زنبورها جذب چه گل هایی می شوند؟

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه زنبورهای عسل به یک نوع گل خاص در حیاط یا پارک محلی شما جذب می شوند؟ دقیقاً مانند چگونگی ترجیحات ما انسان ها در مورد غذا، زنبورها نیز همینطور عمل می کنند! با این تفاوت که ترجیحات آن ها در انتخاب غذا فقط سلیقه ای نیست.

میزان دسترسی به شهد

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب گل برای زنبورهای عسل، سهولت دسترسی به شهد آن گل است. به همین ترتیب، برخی از گل ها وجود دارند که زنبورها هنگام جمع آوری شهد و گرده با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. زنبورها گل های مسطح یا گل های لوله ای را ترجیح می دهند تا بتوانند در سطح درونی آن ها راه بروند. هر دوی این اشکال، دسترسی زنبورهای عسل به مواد خوب داخل گل را آسان می کند! گل های شیپوری شکل مانند آماریلیس، اگرچه برای ما زیبا هستند، اما برای زنبورهای عسل چندان جذاب نیستند. شهد این نوع گل ها پنهان است و دستیابی به آن برای زنبور عسل دشوار است. مطمئناً ما به شما پیشنهاد نمی دکنیم که این گیاهان خیره کننده را نکارید؛ فقط به شما اطلاع می دهیم که گل های دیگری نیز وجود دارند که برای زنبورها جذابیت بیشتری دارند.

تاثیر رنگ گل

گل های نارنجی و درخشان و گلبرگ های قرمز درخشان می توانند حتی کسل کننده ترین حیاط ها را هم با نشاط کنند؛ اما وقتی صحبت از زنبورها می شود، باید بگوییم که آن ها خیلی به این رنگ ها علاقه ندارند. محققان دریافته اند که زنبورهای عسل، گل های آبی، زرد و بنفش را ترجیح می دهند. بنابراین اگر به فکر کاشت گل هایی برای زنبورهای عسل هستید، گل هایی با رنگ های مناسب را انتخاب کنید.

بوی گل

آیا تا به حال زنبوری به دنبال شما آمده است؟ اگر چنین است، آن را به عنوان یک مزیت مثبت در نظر بگیرید! چرا که زنبورها به سمت رایحه های دلپذیر جذب می شوند. گل هایی با بوی شیرین، بسیاری از گونه های زنبور عسل، از جمله زنبورهای عسل را به خود جلب می کنند. با این حال، گل هایی با بوی تند یا میوه ای، مورد علاقه زنبورهای عسل نیستند. سایر گرده افشان ها مانند سوسک ها، گیاهان را توسط بوی آن ها سنجیده و انتخاب می کنند.

شارژ الکتریکی؟!

ما همیشه می دانیم که زنبورهای عسل، موجودات کوچک و باهوشی هستند؛ اما آیا می دانید آن ها می توانند بارهای الکتریکی گل ها را تشخیص دهند!؟ در مطالعات انجام شده، ثابت شده است که زنبورها به دلیل بارهای الکتریکی ای که دارند، بهترین گل ها را برای خود پیدا می کنند! موجوداتی با فناوری پیشرفته!

منبع: threeforagers

تنوع رنگ و طعم عسل

آیا تا به حال توجه کرده اید که عسل های مختلف، چگونه رنگ و طعم مختلفی دارند؟ همه این ها به چگونگی و محل ساخت آن ها برمی گردد.

طعم عسل طبیعی

هر عسل، عطر و طعم خاص خود را دارد.

بر خلاف انتظارتان، طعم و مزه عسل ها به انواع زنبورها ارتباط ندارد؛ چرا که طعم عسل ها با توجه به این که شهدهای چه گیاهان به عنوان منبع بوده اند، تعیین می شود. شهد گیاهان یونجه و گیاهان شبدر شیرین می توانند بهترین عسل را با عطر و طعم شیرین و ملایم تولید کنند. برخی از تولیدکنندگان عسل طبیعی در سراسر جهان، مزارع وسیعی از اسطوخودوس در نزدیکی کندوهای خود دارند و همین امر، عطر و طعم بسیار متفاوتی را به عسل آن ها می بخشد.

