کدام عسل مناسب من است؟

برای حساسیت از کدام عسل استفاده کنم؟

برای سایر بیماری ها چطور؟ آکنه؟ انرژی کم؟ مشکلات هضم؟ بیماری کلیوی؟ عفونت ادراری؟ شرایط پوستی؟ و ….

مشتریان معمولاً از ما می پرسند که برای شرایط مختلف سلامتی، کدام عسل را پیشنهاد می کنیم؟

توصیه های ما معمولا مبتنی بر تحقیقات علمی و بعضی دیگر، براساس شواهد و همچنین بر اساس اطلاعات زمینه ای درباره گیاهانی است که عسل های ما از آن ها می آیند و یا تجربه هایی که بر اساس بازخورد مشتری است. از خواص گیاه نباید چنین برداشت کرد که هر عسلی به طور خودکار دارای همان کیفیت است یا همان مزایای گیاه را دارد.

ما ادعا و یا تضمین نمی کنیم که عسل های ما درمانی قطعی برای شرایط فوق باشند. عسلی که به یک فرد مبتلا کمک می کند ممکن است به شخص دیگری با همان شرایط کمک نکند.

همیشه قبل از افزودن ، تغییر یا حذف هر چیزی از رژیم غذایی خود به منظور درمان بیماری، با یک متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت کنید.

تمام عسل های ما ضد قارچ، ضد التهاب، ضد عفونی کننده و دارای قدرت ضد باکتریایی هستند.

برای داشتن وضعیت سلامتی عمومی خوب، یک قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب خنک یا گرم (حداکثر 37 درجه سانتی گراد) مخلوط کنید و 30 دقیقه قبل از صبحانه، ناشتا بنوشید. به منظور استفاده از عسل برای اهداف دارویی، دو بار بیشتر، همیشه هم در آب و 30 دقیقه قبل از خوردن غذا بنوشید.

آب خاصیت عسل ارگانیک را آزاد می کند و 30 دقیقه به شما اجازه می دهد تا عسل قبل از ورود هر ماده غذایی دیگر به تمام قسمت های بدن شما برسد.

تمام عسل های ما را می توان مستقیماً روی صورت، پوست یا مو قرار داد؛ حتی برای زخم های باز و سوختگی هم مضر نیستند.

عسل، درمانی شناخته شده برای سرطان از نظر پزشکی نیست. بیماران سرطانی عسل ارگانیک و طبیعی را برای حفظ ایمنی خود در حالی که تحت درمان سرطان هستند، مصرف می کنند.

به دلیل خطر عفونت بوتولیسم، نباید به نوزادان زیر 12 ماه، عسل خام داده شود.

چگونه موها را با عسل روشن کنیم؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که هزینه های زیادی را صرف خرید مواد شیمیایی روشن کننده گران قیمت برای روشن کردن موهای خود می کنید؟

آیا تا به حال به مواد تشکیل دهنده ماده روشن کننده نگاه کرده اید؟

 آیا می توانید تمام مواد تشکیل دهنده را بشناسید؟

به احتمال خیلی زیاد شما نتوانید مواد درون روشن کننده های مو را بشناسید؛ ولی باز با این حال این مواد شیمیایی را روی موهای خود قرار می دهید!

عوامل روشن کننده مو مطمئناً سایه روشن تری به موهای شما می بخشند؛ اما هزینه خرید آن ها زیاد است. مواد شیمیایی موجود در مواد روشن کننده می توانند موهای شما را خشک کرده و آن را شکننده، مبتلا به موخوره، غیر کشسان و ضعیف کنند. اگر شکاف و شکستگی یا انواع آسیب را روی موهای خود مشاهده می کنید، آگاه باشید که مواد روشن کننده مو می توانند یکی از دلیل ها باشند.

یکی از مواد شیمیایی اصلی که در مواد روشن کننده مو استفاده می شود، چیزی به نام پراکسید هیدروژن است. آیا می دانید غذایی وجود دارد که به طور طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن است؟! بله، طبق حدس بیشتر افراد، عسل ارگانیک خام حاوی پراکسید هیدروژن است. وجود همین ماده منجر شده که عسل دارای قدرت ضد باکتری باشد. چرا که پراکسید هیدروژن نوعی آنتی بیوتیک است.

کلمات کلیدی در این جا “خام” و “ارگانیک” هستند. عسل تجاری، مخلوط شده و فرآوری شده که در هر سوپرمارکتی وجود دارند، در دماهای بالا، تحت عملیات حرارتی (پاستوریزه) قرار گرفته اند و متاسفانه، پراکسید هیدروژن در اثر گرما از بین می رود؛ بنابراین روند پاستوریزاسیون به این معنی است که پراکسید هیدروژن کمی در آن عسل موجود در سوپرمارکت باقی مانده است.

اما عسل خام (غیرپاستوریزه) پراکسید هیدروژن را در خود حفظ می کند.

عسل ارگانیک، عسلی است که فاقد مواد شیمیایی مضر و سموم دفع آفات باشد. شما نمی خواهید هیچ یک از این مواد شیمیایی مضر را در جایی نزدیک بدن خود قرار دهید؛ چه رسد به اینکه آن ها را بخورید! اما اگر عسل غیر ارگانیک بخورید، این دقیقاً همان کاری است که انجام می دهید!


استفاده از عسل ارگانیک خام برای روشن شدن موهای شما به جای مواد روشن کننده، چه مزایایی دارد؟

عسل ارگانیک خام یک محصول کاملا طبیعی است و هیچ ماده شیمیایی ترکیبی ندارد.

عسل ارگانیک خام علاوه بر پراکسید هیدروژن، حاوی مقداری ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی زنده است که موهای شما را تغذیه و محافظت می کند و همچنین باعث ضخیم تر و شاداب تر شدن آن می شود.


عسل ارگانیک خام بسیار ارزانتر از مواد روشن کننده معمولی است.

شما می توانید عسل ارگانیک خام را بخورید! بنابراین اگر عسل را بیش از آن مقداری که برای موهای خود نیاز دارید خریداری کنید، می توانید بقیه آن را بخورید!


بنابراین چگونه از عسل ارگانیک خام برای روشن شدن موهای خود استفاده می کنید؟

تعدادی دستور العمل در اینترنت وجود دارند که از عسل به عنوان یک روش درمانی برای روشن سازی مو استفاده می کنند. تا زمانی که فقط از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می کنید، نگران چیز دیگری نباشید.


یکی از روش های انجام این کار، این گونه است:

1. چهار قاشق عسل ارگانیک را با یک قاشق آب در یک کاسه مخلوط کنید. به جای آب می توانید از سرکه سیب خام ارگانیک (که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می کند) نیز استفاده کنید.

