طرز تهیه مرغ عسلی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ترکیب مرغ و عسل طبیعی چه طعمی می تواند داشته باشد؟

ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما آن را امتحان کنید!


مواد مورد نیاز:

نیم کیلو مرغ بدون استخوان

نمک به مقدار دلخواه

3 قاشق چایخوری روغن زیتون

2 قاشق چایخوری پودر فلفل

2 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز تند

اندکی زردچوبه

کمی زنجبیل

3 قاشق چایخوری عسل طبیعی رایحه

پودر سوخاری (جهت سرخ کردن مرغ)


طرز تهیه:

ابتدا کاسه ای را بردارید و مرغ را در مخلوطی از مواد ذکر شده بخوابانید.

سپس مرغ را به پودر سوخاری آغشته کنید.

مرغ را با روغن تصفیه شده سرخ کنید.

مرغ پخته شده را با سس یا چاشنی نعنا سرو کنید.

می توانید مرغ را با گوجه و پیاز تزئین کنید.


همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکی های ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل با افزودن آن به خوراکیهای متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.

معرفی انواع عسل طبیعی-قسمت دوم

در این مقاله قصد داریم مقاله قبلی در مورد معرفی انواع عسل طبیعی در سراسر جهان را ادامه دهیم. با ما همراه باشید:

8-عسل بلوگام bluegum

این گونه عسل اکالیپتوس عمدتا در استرالیای جنوبی و تاسمانی تولید می شود. بافت متراکم و رنگ کهربایی دارد که موجب می شود یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در ویفر و نان تست باشد. عسل بلوگام هم شفاف نیست و حباب هایی در لا به لای بافت متراکم آن دیده می شود.

9-عسل گندم سیاه

قوی ترین و تیره ترین عسل، عسل گندم سیاه است که بیشتر در مینسوتا، اوهایو، پنسیلوانیا و چند منطقه در شرق کانادا تولید می شود. این عسل به عنوان منبع غنی آهن و سایر مواد مغذی ضروری، محبوبیت دارد و یکی از پرمصرف ترین انواع عسل هاست. عسل گندم سیاه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به برخی از انواع روشن تر عسل در همان گروه است.


10عسل شبدر

عسل شبدر یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین انواع عسل طبیعی در جهان است و بیشتر آن در سراسر کانادا و نیوزلند تولید می شود. این عسل، طعمی شیرین و دلپذیر دارد که آن را به ماده ای مهم برای تهیه طیف گسترده ای از سس ها تبدیل کرده است.


11-عسل قاصدک

این نوع عسل، نوعی نسبتا قوی از عسل است که مخلوط ترش ملایمی در آن وجود دارد. عسل قاصدک به طور گسترده در جزیره جنوبی نیوزلند تولید می شود و معمولا رنگ کهربایی تیره دارد. به دلیل خواص درمانی این عسل، از آن به عنوان دارو در چین، تبت و هند استفاده می شود.


12-عسل اکالیپتوس


عسل اکالیپتوس با این که در اصل از استرالیا نشات گرفته، ولی به طور گسترده در کالیفرنیا تولید می شود. اکالیپتوس به عنوان یک داروی عالی برای محافظت در برابر سرماخوردگی و سردرد در سراسر جهان استفاده می شود.

این عسل به دلیل در دسترس بودن انواع گسترده منبع، از نظر طعم، متفاوت است؛ ولی همچنان اثری از طعم گیاهی در انواع آن وجود دارد.


13-عسل کاهو

این عسل از گیاهان بلندی تهیه می شود که در جنگل های آزاد شمال غربی آمریکا پرورش یافته اند. از نظر رنگ، روشن است و طعمی شیرین دارد. شیرینی عسل کاهو باعث شده که گزینه خوبی برای پخت و پز، به خصوص پخت ماهی دودی باشد.


14-عسل علف جاروب

عسل علف جاروب یا همان خلنگ، طعمی کمی تلخ دارد که آن را تبدیل به یکی از قوی ترین طعم دهنده ها کرده و معمولا از آن برای غذاهای حاوی گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و غذاهای گوشتی سرد استفاده می شود.

