چای عسل و نعنا

یک روز زیبا را به خود هدیه دهید. نمی دانید چگونه؟!

کافی است دستور العمل چای شیرین نعنا و عسل طبیعی را اجرا کنید تا بتوانید از مزه ای رویایی لذت ببرید.


مواد مورد نیاز:

  1. 3 لیوان آب
  2. نصف لیوان برگ نعنا
  3. 3-    2 تی بگ
  4. یک چهارم لیوان عسل

طرز تهیه:

  1. آب را بجوشانید و همزمان، تی بگ ها و برگ های نعنا را در یک پارچ قرار دهید.
  2. آب جوش را روی تی بگ ها و برگ های نعنا بریزید و سر پارچ را به مدت پنج دقیقه بپوشانید.
  3. حالا چای را صاف کنید تا برگ های نعنا از آن خارج شوند و تی بگ ها را دور بریزید.
  4. عسل را مخلوط کنید و اجازه دهید تا کمی خنک تر شود.
  5. چای را داخل یک ظرف فلزی قرار دهید و آن را به مدت یک ساعت داخل فریزر بگذارید.
  6. یخ را از فریزر خارج کنید و آن را با چنگال خراش دهید تا زمانی که کاملا نرم شود.
  7. در نهایت، مخلوطی نرم خواهید داشت. حالا آن را نوش جان کنید!

مدت زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 2 ساعت

مدت زمان پخت: 10 دقیقه

مناسب برای 4 شخص

نوش جان…

دلیل ازدحام زنبورها

با توجه به منطقه ای که زندگی می کنید، ممکن است در فصل هایی از سال شاهد ازدحام زنبورها باشید. به طور مثال در میشیگان غربی، ازدحام زنبورها از ماه می شروع می شود و تا ماه ژوئن ادامه دارد. بسیاری از افراد در فصل ازدحام زنبورها با دیدن یک دسته زنبور غافلگیر می شوند. اندازه این دسته ها می توانند حتی از یک توپ بسکتبال هم بزرگ تر باشند و در بوته یا درخت حیاط خانه شما هم دیده شوند!

متاسفانه برخی از افراد با دیدن این دسته های زنبور، به فکر نابود کردن آنها می افتند و اقدام به کشتن این زنبورها می کنند. در حالی که دسته های زنبور عسل، کاملا مطیع هستند و می توانید برای دور کردن آنها از محل زندگی خود، با یک زنبوردار تماس بگیرید و از وی کمک بخواهید. شما می توانید به جای آسیب رساندن به این زنبورها، با استفاده از روش هایی آنها را دور کنید تا خطری شما را تهدید نکند.

حالا بیایید ببینیم که چه چیزی منجر به ازدحام زنبورها می شود و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد.

پیش از هر چیزی بدانید که زنبورهای عسل حشراتی اجتماعی هستند که مانند یک خانواده در کنار هم زندگی می کنند. تولید مثل زنبورهای عسل در چند مرحله صورت می گیرد. یک کلونی معمولا از یک زنبور ملکه (زنبور عسل ماده با اندام های تولید مثل کاملا تکامل یافته) ، تعدادی زنبور عسل نر (تعداد این زنبورها در فصل های متفاوت، مختلف است) و هزاران زنبور کارگر (زنبورهای ماده ای که بارور نمی شوند) تشکیل شده است. زنبور ملکه در فصل باروری، هر روز حدود 1500 تا 2000 تخم می گذارد. این تخم ها ابتدا به صورت لارو بیرون می آیند، سپس شفیره می شوند و در نهایت تبدیل به زنبورهای بالغ می شوند. همه این ها، مراحل تولید مثل زنبورهای عسل بودند.

در فصل بهار، زنبورهای عسل به واسطه ازدحام، در سطح کلان تولید مثل می کنند. کلنی با سرعت زیادی ساخته می شود و سرانجام زنبور ملکه مادر به همراه یک سوم تا دو سوم زنبورهای کارگر، در یک گروه از کلنی خارج می شوند. هنگامی که می بینید دسته ای از زنبورهای عسل از درختچه ای در حیاط شما آویزان شده اند، بدانید که این زنبورها به طور موقت در آنجا هستند و در همان حال، تعدادی از زنبورهای پیشاهنگ برای انجام ماموریت شناسایی به بیرون رفته اند.

