فواید شگفت انگیز استفاده روزانه از عسل

عسل طبیعی می تواند جایگزین طبیعی و سالم برای بسیاری از موارد مصنوعی و ناسالم باشد که روز به روز بیشتر از آن ها استفاده می کنیم. نگاهی بیندازید به این که چگونه عسل طبیعی در طبیعی ترین شکل خود می تواند به عنوان جایگزینی برای بسیاری از محصولات مصنوعی استفاده شود.


عسل طبیعی به عنوان یک شیرین کننده طبیعی

اگر از ترس آسیب هایی که قند مصنوعی به بدن شما وارد می کند، شیرینی های مورد علاقه خود را از دست دهید، زندگی کسل کننده خواهد شد. شاید خوشحال کننده باشد اگر بدانید که عسل می تواند شیرینی سالم را به شما برگرداند و نیازی به دوری از آن ها ندارید. عسل به عنوان جایگزینی سالم برای قند، دارای پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی است.

قند مصنوعی از بسیاری جهات و به ویژه برای سیستم ایمنی بدن شما مضر است؛ زیرا سلول های سفید خون را برای استفاده از ویتامین C مهار می کند که برای عملکرد مناسب این سلول ها بسیار مهم است. همین مسئله ایمنی بدن را کاهش می دهد و می تواند آن را در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان، سرماخوردگی و غیره قرار دهد. شیرین کننده های مصنوعی مانند ساکرین بدون قند هم حتی بیشتر از این به بدن شما آسیب می رسانند. بنابراین قبل از این که کالری خود را با آن ها کاهش دهید، خوب فکر کنید.

از طرف دیگر، عسل طبیعی به عنوان یک شیرین به شما مجموعه ای از فواید برای سلامتی شما می دهد و همچنین عطر و طعم غنی آن به دستور العمل شما اضافه می شود. می توانید آن را به چای سبز در صبحانه، شیک های شیرین و جالب توجه، دسرهای دلپذیر اضافه کنید یا به راحتی آن را با آب بنوشید و بهترین نتیجه را بگیرید. مخلوط عسل با آب گرم و مصرف آن در صبح، یک روش بسیار خوب برای کاهش وزن اضافی است. کالری خالی را با عسل رها کنید و هرگز به عقب نگاه نکنید.


عسل یک نگهدارنده طبیعی است

آیا می توانید یک شیشه عسل بسیار بزرگ و قدیمی را هنوز هم مصرف کنید؟ عسل خالص و واقعی می تواند خود را برای مدتی طولانی حفظ کند، در حالی که در یک محیط کندو مانند نگهداری می شود. بنابراین، غذاهایی که در عسل نگهداری می شوند هم برای مدتی طولانی خراب نمی شوند.

قبیله ای در کنیا به نام کیکیو حتی گوشت خود را در عسل حفظ می کنند. قطعات را ابتدا تفت داده و در عسل فرو می برند تا در ظروف مخصوص و حتی بدون نیاز به قرار گرفتن در یخچال نگهداری شود.

میوه ها را می توان با فرو بردن یا کنسرو در شربت های عسل، با استفاده از عسل برای مدتی طولانی نیز حفظ کرد. شما می توانید از میوه های کنسرو شده بدون قند DIY خود در یک سفر لذت ببرید یا آن را برای استفاده های بعدی حفظ کنید. عسل با طعم ملایم یا سبک تر در استفاده به عنوان کنسرو ترجیح داده می شود؛ زیرا عسل منجر به تغییر رنگ میوه ها نیز می شود.

می توانید عسل را جایگزین شکر، مربا و ژله های خانگی کنید. عسل عطر و طعم بسیار خوبی به آن ها می بخشد؛ اگرچه ممکن است رنگ و قوام مربا و ژله ها را تغییر دهد. می توانید نسبت مورد استفاده را برای دریافت عطر و طعم مناسب و سازگار تنظیم کنید. عسل شیرین تر از شکر است؛ پس شما باید اندازه گیری را بر اساس طعم و میزان شیرینی آن تنظیم کنید. حدود 3/4 فنجان عسل برابر با 1 فنجان شکر خواهد بود.

عسل همیشه یک گزینه مفید برای درمان قند است و به طور باورنکردنی کالری شما را کاهش می دهد.


از عسل در درمان های خانگی استفاده می شود

عسل طبیعی یک جایگزین سالم برای بسیاری از قرص هایی است که ما برای بیماری ها می خوریم و بعداً هم عوارض جانبی دارند. روش های درمانی قدیمی مانند آیورودا و یونانی پر از داروهای مبتنی بر عسل است. مایعات قدیمی می توانند التیام بخشند، آرام کننده باشند، مرطوب کننده باشند، ضد عفونی کننده باشند، اضطراب را کاهش دهند، هضم را بهبود بخشند، تشنگی را برطرف کنند، با سرطان مبارزه کنند و… . در اینجا، چند درمان آزمایش شده وجود دارد که می تواند در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار گیرد.

سرماخوردگی: برای رهایی از سرماخوردگی، نصف قاشق چای خوری CINAMON  را با یک قاشق چای خوری عسل دو بار یا سه بار در روز مصرف کنید.

اضطراب را کاهش می دهد: عسل باعث آرامش اعصاب بدن می شود و به کاهش اضطراب نیز کمک می کند. یک فنجان پر از پرتقال را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قلوچ جوز هندی، دو بار در روز بنوشید.

توانبخشی برای سیگاری ها: عسل به شما کمک می کند تا هوس سیگار برگ را هنگام جویدن با تکه های کوچک آناناس کاهش دهید.

تب مزمن: عسل در صورت استفاده در چای همراه با توسی و فلفل سیاه، تب را درمان می کند. این چای را دو بار در روز بخورید تا سریعتر تب شما درمان شود.

التیام زخم ها: عسل دارای خواص ضد باکتری است و به ساخت بافت کمک می کند که منجر به بهبود سریع تر زخم ها می شود.

بیماری های چشم را درمان کنید: عسل خالص، طیف گسترده ای از بیماری های چشم مانند ورم ملتحمه، زخم های قرنیه، آب مروارید و بسیاری بیماری های دیگر را درمان می کند. عسل تازه، درمانی برای بهبود بینایی و سایر مشکلات چشمی نیز شناخته شده است.


عسل یک شگفتی طبیعی است که صدها زنبور عسل برای ساخت این یک اونس طلای مایع بسیار سخت کار می کنند. از آن عاقلانه استفاده کنید و از مزایای آن برای زندگی سالم بهره مند شوید.

منبع: thehoneyshopindia

مرغ لیمو عسلی

دستور تهیه مرغ لیمو عسلی با مواد ذکر شده آسان می شود. عسل طبیعی که به این دستور العمل اضافه شده، آن را فوق العاده خوشمزه می کند. اگر این دستور العمل با دو کلمه توصیف شود، لذیذ و ترد خواهد بود.


مواد مورد نیاز:

4 قاشق غذاخوری روغن پخت و پز

500 گرم مرغ (مکعبی)

2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی رایحه خوانسار

1 قاشق غذاخوری پوست لیمو (رنده شده)

1/3 فنجان آب لیمو

1 قاشق غذاخوری خمیر سیر

1 قاشق چای خوری خمیر زنجبیل

1 قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز

نمک و فلفل برای طعم دادن

2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز (ریز خرد شده)


طرز تهیه:

روغن را در ماهیتابه با حرارت کم گرم کنید.

بقیه مواد را به جز برگ گشنیز، با اضافه کردن آخرین تکه مرغ به خوبی مخلوط کنید.