رنگ عسل طبیعی

رنگ عسل طبیعی تا حد زیادی به نوع گرده و شهد مورد استفاده برای ایجاد آن بستگی دارد. عسل روشن تر، مزه سبک تری دارد و عسل تیره بسیار قوی تر است. برخی از عسل های تیره می توانند ترکیبی از عسل هایی از چندین مکان مختلف باشند و به همین دلیل است که عطر و طعم قوی تری دارند.

تفکر عمیق درباره عسل

لذت بردن از مزه عسل می تواند روشی خلاقانه برای لذت بردن از اوقات مفید در کنار دوستانتان باشد. اگر به بحث درباره عسل بنشینید، پیچیدگی های عسل را درک خواهید کرد و متوجه همه تلاش های سختی که زنبورهای عسل می کنند، خواهید شد.

همیشه افرادی هستند که اصرار دارند، عسل را دوست ندارند؛ اما به این دلیل است که آن ها عسل های خوبی را امتحان نکرده اند. تصور کنید اگر اولین پنیری که در دوران کودکی امتحان کرده اید، یک پنیر بدمزه و شور است. با این حال به احتمال زیاد از پنیر زده خواهید شد.  از طرف دیگر، اگر پنیر ملایم تری مانند موزارلا را امتحان کنید، ممکن است دریابید که در واقع انواع خاصی از پنیر را دوست دارید. عسل نیز با پنیر در این باره تفاوتی ندارد. اگر فکر می کنید عسل را دوست ندارید، نوع دیگری از آن را امتحان کنید؛ شاید عسلی از مناطق دیگر.

آنچه زنبورهای عسل می خورند

زنبورها نیز مانند انسان ها به رژیم غذایی متنوعی نیاز دارند. این رژیم شامل انواع گیاهان و گل های وحشی است.

شهد و گرده گل

زنبورهای عسل در واقع ترجیح می دهند که شما را نیش نزنند! همان طور که احتمالاً بسیاری از شما می دانید، زنبورهای عسل از یک گیاه به گیاه دیگر سفر می کنند، شهد و گرده گل جمع می کنند و در همین حال، گرده افشانی نیز می کنند. زنبورهای عسل در واقع شهد و گرده جمع شده را مصرف می کنند. شهد برای آن ها کربوهیدرات مورد نیازشان فراهم می کند، در حالی که گرده، پروتئین مورد نیاز آن ها را تأمین می کند. شهدی که زنبورهای عسل جمع می کنند، برای ایجاد همان خوراکی خوشمزه استفاده می شود؛ عسل طبیعی!

تولید عسل طبیعی

گاهی اوقات فراموش می کنیم که زنبورهای عسل، فقط برای ما انسان ها عسل تولید نمی کنند. یک کندوی کامل عسل را خود زنبورها مصرف می کنند!  خوشبختانه زنبورهای عسل برای ما، عسل بسیار زیادی را تولید می کنند؛ حتی ممکن است بیشتر از عسل مصرفی خود را برای ما انسان ها تولید کنند! به این ترتیب، زنبورها نه تنها از عسل خود بهره مند می شوند، بلکه انسان را نیز از عسل خود بهره مند می کنند. درمورد مزایای عسل طبیعی و ارگانیک،همواره در طول تاریخ تحقیقاتی به عمل آمده و فواید فراوان عسل بارها ثابت شده است. در حالی که فواید عسل برای زنبورها و انسان ها بسیار زیاد است، اما گاهی اوقات عسل به تنهایی برای جلب رضایت برخی زنبورها کافی نیست.

ژل رویال (سلطنتی)

همان طور که از نامش پیداست، ژل رویال فقط مخصوص سلطنتی ها است! لارو زنبورهایی که به عنوان ملکه های آینده انتخاب شده اند و زنبورهای ملکه زنده، تنها کسانی هستند که در کندو از ژل رویال تغذیه می کنند. ژل رویال ماده ای است که از مایع ترشح شده از غدد برخی زنبورهای خاص ساخته می شود. گفته می شود که یک رژیم غذایی غنی از ژل رویال، همان چیزی است که به زنبورهای عسل ملکه اجازه می دهد تا به اندازه و شکل بزرگی که دارند تبدیل شوند.