زنبورهای پیشاهنگ به جست و جو می پردازند تا مکان جدیدی را پیدا کنند که این مکان ها اغلب درخت های تو خالی، کندوهای رها شده یا حتی یک دیوار در خانه شما هستند! مدت زمان ماندگاری دسته زنبورها در حیاط خانه شما به این بستگی دارد که تصمیم گیری زنبورهای عسل برای آینده خود تا چه زمانی طول بکشد. زوند دموکراتیکی که زنبورهای عسل دنبال می کنند، اخیرا توسط دکتر تام سیلی در یک کتاب به ثبت رسیده است. این کتاب بسیار جذاب است و به خواندن آن را به زنبورداران به شدت توصیه می کنیم.

در همین حال، از بین جمعیت، ملکه های باکره خارج می شوند. یکی از این ملکه های باکره سرانجام بر دیگران غلبه خواهد کرد و شروع به جفت گیری می کند تا تبدیل به ملکه مادر جدید شود. بنابراین، حالا دو کلنی از زنبور عسل وجود دارد که هر یک، زنبور ملکه مادر جدا دارند و یکی از آنها که زادگاه ملکه مادر جدید است، از کلنی دیگر قدیمی تر است.

بدون شک همه زنبورداران دوست دارند که زنبورهای خود را درون جعبه نگه دارند. نه در تنه درختان تو خالی! به همین دلیل، پیش از شروع فسل ازدحام زنبورها، زنبورداران برای پیشگیری از این مسئله، کلنی های خود را به عنوان یک روش برای پیشگیری از ازدحام، تقسیم می کنند. تقسیم کلنی ها، یک ازدحام طبیعی را شبیه سازی می کند و یک کلنی پرجمعیت را می گیرد تا آن را به دو کلنی کم جمعیت تر تبدیل کند. با کاهش جمعیت کارگران و فضای کافی برای رشد، کلنی کمتر پخش می شود. البته راجع به زنبورهای عسل هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد!


منبع: hudsonvillehoney

سبزیجات برشته شده عسلی

 همه ما می دانیم که خوردن سبزیجات روزانه، شاید باب میل همه نباشد. به همین دلیل، دستور تهیه ای را گذاشته ایم تا طبق آن بتوانید با ترکیب سبزیجات و عسل طبیعی، یک خوراکی خوشمزه و مقوی نهیه کنید.

مواد مورد نیاز:

  1. یک فنجان جوانه بروکسل خرد شده
  2. یک فنجان قارچ خرد شده
  3. نصف فنجان کدو حلوایی مکعبی
  4. نصف فنجان زوچینی(کدو سبز)
  5. 5-    8 ساقه مارچوبه سفید نصف شده
  6. 6-    3 هویج بزرگ پوست کنده شده و خرد شده در ابعاد یک سانتی
  7. نصف سر گل کلم
  8. یک چهارم فنجان روغن زیتون
  9. 9-    2 قاشق غذا خوری عسل طبیعی رایحه

طرز تهیه:

  1. دمای فر گاز را روی 376 درجه تنظیم کنید.
  2. در یک کاسه بزرگ، تمام سبزیجات و روغن زیتون را بریزید.
  3. عسل را به مدت 10 ثانیه در ماکرویو حرارت دهید تا بتوانید آن را به راحتی روی سبزیجات بریزید (نباید خیلی حرارت ببیند).
  4. عسل را در همان کاسه بزرگ بریزید و تا زمانی که همه مواد با هم به خوبی مخلوط شوند، آنها را با قاشق هم بزنید.
  5. سبزیجات را روی یک ورق فویلی قرار داده و آن را به مدت 30 دقیقه بپزید.
  6. سبزیجات را نیم پز کنید و سپس آنها را با کمی نمک، طعم دار کنید.

زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 10 دقیقه

مدت زمان پخت: 30 دقیقه

مناسب برای 4 نفر

همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکی های ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل با افزودن آن به خوراکی های متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.