2. برای ایجاد رنگ قرمز، مقداری پودر حنا، دارچین یا قهوه آسیاب شده به مخلوط اضافه کنید.

3. اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت در دمای اتاق بماند.

4. مخلوط آب عسل را به موهای خود بمالید. آن را به مقدار کم روی سر خود ریخته و سپس ماساژ دهید. بهتر است این کار را روی یک سینک ظرفشویی یا وان انجام دهید؛ زیرا پاک شدن عسل می تواند کمی کثیف کاری داشته باشد. مراقب باشید که پودرهای قرمز کننده، حوله و لباس های شما را لکه دار نکنند.

5. موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و حداقل دو ساعت آن را به همان حالت بگذارید. حتی اگر می توانید، مدت بیشتری صبر کنید.

6. عسل را با آب گرم از روی موهای خود بشویید و سپس بگذارید تا خشک شود (از سشوار استفاده نکنید).

ضرورت صبحانه برای کودکان

آیا می دانید کنار گذاشتن صبحانه می تواند در رشد کودک تأثیر بگذارد و عملکرد تحصیلی او را به شدت کاهش دهد. مطالعه ای که در سال 2018 در ژورنال تغذیه بالینی اروپا منتشر شد، نشان داد کودکانی که هیچگاه صبحانه نمی خورند، مقدار بیشتری قند فرآوری شده در رژیم غذایی خود دارند. چنین کودکانی از مواد مغذی همانند ویتامین ها و مواد معدنی کمتر استفاده می کنند.

کودکانی که صبحانه را حذف می کنند، به دلیل پایین بودن سطح قند خون  تمرکز کمتری دارند. آنها سعی می کنند با خوردن مواد غذایی حاوی قند و میان وعده در طول روز، سطح پایین قند خون خود را جبران کنند. در نتیجه، بدن آن ها مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی مورد نیاز بدن را برای رشد و عملکرد سالم دریافت نمی کند.

مطالعه ای که اخیرا توسط دانشگاه اوزاکا در ژاپن انجام شد و در مجله بین المللی چاقی منتشر شد، نشان داد کودکانی که صبحانه را حذف می کنند 18-16٪ بیشتر از کودکانی که صبحانه می خورند دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.

میلیون ها کودک در حال حاضر در حال تحصیل هستند و به مدرسه می روند. بیشتر والدین می دانند که دادن صبحانه سالم به فرزندان شان قبل از شروع مدرسه، اهمیت خیلی زیادی دارد. اما والدین پر مشغله، گاهی حتی وقت نمی کنند که صبحانه کودک خود را آماده کنند ، چه برسد به این که بتوانند یک صبحانه سالم بخورند.

شکی نیست که دادن یک صبحانه ناسالم به کودک بهتر از این است که او اصلا صبحانه نخورد. اما دادن یک صبحانه سالم به کودک تأثیر مستقیمی بر عملکرد تحصیلی او در کل روز او، اعم از فعالیت ها و عملکرد او در مدرسه دارد.


صبحانه نا سالم چیست؟

غلات صبحانه که از سوپرمارکت تهیه می کنید، دارای مقدار زیادی شکر اضافه هستند. اما حتی غلات “غیر شیرین” نیز مقدار قند اضافه شده زیادی دارند. هر زمان که غلات صبحانه خریداری می کنید، به جدول “کربوهیدرات ها – قندهای موجود در آن” در جدول ارزش غذایی آن نگاه کنید. هرچه مقدار “قندها” کمتر باشد، بهتر است.

با این حال ، سعی کنید کودک خود را متقاعد کنید که یک غلات شیرین بخورد. چرا که احتمال این که کودک مقداری شکر روی غلات غیر شیرین بپاشد، وجود دارد. پاشیدن شکر بر روی غلات کم قند،ضرر بسیار بیشتری برای کودک شما دارد. “عسل” موجود در سوپرمارکت که فرآوری شده است هم ممکن است یک گزینه سالم به نظر برسد؛ اما در واقع می تواند حتی از افزودن شکر هم بدتر باشد!

اما غلات اغلب انتخاب بهتری نسبت به سایر مواد فرآوری شده برای صبحانه است. اگر وقت زیادی برای خوردن صبحانه نباشد ، والدین اغلب یکی از این غلات صبحانه را به فرزند خود به عنوان صبحانه می دهند. به ارزش “قندها” در برخی از این غلات های صبحانه نگاه کنید. این مقدار قند، چیزی شبیه به این است که مقدار زیادی شکر را در کیسه ای بریزید و آن را به کودک خود بدهید. غلات های صبحانه ای که ارزان تر هستند، قند بیشتری دارند و این یعنی آسیب بیشتر به کودک شما.

غلات حبوبات طبیعی یا غلات طبیعی، گزینه های سالم تری هستند؛ اما تا زمانی که میلیونر نباشید، احتمالش کم است که هر روز بتوانید از پس تهیه کردن غلات حبوبات به کودکان خود بر آیید.


صبحانه سالم چیست؟

شیر، بلغور، جو دوسر، تخم مرغ، ماست، نان تست، کره بادام زمینی، میوه ها، آجیل، عسل و … همه مواردی هستند که می توانند صبحانه کودک را سالم تر کنند.

و در آن روزهای عجیب و غریبی که دیر کرده اید، یک لیوان شیر، به مراتب بهتر از هر چیز دیگری است. با این حال، هنوز هم به نهایی جایگزین یک صبحانه سالم نیست.

اکثر والدین پرمشغله، فرصتی برای تهیه صبحانه های پخته شده سالم برای فرزندان خود ندارند. با این حال، افزودن نصف قاشق چای خوری عسل ارگانیک به صبحانه فرزندتان، یک روش سریع و آسان برای افزایش ارزش غذایی آن است؛ افزودن عسل همچنین باعث می شود که صبحانه، طعم خوبی داشته باشد. به راحتی می توانید عسل ارگانیک را با شیر، جو دوسر، غلات، ماست یا نان تست ترکیب کنید و یک صبحانه سالم به فرزند خود دهید.


پنج مزیت افزودن عسل ارگانیک به صبحانه کودک خود

افزودن نصف قاشق چای خوری عسل خام به صبحانه کودک، فواید زیادی را به همراه دارد. در این جا، پنج مورد از آن ها آورده شده است:

  • کودک شما تمرکز بیشتری در طول فعالیت در مدرسه دارد

یک صبحانه حاوی عسل خام ارگانیک باعث افزایش سطح قند خون کودک شما می شود که به نوبه خود انرژی مورد نیاز برای مغز را افزایش می دهد. مغز برای تمرکز، یادگیری و رشد به انرژی نیاز دارد.