تمایل به شیرینی

کسانی که شایسته ژل رویال نیستند، جزئی از مصرف کنندگان سایر غذاهای شیرین هستند. آیا تا به حال متوجه شده اید که به نظر می رسد زنبورهای عسل درست در روزهایی که در خارج از خانه، هنگامی که از برخی از غذاها و نوشیدنی های خود لذت می برید، ظاهر می شوند؟ زنبورهای عسل بسیار شیرین پسند هستند! به خصوص مایعات شیرین! اما بعید است که زنبورهای عسل در حالی که دارند از جرعه ای از نوشیدنی شما لذت می برند، شما را آزار دهند. آن ها فقط اگر احساس کنند که در معرض خطر هستند، این کار را می کنند. ما می دانیم که زنبورهای عسل ما هر از گاهی از یافتن خوراکی های شیرین لذت می برند؛ بنابراین از این مزیت استفاده می کنیم! بعد از این که جعبه های عسل اضافی زنبورهای خود را خالی کردیم، آن جعبه ها را برای تمیز شدن توسط زنبورهای عسل، کنار عسل باقی می گذاریم. زنبورها با خوشحالی بقایای عسل را از جعبه های ما جمع آوری می کنند.

دستور پخت کیک عسلی خامه ای

چه کسی یک تکه کیک عسلی خوشمزه را با چای در یک روز آفتابی بهار دوست ندارد؟ در این مقاله قصد داریم دستور پخت کیک عسلی خامه ای را به شما آموزش دهیم. همه مواد اولیه این دستور پخت معمولا در هر خانه ای یافت می شود: آرد، مویز، تخم مرغ، عسل خامه ای، به علاوه یک ترکیب چای و قهوه خوشمزه. چه طرفدار پخت و پز باشید و چه یک کیک پز تازه کار، یک دستورالعمل آسان را برای پخت یک کیک دلپذیر در کمترین زمان را به شما معرفی می کنیم.

مواد مورد نیاز:

175 گرم توت (یا چیپس شکلاتی نیمه شیرین)

270 گرم آرد ساده

3 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

کمی نمک

175 گرم عسل طبیعی

1 تخم مرغ بزرگ

300 میلی لیتر قهوه و چای صبحانه انگلیسی

دستور پخت:

ما توصیه می کنیم این دستور العمل را یک روز قبل از این که قصد خوردن کیک را دارید، شروع کنید.

1. شب قبل، 300 میلی لیتر قهوه و چای صبحانه انگلیسی را گرم کنید. اجازه دهید تا مویز یک شب خیس بخورد.

2. برای شروع پخت در روز بعد، فر را با دمای 300 درجه گرم کنید و یک قالب نان 2 پوندی را با کاغذ روغنی بچینید. در روشی دیگر، شما می توانید از جعبه های کیک نان کاغذی استفاده کنید.

3. آرد، تخم مرغ و عسل طبیعی را به ظرف توت های خیسانده اضافه کرده و هم بزنید. ممکن است مایعات زیادی باقی مانده باشند که این نشانه خوبی است.

4. مخلوط را در قالب نان بریزید و به مدت 1 ساعت و 45 دقیقه آن را بپزید. کیک را بعد از 1 ساعت و 15 دقیقه بررسی کنید تا ببینید آیا زودتر از موعد آماده شده است یا نه.

5. پس از پخت کامل، بگذارید به مدت ده دقیقه روی توری سیمی خنک شود.

6. در آخر، ورقه های ضخیم را برش دهید و لذت ببرید! ما به شما توصیه می کنیم که روی کیک، مقداری کره پخش کنید. به علاوه، از عسل خامه ای نیز استفاده کنید تا هم کیک زیباتری داشته باشید و هم طعم آن را بهتر کنید.

به همین راحتی!