منبع: dabur

سیب زمینی عسلی تند

درست کردن سیب زمینی عسلی تند، زمان زیادی نمی برد و در عین حال، نتیجه بسیار مطلوبی دارد. این دستور تهیه در نهایت شما را به چیزی شبیه به سیب زمینی سرخ شده فرانسوی با طعم عسل خواهد رساند.


مواد مورد نیاز:

3 عدد سیب زمینی پوست شده به شکل سیب زمینی های فرانسوی

2 حبه سیر خرد شده

1 قاشق چایخوری فلفل قرمز

2 قاشق چایخوری سس گوجه

مقداری نمک

نصف قاشق غذاخوری روغن

1 قاشق چایخوری سس چیلی

2 قاشق چایخوری سرکه

1 قاشق چایخوری عسل طبیعی

1 قاشق چایخوری سبزی خرد شده


طرز تهیه:

  1. سیب زمینی، روغن، فلفل قرمز، سس گوجه فرنگی، سیر خرد شده و نمک را با هم ترکیب کرده و در کیسه زیپ لاک قرار دهید و خوب تکانش دهید.
  2. یک سینی فر را چرب کنید و سیب زمینی را روی آن قرار دهید تا در دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 35 الی 40 دقیقه پخته شود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سیب زمینی ها طلایی شوند و مطمئن شوید که همه طرف سیب زمینی ها کاملا پخته شده اند. اگر از پخت آنها مطمئن شدید، سیب زمینی ها را روی کاغذ جاذب قرار دهید و کنار بگذارید.
  3. یک ظرف را گرم کنید و به آن روغن اضافه کنید. سپس سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و روی شعله زیاد تا چند ثانیه آن را تفت دهید.
  4. رب چیلی قرمز، سس گوجه فرنگی و سرکه را اضافه کرده و همه را با هم به خوبی مخلوط کنید.
  5. سیب زمینی های پخته شده را اضافه کنید و روی شعله متوسط بگذارید.
  6. عسل طبیعی را اضافه کنید و محتویات را به خوبی با هم ترکیب کنید. حرارت را کم و در نهایت خاموش کنید.
  7. در صورت لزوم، کمی نمک به آن اضافه کنید.
  8. دانه های کنجد و سبزی را برای تزئین به آن اضافه کنید و آن را به عنوان پیش غذا میل کنید.

این وعده غذایی تند و خوشمزه مناسب برای 4 نفر می باشد.

نوش جان…

علم زنبور عسل

علم مربوط به زنبورها نشان می دهد که جمعیت زنبورها در کنار هم به صورت یک مغز کار می کند که در آن، هر زنبور یک سلول مغزی محسوب می شود.

با عبارت دیگر، مغز زنبورهای عسل بسیار قابل توجه و قوی هستند؛ ولی هنوز هم کامپیوترهایی که به دست انسان ها ساخته شده اند، پیشرفته تر هستند. ولی تحقیقات اخیر نشان می دهند که در مغزهای بزرگ متشکل از زنبورهای عسل، هر زنبور عسل شبیه یک نورون در مغز انسان رفتار می کند.

این نه تنها به ما درباره نحوه تعاملات این موجودات اطلاعات می دهد، بلکه می تواند اطلاعاتی درباره نحوه کارکرد مغز حین تصمیم گیری نیز بدهد. تیمی از محققان دانشگاه شیفلد انگلیس، یک مدل روانشناسی را که معمولا از روانشناسی انسان ها تا روانشناسی کلونی زنبورها استفاده می شود را به کار گرفتند. برای دانشمندان عجیب نیست اگر متوجه شوند که حیوانات نیز از انواع قوانین حاکم بر مغز ما پیروی می کنند.

به طور مثال، در زمینه روانشناسی فیزیکی، قانونی به نام قانون وبر وجود دارد که مربوط است به رابطه بین اندازه محرک و میزان توجهی است که دریافت می کند. این قانون به این صورت است: تصور کنید که یک سیب را بلند کنید. در مقایسه با بلند کردن سه سیب، متوجه تفاوت وزن خواهید شد. ولی اگر کسی مخفیانه چند عدد سیب را درون کیسه خرید شما اضافه کند، احتمال آن زیاد نیست که متوجه افزایش وزن کیسه خرید خود شوید.