  • کودک شما کمتر در طول روز با تنقلات شیرین زیاد غذا می خورد

مطالعه ای در سال  2010 میلادی توسط دانشگاه وایومینگ نشان داد که افزودن عسل خام به صبحانه به جای قند، باعث فعال شدن هورمون هایی می شود که اشتها را سرکوب می کنند. “احساس سیری” به این معنی است که کودک شما برای بالا بردن سطح قند خون خود، کمتر در طول روز، میان وعده های شیرین می خورد.

  • کودک با نصرف قند بیش از حد،بیش از حد اضافه، “بیش فعال” خواهد بود

هر پدر و مادری با تأثیری که شیرینی ها و غذاهای شیرین بر خلق و خو و رفتار کودک دارند آشنا هستند. عسل ارگانیک خام مانند میوه، حاوی قندهای طبیعی است که باعث “هجوم مقدار زیادی قند” نمی شود.

  • فرزند شما انرژی بیشتری برای فعالیت های بدنی و ورزش خواهد داشت

همان طور که پیش تر با جزئیات بیشتری توضیح دادیم ، عسل خام می تواند عملکرد بدنی را در ورزش بهبود بخشد. یک مطالعه در آوریل 2001 میلادی در آزمایشگاه ورزش و تغذیه ورزشی در دانشگاه ممفیس، ایالات متحده، نشان داد که استفاده از عسل خام به عنوان منبع انرژی در هنگام ورزش، عملکرد و قدرت را در طول آزمایش های دوچرخه سواری به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

مدارس زمینه ساز انواع ویروس ها و باکتری ها هستند که باعث بیماری می شوند. مطالعه ای که در سال 2004 میلادی در دانشگاه کالیفرنیا دیویس انجام شد، نشان داد افرادی که به مدت 29 روز هر روز عسل خام می خورند، میزان آنتی اکسیدان های مقابله با بیماری در خون آن ها بالاتر است. عسل خام، به خصوص عسل های فعال مانند عسل دانه قهوه فعال 20+ و عسل شکوفه پرتقال فعال 10+ حاوی پلی فنول است که بدن را در برابر بیماری محافظت می کند. اگر کودک شما به طور مکرر بیمار می شود، یکی از این دو عسل فعال را امتحان کنید تا مصونیت کودک شما تقویت شود.

و اما چرا کودکان از عسل بدشان می آید؟ این به این دلیل است که آنها به طعم و مزه شیرین “عسل” سوپرمارکت عادت دارند و نه طعم عسل طبیعی و خام. ما مشتری های زیادی داریم که فرزندان شان تا زمانی که عسل های طبیعی و ارگانیک ما را امتحان نکردند از خوردن عسل خودداری کرده اند!

شیر عسل برای تسکین سرفه

یک پژوهش صورت گرفته در سال 2019 میلادی که در مجله Frontiers of Microbiology منتشر شده است، تأثیرات مثبت کورکومین را در ذات الریه ویروسی گزارش کرده است. پنومونی ویروسی در حال حاضر به عنوان عارضه ویروس کرونا، به طور گسترده ای گسترش یافته است. شیر عسل طلایی، یک دستور قدیمی آیورودا برای رفع سرفه های خشک است.


کورکومین چیست؟

کورکومین یک ماده فعال زیستی است که یک ادویه رایج است و به زردچوبه معروف است.

زردچوبه، ادویه ای است که از ادویه های آشنا و معروف در غذاهای شرقی و به خصوص هندی است. در زبانهای دیگر، زردچوبه به نامهای مختلف دیگری شناخته می شود.

زردچوبه یک گیاه گلدار بومی در هند و جنوب شرقی آسیا است. این ادویه، یکی از اعضای خانواده زنجبیل ها است و ریشه های آن شبیه به ریشه زنجبیل است. هر ساله این ریشه ها برداشت، خشک و سپس آسیاب می شوند تا پودر نارنجی و درخشان مورد نیاز در سراسر جهان تولید شود.

چرا کورکومین خاص است؟

تعدادی از مطالعات در مورد زردچوبه، خواص ضد التهابی ، ضد باکتریایی و ضد ویروسی کورکومین را گزارش داده اند.

شاید به همین دلیل است که هزاران سال است از این ادویه در انواع داروهای گیاهی در هند، چین و جزایر اقیانوس آرام استفاده می شود.

خواص کورکومین چیست؟

مطالعات زیادی در مورد اثرات کورکومین بر بدن انسان انجام شده اند.

یک مطالعه در سال 2017 میلادی، در گروه تغذیه در دانشگاه میشیگان مرکزی در ایالات متحده، به طور گسترده ای در مورد برخی از این اثرات، گزارش در دسترس ما قرار داده است.

محققان این پژوهش، اثرات مثبت کورکومین را در شرایطی از جمله کلسترول بالا، دیابت و سرفه خشک گزارش کرده اند.

مطالعه دیگری که در سال 2019 میلادی در مجله Frontiers of Microbiology منتشر شده است، شش محقق از دانشگاه های آلمان ، برزیل و اندونزی را گرد هم آورد. جالب اینجاست که این مطالعه، از اثرات مثبت کورکومین در ذات الریه ویروسی گزارش داده است. پنومونی ویروسی در حال حاضر به عنوان عارضه ویروس کرونا گسترش یافته است.

در انتهای این مطالعه، نتیجه ای مبنی بر این که کورکومین درمانی برای ذات الریه ویروسی است، گرفته نشد؛ ولی باز با این حال، محققان این پژوهش اعلام کردند که برای بررسی این اثرات کورکومین نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد.

هیچ درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد. هرکسی خلاف این را بگویید، مطمئن باشید که سعی دارد مردم را گمراه کند. با این حال، گزارش شده است که داروهای گیاهی در برخی از علائم ویروس کرونا موثر هستند.

کورکومین چگونه توسط بدن جذب می شود؟

زردچوبه در واقع ادویه ای محلول در چربی است؛ بنابراین هنگامی که با ماده چربی مانند روغن یا شیر مصرف شود، بهتر در بدن جذب می شود.

مطالعه دانشگاه میشیگان که پیش تر به آن اشاره کردیم، همچنین نشان داد که افزودن فلفل سیاه به زردچوبه باعث افزایش جذب کورکومین در بدن تا 2000٪ می شود.

نوشیدن یک لیوان شیر عسل طلایی، هر شب یک ساعت قبل از خواب، یکی از موثرترین راه ها برای ورود زردچوبه به رژیم غذایی شماست.

خواص ضد باکتریایی عسل همراه با خواص ضد التهابی زردچوبه در یک نوشیدنی قدرتمند، مناسب برای کمک به تسکین مسیرهای هوایی که باعث سرفه خشک می شوند، است.


شیر عسل طلایی چیست؟

شیر عسل طلایی، یک نوشیدنی است که از زردچوبه، عسل، شیر و فلفل تهیه می شود.

