عسل ارگانیک برای سلامت روان

تحقیقات علمی، ویژگی های ضد افسردگی قابل توجهی را در درختی نشان داده اند که برخی از عسل ها به ویژه عسل های ارگانیک آن ها را دارا می باشند. به گفته شرکت پایگاه داده Exasol ، پزشکان در انگلیس در سال 2016 میلادی، بیش از 64 میلیون نسخه داروی ضد افسردگی به بیماران تجویز کرده اند.

وزارت کار، بهداشت و حقوق بازنشستگی در انگلستان دریافت که 35٪ غیبت و عدم حضور افراد در محل کار، به دلیل اختلالات خفیف سلامت روان از جمله اضطراب، استرس و افسردگی در این افراد است. میلیون ها انگلیسی به طور منظم برای مقابله با اضطراب، استرس و افسردگی از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند.

به طور کلی، داروهای ضد افسردگی سه نوع هستند: داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای  (TCA) ، مهارکننده های مونوآمین اکسیداز( MAOI)  و مهارکننده های جذب مجدد سروتونین SSRI)) . داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCA) با افزایش سطح دو هورمون در مغز کار می کنند: نوراپی نفرین (هورمون تحریک کننده) و سروتونین (“هورمون خوشبختی”). مهار کننده های مونوآمین اکسیداز(MAOI)  نیز با افزایش همین دو هورمون کار می کنند؛ اما این مهار کننده ها علاوه بر این دو هورمون، باعث افزایش دوپامین (“هورمون رضایت”) نیز می شوند.

مهارکننده های بازجذب انتخابی سروتونین (SSRIs)  متداول ترین نوع دارو در بین انواع داروهای ضد افسردگی است که امروزه استفاده می شود و شامل داروهای معروف مانند پروزاک، سیپرامیل و سروکسات است. همه این ها با جلوگیری از جذب مجدد هورمون خوشبختی سروتونین و در نتیجه افزایش احساس رفاه در بیمار کار می کنند.

همه این داروها عوارض جانبی زیادی از جمله افزایش وزن غیرطبیعی، میل جنسی کم، تعریق زیاد، خونریزی و ایجاد آشفتگی در خواب را به همراه دارند.

تجزیه و تحلیل گرده آزمایشگاهی عسل جدید جنگل بارانی ارگانیکی از برزیل نشان داد که حداقل 44٪ از این نوع عسل، توسط زنبورهایی تشکیل شده است که از درخت ابریشم صورتی میموسا تغذیه می کنند؛ نام علمی آن Albizia julibrissin می باشد.

درخت میموسا بیش از 2000 سال است که در داروهای چینی به منظور رفع اضطراب، استرس و افسردگی استفاده می شود. در آسیای شرقی، میموسا به عنوان “درخت خوشبختی” یا “پوست خوشبختی” شناخته می شود.

برخی از متخصصین گیاهان دارویی چینی حتی از میموسا به عنوان “پروزاک گیاهی” یاد می کنند.

یک مطالعه فارماکوپیدمیولوژیک در تایوان در سال 2002 میبادی نشان داد که میموسا سومین داروی گیاهی چینی است که برای درمان بی خوابی تجویز می شود.

مواد تشکیل دهنده فعال میموزا عبارت اند از آلبیتوسین، b-sitosterol ، آمیرین، 3،4،7-تری هیدروکسی فلاون،  spinasterylglucoside ،  machaerinic acid ، lactone ، متیل استر، acaci acid و lactone .

این مواد سازنده با افزایش سطح ترشح هورمون های تقویت کننده روحیه در مغز، از جمله سروتونین، و تنظیم بازجذب آن ها می تواند در نهایت باعث آرامش سیستم عصبی و طولانی تر شدن اثر “خلق و خوی خوب” در فرد شوند.

ترشح سروتونین در مغز، اثر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی دارد که باعث مقابله با بی خوابی و به طور کلی،  ایجاد خواب سالم می شود.

علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از سوی میموسا بر روی بدن وجود ندارد؛ باز با این حال، یک زن باردار نباید بدون توصیه پزشکی میموزا را مصرف کند.

ورود میموسا به رژیم غذایی، به عنوان مثال با استفاده از عسل فرآوری نشده خام از درخت میموسا و مانند عسل جنگل بارانی ارگانیک خام از برزیل، هنگامی که به منظور مقابله با اضطراب، استرس، افسردگی و بی خوابی استفاده می شود، می تواند مکمل خوبی در کنار داروهای ضد افسردگی باشد.