این قاعده کلی در مورد محرک و ادراک در بسیاری از حیوانات از پستانداران گرفته تا پرندگان و ماهی ها وجود داشته و برقرار است. اینطور به نظر می رسد که این قانون با رفتار جمعی ارگانیسم های ساده نیز سازگار است و مربوط به قسمت آمیب مغز است. ولی هنوز خوشه های مغزهی کوچک حشرات مانند زنبورهای عسل مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

محققان برای بررسی نقش آن در روند تصمیم گیری زنبورهای عسل اروپایی، کندوهای زنبور عسل را از هم جدا کرده و در مکان های جدید قرار دادند. آنها مشاهدات خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و فهمیدند که چقدر سریع زنبورهای عسل در جاهای مختلف، با کیفیت های متفاوت تصمیم گیری می کنند و داده های خود را توسط چندین قانون به هم ارتباط می دهند تا بفهمند که چقدر مناسب هستند.

علاوه بر قانون وبر، محققان قانون دیگری به نام قانون پیرون را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این قانون می گوید که وقتی دو انتخاب با کیفیت بالا داشته باشیم، سریع تر تصمیم می گیریم. قانون دیگری به نام قانون هیک نیز می گوید که به میزان افزایش تعداد گزینه ها، مغز زمان بیشتری برای تصمیم گیری نیاز دارد.

تصمیم گیری در مغز انسان شامل اعمال تک عصبی است که منجر به ساخته شدن امواج سیگنال های الکتروشیمیایی می شود. در بین زنبورهای عسل نیز روند انتخاب یک کندو، به تعاملات زنبورهای پیشاهنگی بر می گردد که از طریق نمایش های بدنی مختلف، کشفیات خود را به بقیه منتقل می کنند و با هم ارتباط بر قرار می کنند.

با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات، زنبورهای عسل و عصب کشی مغز هر دو از قوانین کلی یکسانی برای انجام فرآیند تصمیم گیری پیروی می کنند. مهندس کامپیوتر می گوید که این تحقیقات همچنین نشان می دهند که چگونه زنبورهای عسل به عنوان موجوداتی کامل رفتار می کنند.

منبع: activejellybush

پنیر در سس لیمو عسل

دستور تهیه سس پنیر در لیمو عسل، بهترین گزینه برای مهمانی است. اینطور به نظر می رسد که همه مهمانان آن را دوست خواهند داشت و دستور تهیه آن را از شما خواهند پرسید!


مواد مورد نیاز:

1-یک فنجان پنیر به صورت مربع های کوچک

2-نصف قاشق چای خوری نمک

3-نصف قاشق چای خوری زردچوبه

4-نصف قاشق چای خوری روغن زیتون

5-نصف قاشق چای خوری پودر سیر

6-یک چهارم قاشق چای خوری عسل طبیعی

7-مقداری نمک و فلفل و لیمو ترش رنده شده

8-به مقدار لازم جعفری یا گشنیز خرد شده


طرز تهیه:

پنیر را در مقداری نمک و زردچوبه به مدت 20 دقیقه قرار دهید. در تابه، روغن زیتون را گرم کنید. پس از داغ شدن آن، به آن پودر سیر یا سیر ریز شده را اضافه کنید و آن را تفت دهید. حالا عسل و آب لیمو را اضافه کنید و به خوبی همه مواد را با هم مخلوط کنید. کمی نمک و فلفل اضافه کنید. هنگامی که به اندازه کافی پخته و غلیظ شد، پنیر را به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید مقدار بیشتری عسل طبیعی به آن اضافه کنید. مقداری لیمو ترش رنده شده بیافزایید و جعفری یا گشنیز خرد شده را نیز اضافه کنید. حالا آن را به طور دلخواه تزئین کنید.

مقدار زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 20 دقیقه

میزان زمان برای پخت: 20 دقیقه

مناسب برای: 4 شخص


همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکیهای ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل با افزودن آن به خوراکیهای متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.

فواید عسل وحشی جنگلی برای پوست

ما قبلا درباره مزایای عسل وحشی، مواردی را بیان کردیم. عسل وحشی خالص و خام، خاصیتهای بی شماری دارد و می توان از آن به عنوان درمانی موثر برای بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده کرد.