مواد مورد نیاز:

  1.  1 لیوان شیر آلی
  2. 1 قاشق چای خوری عسل ارگانیک رایحه
  3. 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  4. کمی فلفل سیاه

1. شیر را حرارت دهید تا حدود 40 درجه سانتی گراد شود (ولرم). معمولاً حدود 50 ثانیه حرارت دادن به آن  در مایکروویو کافی است.

2. عسل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا جایی که در شیر حل شود. اگر شیر خیلی گرم باشد، مواد مغذی موجود در عسل خام از بین می روند. بنابراین هرگز عسل را در مایکروویو قرار ندهید.

3. زردچوبه را اضافه کرده و مخلوط کنید تا در شیر حل شود.

4. کمی فلفل سیاه اضافه کنید.

نوش جان…

از زردچوبه به دلیل داشتن رنگ نارنجی روشن، به عنوان رنگ رنگ نیز استفاده می شود. زردچوبه باعث لک شدن دندان می شود؛ بنابراین توصیه می شود شیر طلایی را با نی بنوشید تا از زرد شدن دندان خود جلوگیری کنید.


منبع: latinhoneyshop

ترفندی برای کاهش وزن با کمک عسل

این روزها، اضافه وزن بدن یک مشکل جهانی است. هر روز مردم سعی می کنند با استفاده از نکات ، برنامه ها ، ترفندها و برنامه های کاهش وزن، به آرزوی داشتن اندامی متناسب دست یابند.

چربی بیشتری بخورید. چربی کمتری بخورید.

کربوهیدرات بیشتری بخورید. کربوهیدرات بیشتری بخورید.

پروتئین بیشتری بخورید. پروتئین کمتری بخورید.

به نظر می رسد مسئله اصلی این باشد: همه پیام های کاهش وزن با یکدیگر متناقض هستند.


به جز افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند، افزایش و کاهش وزن برای افراد دیگر کار بسیار دشوار و آرزویی دست نیافتنی نیست. بیشتر افراد کالری بیشتر از آنچه نیاز دارند را به بدن خود می رسانند و این گونه دچار اضافه وزنمی شوند. بنابراین اگر کالری کمتر از آن مقداری که می خوردید را وارد بدن خود کنید، وزن کم می کنید. به همین سادگی!

تابستان زمانی است که بسیاری از افراددچار اضافه وزن می شوند. از آنجایی که آب برای هیدراته ماندن، از دید بیشتر افراد بسیار کسل کننده و تکراری است، بنابراین تمایل دارند بیشتر نوشیدنی های گازدار، آب میوه و سایر نوشیدنی های مملو از قند اضافه را به منظور هیدراته ماندن بدن خود بنوشند.

آیا می دانید که یک قوطی نوشابه به طور متوسط  می تواند حدود 39 گرم قند داشته باشد؟ این یعنی هشت، بله هشت (!) قاشق چایخوری قند!

نکته جالب این است که بیشتر افرادی که روزانه چندین قوطی نوشابه می نوشند، جسارت نمی کنند که بیش از دو قاشق چای خوری شکر در چای، قهوه یا غلات خود بریزند. با این حال آنها در هر قوطی نوشابه حدود هشت قاشق چای خوری شکر مصرف می کنند!

شکر مانند آب دریا است: هرچه بیشتر بنوشید، تشنگی شما بیشتر می شود. به همین ترتیب، هرچه شکر بیشتری بخورید، ولع بیشتری هم برای خوردن دوباره آن دارید.

قند فرآوری شده دارای شاخص گلیسمی بالایی است. معنای این امر این است که وقتی قند سفید می خورید، سطح قند خون شما افزایش می یابد. اما آنچه بالا می رود باید پایین بیاید!

بنابراین کمی بعد، سطح قند خون شما به همان سرعتی که بالا می رود، پایین می آید و شما دوباره هوس مصرف قند می کنید. برای رفع این ولع مصرف قند، به شکر بیشتری نیاز دارید و این چرخه مضر همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

توجه داشته باشید که ما در مورد شکر “فرآوری شده” صحبت می کنیم. یعنی همان قند سفیدی که در چای و قهوه خود می ریزید و در شیرینی ها و نوشیدنی های غیر الکلی نیز وجود دارد.

غذاهای طبیعی و خام، مانند میوه ها و سبزیجات نیز حاوی شکر هستند؛ اما این شکر، نوع دیگری از قند است. این قند “طبیعی” است و قند طبیعی، شاخص قند خون کمتری نسبت به قند فرآوری شده دارد.

این بدان معنی است که وقتی قند طبیعی می خورید، سطح قند خون شما کندتر از قند فرآوری شده افزایش می یابد.

وقتی اشتیاق قند برای رفع آن وجود نداشته باشد، دیگر نیازی به نوشابه غیر قندی نیست. به عبارت دیگر، این بدان معناست که شما قند اضافه تر و کالری کمتری را مصرف می کنید. این کار را به یک عادت تبدیل کنید و ببینید که چگونه هر روز به راحتی کالری کمتری مصرف خواهید کرد. اگر کالری کمتر از میزان کالری مصرفی خود داشته باشید، در این صورت به احتمال خیلی زیاد وزن کم خواهید کرد.

خوردن میوه بیشتر، روش خوبی برای جلوگیری از ولع مصرف قند در طول روز است. اما خوردن میوه بیشتر، برای برخی افراد همیشه عملی نیست. خوردن میوه زیاد، به آماده سازی و شست و شوی بیشتری نیاز دارد و همیشه هم نیاز بدن به آب را در تابستانی گرم، برآورده نمی کند.

اینجاست که آب و عسل ارگانیک وارد می شود. آب و عسل ارگانیک در واقع همان مخلوط یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک است که در یک لیوان آب سرد یا گرم (حداکثر 37 درجه سانتیگراد) مخلوط شده است.

هر روز صبح، 30 دقیقه قبل از صبحانه و با معده خالی، یک لیوان مخلوط آب و عسل ارگانیک خام را بنوشید و مطمئن باشید که در طول روزها، احساس ولع کمتری خواهید داشت. در بعد از ظهر هم یک لیوان دیگر مخلوط آب و عسل را بنوشید و اشتیاق کمتری برای نوشیدن نوشیدنی های غیر الکلی قندی در بعد از ظهرهای گرم احساس کنید.

علاوه بر جلوگیری از ولع مصرف قند، با هر لیوان مخلوط آب و عسل ارگانیک خام ، بدن خود را با مواد مغذی زنده، آنزیم ها، باکتری ها، ویتامین ها و مواد معدنی پر خواهید کرد. بنابراین این یک ماجرای برد-برد برای شما است!

همه عسل های طبیعی و ارگانیک رایحه، مخلوط آب و عسل خوشمزه و مقوی درست می کنند.