مخلوط را به ماهیتابه اضافه کرده و روی آن را بپزید تا وقتی نرم و به صورت یکدست قهوه ای شود. فراموش نکنید که آن را گاهی هم بزنید.

به یک ظرف سرو منتقل کرده و با برگ های گشنیز خرد شده تزئین کنید.

این غذای خوشمزه را به عنوان پیش غذا سرو کنید.

زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 10 دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت و پز: 25 دقیقه

مناسب برای 5 نفر


نوش جان…

فواید عسل اقاقیا

نوع عسل توسط گل های مربوطه تعیین می شوند. زنبور عسل، شهد را از گل به ارمغان می آورد. عسل اقاقیا از گل ملخ سیاه یا اقاقیای کاذب، هنگامی که کندوها در فصل شکوفایی نگهداری می شود، تولید می شود. این عسل طلایی روشن و شفاف، مانند عسل شیشه ای دارای طعمی شبیه به گل اقاقیا دارد که ملایم و همراه با وانیل است. این ماده حاوی ساکارز کم و فروکتوز زیاد است که آن را برای افرادی که به قند حساس هستند مناسب می کند. این نوع عسل، مزایای بسیار زیاد دیگری هم برای پوست و بدن دارد. بیایید یکی یکی در مورد آنها بحث کنیم!


عسل اقاقیا برای قند خون!

اگرچه این یک موضوع کمی بحث برانگیز است که عسل اقاقیا می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد یا نه، اما مطالعاتی وجود دارد که آن را ثابت می کند. به دلیل محتوای ساکارز کم، می تواند به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای کنترل سطح قند استفاده شود. بهتر است از عسل به جای قند مصنوعی استفاده کنید؛ زیرا این کار فواید بسیار زیاد را برای بدن شما به همراه دارد.

همچنین، این نوع عسل برای افرادی که هیپوگلیسمی مزمن دارند هم خوب است؛ زیرا باعث تعادل سطح قند خون می شود. عسل اقاقیا سرشار از کربوهیدرات است و همراه با سایر مواد مغذی عسل به راحتی در خون جذب می شود.


عسل اقاقیا برای پوست عالی است!

عسل اقاقیا را به عنوان عسل شماره 1 در لیست رژیم های زیبایی خود قرار دهید! در مدت زمان بسیار کوتاهی، تفاوت محسوسی را احساس خواهید کرد. این عسل سرشار از آهن، پتاسیم، روی، کلسیم، مس و ویتامین C است که آنتی اکسیدان هستند و به کاهش چین و چروک، لکه ها و جای زخم نیز کمک می کنند.

عسل اقاقیا یک مرطوب کننده طبیعی است که در صورت استفاده روزانه، پوست را به صورت ارگانیک نرم می کند. برای داشتن پوستی درخشان و سالم می توانید از صابون های عسل نیز استفاده کنید و یا روزانه یک قاشق عسل اقاقیا بخورید.


عسل اقاقیا برای مراقبت های پیشگیرانه!

مصرف روزانه عسل اقاقیا، انبوهی از آنتی اکسیدان هایی را به بدن می دهد که به دنبال رادیکال های آزاد در بدن هستند. این مسئله باعث کاهش اکسیداسیون و آسیب سلولی می شود که منجر به سرطان، پیری و انواع بیماری ها می شوند.

مصرف روزانه ای عسل با شیر یا آب می تواند سطح انرژی شما را در طول روز بالا نگه دارد و باعث شادابی شود. به وضوح می توانید تفاوت را احساس کنید؛ زیرا در پایان روز، کمتر خسته خواهید بود و همچنین، استرس کمتری خواهید داشت.

همچنین ایمنی شما را افزایش می دهد؛ زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ است. شما را از عفونت های شایع مانند سرفه و سرماخوردگی دور نگه می دارد و همچنین آن ها را درمان هم می کند.


عسل اقاقیا به پاکسازی بدن کمک می کند!

عسل اقاقیا به عنوان منبع خوبی از باکتری ها عمل می کند که برای اکولوژی روده مفید است. به کاهش آسیب کبد و روده نیز کمک می کند. با سم زدایی از کبد و تهویه روده، بدن شما را به شدت تمیز می کند. از آنجایی که عسل به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، استرس اکسیداسیون را که دلیل اصلی آسیب سلول است، کاهش می دهد.

عسل همچنین به دلیل کاهش چربی در بدن معروف است که در نهایت، باعث کاهش وزن اضافی می شود. عسل در صورت استفاده با آب گرم با معده خالی می تواند چربی ها را کاهش داده و انرژی لازم برای تمرین را به شما بدهد.


عسل اقاقیا می تواند زخم و سوختگی را بهبود بخشد!

از عسل اقاقیا به طور سنتی بر روی زخم ها، بریدگی ها و سوختگی ها استفاده می شود؛ زیرا در برابر فعالیت میکروبی مقاومت دارد. استفاده منظم از عسل به مدت یک هفته می تواند زخم را به شدت بهبود بخشد. همچنین به کاهش جای زخم پس از بهبود هم کمک می کند.

در یک مطالعه نشان داده شده است که عسل اقاقیا باعث افزایش ترشح اینترلوکین -4 (IL-4) ، IL-6 و IL-8 می شود که به بهبود سریع زخم کمک می کند. همچنین باعث فعال شدن مجدد اپیتلیالیزاسیون کراتینوسیت می شود که منجر به افزایش انقباض زخم و مقاومت در برابر شکستگی شده و همچنین دانه بندی بافت را تسهیل می کند.


عسل اقاقیای خالص را از کجا بخریم؟

از عسل اقاقیا به صورت روزانه استفاده کنید؛ زیرا بسیار مفید و بهترین نوع عسل است. اما مراقب باشید که از عسل خالص و بدون تقلب استفاده کنید. چرا که خواص عسل های تقلبی در این حد نیستند و حتی گاهی ضرر هم دارند!  

اگر از طرفداران عسل هستید، قطعاً باید محصولات شگفت انگیز ساخته شده از عسل را در سایت ما مشاهده کنید.

فروشگاه عسل رایحه خوانسار

عسل در توشه سفر…

آیا تابستان امسال به تعطیلات می روید؟

بیشتر مسافران برای گذراندن تعطیلات خود در نواحی دور، یک جعبه کمک های اولیه همراه خود دارند که حاوی تعدادی از موارد مورد نیاز است. هزینه تهیه این کیت هم زیاد نیست.

قرار دادن دو شیشه عسل خام در جعبه کمک های اولیه نه تنها ارزان تر از هزینه های پزشکی است، بلکه می تواند از دردسرهای شما در تعطیلات کم کند!

در این جا پنج دلیل وجود دارد که ثابت می کنند چرا شما باید چند شیشه عسل ارگانیک را در بین وسایل خود برای رفتن به تعطیلات خود قرار دهید.


1. اسهال

ناراحتی معده یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در حین گذراندن تعطیلات، افراد زیادی با آن روبه رو هستند.

وقتی به یک منطقه یا کشور جدیدی می روید، با انواع جدیدی از باکتری ها روبه رو می شوید که بدن شما به آن ها عادت ندارد. مردم هنگام تعطیلات تمایل دارند بیشتر بیرون غذا بخورند. تغییر در استانداردهای بهداشت مواد غذایی، احتمال ابتلا به سوزش معده را افزایش می دهد.