پیشنهاد می شود که یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک مخلوط شده در آب سرد یا گرم را اول هر صبح با معده خالی و سپس دو بار دیگر در طول روز، همچنان با معده نه چندان پر مصرف شود.

تأکید مهم این جاست که نباید از داروهای جایگزین برای جایگزینی داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. مگر این که از یک پزشک واجد شرایط مشاوره بگیرید.

این مقاله براساس تحقیقات علمی در مورد خواص ضد افسردگی درخت میموسا است که 44 درصد از عسل جنگل های بارانی ارگانیک خام برزیلی از آن حاصل می شود.

بنابراین، در حالی که ما تمایلی به ادعا در این زمینه نداریم، همچنان می گوییم که این عسل افسردگی را درمان می کند؛ تقریباً نیمی از این عسل از درختی نشات می گیرد که به طور علمی ثابت شده دارای خواص ضد افسردگی طبیعی قدرتمند است.

این عسل که به صورت مایعی غلیظ است، دارای طعم طوفل فندق کاراملی است و پرالین موکا با یک طعم ماندگار و جذاب گل رز و شکلات تلخ، ترکیبی بی نظیر به مزه این عسل بخشیده است.

توجه: اطلاعات داده شده در این مقاله و یا اطلاعات پس زمینه، در مورد گیاهانی است که عسل از آن ها تولید می شود؛ بقیه اطلاعات هم حکایت هایی هستند که بر اساس بررسی ها و تجربه های مشتریان نوشته می شوند.

منبع: latinhoneyshop

سوپ هویج زنجبیل عسلی

در روزهای سرد، دستور تهیه سوپ هویج زنجبیل عسلی بهترین راه برای گرم نگه داشتن شماست. این سوپ برای گلو مفید است و اگر به طور منظم مصرف شود، می تواند از بدن سم زدایی کند. علاوه بر این، سوپ هویج زنجبیل عسلی برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی برای کنترل وزن خود هستند هم بسیار مفید است.


مواد مورد نیاز:

  1. 12 هویج متوسط
  2. 1 پیاز زرد
  3. 2 حبه سیر / 1 قاشق غذاخوری خمیر سیر
  4. 2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  5. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی
  6. 4 فنجان آب
  7. 1 قاشق غذاخوری خمیر زنجبیل
  8. 3 قاشق غذاخوری نمک
  9. عسل طبیعی رایحه خوانسار

طرز تهیه:

هویج ها را پوست کنده و کوتاه کنید. سپس آن ها را به طول 1 اینچ برش دهید.

پیاز و سیر را پوست بگیرید و خرد کنید.

در قابلمه سنگین یا فر هلندی، پیاز را در کره و روغن زیتون، روی حرارت متوسط ​​تفت دهید و هم بزنید تا به اندازه کافی حرارت ببیند.

سیر را اضافه کرده و برای چند دقیقه آن را تفت دهید؛ مراقب باشید که نگذارید قهوه ای شود.

آب، هویج، زنجبیل و نمک را اضافه کنید و اجازه دهید در حدی پخته شوند که هویج خیلی نرم شود؛ این کار حدود 45 دقیقه زمان نیاز دارد. حرارت را خاموش کنید و بگذارید تا سوپ خنک شود.

وقتی سوپ خنک شد، آن را به صورت دسته ای در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید.

پوره را به قابلمه برگردانید و آن را روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد قرار دهید.

پوره را بجوشانید و آن را به ضخامت دلخواه کاهش دهید. عسل طبیعی را اضافه کنید، هم بزنید تا حل شود.

در صورت لزوم چاشنی، چاشنی های مورد نظر خود را اضافه کرده و بلافاصله سرو کنید.

اگر تمایل دارید که آن را به صورت خنک سرو کنید، ظرف را از روی حرارت برداشته و بگذارید سوپ کاملاً خنک شود.

قابلمه را بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید.

وقتی آماده سرو شد، در صورت تمایل آن را هم بزنید و ملاقه را در کاسه های خنک شده قرار دهید.

زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 5 دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت و پز: 1 ساعت

مناسب برای: 4 نفر


منبع: dabur

فواید عسل جنگلی چیست؟

عسل جنگل چیست؟

عسل جنگلی به طور پیش فرض یک عسل ارگانیک است؛ زیرا مخلوطی از گیاهان و حتی گیاهان دارویی است که در محیط زیست به صورت دست نخورده یافت می شوند. عسل جنگلی، عسلی متشکلاز چند نوع گل است. زیرا زنبورهای عسل برای تهیه این عسل، از گل های مختلف جنگل استفاده می کنند. این عسل به عسل گل یا عسل درختی نیز معروف است. همان طور که از نام آن پیداست، بیشتر از درختان تولید می شود تا گیاهان کوچکتر و ترکیب آن با توجه به گلی که زنبور عسل از آن شهد می آورد، متفاوت است. با این حال، عسل جنگلی را می توان از چمنزارها و گیاهان نیز تولید کرد؛ اما در مقادیر کمتر. به طور کلی، عسل های جنگلی رنگ تیره تری دارند؛ به طوری که حتی برخی از انواع آن تقریباً سیاه به نظر می رسند. اکثر انواع عسل های جنگلی دارای قوام ضخیم و بافت صاف هستند که باعث جذابیت بیشتر آن ها می شود. تبلور برخی از آن ها بسیار طولانی می شود، در حالی که عسل های دیگر، زمان تبلور متوسط ​​دارند.


فواید عسل جنگلی:

هنگامی که ما عسل جنگلی را به عنوان یک شیرین کننده مصرف می کنیم، از مصرف مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیز بی اطلاع هستیم. این عسل سرشار از ویتامین C، ویتامین B2 ، B3 ، B5 و B6، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم و روی است. همه این ها برای بدن حیاتی هستند. به عبارت ساده تر، مصرف عسل جنگلی باعث سلامت دستگاه گوارش، مبارزه با سوء هاضمه و محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی و سرطان می شود.

عسل جنگلی به بهبود سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا کمک می کند و همچنین به عنوان یک عامل تسکین دهنده در گلودرد نیز عمل می کند.

مصرف منظم عسل جنگلی از بروز آلرژی جلوگیری می کند. این ماده همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند؛ زیرا مخلوطی از انواع گیاهان و به خصوص گیاهان دارویی است.

از آنجایی که عسل جنگلی دارای خواص ضد باکتریایی است، به عنوان یک ماده درمانی عالی عمل می کند. این نوع عسل، زخم، جراحی، زخم بستر، عفونت و زخم را به خوبی درمان می کند. به درمان سوختگی های ناشی از نور خورشید نیز کمک می کند.

تاثیرات عسل جنگلی بر روی پوست شگفت آور است. این عسل، آکنه، جوش ها و همچنین بسیاری از مشکلات مربوط به پوست را درمان می کند. از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند. این امر همچنین یک ماسک صورت طبیعی عالی ایجاد می کند و به رفع منافذ و خلاص شدن از جوش های سرسیاه نیز کمک می کند. طبق تجربه بسیاری از مشتریان، پوست را نیز سفت کرده و آن را نرم و لطیف می کند.

عسل جنگلی همچنین نقشی حیاتی در کاهش وزن دارد. از آنجا که عسل جنگلی شاخص گلیسمی کمتری دارد، به کاهش وزن کمک شایانی می کند. اگر به دنبال راه هایی برای لذت بردن از خوردن یک چیز شیرین و سالم و همچنین کنترل وزن خود هستید، بهترین انتخاب عسل جنگلی است.


عسل جنگل را از کجا بخریم؟

رقبای زیادی در بازار وجود دارند که فقط مقدار زیادی قند به نام عسل طبیعی جنگل ارائه می کنند. بنابراین، در انتخاب محصول مناسب مراقب باشید. عسل جنگلی یکی از محصولات مورد تقاضای بسیاری از افراد است. عسل ارائه شده باید تضمین شده باشد که اصل، خالص و عاری از هرگونه قند یا شیرین کننده مصنوعی است.


برای مشاهده محصولات متنوع عسل به فروشگاه عسل رایحه مراجعه کنید.

در نهایت، عسل جنگل غنی از مواد معدنی و قند پیچیده دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی در مقایسه با عسل شکوفه ای است که همه ما آن را ترجیح می دهیم. گرچه از نظر قندی کم است، اما دارای طعم و مزه ای قوی است و از این جهت، بهترین مصرف را دارد. این عسل، یک نوع بسیار نادر از عسل است که فقط در چند قسمت از جهان تولید می شود.