عسل خلنگ، کهربایی رنگ است، غلیظ به نظر می رسد و به عنوان منبع سرشار از پروتئین شناخته شده.


15-عسل اکالیپتوس

یکی دیگر از انواع عسل طبیعی با طعمی خاص، عسل اکالیپتوس است که در شرق استرالیا تولید می شود. این عسل، یک عنصر خوشبو کننده و طعم دهنده برای پخت و پز گوشت های کباب شده است. رنگ کهربایی دارد و بافت آن متراکم است. عسل اکالیپتوس، طعم و مزه ای خاص به اسموتی ها و سایر نوشیدنی های شیرین می بخشد.


16-عسل jarrah

این عسل یکی از انواع عسل اکالیپتوس است که به رنگ کهربایی تیره است. عسل jarrah از نظر علمی مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که به دلیل درصد فعالیت بالاتر آن نسبت به بیشتر عسل های دیگر، برای درمان زخم، سوختگی و حساسیت پوستی موثرتر است.


17-عسل درخت میشن

عسل درخت میشن از شکوفه های درخت میشن در منطقه جنوب غربی تاسمانی و استرالیا تهیه می شود. این نوع عسل به دلیل طعم بی نظیر و بوی قوی خود شناخته شده. البته این عسل به نام عسل تاسمانی نیز شهرت دارد و به عنوان یک ماده غیر قابل جایگزین برای عطر و طعم بخشیدن به کیک، کلوچه، قهوه و چای مورد استفاده قرار می گیرد.


18-عسل زیرفون

رنگ آن زرد روشن است و عطری تازه دارد. یکی از داروهای بسیار غنی است و به استفاده از آن قبل از خواب توصیه می شود. چرا که خاصیت آرامش بخشی دارد و در موارد اضطراب و بی خوابی، به کمک شما می آید. هم چنین از این عسل برای درمان سرماخوردگی، سرفه و برونشیت استفاده می شود.

این عسل از درخت زیرفون استخراج می شود که دارای گل های کوچک زرد رنگ است. عسل زیرفون اغلب در دانمارک تولید می شود.


19-عسل ماکادامیا

عسل ماکادامیا اولین بار از شهد گل گیاه درخت ماکادامیا در استرالیا گرفته شد. رنگی تیره و رایحه ای پیچیده دارد. این عسل، طعمی لطیف دارد و با سالاد، بستنی، نان تست و حتی به عنوان مارینات برای مرغ های کبابی، گزینه مناسبی است.


20-عسل مانوکا

این عسل، بومی مناطق ساحلی نیوزلند است و از گل درختچه های درخت چای گرفته می شود. عسل Manuka از خاصیت ضد باکتریایی غنی ای برخوردار است که به درمان زخم معده، گلودرد، سرماخوردگی، سوء هاضمه، آکنه و جوشهای بدن کمک می کند.

طعم و مزه این نوع عسل، به دلیل تفاوت در منبع آن، متفاوت است.


21-عسل شکوفه نارنج

عسل بهار نارنج که اغلب ترکیبی از منابع مرکبات است، معمولا رنگی ملایم و طعمی میوه ای دارد. در اصل از اسپانیا و مکزیک سرچشمه گرفته و امروزه در بسیاری از مناطق آمریکا از جمله فلوریدا، کالیفرنیای جنوبی و تگزاس تولید می شود.


22-عسل درخت کاج

این نوع عسل عمدتا از کشور یونان وارد می شود. بر خلاف طعم شیرین سایر عسل ها، عسل درخت کاج طعمی تلخ با رایحه ای قوی دارد و از نظر مواد معدنی و پروتئین بسیار سرشار می باشد.


23-عسل ترشک درختی

عسل ترشک درختی، نوعی عسل با رنگ ملایم و طعمی نزدیک به طعم کارامل است. با این که برخی افراد، طعم آن را کمی ترش می دانند، ولی طرفداران آن، طعمش را کاملا شیرین می دانند.