خوردن یک قاشق چای خوری عسل خام ارگانیک خام مخلوط شده در یک لیوان آب گرم  در اول صبح با معده خالی و قبل از صرف صبحانه، راهی آسان برای محافظت کردن از دستگاه گوارش با استفاده از باکتری های سالم و “خوب” است. این باکتری “خوب” در طول روز در روده شما تکثیر می شود و از آن در برابر باکتری های بدی که ممکن است در آن روز وارد رده شما شوند، محافظت می کند.

این امر، احتمال ابتلا به یک بیماری ناشی از باکتری های غذایی را کاهش می دهد و حداقل در صورت ابتلا به آن، شدت آن کمتر می شود. مخلوط آب و عسل ارگانیک خام نیز یک روش طبیعی برای از بین بردن سریع اسهال است.

یک توصیه طلایی هنگام صرف غذا در محیط بیرون این است که از خوردن سالاد خودداری کنید و فقط آب بسته بندی شده در بطری را بنوشید. زیرا غذایی که تازه پخته شده، تحت حرارت قرار گرفته و معمولاً باکتری های بد آن از بین می رود. اما سالاد که پخته نمی شود! پس اغلب باکتری های بدی را که در آشپزخانه های شلوغ رستوران ها جمع می شوند را درون خود جای می دهد.


2. گزش و نیش حشرات

در طول تابستان، افراد تمایل دارند برای مدت زمانی طولانی تر در فضای باز بمانند و همین مسئله، آن ها را در معرض خطر بیشتری برای گزش یا خطر ناشی از نیش حشرات قرار می دهد.

استفاده از مقدار کمی عسل ارگانیک خام بر روی پوست آسیب دیده، روشی سریع و طبیعی برای خنثی سازی هر گونه سم باقی مانده از حشره و همچنین تسکین هرگونه التهاب است. برخلاف عسل پاستوریزه تجاری، عسل ارگانیک خام سرشار از آنزیم های طبیعی و باکتری های سالم است که در کنار یکدیگر، با هرگونه مواد خارجی باقی مانده در پوست پس از گزش یا نیش یک حشره مقابله می کنند. فقط کافی است که مقدار کمی از عسل را به طور مستقیم روی پوست خود قرار دهید و بگذارید تا التهاب برطرف شود.


3. واکنش های آلرژیک

بدن در معرض آلرژن های خارج از محل زندگی شما به روش های مختلفی واکنش نشان می دهد. همین می تواند منجر به واکنش های آلرژیک مانند اشک، آبریزش بینی، عطسه و خارش شود. ثابت شده است که عسل ارگانیک خام از یک درخت یا گیاه غنی از گرده گل های سنگین، در تسکین علائم رایج ترین آلرژی های مبتنی بر گرده موثر است.

نوشیدن یک لیوان آب عسل در اول صبح و با معده خالی، نیم ساعت پیش از خوردن صبحانه، بدن را با گرده گل های سنگین پر می کند و گزارش شده است که در حساسیت های ناشی از گرده بسیار موثر است.

یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک قرمز گامبو لیمبو از مکزیک را در یک لیوان آب گرم (حداکثر 37 درجه سانتی گراد) مخلوط کنید و قبل از صبحانه با معده خالی بنوشید.

در صورت ظاهر شدن علائم تب یونجه در اواخر روز می توانید دو بار دیگر از این ترکیب را در طول روز مصرف کنید؛ البته توجه داشته باشید که همیشه باید این مخلوط را با آب گرم درست کنید.  


4. درد مشترک

افرادی که زندگی پرمشغله یا پراسترسی دارند، اغلب در روزهای اول تعطیلات خود بیمار می شوند. چرا که هورمون های استرس از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند؛ در حالی که بدن تحت فشار است. با این حال، وقتی بدن آرام گرفت، مثلا حین تعطیلات، محافظت از خود را کاهش می دهد و دیگر هورمون های استرس برای دفاع از بدن وجود ندارد. سپس بدن در معرض عفونت یا بیماری های مختلفی قرار می گیرد.


5. یبوست

فقدان رژیم غذایی متعادل با میوه و سبزیجات تازه و کم آب معمولاً منجر به یبوست می شود.

میوه ها و سبزیجات تازه حاوی آنزیم های طبیعی هستند که بدن برای سالم نگه داشتن سیستم هضم به آن ها احتیاج دارد. اما همانطور که پیش تر توضیح داده شد، خوردن میوه و سبزیجات تازه در تعطیلات، خطر ابتلا به اختلالات معده را نیز به همراه دارد. بنابراین در مصرف میوه و سبزیجات، بیش از پیش احتیاط کنید و مطمئن باشید مه پیش از خوردن آن ها، به خوبی ضدعفونی شده اند.

آب عسل خام ارگانیک خام، اولین چیزی که با آشامیدن آن در صبح ها می توانید روده را با مواد مغذی زنده، آنزیم ها و پرو بیوتیک ها پر کنید و این گونه، عسل عملکرد دستگاه گوارش را به خوبی حفظ می کند و از یبوست جلوگیری می کند. هر روز قبل از خوردن صبحانه، یک قاشق چای خوری عسل را با آب گرم (حداکثر 37 درجه سانتی گراد) مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید.

اگر می خواهید به دیدار خانواده یا دوستان خود بروید، فراموش نکنید که برای تهیه کادوهای عسلی خود زودتر اقدام کنید! هدیه ای طبیعی، سالم، مقوی و البته خوشمزه.

سفر بی خطر…

عسل مانوکا در مقایسه با سایر عسل ها

آیا عسل مانوکا بهترین عسل جهان است یا این عبارت یک کلاهبرداری جهت سود در بازاریابی این نوع عسل است؟

آیا شواهد علمی مبنی بر بهتر بودن عسل مانوکا از عسل های دیگر وجود دارد؟

آیا ارزش عسل مانوکا واقعا 100 پوند است؟

دقیقاً فواید و مزایای خاص و ویژه در عسل مانوکا چیست؟

یکی از سوالات متداولی که از ما پرسیده می شود این است: آیا شما عسل مانوکا می فروشید؟

کیم کارداشیان، اسکارلت جوهانسون، نواک جوکوویچ … این ها تنها برخی از مشاهیر معروف هستند که از عسل مانوکا استفاده می کنند.

اگر یک فرد مشهور با 45 میلیون فالوور عسل خاصی را بخورد، آیا این دلیل کافی است که یک تولید کننده، آن عسل را با قیمت 100 پوند در هر شیشه بفروشد؟ از همه مهم تر، آیا این دلیل کافی برای خوردن آن عسل است؟

عسل مانوکا نوعی عسل است که از زنبوران تغذیه شده با درخت مانوکا (Leptospermum scoparium ، درختی که در استرالیا و نیوزیلند به صورت وحشی رشد می کند) ، حاصل می شود. عسل مانوکا قرن ها توسط قبایل بومی مائوری در نیوزیلند مورد استفاده قرار می گرفت. فراوانی درختان مانوکا در منطقه به این معنی بود که عسل مانوکا تنها عسل در برخی از مناطق نیوزیلند بود.

عسل مانوکا تا سال 1981 میلادی به اندازه الان مشهور نبود. در آن سال، دکتر پیتر مولان، بیوشیمی دان در دانشگاه وایکاتو در نیوزیلند، تحقیقاتی را در مورد عسل مانوکا انجام داد و دریافت که برخی از عسل های مانوکا خاصیت ضد باکتریایی به نام فعالیت غیرپراکسید دارند.