9 کاربرد باستانی عسل برای درمان

عسل خام فرآوری نشده حاوی حداقل 200 ماده است، از جمله آمینواسیدها، ویتامین، مواد معدنی، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها.

امروزه می دانیم که عسل از رشد حداقل 60 نوع باکتری و جلوگیری می کند.

با وجود این، نقاشی های باز مانده از دوران سنگی که حدودا به هشت هزار سال پیش بر می گردند، انسان ها را حین استفاده از عسل به تصویر می کشانند.

مصریان باستان، چینی ها، یونانی ها، رومی ها و قبیله های بومی همگی از قرن ها پیش به خواص درمانی شگفت انگیز عسل پی برده بودند.

در این مقاله، 9 روش سنتی با استفاده از عسل جهت بهبودی سلامت آورده شده است.


عسل در طب هندی آیورودا

داروی آیورودای عسل طبیعی برای کسانی مفید است که قدرت هضم ضعیفی دارند. از دیگر خواص آیورودا می توان به دیگر فواید آن از جمله رفع بی خوابی، فشار خون و کلسترول بالا اشاره کرد.

از دیگر تاثیرات آن می توان به فوایدش برای چشم و تاثیراتش بر بهبود بینایی اشاره کرد. همچنین، مانع بروز آب مروارید می شود.

در متن های آیورودا نوشته شده است که خوردن یک قاشق عسل در روز، علاوه بر لذتی که دارد، می تواند زندگی سالم و عمری طولانی به شما ببخشد.


عسل در مصر باستان

از نام عسل حدود 500 بار در 900 روش درمانی مصر باستان استفاده شده است. این شهد چنان قوی در مصر باستان تلقی می شد که مصری ها عسل را به عنوان قربانی به خدایان خود تقدیم می کردند. علاوه بر این، تابوت های عسل را در مقبره های مردگان خود قرار می دادند.


عسل در یونان باستان

یونانیان باستان به دلیل خاصیت جادویی عسل، به یک الهه به عنوان الهه زنبور عسل با نام آرتمیس اعتقاد داشتند.

دانشمند بزرگ یونانی باستان به نام بقراط، مخلوط عسل با سرکه را برای تسکین درد و مخلوط عسل و آب را برای هر شرایطی تجویز می کرد.

وی همچنین از عسل به منظور درمان طاسی، ترمیم زخم، یبوست و بیماری های چشم استفاده می کرد.


عسل در طب سنتی چین

در طب سنتی چین، عسل ارگانیک به عنوان Feng mi شناخته می شود. لی شیژن، داروساز چینی که در قرن شانزدهم می زیست و از خاندان بزرگ مینگ بود، اثبات کرد که خوردن عسل به طور منظم و روزانه به افراد کمک می کند تا بینایی واضح تر و گونه هایی گلگون تر داشته باشند.

این دانشمند همچنین نوشته است: عسل می تواند به دفع گرمای مضاعفی که به بیماری منجر می شود، پاک سازی سموم بدن، تسکین درد و مبارزه با کمبود آب در بدن کمک کند.


عسل در طب سنتی اسلامی

در قرآن کریم از عسل به عنوان شهدی یاد شده است که شفابخشی مردم در آن نهفته شده است. در حدیث ها (سخنان نبوی) نیز از عسل به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری ها یاد شده است.


عسل در قبیله های بومی آمریکایی

قبایل هندی بومی آمریکایی، قرن ها است که از عسل و تولید کنندگان عسل که همان زنبورهای عسل هستند، برای درمان و التیام بسیاری از امراض استفاده می کردند. به عنوان مثال، آنها از مخلوط عسل و ریشه میوه شاه توت به منظور درمان گلودرد استفاده می کردند. هر چند که این مخلوط هنوز هم در حال استفاده توسط مردم است.

به گفته معالج معاصر بومی آمریکایی، عسل شهدی است که به منظور افزایش قدرت باروری و بسیاری از مشکلات از این قبیل می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.


عسل در پزشکی مائوری در نیوزیلند

استتفاده از عسل در پزشکی در میان قبایل مائوری در نیوزیلند برای درمان عفونت های ادراری، ترمیم انواع زخم ها، سوء هاضمه و سایر بیماری ها با قاطعیت به اثبات رسیده است.


عسل در طب آفریقایی

نتایج حاصل از تحقیقات اخیر نشان داده استکه روده های برخی از مردم قبیله های آفریقایی دارای غلظت بسیار بالایی از باکتری های پروبیوتیک سالم است که دلیل اصلی وجود این باکتری ها در روده های چنین افرادی، مصرف زیاد عسل خام و خالص است.

قبیله های آفریقایی هنگام ابتلا به مرض مالاریا، از عسل به منظور تسکین درد خود استفاده می کردند.


عسل در پزشکی جزایر اقیانوسیه

مردم این جزایر که در اقیانوس آرام وجود دارند، از عسل به منظور تسکین و درمان زخم های دهان و بیماری های پوستی استفاده می کردند.

لازم به یادآوری است که فرآوری تجاری و فیلتراسیون عسل برای این که مایعی آبکی و شفاف به نظر برسد، پدیده ای نسبتا نو ظهور است که در تاریخ بشر ناشناخته است.

برای به دست آوردن حداکثر سود از عسل، باید آن را خام، ارگانیک، فرآوری نشده و فیلتر نشده مصرف نمود.

تمام عسل های ارگانیک و خام موجود در فروشگاه عسل ما دارای فعالیت های ضد باکتریایی طبیعی هستند؛ اما برخی از این عسل ها با توجه به نوع منبع گیاهی آنها از بقیه عسل ها مقوی تر می باشند.


منبع: latinhoneyshop

چرا عسل، کریستالیزه می شود؟

چرا عسل من شکرک دارد؟ آیا خراب شده است؟ چرا عسل من تبدیل به لایه های جامد و مایع در بین هم شده است؟

این ها سوالاتی هستند که اغلب توسط مشتریانی پرسیده می شوند که برای اولین بار عسل خام را امتحان می کنند.

نمی شود آن ها را سرزنش کرد. به آخرین عسلی که از سوپرمارکت خریده اید فکر کنید. آیا آن عسل شبیه به یک مایع شفاف و غلیظ به نظر نمی آمد؟ حتی یک لایه جامد هم در آن دیده می شد؟

دلیل همه این ها این است که سوپرمارکت ها در واقع عسل نمی فروشند؛ بلکه یک شربت قندی فرآوری شده را می فروشند که طعمی شبیه به مزه عسل دارد. ولی در واقع عسل نیست.


چرا عسل خام، متبلور می شود؟

عسل خام در واقع عسلی است که تحت عملیات حرارتی و تصفیه قرار نگرفته است. چنین عسلی حاوی مقدار زیادی از انواع قندهای طبیعی است. دو قند اصلی موجود در عسل خام، فروکتوز و گلوکز می باشند.