نوش جان…

منبع: threeforagers

رفتار زنبورهای عسل

با یک نگاه ساده به یک شیشه عسل طبیعی، نمی توان فهمید که چه میزان انرژی و فرآیند صرف تولید آن شده است. عسل نتیجه کار گروهی هماهنگ بین زنبورهای ملکه، زنبورهای کارگر و سایر زنبورها است؛ به علاوه، زنبورداران انسانی که زحمت زیادی می کشند، تاثیر کمی در این روند ندارند. در یک کندوی عسل، ملکه، زنبورهای کارگر و سایر زنبورها را پیدا خواهید کرد؛ اما همه آن ها دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟

زنبورهای ملکه

ملکه زنبور عسل، مادر و رئیس است. کندو بدون ملکه از بین می رود! ملکه زنبور عسل، فرمون هایی را آزاد می کند که در واقع سایر زنبورها را هدایت می کنند و مانند یک چسب اجتماعی عمل می کنند. فرمون ها رفتار هر زنبورعسل را کنترل می کنند. در شرایط نادر که یک کندو ملکه نداشته باشد، بهره وری، ایمنی و اندازه کندو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. ملکه نه تنها کلنی را راهنمایی می کند، بلکه تعداد بیشتری از زنبورهای عسل را تولید مثل می کند. در وسط تابستان، ملکه می تواند تا 2000 تخم در روز بگذارد. اما، او خودش نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. برای این کار او به کمک سایر زنبورهای کلنی خود نیاز دارد.

زنبورها عسل نر

زنبورهای نر، زندگی ساده ای دارند که شامل خوردن عسل و تولید مثل با ملکه است. اگرچه ممکن است چنین زندگی ساده ای برای برخی غبطه برانگیز باشد، اما زنبورهای عسل نر می توانند به سرعت به حداکثر توانایی خود در جفت گیری خود برسند و بمیرند. تنها هدف یک زنبور عسل نر این است که ژنتیک خانواده شان را زنده نگه دارد و آن را به نسل بعدی منتقل کند.

زنبورهای کارگر

زنبورهای کارگر کسانی هستند که احتمالاً در خارج از کندو آن ها را خواهید دید. آن ها شهد و گرده را جمع می کنند و آن را به داخل کندو می برند تا برای مصرف کندو رسیده و به عسل تبدیل شود. این زنبورهای سخت کوش تقریباً همیشه بیشتر آن چیزی را که کندو به آن نیاز دارد را فراهم می کنند. آن ها پس از بازگشت با شهد و گرده گل های خود به کندو، آن را به سایر زنبوران کارگر منتقل می کنند. این امر کمک می کند تا شهد به ماده ای شبیه به عسل تبدیل شود. در این مرحله هنوز کاملاً شل خواهد بود؛ بنابراین زنبورهای عسل بال خود را باز می کنند تا یک جریان هوا برای تبخیر آب اضافی ایجاد کنند. سپس، در داخل کندوی زنبور عسل بسته می شود تا این ماده بیشتر به قوام معمول عسل تبدیل شود. پس از آماده شدن، آن را با ملکه به اشتراک می گذارند و یا در منطقه عسل اضافی آن ها نگهداری می شود. جست و جوی غذا تنها وظیفه زنبورهای کارگز نیست.  اسن زنبورها در طول عمرشان، وظیفه تمیز کردن، تغذیه ملکه و دفاع از کندو را بر عهده دارند. هنگامی که زنبورهای کارگر پیر می شوند، به محافظ کندو تبدیل می شوند. جای تعجب نیست که بعد از یک عمر کار سخت، آن ها ممکن است هنگام محافظت از کندوی خود کمی تحریک شوند و به همین دلیل، این زنبورها بیشتر تمایل دارند تا شما را نیش بزنند.

دفعه بعدی که به یک قاشق عسل های ارگانیک و طبیعی رایحه نگاه می کنید، بیشتر به ماجراهای پشت صحنه آن فکر کنید!  