دکتر مولان پس از دریافت بودجه از Trust Industry Honey نیوزیلند، تحقیقات خود را ادامه داد. وی برای تشخیص انواع مختلف عسل مانوکا، یک سیستم درجه بندی به نام UMF ( عامل منحصر به فرد مانوکا ) ابداع کرد.

بنابراین عسل های مانوکا با فعالیت ضد باکتری غیرپراکسید با اعدادی مانند 5+ ، 10+ ، 15+ ، 20+ و غیره درجه بندی می شوند. ماجرا این است که هرچه این عدد بزرگتر باشد، فعالیت غیرپراکسید در عسل مانوکا نیز بیشتر است.

با این حال، از این سیستم درجه بندی فقط برای تشخیص این ویژگی بین انواع مختلف عسل مانوکا استفاده شده است، نه مقایسه عسل مانوکا با عسل های دیگر.

به عنوان مثال، تصور کنید که شرکت خودروسازی تویوتا طرحی به نام UTF ( فاکتور منحصر به فرد تویوتا ) را برای خریداران ابداع می کند تا تصمیم بگیرند کدام تویوتا از سایر تویوتاها بهتر است.

بنابراین تویوتا به خودروی تویوتا پریوس UTF 5+ ، Avensis با UTF 10+  و RAV4 UTF 20+ تغییر نام می دهد. با استفاده از این سیستم تشخیص بین انواع مختلف خودروهای تویوتا، انتخاب برای مشتریان آسان تر است.

با این حال، مشتریان نمی توانند از این سیستم درجه بندی برای مقایسه تویوتا با سایر اتومبیل ها مانند بی ام و و مرسدس بنز استفاده کنند؛ زیرا اتومبیل های بی ام و و مرسدس دارای یک تویوتا فاکتور منحصر به فرد نیستند. چرا که آن ها اصلا تویوتا نیستند!

به همین ترتیب، خرید یک عسل 10+ مانوکا احتمالاً بهتر از خرید عسل 5+ مانوکا است. اما آیا بهتر از خرید یک عسل خام دیگر است؟ شاید عسلی متشکل از درختی متفاوت و از گیاه دیگری در جهان؟

البته که نه. فقط عسل های مانوکا ارزش UMF دارند. عسل اکالیپتوس، عسل کوهی، عسل جنگل های بارانی و غیره، هیچ کدام از این ها عامل منحصر به فرد مانوکا را ندارند؛ زیرا این عسل ها، عسل مانوکا نیستند!

تمام عسل های خام دارای فعالیت ضد باکتریایی، آنزیم ها و مواد مغذی زنده ای هستند که مشابه یا بهتر از عسل مانوکا هستند. کلمه کلیدی، کلمه خام است.

عسل خام (فرآوری نشده، پاستوریزه و فیلتر نشده) برای شما بهتر از عسل مانوکا تجاری است؛ زیرا بیشتر عسل های مانوکا که تجاری هستند، تحت عملیات حرارتی و پاستوریزه قرار گرفته اند.

فرآوری عسل به این روش، بیشتر خوبی ها و فواید عسل را از بین می برد. مهم نیست که مقدار UMF عسل مانوکا چقدر است، اگر تحت عملیات حرارتی قرار گرفته باشد، به هیچ وجه به خوبی یک عسل خام نیست.

هر عسلی که روی آن برچسبی تحت عنوان “خام” نداشته باشد، تحت حرارت قرار گرفته است؛ خواه هر شیشه 1.50 پوند یا هر شیشه 150 پوند فروخته شود.

وقتی صحبت از یک نوع عسل خام در مقابل نوع دیگری از عسل خام می شود، عسل مانوکای خام، عسل خوبی است. اما هیچ مدرک علمی قطعی وجود ندارد که نشان دهد عسل مانوکا خام برای شما بهتر از عسل های خام دیگر می باشد. در حقیقت، بسیاری از مطالعات علمی نشان داده اند که سایر عسل ها حتی فعالیت ضد باکتری بهتری نسبت به عسل مانوکا دارند.

مطالعه منتشر شده توسط دانشگاه استرالیای غربی در مارس سال 2017 میلادی نشان داد که چندین عسل دیگر، به عنوان مثال عسل اکالیپتوس، خاصیت ضد باکتریایی مشابه یا حتی بهتری نسبت به عسل مانوکا دارند.

دولت نیوزیلند سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی عسل مانوکا انجام داده است؛ بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از مردم بر این باورند که عسل مانوکا از سایر عسل های جهان برتر است. این اصلا مسئله پیچیده ای نیست. زیرا این یک ترفند است و با این کار، به سادگی محصول خود را تبلیغ می کنند.

با این حال، شما به عنوان مشتری باید از خود بپرسید که با تهیه یک شیشه عسل مانوکای 100 پوندی خود که به صورت آنلاین یا از فروشگاهی بزرگ خریداری کرده اید، دقیقاً چه چیزی دریافت می کنید. وقتی نوبت به عطر و طعم می رسد، بسیاری از عسل های دیگر طعم بهتری نسبت به عسل مانوکا دارند که حتی به دلیل طعم دارویی و تلخی معروف هستند.

در نتیجه لازم نیست 100 پوند پول را برای خرید یک شیشه عسل هزینه کنید تا برای شما یا فرزندان تان خوب باشد. اگر می خواهید مطمئن باشید عسلی که می خرید برای شما مفید است، فقط قبل از خرید عسل سه سوال از خود بپرسید:

1) آیا این عسل خام است؟

2) آیا عسل مورد نظر، گواهی ارگانیک دارد؟

3) آیا من به تامین کننده و فروشنده عسل اعتماد دارم؟

اگر پاسخ شما به سه سوال بالا مثبت است، پس بروید و آن را بخرید.


منبع: latinhoneyshop

فواید شگفت انگیز چای سبز زنجبیل عسلی

عادت به شروع روز خود با چای سبز، هر چه زودتر بهتر است! اگرچه تبدیل آن به روال عادی برای بسیاری از افراد دشوار است، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد که می تواند هر شخصی را متقاعد کند تا آن را جایگزین چای یا قهوه کند. چای سبز نوعی نوشیدنی بسته بندی شده است که تمام اعضای بدن را مسواک می زند تا شما را سبک و سالم نگه دارد. برخلاف چای معمولی، چای سبز زنجبیل عسلی، بدن را آبرسانی می کند. بنابراین نوشیدن چند وعده آن، تاثیرات زیادی بر بدن شما باقی می گذارد. بگذارید ببینیم چای سبز چه فوایدی برای شما دارد!


چای سبز زنجبیل عسلی یک ضد اکسیدان است.

عسل و چای سبز هر دو مملو از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی هستند. آن ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش “رادیکال های آزاد” در بدن کمک می کنند و از اکسیداسیون سلول ها جلوگیری می کنند. بنابراین سیستم ایمنی بدن شما را بهبود می بخشند و رشد سلول های سالم بدن را تسهیل می کنند. این امر، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان را در بدن را کاهش می دهد؛ چرا که از آسیب سلول و رشد سریع سلول های ناسالم جلوگیری می کند.


چای سبز زنجبیل عسلی برای افراد دیابتی مفید است.

عسل طبیعی، یک جایگزین طبیعی برای قندی است که برای بدن بسیار مضر است. مصرف قندهای مصنوعی به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا بیشتر از این که به بدن سود برساند، آسیب می رساند. عسل در مقایسه با گلوکز، میزان قند خون بیماران دیابتی را به میزان ناچیزی تحت تأثیر قرار می دهد. برخی مطالعات نشان می دهد که عسل به مدیریت بیماری دیابتی ها کمک می کند. با این وجود، مقدار عسل را باید تحت نظر پزشک تنظیم کنید.