نسبت فروکتوز به گلوکز در هر عسلی در مقایسه با عسل دیگر ممکن است متفاوت باشد. از آنجایی که عسل یک محصول کاملا طبیعی است، ممکن است امسال از یک کندو خارج شود و فروکتوز زیاد و گلوکز کمتری داشته باشد. در عین حال ممکن است سال بعد، عسل خارج شده از همان کندو، گلوکز بیشتر و فروکتوز کمتری داشته باشد.

در حقیقت، تعادل فروکتوز و گلوکز در عسل خام همان عاملی است که سرعت و نوع تبلور عسل را تعیین می کند.

گلوکزی که به طور طبیعی هم در عسل خام وجود دارد، قابلیت این را دارد که دچار تبلور شود. از آنجایی که فروکتوز از گلوکز محلول تر است، بنابراین مایع باقی می ماند.

پس عسل هایی که محتوای فروکتوز آنها کمتر است، سریع تر متبلور می شوند.

بنابراین برخی از شیشه های عسل همیشه به صورت مایع باقی می مانند و برخی از عسل ها به مرور زمان حاوی برخی مواد جامد می شوند.


چرا برخی از عسل های خام به دو لایه متفاوت تبدیل می شوند؟

برخی از عسل های خام فقط بلورهای ریزی تشکیل می دهند که در قسمت مایع آنها پراکنده می شوند. ولی برخی دیگر از عسل ها، کریستال های متراکم تر و سنگین تری را تشکیل می دهند که به دلیل چگالی و جرم زیاد به سمت پایین ظرف حرکت می کنند و این گونه عسل را به دو لایه جداگانه تبدیل می کنند.

عسلی که حاوی گرده بیشتری است، سریع تر دچار تبلور شده و بلورهای متراکم تری تشکیل می دهد. این به این دلیل است که با شروع تبدیل شدن گلوکز طبیعی به کریستال، بر روی گرده ها قفل می شوند و در اطراف آنها تجمع پیدا می کنند. این عسل ها اغلب در دمای اتاق تبدیل به جامد می شوند.

بنابراین تبلور سریع یک عسل،گاهی می تواند دلیلی بر خام بودن و فرآوری نشدن آن عسل باشد.


چرا عسل های درون سوپرمارکت ها تا مدت زیادی مایع باقی می مانند؟

عسل هایی که در از سوپرمارکت ها خریداری می کنید در واقع عسل نیستند. محلولی که شما از سوپرمارکت ها دریافت می کنید در واقع در گذشته عسل بوده اند؛ ولی به منظور استخراج گلوکز از عسل، تحت عملیات حرارتی و فیلتر قرار گرفته است. بنابراین گلوکز از این عسل خارج می شود و فقط فروکتوزی باقی می ماند که همیشه به صورت محلول است.

اگر عسلی که از سوپرمارکت تهیه کرده اید دچار تبلور شده است به این دلیل است که هنوز هم کمی از گلوکز در آن باقی مانده است.


آیا وجود کریستال و تبلور در عسل، نشانه خرابی آن است؟

تبلور به جز ایجاد تغییر در رنگ و بافت عسل، هیچ تاثیر دیگری بر عسل خام نمی گذارد. همه مواد مغذی و آنزیم های مفید عسل خام پس از ایجاد تبلور در آن هنوز هم در عسل باقی می مانند.

در واقع حتی می توان گفت که تبلور در واقع طعم عسل را در خود حفظ می کند و استفاده از آن را آسان تر می کند. بلورها با ورود به دهان، طعم های مختلفی را آزاد می کنند و از طرف دیگر، پخش کردن آنها روی نان تست یا خوردن آنها به صورت کستقیم با قاشق هم راحت تر است.


آیا وجود تبلور در عسل، نشان دهنده افزوده شدن شکر به آن است؟

این سوالی است که مرتبا از ما پرسیده می شود. همانطور که قبل تر توضیح دادیم، عسل حاوی قندهای طبیعی است. بنابراین کریستال های تشکیل شده، همان قندهای طبیعی هستند که به صورت جامد درآمده اند.


چگونه می توان قسمت های جامد عسل را دوباره به مایع تبدیل کرد؟

به سادگی و آسانی، شیشه عسل خام را به مدت چند دقیقه درون ظرف آب داغی قرار دهید تا عسل گرم شده و بلورهای درون آن آب شوند.

باز با این حال حواستان باشد که دمای عسل بیشتر از 37 درجه سانتیگراد نشود. زیرا در غیر این صورت، حرارت می تواند منجر به نابود شدن مواد مغذی درون عسل شود.

بنابراین دفعه بعدی اگر دیدید که یک شیشه عسل خام شروع به جامد شدن کرده و یا حاوی دو لایه شده است، آن را به عنوان یک هدیه در نظر بگیرید!

یک ترفندبرای بهبود خواب شما

طبق گزارشی که در سال گذشته منتشر شد، حدود 38 درصد از بزرگسالان در انگلیس از بی خوای رنج می برند. بی خوابی در واقع نوعی اختلال در خواب است که مشکلاتی از جمله سخت به خواب در رفتن را شامل می شود. چنین مشکلات مربوط به خواب، آسیب های زیادی از جمله افزایش وزن، اضطراب، افسردگی، کم انرژی بودن، استرس و فشار خون بالا را ایجاد می کنند.

دکتر رایت، مدیر پزشکی در Aviva، اینطور می گوید که چند دقیقه پیش از به خواب رفتن شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان آرامش شما حین خواب تان بگذارد. پرهیز از مصرف کافئین در عصر، کاهش مدت زمانی که به صفحه نمایش گوشی یا تلویزیون خیره می شوید، نوشیدن و خوردن خوراکی های مناسب پیش از خواب، همگی می توانند به شما برای دستیابی به یک خواب خوب و مفید در شب کمک کنند. 

تحقیقات نشان می دهند که خوردن غذاهای غنی از آمینو اسید تریپتوفان به داشتن خوابی راحت کمک می کند. چرا که تریپتوفان باعث ترشح مواد شیمیایی طبیعی در بدن می شود و این مواد شیمیایی باعث می شوند که ذهن به آرامش دست یابد. در نهایت همه این ها به داشتن خواب مناسب کمک می کنند. حتی مطالعه ای در سال 1991 میلادی در یکی از دانشگاه های آلمان این طور نشان می داد که تریپتوفان تاثیر مهمی در خواب انسان دارد. خوراکی هایی مانند آجیل ها، ماهی ها، مرغ و شیر غنی از تریپتوفان هستند.

