشک و خنک است. هنگام خرید عسل از عسل های کریستالیزه شده نترسید. این عسل ها فقط یک روند طبیعی را طی کرده اند. با این وجود هنگام خرید عسل در فروشگاه مراقب باشید. متأسفانه، عسل های ارزان قیمت موجود در فروشگاه ها غالباً فرآوری و دارای افزودنی هستند. بنابراین ممکن است به دلیل تمام قندها و مواد اضافه شده برای شما مضر باشند.

بهترین انتخاب هنگام خرید عسل، خرید عسل طبیعی یا ارگانیک از یک برند قابل اعتماد است تا بتوانید از تمام مزایای عسل بهره مند شوید. با خرید عسل طبیعی از اماکن معتبر و ذخیره صحیح آن، عسل شما می تواند سالها دوام بیاورد.


عسل رایحه خوانسار که از قدیمی ترین برندهای تولید انواع عسل طبیعی و اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران محسوب می شود، عسل ها را به روش کاملا اصولی و در طبیعی ترین حالت خود و تحت کمترین فرآوری ممکن، در بسته بندی هایی شکیل و درخور سلیقه مشتریان خود تهیه و عرضه می کند.

جهت مشاهده قیمت و سفارش انواع عسل طبیعی و عسل ارگانیک، به قسمت فروشگاه سایت عسل رایحه خوانسار مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید.

تفاوت عسل سفید یا عسل خامه ای با عسل معمولی

اگر عاشق عسل هستید، احتمالاً می دانید انواع مختلفی از عسل وجود دارد. همیشه عسل پاستوریزه در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود که این عسل به دلیل فرآوری شدن، بخشی از مخمرهای طبیعی و در نتیجه آنزیم های مفید خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که عسل پاستوریزه از نظر رنگ تا حدودی شفاف است. اما در عسل سفید یا خامه ای و عسل خام معمولی، هیچ یک از این مؤلفه های مفید حذف نشده است.

عسل طبیعی و معمولی، خام است و معمولاً مستقیماً از کندوهای زنبور عسل جمع آوری می شود. ناخالصی های عمده حذف شده و سپس بطری شده و فروخته می شوند. وقتی این عسل خیلی طولانی مدت بدون مراقبت و استفاده باقی بماند، متوجه می شوید که کم کم جامد و متبلور یا اصطلاحا کریستالیزه می شود. این کریستال ها بزرگ و غلیظ هستند و باید ذوب شوند تا دوباره بتوانید از عسل استفاده کنید.


عسل کرمی یا سفید که اصطلاحا عسل کریستالیزه نیز نامیده می شود

این عسل هنگامی ایجاد می شود که عسل طبیعی خام در یک دستگاه مخصوص ریخته می شود، دستگاهی که آن را بچرخاند تا کریستال ها صاف و ریز ایجاد شوند، و این همان چیزی است که به آن عسل خامه ای یا عسل سفید گفته می شود.

عسل مایع معمولی برای پخت و پز و افزودن به چای، قهوه و سایر نوشیدنی ها بسیار عالی است در حالی که عسل کرمی یا سفید برای استفاده در ساندویچ، نان تست و نان بسیار عالی است.


نتیجه گیری:

هم عسل خامه ای و هم عسل طبیعی معمولی برای شما مفید هستند. انتخاب عسل برای بسیاری از افراد، بستگی به سلیقه شخصی آنها دارد. عسل کریستالیزه یا سفید به دلیل داشتن کریستال های ریز برای استفاده در نان و ساندویچ مناسب تر است. در واقع با کمی فرآیند بیشتر، همان عسل طبیعی خام، به صورت کریستالیزه شده و کابردی تر می توانید مصرف کنید.


منبع: mybeeline


مجموعه عسل رایحه خوانسار، افتخار دارد که عسل سفید یا عسل کریسالیزه که با نام عسل کرمی یا عسل خامه ای نیز شناخته می شود را به صورت کاملا ارگانیک و تحت لیسانس ارگانیک USDA آمریکا و در وزن های 150 گرمی و 250 گرمی و 850 گرمی عرضه کند.