 چای سبز زنجبیل عسلی، سطح کافئین خوبی دارد.

بر خلاف قهوه یا چای، چای سبز دارای مقدار کافی کافئین است تا کافئین بدن شما را تامین کند و اثرات بدی روی آن نداشته باشد. این خبر خوبی است ! اکنون می توانید در روز چند فنجان میل کنید بدون اینکه به اثرات چای فکر کنید. عسل به عنوان جایگزین شکر، با هر فنجان، سلامت شما را بهبود می بخشد؛ زیرا عسل دارای مقدار بسیاری از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها است.


چای سبز زنجبیل عسلی، حالت تهوع و استفراغ را برطرف می کند.

بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل همراه با عسل طبیعی به رفع حالت تهوع و استفراغ کمک می کند. این چای برای تهوع در بارداری مفید است؛ زیرا تهوع صبحگاهی در خانم ها را برطرف می کند. ثابت شده است که برای افرادی که از بیماری های حرکتی رنج می برند نیز موثر است. حتی به بیماران سرطانی نیز چای سبز زنجبیلی داده می شود تا حالت تهوع را بعد از شیمی درمانی کاهش دهد.


چای سبز زنجبیل عسلی برای قلب شما مفید است!

در برخی مطالعات نشان داده شده است که چای سبز به کاهش عوامل اصلی منجر به بیماری قلبی کمک می کند. به طور عمده منجر به کاهش سطح LDL کلسترول در بدن شده و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. همان طور که قبلاً گفتیم، از آسیب به سلول جلوگیری می کنند و قلب شما را سالم نگه می دارند. این بدان معنا نیست که چای سبز همه کارها را برای شما انجام می دهد؛ علاوه بر نوشیدن چای، شما باید برخیزید و برخی از تمرینات را نیز انجام دهید !!


چای سبز زنجبیل عسلی، تنفس و سلامت دهان شما را بهبود می بخشد.

 چای سبز حاوی ترکیبات کاتچین است که به از بین بردن باکتری ها و ویروس ها کمک می کند. این ماده از رشد باکتری هایی در دهان جلوگیری می کند که منجر به ایجاد شایع ترین مشکل پلاک روی دندان شما می شوند و در نهایت، آن ها را از پوسیدگی دندان دور نگه می دارد. وجود باکتری در دهان منجر به بوی بد دهان نیز می شود. مصرف چای سبز به طور منظم می تواند بوی بد دهان را نیز کاهش دهد.


نوشیدن چای سبز عسلی، فواید بسیار زیادی دارد. می توانید آن را در روزهای تعطیل، در دفتر کار خود و غیره بنوشید. هرجایی که می روید، یک بسته سلامتی را با خود حمل کنید! برای مشاهده محصولات هیجان انگیزتر ساخته شده از عسل به سایت ما مراجعه کنید.

کنترل طبیعی، اگزما و خشکی پوست

چرا در ماه های زمستان، اگزما و خشکی پوست پدیدار می شوند؟

چرا آسم، تب یونجه و اگزما در زمان خاصی پدیدار می شوند؟

چه ارتباطی بین اگزما و شیر غیر ارگانیک وجود دارد؟

آیا واقعاً می توانید عسل خام را مستقیماً روی اگزما قرار دهید؟

سه روش برای کنترل اگزما و خشکی پوست به طور طبیعی چیست؟


اگزما چیست؟

اگزما که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می شود، یک بیماری پوستی مزمن طولانی مدت است که باعث خشک شدن، قرمز شدن، خارش و ایجاد ترک روی پوست می شود. اگزما بیشتر در میان نوزادان و کودکان شایع است؛ اما بسیاری از بزرگسالان نیز از اگزما رنج می برند.

چرا در ماه های زمستان، اگزما و خشکی پوست پدیدار می شوند؟

زمستان برای کسانی که اگزما و خشکی پوست دارند، زمان خوبی نیست. در این فصل، پنجره ها بسته هستند، وسیله گرمایش روشن است، لباس زیاد در تن آن ها است و هوا هم خشک است. ولی همه این ها به از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست و خشک شدن آن و البته التهاب هر گونه لکه اگزما کمک می کنند.

چرا آسم، تب یونجه و اگزما نیز به این صورت عرضه می شوند؟

اگزما معمولاً در افرادی وجود دارد که به مواد حساسیت زا حساس هستند. از آن جا که آسم و تب یونجه نیز آتوپیک هستند. یعنی ناشی از حساسیت به مواد آلرژی زا هستند. این سه شرایط اغلب با هم ترکیب می شوند.

در اینجا سه راه ​​کار ساده وجود دارد که می توانید برای کنترل اگزما و خشکی پوست به طور طبیعی آن ها را انجام دهید:

1. به شیر ارگانیک روی بیاورید

چه ارتباطی بین اگزما و شیر غیر ارگانیک وجود دارد؟

علائم اگزما اغلب با عوامل محرک بدتر می شوند. این عوامل محرک نه تنها خارجی هستند – مانند صابون ها و شرایط آب و هوایی – بلکه به عوامل داخلی نیز مربوط هستند. استرس و حساسیت به غذاهای خاص نیز باعث تشدید بیشتر اگزما می شوند.

مبتلایان به اگزما، شیر گاو و لبنیات را به عنوان محرکب برای شدیدتر شدن اگزمای خود می دانند. بسیاری از افراد ادعا می کنند که نسبت به شیر گاو، تحمل ندارند و یا حساسیت شدیدی به آن دارند. هر وقت شیر ​​گاو بنوشند، اگزما و آکنه آن ها تشدید شده و باعث سو هاضمه، اسهال و نفخ شکم آن ها می شود.

مردم توصیه می کنند: “مصرف شیر گاو را قطع کنید”. “مصرف لبنیات را قطع کنید.” “فقط سویا یا شیرهای دیگر بنوشید.”

با این حال، برخلاف تصور عمومی، شیر گاو نیست که مقصر است؛ بلکه هورمون های موجود در شیر غیر ارگانیک گاو هستند که تعادلات داخلی بدن افراد را از بین می برند. بیشتر شیرهای گاو معمولی و رایج، از گاوهایی تهیه می شوند که از طریق هورمون های مصنوعی، آنتی بیوتیک و استروئید تغذیه می شوند تا تولید شیر آن ها از نظر کمی و فراوانی افزایش پیدا کند.

این را در نظر بگیرید که وزن یک گاو متوسط، ​​ده برابر وزن یک انسان متوسط ​​است. اگر هورمون های مصنوعی، آنتی بیوتیک ها و استروئیدها روی گاوها تأثیر بگذارند، تأثیر آن ها روی بدن انسان، ده برابر بیشتر از گاوها خواهد بود.

اگزما، آکنه، نفخ شکم، گاز معده، آسم … همه مواردی هستند که تصور می شود توسط شیر غیر ارگانیک گاو تشدید می شوند. بسیاری از مردم دریافته اند که به سادگی با تغییر شیر گاو غیر ارگانیک به شیر گاو ارگانیک، تعداد زیادی از علائم موثر بر شرایط سلامتی آن ها به راحتی از بین رفته است.

برای اینکه گواهی ارگانیک شیر صادر شود، درست مانند عسل، استانداردهای سختگیرانه ای وجود دارد که تولید کنندگان شیر باید در رابطه با گاوهای خود رعایت کنند. آن ها نباید گاوهای خود را با هورمون های مصنوعی معالجه کنند، یا در صورت انجام این کار، باید چند ماه بین درمان گاو و دوشیدن شیر گاو صبر کنند.