منبع:thehoneyshopindia

5 مزیت شگفت انگیز عسل اکالیپتوس

عسل، غذایی است که طبیعت به شما می دهد و شیرین و غنی از مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین ها است. این گزینه، یکی از مناسب ترین گزینه ها به عنوان یک جایگزین طبیعی برای قند تصفیه شده است. برخی از پزشکان به بیماران دیابتی توصیه می کنند که به دلیل داشتن محتوای دارویی قوی، از عسل طبیعی به جای شکر استفاده کنند.

انواع مختلفی از عسل های طعم دار در بازار موجود است که یکی از آن ها عسل اکالیپتوس است.

“عسل اکالیپتوس و شگفتی های آن”

عسل اکالیپتوس به دلیل خواص درمانی و معطر، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. بگذارید ببینیم چه مزایای دیگری دارد.


1. عسل اکالیپتوس برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا معجزه می کند.

افرادی که از سرماخوردگی رنج می برند می توانند عسل اکالیپتوس را برای از بین بردن گلودرد و سرفه مصرف کنند. از آنجایی که عسل اکالیپتوس حاوی خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است، برای درمان سرماخوردگی و علائم اصلی آن، با ویروس، باکتری و قارچ مبارزه می کند. این نوع عسل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، از شدت سرماخوردگی می کاهد و همچنین از سرماخوردگی در آینده و ابتلا به ویروس های دیگر جلوگیری می کند.


2. عسل اکالیپتوس، دارویی عالی برای عفونت ادراری در زنان است.

عسل اکالیپتوس حاوی ترکیبات ضد باکتریایی است که با باکتری های رایج که باعث ایجاد عفونت در انسان می شوند، مبارزه می کند. جای تعجب نیست که عسل اکالیپتوس همچنین می تواند با عفونت های دستگاه ادراری مبارزه کند. این عسل به عنوان تقویت کننده به منظور بهبود سریع تر بیماری عمل می کند.


3. عسل اکالیپتوس، مشکلات مربوط به یبوست و هضم را درمان می کند.

      مصرف عسل اکالیپتوس به همراه شیر یا چای، یبوست را درمان می کند. برای درمان اختلالات معده می توان روزانه یک قاشق غذاخوری عسل اکالیپتوس را با معده خالی مصرف کرد. مصرف منظم آن می تواند ضمن حفظ اکولوژی روده، شما را از کلیه بیماری های مربوط به معده خلاص کند.


4. خواص ضد باکتریایی عسل اکالیپتوس به جلوگیری از شیوع باکتری کمک می کند.

عسل اکالیپتوس، عسلی است که حتی به دلیل خواص درمانی آن، آن را آنتی بیوتیک طبیعی می نامند. هنگامی که در خارج از مناطق آسیب دیده استفاده شود، در فعالیت ترمیم زخم خوب است. برای زخم های عمیق تر می توان با ریختن یک قاشق غذاخوری عسل اکالیپتوس در داخل پانسمان، پانسمان را انجام داد تا به درستی عسل روی عفونت کار کند.


 5. عسل اکالیپتوس به درمان کم خونی کمک می کند.

عسل اکالیپتوس حاوی مقادیر کافی ویتامین های ضروری، مواد معدنی، آهن، مس و پتاسیم است. بنابراین، هنگامی که روزانه مصرف می شود، به افزایش سطح هموگلوبین کمک می کند. هنگامی که با صفر درصد انرژی احساس کم خونی می کنید، یک قاشق غذاخوری عسل یا مخلوط آن را با آب گرم مصرف کنید؛ زیرا تقویت کننده انرژی است. همچنین دارای منابع غنی از آنتی اکسیدان است و در برابر پیری زودرس به خوبی عمل می کند.

یک مطالعه نشان می دهد هنگامی که عسل اکالیپتوس به صورت روزانه مصرف می شود، به عنوان یک عامل ضد سرطان برای سرطان های ریه و سایر دستگاه های تنفسی نقش دارد. برای بهبودی از ناراحتی تنفسی، می توان عسل اکالیپتوس را با شیر گرم، شب قبل از خواب مصرف کرد.

عسل اکالیپتوس در فروشگاه رایحه خوانسار موجود نمی باشد.

طرز تهیه گل کلم چیلی عسلی

دستور العمل شگفت انگیز چینی که ما با گل کلم آزمایش کرده ایم را حتما باید امتحان کنید. ترکیب عسل و چیلی با گل کلم، طعم و مزه خوبی را به غذا می دهد.