24-عسل مریم گلی

انواع عسل مریم گلی بیشتر در کالیفرنیا تولید می شود. این عسل به دلیل خاصیت دانه بندی بسیار آهسته، معمولا با سایر عسل ها مخلوط می شود تا روند دانه بندی آنها را کند تر کند. طعم ملایم و در عین حل لذت بخش آن موجب محبوبیت زیاد در بین مصرف کنندگانش می شود.


25-عسل توپلو

یکی از عالی ترین عسل هایی که تا به حال تولید شده است، عسل توپلو یا همان طلای جنوبی است. همانطور که از نام آن پیداست، در جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا تولید می شود. این نوع عسل به رنگ طلایی روشن یا کهربایی با درخشش مایل به سبز است و طعمی ملایم و متمایز دارد.

عسل توپلو یکی از شیرین ترین انواع عسل است که فروکتوز زیادی دارد.


معرفی انواع عسل طبیعی – قسمت اول

منبع: dabur

طرز تهیه کلوچه های نان ذرتی عسلی

این کلوچه یک میان وعده سالم و مغذی است که می تواند نیاز شما به بسیاری از مواد مغذی و پروتئین های مورد نیازتان را تامین کند. طعم کلوچه عسلی هم بسیار دلنشین است. با افزودن عسل طبیعی به نان ذرتی می توانید از خواص عسل طبیعی در میان وعده های خود بهره ببرید.


مواد مورد نیاز:

1 فنجان آرد ذرت

1 فنجان آرد معمولی

1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر

نصف فنجان شکر

1 قاشق چای خوری نمک

1 فنجان شیر

2 عدد تخم مرغ بزرگ

نصف فنجان کره آب شده

یک چهارم فنجان عسل


طرز تهیه:

اجاق گاز را روی دمای 400 درجه تنظیم کنید.

در کاسه ای بزرگ همه مواد را با هم مخلوط کنید و تابه ای کوچک را با اسپری خیس کنید. سپس مواد را در تابه مافین ریخته و تا نصف تابه را پر کنید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بپزد تا طلایی رو به قهوه ای شود.

زملن مورد نیاز برای آماده سازی: 10 دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت: 20 دقیقه

مناسب برای: 2 نفر


همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکی های ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل با افزودن آن به خوراکی های متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.

معرفی انواع عسل طبیعی – قسمت اول

در حال حاضر، بازار با طیف گسترده ای از انواع عسل طبیعی پر شده که هر یک دارای عطر، طعم و رنگ خاص خود هستند. می توان گفت بیش از 300 نوع عسل طبیعی وجود دارد و هر کدام از آنها، شامل فواید غذایی و سلامتی متفاوتی هستند.

انواع مختلف عسل طبیعی و عسل ارگانیک، بر اساس گلی که از زنبورعسل از شهد آنها استفاده کرده است، طبقه بندی می شوند. اما آیا می دانستید که عسل هایی با منابع گل مشابه، باز هم ممکن است طعم هایی متفاوت از هم داشته باشند؟! دلیل این تفاوت طعم می تواند به دلیل تفاوت در میزان دما و بارش باشد. همچنین عسلی با رنگ روشن تر، از نظر طعم، ملایم تر از عسلی تیره رنگ است.

به طور گسترده، عسل طبیعی را می توان به دو نوع خام و فرآوری شده طبقه بندی کرد. عسل خام، طبیعی تر است و به عنوان عسل خالص تر از عسل فرآوری شده، مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که عسل فرآوری شده در کارخانه، حرارت می گیرد و بسته بندی می شود که همین ها موجب از بین رفتن بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می شوند.