این امر اجازه می دهد اطمینان حاصل کنند که هورمون ها از بدن گاو، قبل از دوشیدن شیر خارج می شوند. واضح است که شیر ارگانیک از شیر غیر ارگانیک مغذی تر است و حاوی ویتامین E، آهن و کاروتنوئیدهای بیشتری نسبت به شیر غیر ارگانیک گاو است.

در مطالعه ای که در سال 2016 میلادی در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، نتیجه گیری شد که شیر آلی حدود 50٪ اسیدهای چرب امگا 3 مفیدتر از شیر غیرارگانیک دارد. یک دهه پیش، شیر ارگانیک دو برابر شیر غیرارگانیک بود. این روزها، اختلاف قیمت بین شیر گاو غیر ارگانیک و شیر گاو ارگانیک در بسیاری از سوپرمارکت های بزرگ تنها 40 درصد است.

یکی از ساده ترین و ارزان ترین تغییراتی که هرکسی، نه فقط مبتلایان به اگزما، می تواند در رژیم غذایی خود ایجاد کند، تغییر ساده در مصرف شیر گاو ارگانیک است.

2. روزانه، عسل خام ارگانیک را مستقیماً به اگزما بمالید

اگزما به لایه های پوست آسیب می رساند. علاوه بر این، خشکی پوست، التهاب، خارش، تمام آسیب های پوستی و آن را در معرض التهاب بیشتر قرار می دهد. این یک چرخه باطل و مضر است. پوست شما خارش دارد، شما آن را می خارانید و این کار به آن آسیب بیشتری می رساند؛  بنابراین دوباره پوست شما خارش می یابد، شما آن را می خارانید و این داستان همچنان ادامه دارد.

مبتلایان به اگزما، پول و وقت زیادی را صرف خرید و استفاده از کرم های آب رسان روی پوست ملتهب خود می کنند.

استفاده از عسل ارگانیک خام روی اگزما نه تنها ارزان تر از تهیه کرم های آب رسان است، بلکه طبیعی و فاقد مواد شیمیایی مصنوعی است.

عسل ارگانیک خام حاوی مواد مغذی زنده، آنزیم ها و باکتری هایی است که لایه های پوستی آسیب دیده توسط اگزما را تغذیه، التیام و ترمیم می کنند. عسل تصفیه شده، همچنین حاوی بره موم است که مخلوطی چسب مانند صمغی است و زنبورها از آن برای مهر و موم کردن فضاهای باز کهیر خود و محافظت از آن در برابر عفونت استفاده می کنند.

کرم های تولید شده مصنوعی، فاقد هرگونه ماده زنده هستند؛ بنابراین، هر چند که بر روی پوست آسیب دیده تأثیر دارند، اما تأثیر آن ها بسیار سطحی و کم است.

یکی از بهترین عسل هایی که می توان مستقیماً روی اگزما گذاشت، عسل صمغ Raw Organic Rivera از اروگوئه است. این ماده از خالص ترین عسل های اکالیپتوس در جهان است که دارای قوام غلیظی است و همین باعث شده که بتوان به راحتی آن را مستقیماً روی پوست قرار داد.

در این جا چند دستورالعمل در مورد نحوه استفاده از عسل ارگانیک خام بر روی اگزما آورده شده است:

نحوه استفاده بر روی صورت: یک لایه نازک از عسل ارگانیک خام را مستقیماً روی اگزما قرار دهید. به مدت 20 دقیقه بگذارید تا بماند؛ سپس بشویید (یا لیس بزنید!) و تمام!

نحوه استفاده بر روی بازوها، پاها، نواحی دیگر: لایه نازکی از عسل ارگانیک خام را مستقیماً بر روی اگزما قرار دهید. برای جلوگیری از خراب شدن و مالیده شدن آن به جاهای دیگر، آن را با ملافه ها و لباس را بپوشانید. بگذارید یک شب بماند و صبح آن را از روی پوست خود بشویید.

استفاده از عسل ارگانیک خام روی اگزما بر روی پوست نوزادان نیز بی خطر است. با این حال، مهم است که از قرار دادن عسل خام در جایی نزدیک دهان نوزادان که می تواند آن را بخورد، خودداری کنید. عسل خام به دلیل خطر بوتولیسم برای نوزادان زیر 12 ماه نامناسب قلمداد می شود.

همچنین توصیه می شود که عسل را برای رفع اگزما، در هنگامی که نوزاد خواب نیست و بیدار است روی پوست نوزاد قرار داده و برای مدت طولانی عسل را روی پوست نوزاد نگذارید؛ زیرا چسبندگی آن باعث ناراحتی آن ها می شود.

اگر علائم اگزما به مقدار زیادی شدید است، ما توصیه می کنیم از عسل فعال مانند عسل دانه قهوه ارگانیک خام فعال و دارای امتیاز بیشتر از 20 یا عسل شکوفه نارگیل ارگانیک خام فعال 10+ استفاده کنید. این عسل ها با استفاده از فعالیت زیستی ضد باکتری تایید شده در آزمایشگاه، در بهبود پوست و جلوگیری از عفونت آن بسیار قدرتمند هستند.

3. با نوشیدن ترکیب آب و عسل ارگانیک ، کبد خود را نیز سم زدایی کنید

استفاده مستقیم از مواد روی اگزما می تواند علائم اگزما را تسکین دهد و در مورد عسل ارگانیک ، حتی پوست را هم ترمیم کند. اما این مواد در وهله اول، علت اصلی ایجاد اگزما را پیدا نمی کنند تا آن را به صورت ریشه ای درمان کنند.

یک کبد سمی ناشی از رژیم غذایی حاوی قند، غذاهای فراوری شده، کافئین، شیر گاو غیر ارگانیک یا الکل، توانایی بدن در مدیریت شرایطی مانند اگزما را به خطر می اندازد.

درماتوکسین ها از کبد آزاد می شوند و سعی می کنند از طریق پوست از بدن خارج شوند.

نوشیدن یک لیوان ترکیب آب و عسل ارگانیک ، یک بار در روز (اولین بار در صبح و قبل از خوردن صبحانه) می تواند به سم زدایی کبد و کارآیی بیشتر آن کمک کند.

بسیاری از مشتریان اطلاع داده اند که مصرف هر روز یک لیوان عسل ارگانیک مخلوط در آب، حتی علائم تب یونجه آن ها را هم کاهش داده است.

از آن جا که تب یونجه معمولاً با اگزما مرتبط است، ممکن است هر چیزی که علائم تب یونجه را تسکین می دهد، تأثیر مشابهی بر علائم اگزما نیز داشته باشد.

به منظور تهیه آب عسل ارگانیک خام، کافی است یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام را در یک لیوان آب گرم (نه داغ) حداکثر 40 درجه سانتی گراد مخلوط کنید و اول صبح قبل از خوردن صبحانه یا قبل از ورود هر چیز دیگری به معده خود، آن را بنوشید. اگر بتوانید حداقل 30 دقیقه بین نوشیدن مخلوط آب و عسل و خوردن یا نوشیدن چیز دیگری صبر کنید، اثرات آن بیشتر هم می شود.


خلاصه:

1. به شیر گاو ارگانیک روی بیاورید.

2. هر روز عسل ارگانیک اصل را مستقیماً روی اگزما قرار دهید. برای درمان اگزمای شدید، از عسل دانه قهوه فعال 20+ و یا از عسل شکوفه پرتقال فعال 10+ استفاده کنید.