مواد مورد نیاز:

گل کلم 1/2 کیلوگرم

آرد ذرت 1/2

نمک جهت افزودن طعم و مزه

فلفل مطابق با سلیقه

1 عدد تخم مرغ

در صورت لزوم، آب

روغن جهت سرخ کردن

1 قاشق غذاخوری دانه کنجد سفید – کمی تفت داده شده


مواد لازم برای تهیه کردن سس:

1/4 فنجان کره ذوب شده

1/2 فنجان عسل ارگانیک

آب لیمو


طرز تهیه:

آرد ذرت، نمک، فلفل، تخم مرغ و آب را با هم مخلوط کنید تا خمیر مورد نظر ایجاد شود.

روغن را گرم کنید. گل کلم را در مایع آغشته کرده و سرخ کنید تا کاملاً پخته شده و ترد شود.

سپس آن را از روغن خارج کرده و روی کاغذ جاذب منتقل کنید.

عسل، کره و آب لیمو را مخلوط کنید و درست قبل از سرو، آن ها را با هم به خوبی مخلوط کرده و گرم کنید.

این خوراکی را به صورت گرم و تزئین شده با دانه های کنجد سرو کنید.


امروز اولین قدم به سمت یک زندگی سالم بردارید! بیاموزید که چگونه می توانید با استفاده از عسل، ساده ترین غذاها را به میان وعده هایی سالم تبدیل کنید. با دستور العمل های عسلی ما می توانید یاد بگیرید که چگونه فواید مختلف عسل را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

استفاده ازعسل جهت کاهش وزن

عسل برای کاهش وزن: با عسل سالم زندگی کنید

عسل اغلب به عنوان یکی از روش های موثر جهت کاهش وزن شناخته می شود؛ اما مردم همچنان راه های مختلفی را امتحان می کنند که نتیجه ای محدود داشته و یا گاهی اصلا نتیجه ای ندارند. این کار نه تنها باعث اتلاف وقت و منابع آن ها می شود، بلکه به سلامتی آن ها نیز آسیب می رساند. در عوض، راهی راحت و آسان موجود است – سوپرفیوی که ارگانیک است و در طبیعت یافت می شود. عسل!

بله! درست خواندید! این محصول که در انواع مختلف وجود دارد، راه موثر برای کاهش وزن شما است. این ماده سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و منیزیم است؛ همچنین عسل یک آنتی اکسیدان است که روند چربی سوزی را تقویت می کند.


یک نکته کوتاه و جالب برای کاهش وزن:

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را در آب ولرم اضافه کنید. به این مخلوط، یک چهارم لیمو را اضافه کنید. این چای عسل را اول صبح و در صورت امکان، با معده خالی بنوشید. خواص ضد باکتریایی عسل همراه با خاصیت سم زدایی اسید سیتریک موجود در لیمو عالی عمل می کند. ترکیب عسل و لیمو در آب ولرم در مدت زمان کوتاهی می تواند نتیجه ای باورنکردنی داشته باشد.

چه چیز دیگری در مورد عسل وجود دارد که با دانستن آن می توانید بهترین نتیجه را به شما ببینید؟

عسل درست را بخرید!

برای شروع، دریابید که آیا عسل مناسب را خریداری می کنید یا نه. آن چه بدن شما به آن نیاز دارد، عسل خام است. تفاوت بین عسل خام و سایر مارک های تجاری عسل که به راحتی در دسترس هستند این است که عسل خام فرآوری نشده است. علاوه بر این، عسل خام به هر روشی پاستوریزه شود. عسلی که مستقیم از کندو استخراج شده باشد، فاقد شیرین کننده های مصنوعی و مواد شیمیایی است.


به طور مرتب عسل بخورید

عسل ارگاانیک به دلیل خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی، در تقویت ایمنی بدن به شما کمک می کند. به طور منظم، عسل میل کنید تا سیستم ایمنی بدن شما قوی شود. رژیم به منظور کاهش وزن، رژیمی به سمت زندگی سالم و متناسب است. وجود عسل به عنوان یک عنصر اساسی در رژیم غذایی روزمره شما، یک مزیت طولانی مدت برای سیستم گوارشی و مصونیت شما خواهد داشت.


از مصرف عسل فرآوری شده خودداری کنید

گرم کردن عسل در دمای بالا، آنزیم های سالم موجود در آن را می شکند و آن را به یک شربت قند ناسالم تبدیل می کند. از طرف دیگر، عسل خامی که مستقیماً از کندوها استخراج می شود، همه خواص غذایی لازم برای کاهش وزن و سبک زندگی سالم را درون خود حفظ کرده است. بهترین عسل خام را بخورید. خود را از شربت های قند فرآوری شده ای که با عنوان عسل به فروش می رسند آگاه کنید.