جهت مشاهده قیمت عسل سفید ارگانیک و خرید اینترنتی این محصول، وارد قسمت فروشگاه سایت عسل رایحه خوانسار شوید یا اینجا کلیک کنید.

معرفی عسل ارگانیک چند گیاه (عسل ارگانیک چهل گیاه)

عسل چند گیاه یکی از مرغوبترین و محبوب ترین عسل های ارگانیک و طبیعی است، که اصطلاحا در بین مردم به عنوان عسل چهل گیاه هم شناخته می شود. این عسل از شهد گل های گوناگونی تهیه شده است و طعمی منحصر به فرد دارد.

در اواسط بهار که دشت ها و مزارع ایران مملو از گل ها و شکوفه های مختلف هستند، زنبورهای عسل از این سفره رنگارنگ نهایت استفاده را می کنند، و با جمع آوری شهد گل های مختلف، عسلی با طعم و خواص بی نظیری تولید می کنند که عسل چند گیاه یا اصطلاحا چهل گیاه نامیده می شود.


خواص عسل طبیعی چند گیاه:

عسل طبیعی چند گیاه به دلیل داشتن آنزیم‌های گوارشی از قبیل ‌آمیلاز،‌ ساکاراز، لیپاز و…، به هضم غذا کمک می‌کند.

سایر خواص عسل چند گیاه یا عسل چهل گیاه عبارتند از:

  • کاهش قند و فشار خون
  • ضد ترش کردن یا رفلاکس معده (عسل افزایش ترشحات اسیدی معده را تعدیل می‌کند)
  • تقویت کننده معده و دستگاه گوارشی
  • تقویت کننده گردش خون
  • کاهش و درمان پوکی استخوان
  • درمان زخها و دردهای چشم
  • تقویت کننده حافظه و سیستم عصبی بدن
  • درمان کم خونی
  • تقویت کلیه و درمان بیماری های کلیوی
  • درمان بیماری دیابت
  • درمان درد مفاصل
  • درمان بیماری فیبرومیالژی
  • درمان بیماری های تنفسی مانند آسم و تقویت سیستم های تنفسی
  • موثر در درمان سرماخوردگی و سرفه
  • جلوگیری از سرطان پروستات و جلوگیری از عفونت های مثانه
  • تقویت سیستم دفاعی بدن

عسل رایحه خوانسار به عنوان قدیمی ترین تولید کننده عسل طبیعی در ایران، و اولین تولید کننده عسل ارگانیک، عسل چندگیاه را به صورت ارگانیک و تحت لیسانس USDA آمریکا تولید کرده است و علاوه بر بازار ایران، به کشورهای دیگر نیز صادرات دارد.

جهت مشاهده قیمت عسل چند گیاه و خرید این عسل ارگانیک، به بخش عسل های ارگانیک سایت فروشگاه اینترنتی عسل رایحه خوانسار مراجعه فرمایید.

عسل ارگانیک چندگیاه رایحه در سه وزن 850 گرمی، 250 گرمی و 150 گرمی عرضه می شود.

عسل ارگانیک چند گیاه جدید رایحه خوانسار

طرز تهیه نوشیدنی چای سبز گل رز با پرتقال و عسل

نوشیدنی چای سبز گل رز با پرتقال و عسل یک نوشیدنی خوشمزه و سالم است که شما را سرحال و پرانرژی می کند و مواد مغذی و پروتئین لازم را برای شما به ارمغان می آورد. از نظر طعم، باب سلیقه همه افراد است. طبق دستور العمل، این نوشیدنی را تهیه کرده و از ترکیب طعم شیرینی عسل به همراه طعم پرتغال و چای سبز گل رز لذت ببرید.