3. اولین چیز پیش از خوردن صبحانه ، یک لیوان مخلوط آب و عسل است که باید بنوشید تا اثرات مثبت آن را نه تنها بر روی اگزما، بلکه بر روی سلامتی کل بدن خود در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید.

منبع: latinhoneyshop

سالاد خیار عسل

خیار ترد با افزودن عسل حتی خوشمزه تر هم می شود. این دستور العمل، به شما برای تهیه یک وعده غذایی عالی به عنوان یک میان وعده کمک می کند.


مواد مورد نیاز:

  1. 1 خیار بزرگ که به صورت نازک برش خورده است
  2. 1/2 پیاز کوچک که به صورت نازک خرد شده
  3. 1 قاشق چای خوری دانه کنجد تست شده
  4. 2 قاشق چای خوری گشنیز خرد شده
  5. 1 حبه سیر رنده شده
  6. 2 قاشق غذاخوری سرکه
  7. 2/2 قاشق چایخوری روغن زیتون
  8. 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی و خالص

طرز تهیه:

خیار، گشنیز خرد شده و پیاز قرمز را در یک کاسه با یکدیگر ترکیب کرده و آن ها را برای افزوده شدن مخلوط دیگری نگه دارید.

سرکه، روغن زیتون، سیر و عسل را به یک کاسه کوچک اضافه کرده و مخلوط کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

ترکیب به دست آمده را به سالاد اضافه کنید و آن را طوری روی سالاد بریزید که سالاد به طور یکنواخت با سس پوشانده شود.

دانه های کنجد تست شده را درست قبل از سرو بپاشید.

زمان مورد نیاز جهت آماده سازی: 5 دقیقه

زمان مورد نیاز جهت پخت و پز: 5 دقیقه

مناسب برای: 2 نفر

نوش جان…

منبع: dabur

9 روش مبارزه با علائم کوویید

توجه: اگر در مورد سلامتی خود نگرانی دارید یا با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنید، حتما به دنبال کمک پزشکی باشید. این مقاله نه توصیه پزشکی است و نه جایگزین توصیه پزشکی است. بلکه این مقاله برای کسانی است که علائم جزئی دارند و نیازی به درمان پزشکی یا بیمارستانی ندارند. هیچ یک از داروهای جایگزین زیر، در آزمایشات بالینی آزمایش نشده اند. همیشه قبل از شروع هر دوره پزشکی جایگزین، با پزشک یا یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

هنوز هیچ درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد. هیچ ماده غذایی یا دارویی وجود ندارد که ویروس کرونا را درمان کند. پزشکان به وضعیت بدن کمک می کنند تا با دارو به ثبات برسد؛ در حالی که سیستم دفاعی بدن خودش به تنهایی با ویروس مبارزه می کند و آن را دفع می کند.

یک واکسنی که بتواند مانع از ابتلا یا انتقال ویروس کرونا باشد، هنوز یافت نمی شود. تنها در صورت ابتلا به ویروس کرونا از بروز علائم جدی در دفعات بعدی شما جلوگیری می شود. در واقع فقط ابتلا به ویروس کرونا از کنترل ویروس بر بدن شما جلوگیری می کند.

بر اساس توصیه های متخصصان پزشکی از سراسر جهان، ما به کسانی که واکسن نامعتبری به آن ها پیشنهاد می شود بسیار توصیه می کنیم که آن از انجام این کار بپرهیزند. اگر مطمئن نیستید که از واکسن استفاده کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

اگر به ویروس کرونا مبتلا شده اید، اما علائم آن به حدی نیست که بتواند پذیرش در بیمارستان را به همراه داشته باشد، در حالی که سیستم ایمنی بدن شما با ویروس از بدن شما می جنگد و آن را بیرون می کشد، چاره ای جز انزوا و استراحت ندارید.

با این وجود، موارد مختلفی وجود دارد که می توانید در صورت داشتن علائم جزئی به بدن در مبارزه با ویروس کمک کنید. ما در اینجا چندین کار را لیست کرده ایم که می توانید انجام دهید:


1) هر روز حداقل دو لیتر آب بنوشید

 70٪ بدن از آب تشکیل شده است. بدن می تواند روزها بدون غذا زنده بماند، اما بدون آب نمی تواند برای مدت زمانی طولانی زنده بماند. بیشتر مردم در طول شبانه روز، آب کافی نمی نوشند. بسیاری از مشکلات سلامتی مردم از مشکلات پوستی تا مشکلات هضم تا حدی به این دلیل است که بدن آن ها به شدت کم آب است.

هر روز حداقل دو لیتر آب بنوشید؛ البته آب خالی و خالص؛ به استثنای آب میوه، چای، قهوه یا شیر. رساندن آب کافی به بدن، خون و تمام اعضای بدن را قدرت می دهد تا در هنگام مقابله با ویروس با ظرفیتی مطلوب عمل کنند.

نوشیدن آب، بهترین راهی است که می توانید در طول شب برای افزایش سلامتی، انرژی و تمرکز خود انجام دهید. در عرض 24 ساعت متوجه نتایج خواهید شد.


2) هر روز حداقل 8 ساعت بخوابید

بدن در هنگام خواب، ترمیم و بهبود می یابد. استراحت زیاد هنگام مبارزه با عفونت امری حیاتی است. “تعریق در بدن” مثلا در حین ورزش شدید توصیه نمی شود؛ زیرا باعث صرف انرژی در بدن می شود و این به ضرر بدن شما در مبارزه با ویروس است.

صبح و حتی قبل از ظهر، حتی 10 دقیقه بیرون رفتن به بدن کمک می کند شب ها خواب بهتری داشته باشد؛ زیرا باعث تعادل ریتم شبانه روزی شما، یعنی “ساعت” داخلی طبیعی بدن می شود.

اگر فضای باز در محیط خصوصی خود ندارید که بتوانید بدون ملاقات و برخورد با دیگر افراد در آن هوای تازه را به دست آورید، پس حتی 10 دقیقه صبح نشستن کنار پنجره هم از هیچ چیز بهتر است.


3) یک لیوان آب عسل ارگانیک سه بار در روز، 30 دقیقه قبل از زمان سرو غذا میل کنید

عسل فعال با درجه پزشکی، عسلی است که توسط آزمایشگاه دارای حداقل فعالیت 10 (یا MGO 263 آنتی بیوتیک) تأیید شده باشد. هر عسلی زیر 10+ یا MGO 263 بسیار ضعیف است و سودی برای بدن شما ندارد.

یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک برداشته، آن را در یک لیوان آب گرم (حداکثر 37 درجه سانتیگ راد) مخلوط کرده و 30 دقیقه قبل از صبحانه، ناهار و شام میل کنید. آب، مواد مغذی موجود در عسل ارگانیک خام را آزاد می کند و آن 30 دقیقه به بدن اجازه می دهد تا آن را به طور کامل جذب کند.

مصرف عسل خالی به همان اندازه، مزایای مصرف مخلوط آن در آب را ندارد.

عسل ارگانیک حاوی مواد مغذی زنده، آنزیم ها، باکتری ها، پرو بیوتیک ها، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و … است. در مجموع بیش از 200 ترکیب فعال پزشکی که بدن شما را بیش از حد شارژ می کنند و آن را تقویت می کنند در عسل وجود دارد. این مواد همگی به بدن شما  در دفع ویروس کمک می کنند.