منبع: thehoneyshopindia

رهایی از خطوط کششی پوست

بارداری، افزایش وزن زیاد، کاهش وزن شدید، پرورش اندام.

این موارد برخی از مواردی هستند که منجر به ایجاد علائم کششی ناخواسته روی پوست می شوند.

پوست بزرگترین اندام بدن انسان است. از ویژگی های پوست این است که الاستیک است و برای کشش و انقباض، متناسب با نیاز بدن طراحی شده است.

گاهی اوقات، هنگامی که پوست بیش از حد معمول کشیده می شود، لایه درم (لایه میانی) پوست پاره می شود و روی آن خطوط و زخم هایی بر جا می ماند که این خطوط و زخم ها معمولاً به عنوان علائم کشش شناخته می شوند.

علائم کشش در انواع متفاوت و شدت های مختلفی وجود دارند. در حالی که امکان پاک سازی کامل بدن از وجود علائم کشیدگی وجود ندارد، اما درمان های طبیعی می توانند به بهبود ظاهر آن ها کمک کنند.

عسل یکی از رایج ترین درمان های طبیعی است که به کاهش علائم کشش کمک می کند. اما عسل باید هم خام و هم ارگانیک باشد تا بتواند به درستی تاثیر بگذارد.

عسل باید حتما خام باشد؛ خام بودن عسل به این معنا است که فیلتر شده و فرآوری شده نباشد. عسل خام، تمام مواد مغذی و حیاتی عسل را درون خود حفظ می کند؛ در حالی که عسل های موجود در سوپر مارکت ها تا زمانی که عملاً هیچ نوع خوبی از آن ها وجود نداشته باشد، فرآوری شده است.

همچنین، عسل باید حتما ارگانیک باشد؛ یعنی باید فاقد هر گونه مواد شیمیایی باشد. عسل ارگانیک از زنبورهای عسلی تولید می شود که در مکان هایی قرار دارند که در شعاع پنج مایلی هیچ ساختمان، جاده یا مواد شیمیایی قرار ندارند.

این به این معناست که عسل محلی در انگلیس، گرچه اغلب خام است، اما ارگانیک نیست.  مواد شیمیایی مصنوعی، مانند موادی که در کرم های پوستی و عسل غیر ارگانیک یافت می شوند، می توانند با تداخل در روند بهبود طبیعی پوست، علائم کشیدگی را حتی بدتر هم کنند.

استفاده از عسل ارگانیک خام به چهار روش می تواند به کاهش علائم کشیدگی، زخم و لکه های پوستی کمک کند:

1) عسل ارگانیک خام حاوی سطح بالایی از فعالیت ضد باکتریایی است که می تواند به بهبود زخم های پوستی کمک کرده و رشد سلول های پوستی را تقویت کند.

2) رادیکال های آزاد، ذراتی هستند که به سلول های پوست آسیب می رسانند و کلاژن را کاهش می دهند. آن ها باعث می شوند که پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست بدهد.

عسل ارگانیک خام حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که بدن را از رادیکال های آزاد و آسیب هایی که به پوست وارد می کنند، خلاص می کنند.

3) عسل ارگانیک خام حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های زنده، مواد مغذی و باکتری های مفیدی است که پوست را تغذیه کرده و به ترمیم سریع آن کمک می کنند.

4) عسل ارگانیک خام به آبرسانی پوست کمک می کند؛ زیرا رطوبت را جذب پوست کرده و آن را درون پوست حفظ می کند.

بهترین روش استفاده از عسل ارگانیک خام روی پوست، ماساژ آرام مقدار کمی از آن روی پوست درست قبل از خواب است؛ زیرا بدن در هنگام خواب؛ خود را ترمیم می کند.

اکالیپتوس به دلیل داشتن خواص درمانی خوب در پوست، در بسیاری از کرم های پوستی استفاده می شود. عسلی که تقریباً به طور انحصاری از گیاه اکالیپتوس می آید، همین خواص درمانی پوست را با خود به همراه دارد.


منبع: latinhoneyshop

مرغ بدون استخوان عسلی

می خواهید امشب یک شام آسان و خوشمزه تهیه کنید؟! بیایید این غذای خوشمزه را که حاوی عسل است را برای یک وعده غذایی سالم بپزیم.