انواع عسل طبیعی

اگر چه گذشتن از یک عسل بسته بندی شده و تزئین شده کمی سخت است، ولی اگر سلامتی، خلوص و کیفیت عسل برای شما مهم است، یکی از انواع عسل هایی که نام می بریم را انتخاب کنید:

  • عسل اقاقیا  Acacia Honey
  • عسل یونجه  Alfalfa Honey
  • عسل گل مینا  Aster Honey
  • عسل آووکادو  Avocado Honey
  • عسل لاله درختی  Basswood Honey
  • عسل درخت راش  Beechwood Honey
  • عسل بلوبری  Blueberry Honey
  • عسل بلوگام  bluegum
  • عسل گندم سیاه  Buckwheat Honey
  • عسل شبدر  Clover Honey
  • عسل قاصدک  Dandelion Honey
  • عسل اکالیپتوس  Eucalyptus Honey
  • عسل کاهو  Fireweed Honey
  • عسل علف جاروب  Heather Honey
  • عسل درخت اکالیپتوس آهن پوست  Ironbark Honey
  • عسل Jarrah Honey
  • عسل درخت میشن  Leatherwood Honey
  • عسل زیرفون  Linden Honey
  • عسل ماکادامیا  Macadamia Honey
  • عسل مانوکا  Manuka Honey
  • عسل شکوفه نارنج  Orangeblossom Honey
  • عسل درخت کاج  Pinetree Honey
  • عسل ترشک درختی  Sourwood Honey
  • عسل مریم گلی  Sage Honey
  • عسل توپلو  Tupelo Honey

1-عسل اقاقیا

اقاقیا یکی از پرطرفدارترین انواع عسل است. عسل اقاقیا به عنوان عسلی روشن و شفاف شناخته شده است. غلظت بالای فروکتوز به عسل اقاقیا کمک می کند تا حالت مایع خود را برای مدتی طولانی حفظ کند. مقدار ساکارز کم این عسل موجب محبوبیت آن در بین افراد دیابتی شده و به عنوان منبعی غنی با خاصیت ضد التهابی، یکی از بهترین راه حل ها برای درمان اختلالات تنفسی است.


2-عسل یونجه

عسل یونجه عمدتا در کانادا و ایالت متحده آمریکا تولید می شود. این عسل از شکوفه های بنفش یا آبی رنگ درست می شود. رنگی روشن دارد و عطر و طعم عسل یونجه ملایم است. به دلیل طعم شیرین و در عین حال ملایم، این عسل اغلب برای آشپزی استفاده می شود. اگر چه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که آن را به صورت خالص مصرف کنند، ولی ترکیب این عسل با سایر مواد مانند چای و لیموناد، طعمی بسیار مطلوب را ایجاد می کند.


3-عسل گل مینا

این عسل با رنگ روشن، عمدتا از ناحیه میانه جنوب آمریکا استخراج می شود. عسل گل مینا دارای غلظتی زیاد است و بوی بسیار شیرینی دارد. نسبت به سایر عسل ها، زودتر تبلور می یابد و وقتی از آن به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در انواع نوشیدنی ها و دسرها استفاده می شود، بهترین طعم را می دهد.


4-عسل آووکادو

طعم عسل آووکادو ربطی به این میوه ندارد و طعم خود را از شکوفه های آووکادو می گیرد. این عسل، تیره رنگ می باشد و طعمی مطبوع دارد. ترکیب این عسل با سایر مواد، منجر به تولید موادی مانند سس سالاد یا یک چاشنی بی نظیر می شود.


5-عسل لاله درختی

این عسل به دلیل طعم، رنگ و کیفیتش محبوبیت زیادی دارد. این عسل بیشتر در آمریکای شمالی یافت می شود و به طرز خارق العاده ای طعم دلپذیری دارد. عسل لاله درختی، برای آشپزی مناسب است و توصیه می شود که از آن برای تهیه سس سالاد استفاده کنید.


6-عسل درخت راش

این عسل که به عسل honeydew هم معروف است، از جزیره جنوبی نیوزلند استخراج می شود. در واقع عسل درخت راش از شیره حاصل از شته های موجود در پوست درخت راش تهیه شده و بعدا توسط زنبورها جمع آوری می شود. عسل راش به دلیل داشتن عطری دلپذیر، به عنوان یک شربت برای پنکیک و سالادهای میوه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف منظم این عسل به بهبود ایمنی بدن و سیستم گوارشی کمک می کند و به دلیل داشتن خواص غذایی بالا، اغلب به عنوان مکمل استفاده می شود.