ولی در این قسمت، ما به خواص عسل وحشی بر روی پوست را برای شما بیان می کنیم. خاصیت ضد باکتریایی عسل وحشی، نه تنها زخم ها را بهبود می بخشد، بلکه باعث آب رسانی و جوان سازی پوست می شود.


خاصیت ضد میکروبی عسل وحشی خالص، از رشد باکتری های مضر روی پوست جلوگیری می کند. همچنین، خاصیت آنتی اکسیدانی این عسل، تمام رادیکالهای آزاد جمع شده روی پوست را از بین می برد. همه این خواص در مجموع، به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کنند. علاوه بر اینها، عسل وحشی به عنوان پاک کننده منافذ و لایه برداری ملایم عمل می کند.

خاصیت دیگر عسل وحشی که برای پوست بسیار مفید است، خاصیت متعادل کنندگی آن است. در واقع عسل و پوست ما، هر دو خاصیت اسیدی دارند. بنابراین هنگامی که PH پوست ما از حالت طبیعی خود خارج شود، عسل کمک می کند تا دوباره پوست به PH اصلی و متعادل خود برسد. به این خاصیت عسل، خاصیت متعادل سازی گفته می شود.

عسل وحشی یک ماده مرطوب کننده طبیعی است. این به این معنی است که عسل می تواند رطوبت را از هوا گرفته و آن را به پوست ما هدیه دهد. نتیجه این عمل این است که پوست شما تا مدت زمانی طولانی آب رسانی می شود و در نهایت، پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

به طور خلاصه، عسل وحشی طبیعی می تواند پوستی سالم و شفاف با چهره ای درخشان به شما عطا کند.


وقتی عسل وحشی با مواد دیگری مخلوط شود، درهای بسیاری را برای مزایای دیگر نیز باز می کند. در قسمت های بعدی، لیستی از ماسک های صورت داریم که می توانید با توجه به نوع پوست خود، ماسک منحصر به فرد خود را امتحان کنید. پس با ما همراه باشید!

ساندویچ وافل توت عسلی

از مزایای یک دستور غذایی سالم همراه با طعم و مزه بی نظیر لذت ببرید. این ساندویچ بهترین راه برای شروع روز شماست.


مواد مورد نیاز:

  1. نصف لیوان توت تازه ( تمشک / توت فرنگی / بلوبری)
  2. یک قاشق غذاخوری کره
  3. یک سوم لیوان عسل طبیعی
  4. وافل تست شده و یخ زده

طرز تهیه:

  1. توت را درون مخلوط کن بریزید و آن را پوره کنید.
  2. در یک قابلمه کوچک، کره را روی حرارت بگذارید تا ذوب شود.
  3. عسل را اضافه کرده و آن را نیز حرارت دهید.
  4. سپس پوره توت را اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه بیشتر حرارت دهید تا کمی غلیظ شود.
  5. مخلوط به دست آمده را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.
  6. برای هر وعده، 2 وافل را روی بشقاب قرار دهید و آن را به دلخواه با توت و عسل طبیعی تزئین کنید.

نوش جان…

زنبورهای عسل بدون نیش

ممکن است شما تا به حال چیزی راجع به زنبورهای بدون نیش نشنیده باشید. زیرا این زنبورهای عسل در همه جا وجود ندارند. زنبورهای بدون نیش فقط در چند نقطه در دنیا یافت می شوند. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید با نداشتن این نوع زنبورها، چه خواص شگفت آوری را از دست داده ایم.


آنها گرمسیری هستند

حدود 500 گونه زنبورعسل بدون نیش در جهان ما زندگی می کنند که همه آنها فقط در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می کنند. می توان آنها را در آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و استرالیا پیدا کرد. در این نوع آب و هوای گرم، زنبورهای عسل اغلب در تمام طول سال فعال هستند.


زنبورهای سرباز

زنبورهای بدون نیش، مانند زنبورهای عسل، اجتماعی هستند و به صورت کلونی زندگی می کنند. آنها یک ملکه، کارگر و زنبورهای نر دارند. اما بعضی از گونه ها، یک طبقه اضافی به نام طبقه سرباز دارند. در زمان لارو، به این مدافعان متخصص آشیانه، غذای اضافی داده می شود. در نتیجه، آنها تفاوتهای فیزیولوژی از جمله بدن بزرگتر یا پاهای بلندتر دارند که به آنها در محافظت از کلونی خود کمک می کند.