ولی خوردن غذاهای غنی از تریپتوفان به خودی خود نمی توانند باعث شوند که شما به خواب بروید. تریپتوفان در واقع پس از ورود به مغز تازه فعال می شود. اینجاست که عسل وارد عمل می شود! عسلی که در شیر گرم حل شده باشد می تواند ماده ای طبیعی به نام سروتونین آزاد کند که به خواب کمک می کند. همچنین عسل بر خلاف قندهای فرآوری شده به کنترل انسولین بدن کمک بیشتری می کند.

افزایش کنترل بر انسولین باعث می شود که تریپتوفان بتواند وارد مغز شود و منجر به حس خواب آلودگی در بدن شود. البته این مسئله فقط راجع به عسل های خام و مرغوب صدق می کند. عسل های فرآوری شده موجود در سوپرمارکت ها چنین تاثیراتی نخواهند داشت.

عسل خام همچنین دارای قندهای طبیعی از جمله فروکتوز و گلوکز است. این قندها می توانند حین این که بدن شما خواب است، به عنوان تغذیه در اختیارمغز شما قرار گیرند و به شما اجازه دهند تا مدت زمان طولانی تری را در خواب سپری کنید.

برای این که بهترین نتیجه ممکن را بگیرید به شما توصیه می کنیم که یک قاشق چای خوری عسل خام و مرغوب را در یک لیوان شیر ارگانیک گرم، نه شیر داغ، مخلوط کنید و آن را پیش از خواب میل کنید. شیر ارگانیک هم شیری است که فاقد هورمون هایی است که فرآیندهای طبیعی بدن را بر هم می زند.

توجه داشته باشید که شیر را پیش از مخلوط کردن آن با عسل باید گرم کنید. چرا که عسل خام را به هیچ عنوان نباید در مایکروویو گرم کنید. زیرا عسل خام در دمای بالاتر از 45 درجه سانتی گراد غیرفعال می شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم که شیر را گرم کنید و سپس عسل را با آن مخلوط کنید.

معرفی عسل چند گیاه

بر خلاف انتظار اغلب افراد، عسل دارای انواع بسیار متنوعی است. هر عسل با توجه به نوع گیاه منبع برای جمع آوری شهد، ویژگی های متفاوتی خواهد داشت. در واقع تنوع در نوع شهد گیاهان منجر به تنوع انواع عسل با یکدیگر شده است. هر نوع عسل می تواند ویژگی های متفاوتی از جمله رنگ، طعم، رایحه، خواص و حتی طریقه مصرف متفاوتی داشته باشد. عسل چند گیاه یکی از عسل هایی است که با استفاده از چند نوع شهد مختلف تولید شده است. بنابراین می توان انتظار داشت که عسل چند گیاه هم خود به تنهایی انواع مختلفی داشته باشد و با توجه به نوع گیاهان منبع برای تامین شهد، ویژگی های مختلفی داشته باشد. ولی به طور کلی، عسل چند گیاه خواص بسیار زیادی دارد و طعم و ظاهر خاص و یکسانی ندارد. زیرا همانطور که گفته شد، ویژگی های عسل چند گیاه می تواند با توجه به نوع منابع آن متغیر باشد.


ویژگی های عسل چند گیاه

عسل چند گیاه می تواند با توجه به نوع منابع شهدی که دارد، رنگی تیره یا روشن داشته باشد. غلظت عسل چند گیاه نیز می تواند با توجه به شهدهای منبع، کم یا زیاد باشد. انواع عسل چند گیاه، طعم های مختلفی دارند و علاوه بر طعم، می توانند رایحه ای قوی یا ضعیف داشته باشند. بنابراین برای پی بردن به ویژگی های عسل چند گیاه مورد نظر باید ترکیبات آن را بشناسید و با شناخت گیاهان منبع برای تهیه شهد عسل بتوانید این عسل را بهتر بشناسید. ولی خواص عسل چند گیاه از هر نوعی که باشد، بسیار زیاد است و از همین رو در طب سنتی کاربرد زیادی دارد. حتی ترکیب عسل چند گیاه با سایر مواد طبیعی می تواند معجونی به شدت مقوی را بسازد که از هر داروی شیمیایی بهتر اثر می گذارد.


خواص دارویی و درمانی عسل چند گیاه

عسل چند گیاه یکی از مقوی ترین عسل هایی است که خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد. از جمله این خواص، تصفیه کنندگی خون است و علاوه بر این، عسل چند گیاه به خون سازی نیز کمک می کند. با متعادل کردن دستگاه گردش خون در بدن، تاثیرات مثبت بسیار زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی اتفاق می افتد. عسل چند گیاه همچنین موجب کاهش دردهایی از جمله درد های استخوانی و مفصلی می شود؛ چرا که غضروف ساز است و در ترمیم کردن مفاصل دخالت می کند. پس به طور کلی عسل چند گیاه تسکین دهنده دردهای مختلف بدن می باشد و از سوی دیگر، با تعادل سازی خون، به تنظیم فشار خون نیز کمک می کند. عسل چند گیاه، ضد سرفه، ضد سرع، ضد تشنج و حتی تب بر است. به عملکرد بهتر مغز و نخاع نیز کمک می کند و حافظه را تقویت می کند. علاوه بر این، با تاثیر بر گرفتگی عروق قلبی، به افزایش سطح سلامتی قلب نیز منجر می شود.


نتیجه می گیریم که …

عسل چند گیاه از شهد چندین نوع گیاه متفاوت ساخته می شود و از همین جهت، فواید چندین گیاه را در کنار یکدیگر دارد.

عسل ارگانیک چند گیاه رایحه خوانسار در 3 وزن 150 گرمی، 250 گرمی و 850 گرمی موجود می باشد.

عسل برای ویروس کرونا…

هنوز هیچ درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد. هر شخصی ادعایی در این خصوص داشته باشد، دروغ گفته است!

با این حال، اگر سیستم ایمنی قوی دارید، احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا تا حدودی کمتر است و اگر به آن مبتلا شوید، به احتمال زیاد با سرعت زیادی بهبود خواهید یافت.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا یک بیماری بسیار جدی است که می تواند ریه ها و به طور کلی، مجاری تنفسی شما را تحت تاثیر قرار داده و منجر به آسیب به اعضای بدن شود. حتی احتمال مرگ توسط ویروس کرونا نیز وجود دارد.

در حال حاضر، همه مردم کره خاکی زمین در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و بیشتر زندگی های روزمره تحت تاثیر آن قرار گرفته اند. تا به حال بیش از یک میلیون آدم بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. استفاده از ماسک، فاصله گیری اجتماعی و استفاده از ضد عفونی کننده ها حالا به اموری عادی در زندگی مردم تبدیل شده اند.