7-عسل بلوبری

انواع عسل با طعم های دلپذیر در میشیگان، اغلب از بوته های بلوبری تهیه می شود. عسل بلوبری به رنگ کهربایی روشن است و ممکن است خیلی شفاف نباشد. این عسل، یک خوراکی ایده آل برای صبحانه است و بهتر است که با جو یا پنکیک سرو شود.


ادامه دارد…

پاپ کورن عسلی

از خوردن پاپ کورن عسلی حین فیلم دیدن لذت ببرید!

پاپ کورن عسلی یک همراه عالی برای دنبال کردن سریال ها است.


مواد مورد نیاز:

10 فنجان پاپ کورن ساده

سه چهارم فنجان شکر قهوه ای

یک سوم فنجان عسل طبیعی

2 قاشق غذاخوری کره


طرز تهیه:

ابتدا شکر، عسل طبیعی و کره را درون تابه ای بزرگ بریزید.

مواد را روی حرارت کم هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و حباب ایجاد شود.

شعله را خاموش کنید و پاپ کورن را به تابه اضافه کنید.

تا زمانی که ذرت به طور کامل در مخلوط شربتی شما مخلوط شود، هم بزنید.

مواد را روی یک سینی پهن کنید تا خنک شود. می توانید از قاشق هم برای سرو کردن پاپ کورن عسلی خود استفاده کنید.

می توانید پاپ کورن عسلی را به صورت توپ های کوچک نیز درآوردید.

اگر می خواهید توپک پاپ کورن عسلی درست کنید، ابتدا باید صبر کنید تا به طور کامل خشک شود. ممکن است لازم باشد که دست خود را چرب کنید تا پاپ کورنهای عسلی به دست شما نچسبند.

توجه داشته باشید که می توانید از تابه نچسب و یک اسپاتول ابریشمی استفاده کنید تا در حین تمیز کردن، کار شما راحت باشد.


همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکی های ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل طبیعی با افزودن آن به خوراکی های متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.

ماسک صورت عسل برای پوست های چرب

آیا نیازمند درمانی سریع برای پوست چرب صورت خود هستید؟ دیگر نگران نباشید؛ ما راه حل مناسبی برای شما داریم. اگر به روش های سنتی اعتقاد دارید، باید بگوییم که عسل طبیعی همان معجون ارزشمندی است که به دنبال آن می گردید. اگر دوست دارید که از عسل طبیعی برای بهبود پوست صورت خود استفاده کنید، ادامه متن را بخوانید. عسل یک محصول کاملا طبیعی است که خواص شگفت انگیزی برای صورت و پوست آن دارد. البته عسل ارگانیک بیشتر به عنوان افزاینده متابولیسم شناخته شده است؛ ولی نمی توان بقیه خواص آن را نادیده گرفت.

ببینید که چگونه می توانید این ماسک های صورت را با عسل به عنوان ماده اصلی درست کنید:


ماسک عسل با  مولتانی میتی (multani mitti)

 مواد مورد نیاز:

2 قاشق غذاخوری مولتانی میتی (نوعی خاک رس قهوه ای)

1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

چند قطره آب یا شیر

طرز تهیه:

همه مواد را با هم در کاسه ای به خوبی مخلوط کنید.

صورت خود را با مخلوط به دست آمده بپوشانید.

پس از 15 دقیق صورت خود را با آب ولرم بشویید.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا از شر چربی اضافه پوست صورتتان خلاص شوید.


ماسک عسل، شیر و خیار

مواد مورد نیاز:

نصف خیار رنده شده

1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

1 قاشق غذاخوری شیر

روش تهیه:

همه مواد را با هم در کاسه ای به خوبی مخلوط کنید.

صورت خود را با مخلوط به دست آمده بپوشانید.

پس از 15 دقیق صورت خود را با آب بشویید.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

چای سبز و عسل با چاشنی اسطوخودوس

برای ریلکس کردن و دور شدن از فشارهای زندگی برای لحظه ای، چای سبز یخ و عسل با چاشنی اسطوخودوس را امتحان کنید.


مواد مورد نیاز:

3 فنجان آب جوش

نصف فنجان اسطوخودوس خشک شده و تازه

2 تی بگ چای سبز

1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی


طرز تهیه:

تی بگ های چای سبز و اسطوخودوس را داخل آب جوش بریزید.