مواد لازم:

3-4 فنجان آب

پوست 1 عدد پرتقال

2 عدد چای سبز کیسه ای

1 قاشق غذاخوری گلبرگ های گل رز خشک شده

1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک یا عسل طبیعی رایحه خوانسار


طرز تهیه:

ابتدا آب را جوش آورده و هر دو چای سبز کیسه ای را درون آن قرار دهید

بگذارید کیسه ها 2-3 دقیقه داخل آب جوش بمانند

حالا گلبرگ های گل رز، پوست پرتقال و عسل رایحه خوانسار را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید

چند دقیقه صبر کنید و در انتها نوشیدنی را از صافی عبور دهید

شما می توانید از این چای به صورت گرم یا سرد استفاده کنید

نوش جان…


سعی کنیم نوشیدنی های طبیعی و سرشار از مواد مغذی را جایگزین نوشیدنی های مضر کنیم تا ضمن لذت بردن از طعم دلنشین آنها، سلامتی خود را نیز ارتقا دهیم

عسل طبیعی یا عسل خالص یا عسل خام؟

همه عسل ها یکسان نیستند. همه عسل ها ممکن است از یک محل تهیه می شوند، اما برچسب هایی مثل عسل خام، عسل خالص یا عسل طبیعی می تواند بسیار گیج کننده باشد. ممکن است در یک فروشگاه عسل باشید و شیشه های عسل با مارک های “عسل طبیعی” ، “عسل خالص” ، “عسل خامه ای” ، “عسل واقعی”، “عسل خام” را ببینید و نتوانید فرق آنها را تشخیص دهید و دچار سردرگمی شوید.


ممکن سوالات زیادی در مورد انواع عسل داشته باشید و نمیدانید کدام عسل را بخرید.

فرق عسل طبیعی، عسل خالص و عسل خام چیست؟

اصلا این آیا اهمیتی هم دارد؟ همه عسل ها طبیعی هستند. آیا غیر از این است؟

عسل می تواند کاملا خالص باشد در حالی که خام نباشد. عسل خام معمولاً خالص و طبیعی است، اما عسل های خالص و طبیعی همیشه خام نیستند.


عسل طبیعی:

اصطلاح طبیعی حاکی از آن است که عسلی که خریداری می کنید، هیچ رنگ اضافه شده، طعم مصنوعی یا ماده مصنوعی را شامل نمی شود، اما احتمالاً فرآوری شده است.


عسل خالص:

به عسل خالص، هیچ ماده اضافی مانند شکر، شربت ذرت یا طعم دهنده های مصنوعی یا طبیعی اضافه نشده است. عسل خالص نیز بسته به مکانی که زنبورها شهد خود را از آن دریافت می کنند، می تواند عسل شبدر، عسل بوش، عسل مانوکا، عسل آویشن، عسل گون، عسل چندگیاه یا عسل پووتاکاوا باشد. تا اینجا همه چیز سرراست و مشخص است. سردرگمی از زمانی شروع می شود که عسل خالص حاوی گرده گل و آنزیم های فعال باشد. اما عسل خالص عسل خام و فیلتر نشده نیست، مگر اینکه به طور قاطع روی برچسب آن ذکر شده باشد.


عسل خام:

عسل خام بدون فیلتراسیون، بدون گرم کردن، بدون تصفیه کردن و بسته بندی شده با آنتی اکسیدان های مفید، ویتامین ها، ضد باکتری ها و ضد ویروس ها است. در مورد عسل خام، مانند بسیاری از غذاها، از هر نوع گرم کردن برای اطمینان از حفظ ویتامین های طبیعی و آنزیم های زنده و سایر عناصر غذایی جلوگیری می شود.

اما بیشتر عسل ها از جمله عسل های خالص و طبیعی برای جلوگیری از تخمیر و نگهداری در حالت مایع برای جلوگیری از تبلور گرما داده می شوند.


به طور خلاصه:

طبیعی بودن عسل یعنی بدون مواد افزودنی مصنوعی.

خالص بودن عسل یعنی هیچ ماده افزودنی (حتی مواد طبیعی).

خام بودن عسل یعنی بدون افزودنی و بدون فرآوری: نه گرم می شود و نه فیلتر می شود.


عسل رایحه خوانسار که قدیمی ترین تولید کننده عسل طبیعی و عسل خالص و اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران می باشد، همه انواع عسل خود را کامل خالص ارائه می دهد. عسل های خالص رایحه در دو نوع عسل طبیعی و عسل ارگانیک عرضه می شود.

جهت مشاهده قیمت عسل ارگانیک و قیمت عسل طبیعی به فروشگاه اینترنتی عسل رایحه خوانسار مراجعه کنید.