ویروس کرونا همان طور که از اسمش پیداست، یک نوع ویروس است؛ نه یک عفونت باکتریایی. بنابراین آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس کرونا هیچ فایده ای ندارند. با این حال، مصرف منظم عسل در آب، در حالی که با ویروس کرونا مبارزه می کنید، به بدن شما کمک می کند تا در کل سیستم ایمنی بدن را حفظ کند.


4) هر روز یک قاشق چای خوری سیاه دانه خام ارگانیک میل کنید

سیاه دانه در طول چندین قرن توسط دانشمندان در سراسر جهان به طور گسترده مورد تحقیق قرار گرفته است.

ابن سینا و ابن القییم در گیاهان دارویی سنتی برای بهبود طیف وسیعی از بیماری ها از تب و سرماخوردگی گرفته تا فشار خون بالا، آسم و بیماری های تنفسی از دانه های سیاه در درمان های خود استفاده گسترده کرده اند.

ترکیب اصلی فعال زیستی در سیاه دانه، تیموکینون است. از سال 1960 حداقل 406 مقاله تحقیقاتی درباره تیموکینون در پایگاه داده PubMed منتشر شده است.

یک مطالعه در سال 2014 میلادی به رهبری دانشگاه سالزبورگ در اتریش، اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت کبدی تیموکینون و سیاه دانه را به طور گسترده ثبت کرد.

بسیاری از درمان های سنتی شامل سیاه دانه شامل مصرف آن با عسل به نوعی دیگر است. بهترین روش مصرف سیاه دانه با عسل این است که یک قاشق چای خوری سیاه دانه خام ارگانیک را خرد کرده و به همراه یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.

شما می توانید بذر سیاه سیاه ارگانیک را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. یافتن آن کار مشکلی نیست.


5) سه بار در روز چای زنجبیل بنوشید

زنجبیل یکی از قوی ترین غذاهای ضد ویروسی است که برای انسان شناخته شده است. افزودن عسل ارگانیک خام به چای زنجبیل می تواند به بدن شما در حالی که با ویروس مبارزه می کند، کمک کند.

یک اینچ زنجبیل تازه را رنده کنید و آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. بگذارید تا گرم شود و سپس اجازه دهید تا خنک شود. یک قاشق چای خوری عسل فعال آلی خام را به آن اضافه کنید و در حالی که هنوز گرم است، آن را بنوشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چای زنجبیل، این پست وبلاگ ما را بخوانید: چگونه زنجبیل با عسل فعال با ویروس ها در بدن شما مبارزه می کند.


6) هر روز یک ساعت قبل از خواب، شیر عسل طلایی بنوشید

یک مطالعه چند ملیتی در سال 2019 میلادی که در مجله Frontiers of Microbiology منتشر شده است، تأثیرات مثبت کورکومین را در ذات الریه ویروسی گزارش کرده است. پنومونی ویروسی در حال حاضر به عنوان یک عارضه ویروس کرونا گسترش یافته است.

شیر عسل طلایی، یک دستور قدیمی آیورودا برای رفع سرفه های خشک است. کورکومین در زردچوبه یافت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه و مصرف شیر عسل طلایی ، این پست وبلاگ ما را بخوانید: شیر عسل طلایی چگونه می تواند به تسکین سرفه خشک کمک کند.


7) تمرینات تنفسی

در آوریل سال 2020 میلادی، پزشکی از بیمارستان کوئین در لندن، یک روش تنفسی را برای کمک به بیماران ویروس کرونا با علائم تنفسی نشان داد.

دکتر سرفراز مونشی در ابتدا فیلم را برای دوستان و خانواده اش ضبط کرد؛ اما پس از انتشار در یوتیوب، بسیار دیده شد و به بیش از 3 میلیون بازدید رسید.

این روش شامل 5 نفس عمیق کشیدن در داخل، نگه داشتن نفس هر بار به مدت پنج ثانیه است. در ششمین نفس عمیق، سرفه را به شما آموزش می دهد. سپس از شما می خواهد که آن چرخه را یک بار تکرار کنید. پس از آن، صاف دراز بکشید و به مدت 10 دقیقه کمی عمیق تر نفس بکشید.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد این روش به بیماران ویروس کرونا کمک می کند؛ اما توسط مدیر پرستاری بیمارستان توصیه می شود.

نویسنده JK Rowling در توئیتر خود نوشت که این ویدئو به او کمک کرد تا پس از بروز علائم کوویید بهبود یابد. تعدادی دیگر از بیماران پوستی نیز از این روش بهره مند شده اند.


8) یک بار در روز، یک لیوان چای شیرین بیان بنوشید

مطالعات علمی نشان داده است که گلیسیریزین، ماده ای که به طور طبیعی در ریشه شیرین بیان وجود دارد و در مقابله با ذات الریه مرتبط با پوسته موثر است. اگرچه هیچ شواهد بالینی برای تأیید این موضوع وجود ندارد، اما یک داروی گیاهی جایگزین خوبی برای بیکار نشستن است!

یک قاشق چای خوری پودر ریشه شیرین بیان ارگانیک (موجود در بسیاری از فروشگاه ها) را در یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید به مدت پنج دقیقه مخلوط شود و یک بار در روز به صورت جرعه جرعه بنوشید. پودر ته نشین شده در پایین لیوان را نیز بنوشید. اگر از آریتمی قلبی و ضربان های قلب نامنظم رنج می برید، چای شیرین بیان بنوشید.


9) میوه و سبزیجات تازه بخورید و مصرف شکر را قطع کنید

مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید و تا بهبودی از مصرف شکر خودداری کنید. به طور کلی، هرچه رنگ میوه یا سبزیجات تیره تر باشد، از فواید بیشتری برخوردار است.

قند سفید بر روی سیستم ایمنی بدن شما اثراتی می گذارد که رفع آن ساعت ها طول می کشد. هنگام بهبودی به بدن خود از افزودن قند و محصولات شیرین خودداری کنید. اگر خیلی دوست دارید که چیز شیرینی بخورید، می توانید از عسل طبیعی کمک بگیرید! زیرا عسل قندهای طبیعی دارد که مانند قند سفید فرآوری شده بر بدن شما تأثیر نمی گذارند.

بیسکویت جو دوسر عسلی

دستور پخت بیسکویت جو دوسر عسلی، بهترین راهی است که می توانید با استفاده از آن، بچه های خود را تحت تأثیر قرار دهید و در عین حال، مواد مغذی لازم را نیز برای آن ها فراهم کنید.


مواد مورد نیاز:

  1. 50 گرم عسل طبیعی
  2. 125 گرم کره
  3. 100 گرم قند کرچک
  4. 75 گرم جو گرم نورد
  5. 50 گرم نارگیل خشک شده
  6. 100 گرم آرد
  7. 2 قاشق چایخوری بی کربنات سودا

طرز تهیه:

کره را با عسل و شکر در یک قابلمه ذوب کنید. آرد، جو دوسر، نارگیل و بی کربنات سودا را به آن ها اضافه کنید. مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

با دستان خود، گلوله های کوچکی را به قطر 1/2 درست کنید.گلوله ها را روی ورق های پخت کمی چرب قرار دهید و فضای کافی برای پخش کردن آن ها باقی بگذارید. آن ها را درون فری که از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد، به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که طلایی رنگ شود، بپزید.

اجازه دهید پیش از برداشتن بیسکویت ها از درون فر، سینی زیر آن ها کمی خنک شود.

مدت زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 15 دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت و پز: 20 دقیقه

مناسب برای 4 نفر


نوش جان…

 با دستور العمل های ما می توانید یاد بگیرید که چگونه فواید مختلف عسل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

منبع: dabur