اجازه دهید تا محتویات داخل آب جوش به مدت 5 دقیقه بمانند.

نوشیدنی به دست آمده را داخل ظرف دیگری بریزید و به مدت 1 ساعت بگذارید سرد شود.

سپس عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

نوشیدنی را داخل لیوانی بلند و پر از یخ بریزید.

با شکوفه های استوخودوس تزئینش کنید و آن را نوش جان کنید.


همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکی های ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل طبیعی با افزودن آن به خوراکیهای متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.

مافین گیاهی با عسل

تهیه مافین گیاهی با عسل یک دستور راحت، سریع و در نهایت نتیجه ای خوشمزه دارد. این مافین می تواند دسری مناسب برای سرو کردن در به عنوان صبحانه، میان وعده و یا حتی در مسیر رفتن به دفتر کار شما باشد. مافین عسلی، نرم و خوشمزه و حاوی مواد مغذی و سرشار از پروتئین است.


مواد مورد نیاز:

2 پیمانه آرد گندم

1 قاشق غذاخوری آرد سویا

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

1 قاشق غذاخوری نمک

1 پیمانه کره بدون چربی

1 پیمانه شکر قهوه ای (یا شیرین کننده های دیگر)

1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

1 عدد تخم مرغ

3 پیمانه سبزیجات

1 قاشق غذاخوری وانیل

2 قاشق غذاخوری دارچین


طرز تهیه:

فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

تابه مافین را اسپری کنید. همه مواد را به خوبی با مخلوط کن برقی هم بزنید.

دو سوم خمیر مافین را با کره پر کنید.

اجازه دهید تا 25 دقیقه پخته شود.

اجازه دهید تا تابه تا حدی خنک شود و سپس آن را به قفسه سیمی اجاق گاز ببرید.

نیمی از آن را در یک ظرف محکم قرار دهید.

نیم دیگر را فریز کنید.

سپس از ماکروفر برای آب کردن یخ استفاده کنید.

اگر از سبزیجات بخارپز استفاده کرده اید، ممکن است نیاز باشد تا مقداری آبمیوه نیز اضافه کنید.

اگر سه فنجان سبزیجات ندارید می توانید در عوض از سیب یا موز له شده استفاده کنید.


همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکیهای ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل طبیعی با افزودن آن به خوراکی های متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.

ماسک صورت عسل برای پوست نرمال

آیا به دنبال یک ماسک طبیعی برای پوست صورت خود هستید؟ نگران نباشید. ما ماسک صورت طبیعی و کاملی برای شما داریم. اگر مایل به استفاده از عسل برای بهبود پوست صورت خود هستید، ادامه مطلب را بخوانید. عسل یک محصول کاملا طبیعی است که خواص شگفت انگیزی برای صورت و پوست آن دارد. البته عسل طبیعی بیشتر به عنوان افزاینده متابولیسم شناخته شده؛ ولی نمی توان بقیه خواص آن را نادیده گرفت.

ببینید که چگونه می توانید این ماسک های صورت را با عسل طبیعی به عنوان ماده اصلی درست کنید:


ماسک صورت عسل و تخم مرغ

ماسک صورت عسل برای پوست های نرمال

مواد مورد نیاز:

1 عدد تخم مرغ کامل

1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و عسل را به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

ماسک را به دقت روی تمام نقاط صورت خود بمالید.

اجازه دهید تا 20 دقیقه روی صورت شما بماند.

صورت خود را با آب گرم بشویید.

این کار را دو بار در روز انجام دهید تا پوستی درخشان و جوان داشته باشید.


ماسک صورت آرد و عسل

مواد مورد نیاز:

2 قاشق غذاخوری آرد نخود

1 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه:

همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

ماسک را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت شما بماند.

صورت خود را با آب گرم بشویید.

دو بار در هفته تکرار کنید تا پوستی درخشان و جوان داشته باشید.


نکته:

در صورت داشتن هر گونه سابقه حساسیت، پیش از استفاده از این ماسک ها با پزشک خود مشورت کنید.