مواد مورد نیاز:

6 نیمه سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان

1/2 فنجان عسل طبیعی رایحه، نمک و فلفل برای طعم و مزه

1/2 فنجان خردل آماده شده

1 قاشق چای خوری ریحان خشک شده

1 قاشق چای خوری پاپریکا

1/2 قاشق چایخوری جعفری خشک


طرز تهیه:

آماده سازی: 15 دقیقه

پخت و پز: 45 دقیقه

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) گرم کنید.

سینه مرغ را با نمک و فلفل طعم دار کنید و کنار بگذارید.

برای تهیه سس، ½ فنجان عسل طبیعی رایحه، ½ فنجان خردل آماده، ریحان خشک، پاپریکا و جعفری خشک را ترکیب کنید. همه را با هم خوب مخلوط کنید تا سس صاف شود. سینه های مرغ را در ظرف پخت قرار دهید و نیمی از مخلوط فوق را روی مرغ بریزید.

مرغ را به مدت 30 دقیقه در فری که از قبل گرم شده، بپزید. تکه های مرغ را برگردانید و با نصف باقی مانده مخلوط خردل عسل بپوشانید. 10 تا 15 دقیقه هم اضافی یا تا زمانی که مرغ دیگر صورتی نباشد و آب آن شفاف شود، آن را بپزید. اجازه دهید 10 دقیقه قبل از سرو خنک شود.


منبع: thehoneyshopindia

نحوه تشخیص عسل تقلبی

در ماه گذشته، یکی از سوپرمارکت های زنجیره ای در بریتانیا، هزاران شیشه عسل را از قفسه های خود خارج کرد؛ زیرا آن عسل ها مظنون به داشتن شربت قندی بودند.

و اما، نحوه تشخیص عسل تقلبی!

اگرچه هیچ گزارشی مبنی بر این که این فروشگاه به صورت آگاهانه در حال فروش عسل تقلبی بود وجود ندارد، اما این ماجرا برای عسل های فروخته شده در سوپرمارکت ها و سایت های آنلاین در سراسر انگلستان پیامدهای زیادی دارشته است.

طبق ابتکار تقلب غذایی دانشگاه ایالتی میشیگان  FFI ))، عسل سومین غذای تقلبی در جهان است.

ابتکار کلاهبرداری غذایی در دانشگاه ایالتی میشیگان

در سال 2018 میلادی، زنجیره های مواد غذایی بهداشتی انگلیس هلند و بارت اعلام کردند که پس از اطلاع از جعلی بودن بیشتر عسل های مانوکا در بازار، قصد دارند آزمایش عسل مانوکا را آغاز کنند.

این بررسی در سال  2018 میلادی توسط یک آزمایشگاه بین المللی کشف تقلب در عسل نشان داد که تقریبا نیمی از عسل های فروخته شده در قفسه های سوپرمارکت های استرالیا تقلبی بوده اند.

عسل

“عسل” ساخته شده توسط زنبورهای عسل که تغذیه شده با شربت قند در مزارع صنعتی چین هستند، یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده عسل های تقلبی در انگلیس هستند.

بر اساس آمار رسمی یورواستات، در سال (2018)، انگلیس بیش از 35000 تن عسل از چین وارد کرده که این مقدار بیش از هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا است.

با این حال، “عسل از چین” در هیچ کدام از قفسه های سوپرمارکت های انگلیس دیده نمی شود. خوب پس این عسل ها کجا مخفی شده اند؟!

پاسخ این است که با عسل های دیگر مخلوط شده و به عنوان عسل ارزان در سوپرمارکت ها فروخته شده اند. در انتهای دیگر مقیاس، تقلبی بودن عسل های گران قیمت مانند مانوکا و لنگر بیشتر از سایر عسل ها است.

نحوه تشخیص عسل تقلبی

تولید جهانی عسل مانوکا، سالانه 1700 تن است. با این وجود، بیش از 10 هزار تن “عسل مانوکا” در سراسر جهان فروخته می شود. محاسبات با هم همخوانی ندارند!

به همین ترتیب، هر ساله کمتر از 2000 تن عسل اصیل یمنی در یونان تولید می شود. این مقدار حتی از زمان آغاز جنگ در سال 2014  تا الان هم کمتر است! با این حال چندین برابر عسل صدر یمن بیشتری در سطح جهان فروخته می شود. همچنان یک جای کار می لنگد!