ملکه های پشتیبان

زنبورهای بدون نیش، شباهت های زیادی با زنبورهای عسل دارند؛ ولی وقتی صحبت از ملکه می شود، ممکن است زنبورهای بدون نیش، برنامه بهتری داشته باشند. مستعمرات زنبورهای عسل اغلب برای حفظ جمعیت خود به یک ملکه متاهل متکی هستند و اگر او بمیرد، برای ساختن یک ملکه جدید و جایگزین کردن آن با ملکه قبلی عجله می کنند. ولی زنبورهای بدون نیش در اینجور مواقع، ملکه های فعال خود، یعنی ملکه های پشتیبان را جایگزین می کنند. این ملکه ها تا زمانی که نیازی به آنها نباشد، باکره باقی می مانند.


ازدحام تدریجی

یکی دیگر از تغییرات هوشمندی که زنبورهای عاری از نیش نسبت به زنبورهای عسل دارند، تکنیک ازدحام آنها است. ازدحام زنبور عسل یک رویداد منفرد است. ملکه و گروه بزرگی از کارگران با هم فرار می کنند تا لانه ای جدید برای خود ایجاد کنند. با این حال، زنبورهای بدون نیش بسیار مراقب هستند و ازدحام برای آنها یک روند تدریجی است. زنبورهای پیشاهنگی و زنبورهای کارگر اغلب جلوتر از ملکه به مکان جدید سفر می کنند و پیش از رسیدن ملکه، شروع به ساخت لانه جدید می کنند. زنبورها گاهی اوقات، هفته ها قبل از تکمیل فرآیند، مواد را از محل قدیمی به لانه جدید خود منتقل می کنند.


زنبورداران زنبورهای بدون نیش

شاید از شنیدن این که هنر باستانی زنبورداری فقط به زنبورهای عسل مربوط نمی شود، تعجب کنید. در بسیاری از فرهنگها از گذشته تا کنون، نگهداری از زنبورهای بدون نیش وجود داشته است. یکی از قدیمی ترین نمونه ها را می توان در شبه جزیره یوکاتان مکزیک یافت که در آن، مایاها مدت ها قبل از معرفی زنبورهای عسل اروپایی توسط اسپانیایی ها، زنبورهای بومی بدون نیش را نگهداری می کردند. امروزه، در مکزیک، زنبورداران زحمت کش در حال تلاش برای باز گرداندن سنت از دست رفته زنبورداری زنبورهای بدون نیش هستند، در حالی که در استرالیا، مشاغل و تعاونی ها، راه های جدید سرگرمی را تبلیغ می کنند.

نان تست فرانسوی عسلی

عسل را به نان تست فرانسوی اضافه کنید تا ترکیبی خوشمزه و مقوی بسازید. تنها کافی است دستور غذایی ساده ما را دنبال کنید تا از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.


مواد مورد نیاز:

  1. 2 عدد تخم مرغ هم زده
  2. یک چهارم لیوان شیر
  3. یک چهارم قاشق چای خوری نمک
  4. یک چهارم قاشق چای وانیل
  5. 2 قاشق چای خوری شکر
  6. عسل طبیعی به میزان دلخواه
  7. 6 الی 8 برش نان جهت سرخ کردن

طرز  تهیه:

  1. تخم مرغ، شیر، نمک، شکر و وانیل را با هم به خوبی مخلوط کنید.
  2. کره را در یک قابلمه بزرگ حرارت داده و ذوب کنید.
  3. نان تست را در مواد آغشته کنید.
  4. نان تست آغشته به مواد را در کره ذوب شده قرار داده و به آن حرارت دهید تا زمانی که طلایی شود و سپس آن را برگردانید.
  5. سپس نان های تست را به عسل آغشته و میل کنید.

همین امروز قدمی به سوی زندگی سالمتر بردارید. با ما یاد بگیری که چگونه می توانید خوراکیهای ساده را به میان وعده هایی مغذی تبدیل کنید. همچنین می توانید بیاموزید که چگونه از فواید عسل با افزودن آن به خوراکیهای متنوع در رژیم غذایی خود، بهره ببرید.