چند تمرین برای کاهش و کنترل کردن وزن

بیایید قبول کنیم هر دفعه که در مورد کنترل کردن وزن حرف می زنیم، منظورمان بیشتر راجع به ظاهر بدن مان است تا اعدادی که ترازوها به عنوان وزن به ما نشان می دهند. می دانیم که بیشتر خانم ها با نواحی خاصی مثل شکم، پهلو، باسن و ران مشکل دارند؛ به همین دلیل ما در بیشتر تمرین ها به همین نواحی خاص در بدن می پردازیم. این تمرینات را با رژیم حاوی عسل طبیعی ترکیب کنید تا بدنی سالم و وزنی متناسب داشته باشید.

ورزش مخصوص شکم:

روی حرکت Swan Dive بیشتر تمرکز کنید و این تمرین کم فشار ولی موثر را امتحان کنید. روی شکم خود دراز بکشید و در حالی که با دست، انگشتان پا را نشان می دهید، بازوهایتان را بکشید. حالا دست و پاهای خود را حدود 6 اینچ از روی زمین بلند کنید و تا یک شمارش در همان حالت بمانید. تصور کنید که پاهای شما از نواحی پشت و باسن کشیده شده و به عقب رانده می شوند. سپس دستان خود را به طرفین و پشت سر خود ببرید و حلقه کنید. نفسی عمیق بکشید و از دستان تا نوک انگشتان پاهای خود را حس کنید. پس از یک شمارش، دستان را به حالت شروع برگردانید و تمام بدن را روی زمین رها کنید. این تمرین را 6 الی 8 بار تکرار کنید.

تمرین مخصوص کمر:

می توانید با دراز کشیدن روی زمین، قرار دادن پاها به صورت نود درجه و بلند کردن شانه ها از روی زمین، سایز دور کمر خود را کاهش دهید. با تداوم حرکت شانه ها به سمت جلو شروع کنید.این کار را 100 بار انجام دهید. با بینی خود عمل دم را انجام دهید و با دهان بازدم کنید.

ورزش مخصوص ران ها:

در حالت ایستاده پاهای خود را از هم جدا کنید و دست تان را روی باسن خود بگذارید. به آرامی پای خود را از بغل به ارتفاعی بالاتر برده و سه بار کامل بشمرید. اطمینان حاصل کنید که داخل ران شما به موازات زمین قرار گرفته. حالا یک بار شمارش انجام دهید و سپس با سه شمارش آنرا به زمین نزدیک تر کنید. این کار را 15 بار انجام داده و سپس با پای بعدی این حرکات را انجام دهید. این تمرین همچنین به کاهش چربی باسن نیز کمک می کند.

تمرین مخصوص پشت پاها:

این تمرین از نظر انرژی سطح بالایی دارد و به سوزاندن کالری نیز کمک زیادی می کند. با پاهای خود در حالت ایستاده و دستها در کنار بدن شروع کنید. به آرامی خود را به حالت اسکات پایین بیاورید و دستانتان را رو به روی ساق پایتان حرکت دهید. حالا به سرعت بپرید و دست ها و پاهای خود را به حالت  X به حرکت دربیاورید. قبل از فرود، بازوها و پاهای خود را به عقب برگرداند. بلافاصله خود را به پایین برده و دوباره تکرار کنید.

ورزش مخصوص باسن:

ابتدا رو پاهای خود بایستید. سپس پای چپ خود را به سمت بیرون بلند کنید و بکشید. وزن خود را روی پای راست بیندازید. ادامه دهید تا پای خود را بالاتر ببرید و برگردانید تا زمانی که باسن و دستان شما در یک راستا قرار بگیرد. پشت خود را تا حد ممکن صاف نگه دارید. اطمینان پیدا کنید که وزن را روی زانوی خود ننداخته اید و بیشتر فشار روی وسط پا متمرکز است. 5 نفس عمیق بکشید و بعد به آرامی به حالت ایستاده برگردید. حالا پاها را عوض کنید و تکرار کنید.


منبع: FItnessmagazine.com