تمام (100٪) عسل Sidr یمنی و پاکستانی که در انگلیس و اتحادیه اروپا فروخته می شوند، به طور غیرقانونی به این کشور قاچاق می شوند؛ زیرا مقامات بهداشتی بندر نمی توانند این مورد را تضمین کنند که این عسل ها عاری از مواد شیمیایی مضر برای انسان ها هستند. بسیاری از آن ها نیز جعلی است.

هر فروشنده صادق عسل سیدر یمنی یا پاکستانی در انگلیس تایید می کند که این قاچاق به صورت غیرقانونی و بدون هیچ گونه چک به انگلیس صورت گرفته است.

چگونه یک مصرف کننده عسل می تواند عسل جعلی را تشخیص دهد و چگونه یک مشتری می تواند مطمئن باشد که عسل واقعی را دریافت می کند؟

عسل مانوکا

عسل، تجارت بزرگی است. با فروش شیشه های مانوکا و عسل سیدر یمن در انگلیس به ازای هر شیشه 100 پوند، جای تعجب نیست که شبکه های بین المللی پولشویی عسل بخواهند از عسل سود ببرند.

سه روش اصلی برای جعل عسل وجود دارد:

1. شکر، شربت ذرت یا سایر مواد به عسل تحت عنوان”عسل خالص”  فروخته شده، اضافه می شوند.

عسل شفافی که بسیار شیرین باشد و طعم اسیدی در گلو ایجاد کند، به احتمال زیاد حاوی قند است.

سوپرمارکت تجاری “عسل”

مارک های “عسل” فرآوری شده تجاری که در قفسه های سوپرمارکت ها فروخته می شوند، بزرگترین مقصر در این مسائل هستند.

2. گرده از عسل فیلتر می شود؛ این به این معنی است که دیگر آن عسل، یک عسل خالص محسوب نمی شود.

فیلتر عسل

عسلی که سریع متبلور می شود، خصوصاً در هنگام سرما، به احتمال زیاد دارای گرده است.

3. منشا جغرافیایی و گیاهی عسل با فیلتر کردن گرده آن و ترکیب چندین عسل با یکدیگر جعل شده و یا مخفی می شود.

ترکیبی از عسل های اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا

اگر برچسب عسل شما حاوی گل های موجود در کشور مبدا عسل نباشد، به احتمال زیاد ترکیبی است. مراقب “ترکیبی از عسل های اتحادیه اروپا / غیر اتحادیه اروپا” بر روی برچسب باشید.

اگر در حال خرید عسل در اتحادیه اروپا هستید و کشور مبدا در لیست 45 کشور جهان در دستورالعمل 2016/601 اتحادیه اروپا ذکر نشده است، آن عسل غیرقانونی است و به دلیل وجود مواد شیمیایی مضر برای انسان، مصرف آن می تواند خطرناک باشد.

بنابراین چگونه یک فرد عادی باید اطمینان پیدا کند که خودش و فرزندانش عسل واقعی می خورند؟

در مرحله اول، بررسی کنید که شیشه عسل شما دارای نام، آدرس و اطلاعات تماس با تامین کننده باشد.

ثانیا، این پنج سوال را از آن ها بپرسید تا بررسی کنید که آیا عسل شما اصل است یا خیر.

1) آیا عسل شما بیش از 45 درجه سانتیگراد پاستوریزه (تحت عملیات حرارتی) قرار گرفته است؟

2) آیا عسل شما به خوبی فیلتر شده است؟

3) منطقه، کشور و گیاهانی که عسل شما از آنجا می آید، کجاست؟

4) (اگر در انگلستان یا اتحادیه اروپا زندگی می کنید) آیا کشوری که عسل شما از آن می آید در لیست 45 کشور جهان در دستورالعمل 2016/601 اتحادیه اروپا مجاز به صادرات قانونی عسل به اتحادیه اروپا است؟

5) (برای عسلی که ادعا می کند ارگانیک است)، کد صدور گواهینامه ارگانیک شما چیست؟

به طور کلی، اجتناب از مارک های تجاری بزرگ و پایبند بودن به فروشگاه های مواد غذایی ویژه، بازارهای کشاورزان یا تهیه کنندگان معتبر آنلاین عسل، روش های خوبی برای اطمینان از خرید عسل واقعی هستند.

اگر عسل دارای کد و نماد تأیید ارگانیک نیست، از هر علامتی با عنوان “ارگانیک” مراقب باشید.

از خرید عسلی با شماره تلفن روی برچسب اما بدون نام و آدرس شرکت اجتناب کنید.

منبع: latinhoneyshop