برخی از افراد از این موقعیت سوء استفاده می کنند و با فروش محصولات شان تحت عنوان محصول ضد کرونا، به دنبال سودجویی هستند. از طرف دیگر، برخی از مشاغل ادعا می کنند که محصولات شان از مردم در برابر ویروس کرونا محافظت می کند و به همین دلیل، قیمت این محصولات را افزایش می دهند.

بسیاری از افراد با ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نمی دهند و به طور کامل بهبود می یابند. با این حال، ویروس کرونا یک ویروس خطرناک است که می تواند عواقب شدیدی را به همراه خود داشته باشد و به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بیشتر افرادی که در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، افرادی هستند که سیستم ایمنی بدن شان به هر دلیلی مثل افزایش سن و بیماری، رو به ضعیف شدن رفته است.

امروزه راه های درمانی موثری برای درمان و بیشتر از درمان، پیشگیری از ویروس کرونا وجود دارند. به طور مثال خوردن سیر، پرهیز از خوردن بستنی و نوشیدن آب به صورت مداوم و هر 15 دقیقه یک بار.

ولی هیچ مدرکی مبنی بر این وجود ندارد که مواد غذایی خاصی از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می کنند. بلکه شواهدی که وجود دارند نشان می دهند که داشتن یک سیستم ایمنی قوی، احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد و در صورت ابتلا به آن، با سرعت بیشتری بهبود خواهید یافت.

سیستم ایمنی در واقع مکانیسم طبیعی بدن برای دفاع است. سیستم ایمنی شامل اندام ها و فرآیندهایی در بدن است که مجموعه آنها در کنار هم از بدن در برابر باکتری ها و ویروس های خارجی و بیماری زا محافظت می کنند.


مواردی وجود دارند که به بدن شما کمک می کنند تا سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد:

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از غذاهای طبیعی

نوشیدن روزی حداقل دو لیتر آب

خواب کافی ( طبق گفته NHS برای بزرگسالان بین 7 تا 9 ساعت )

ورزش منظم ( به طور متوسط سی دقیقه ورزش پنج بار در هفته )

همچنین، مواردی وجود دارند که منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما می شوند:

رژیم غذایی ضعیف و غنی از غذاهای فرآوری شده

خوردن بیش از حد قند

مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک

فشار خون

ورزش خیلی زیاد یا ورزش خیلی کم

همانطور که واضح است، رژیم غذایی در بالای این لیست قرار دارد. یک رژیم غذایی سالم، سرشار از غذاهای طبیعی است. متخصصان تغذیه می گویند که یک رژیم غذایی سالم غنی از میوه ها و سبزیجات تازه است. زیرا میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند.

ولی یک ماده غذایی طبیعی وجود دارد که می توان آن را به عنوان مقوی ترین ماده غذایی طبیعی نام برد. این ماده غذایی، عسل ارگانیک و خام است. یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام درجه یک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از صبحانه بنوشید تا در طی چهار هفته، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. یک عسل ارگانیک درجه یک دارای حداقل امتیاز 10+ است. یک عسل با منبع یک گل یکسان، خاصیت بیشتری نسبت به عسلی دارد که منبع شهدهای مختلفی داشته است.

عسل های ارگانیک و طبیعی رایحه خوانسار

شما نمی توانید هیچ ماده غذایی دیگری را پیدا کنید که به اندازه عسل خام، حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، پری بیوتیک ها، فلانووئیدها و سایر مواد مغذی حیاتی باشد. تحقیقات بسیار زیادی درباره عسل صورت گرفته اند و طبق نتایج می توان گفت که عسل فواید بی شماری برای سلامتی دارد و از جمله این فواید، تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین شواهد حاکی بر این هستند اگر عسل اصل باشد، به بدن کمک می کند تا آنتی بادی تولید کند.

سعید یکی از افرادی بود که از کودکی با آلرژی غذایی دست و پنجه نرم می کرد. دکتر در اکتبر سال 2018 میلادی به سعید پیشنهاد کرد که آزمایش LGG را انجام دهد. آزمایش ایمونوگلوبین LGG یک نوع آزمایش خون است که سطح آنتی بادی های غذایی در بدن شما را نشان می دهد. آنتی بادی پروتئینی در خون است که سیستم ایمنی بدن از آن برای مقابله با باکتری ها و ویروس ها استفاده می کند.

طی هفته های منتهی به آزمایش خون، سعید روزانه یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را در آب مخلوط می کرد و آن را می نوشید. سپس سعید به آزمایشگاه رفت و آزمایش خون داد و منتظر ماند تا تا نمونه برای آزمایش به آزمایشگاهی در آلمان ارسال شود.

نتایج آزمایش سعید پس از چند هفته از آلمان آمدند و شگفت انگیز بودند. آزمایشگاه، نمونه خون سعید را برای 90 آنتی بادی مبتنی بر مواد غذایی زیر آزمایش کرد:

19 سبزی

10 غلات

4 گوشت

13 ادویه و گیاه

12 میوه

5 غذای دریایی

2 سالاد

12 آجیل و مغز

5 محصول شیر

2 شیرین کننده

تخم مرغ، قارچ، نعنا، فلفل، مواد افزودنی غذایی و مخمر

سومین محتوای LGG شیر گاو با 8/8 گرم در میلی لیتر، دومین مقدار فلفل شیرین با 5/19 گرم در میلی لیتر و بیشترین مقدار آن با 6/46 گرم عسل در یک میلی لیتر بود.

نتیجه گیری پزشکی این گزارش خارج از محدوده موضوع این مقاله است. با این حال، شواهد بیشتری نشان می دهند که عسل یک ماده بسیار مقوی است که در بدن آنتی بادی تولید می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ولی هنوز هم نمی شود ادعا کرد که عسل از شما در برابر بیماری های خاصی مانند ویروس کرونا به طور کامل محافظت خواهد کرد. اما با اطمینان می توانیم بگوییم که عسل، سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

عسل های طبیعی و ارگانیک رایحه خوانسار

بهترین روش مصرف عسل ارگانیک خام، مخلوط کردن یک قاشق چای خوری از آن در یک لیوان آب گرم و نوشیدن آن سی دقیقه پیش از خوردن صبحانه و با معده خالی است. آب، مواد مغذی عسل ارگانیک خام را فعال و آزاد می کند و سی دقیقه به بدن اجازه می دهد تا قبل از ورود مواد دیگری از جمله صبحانه، این مواد مغذی را جذب کند.

اما باید عسل خام ( غیر پاستوریزه )  و دارای گواهی آلی ( فاقد مواد شیمیایی و آنتی بیوتیک ها ) باشد. در واقع عسل های موجود در سوپرمارکت ها، چیزی فراتر از شکر خالی نیست!

بله! عسل درجه یک گران تر از سایر عسل ها است. ولی ارزان تر از گذراندن یک ماه در بیمارستان است!