تاریخچه درمان بیماری ها توسط عسل

مطمئنا عسل خوشمزه است؛ اما اجداد ما ثابت کرده اند که فواید عسل بسیار بیشتر از خوشمزه بودن آن است. از عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شد. جای تعجب نیست که عسل طبیعی برای هزاران سال به عنوان یک ماده غذایی بسیار با ارزش برای انسان ها بوده است. نقاشی های مربوط به عصر حجر و هیروگلیف مصر باستان وجود دارند که نشان دهنده زنبورهای عسل و روند جمع آوری عسل هستند. بنابراین واضح است که از هزاران سال پیش، ارزش عسل به اندازه این روزها و حتی شاید بیشتر درک شده بود!

ویژگی های ضد باکتریایی

روش های استفاده از عسل طبیعی در قرن ها پیش نشان می دهد که مردم معتقد بودند عسل دارای خاصیت ضد باکتری است. در مصر باستان و یونان باستان، از عسل به منظور بهبود زخم استفاده می شد. همچنین برای معالجه افراد مبتلا به بیماری های روده از عسل طبیعی استفاده می شد. حتی امروزه هم برخی معتقدند که عسل طبیعی می تواند این بیماری ها را درمان کند.

منبع انرژی طبیعی

مقدار فروکتوز و گلوکز عسل اغلب توسط افرادی که به دنبال یک منبع انرژی طبیعی هستند مورد توجه قرار می گیرد. مصریان باستان تصور می کردند که مصرف عسل می تواند به فرد کمک کند تا از خستگی جلوگیری کند. در حقیقت، مصریان باستان معتقد بودند که فواید عسل بی پایان است. باستان شناسان، کوزه های عسل را در یک مقبره باستانی کشف کرده اند. مصریان باستان همچنین تصور می کردند که عسل می تواند سوختگی را درمان کند، پیری را به تأخیر بیندازد و بخشی جدایی ناپذیر از روند مومیایی کردن است. البته از آن به عنوان یک شیرین کننده خوشمزه نیز لذت می بردند.

اثر عسل طبیعی بر سرفه

آیا تا به حال یک قاشق عسل طبیعی جهت تسکین سرفه مصرف کرده اید؟ بسیاری از مردم این کار را می کنند. مطالعات متعددی وجود دارد که بررسی کرده اند آیا عسل دارای خاصیت ضد ویروسی یا ضد باکتری هست یا نه. با این حال، اگر علم را کنار بگذاریم، ما معتقدیم یک قاشق عسل طبیعی یا یک مخلوط عسل گرم و لیمو بسیار آرامش بخش است؛ به طوری که می تواند شدیدترین سرفه ها و سرماخوردگی ها را کمی بهبود دهد.

به نظر شما کدام یک از مزایای عسل، واقعی است؟

خوب است بدانید که یک شیشه خوشمزه از عسل ارگانیک همیشه به راحتی قابل دسترس است. ما خوشحالیم که اکنون نام رایحه به عنوان اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران ثبت شده است و مشتریان، رضایت زیادی از محصولات ما دارند. ولی توجه داشته باشید که ما هیچ یک از فواید دارویی عسل را تبلیغ نمی کنیم. لطفاً برای بحث در مورد هر گونه فواید عسل و اثر آن بر سلامتی شما، به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید.

جهان بدون زنبور عسل

گفته می شود که هفتاد درصد از محصولات غذایی که 90 درصد جمعیت جهان را تغذیه می کنند، به گرده افشانی زنبورها مرتبط است. بنابراین بدون زنبورها، رژیم های غذایی حدود 70٪ تنوع کمتری دارند.

چقدر در مورد عسل می دانید؟

امروزه حقایق بسیار بدی درباره عسل های تقلبی وجود دارد. بنابراین مارک عسل ها حالا بیش از پیش برای خریداران اهمیت دارد و همگی به دنبال برندهای معروف و قابل اطمینان عسل هستند. این همان مسئله ای است که منجر شده ما هم به عنوان یک فروشنده به این موضوع اهمیت دهیم و به همین دلیل است که عسل خام ما تا حد ممکن خالص است. اگر مجموعه مستنداتی را در این خصوص تماشا کرده باشید، در مورد فرآیند تولید عسل بیشتر آشنا شده هستید. در این صورت درباره مضرات عسل هایی که در قفسه فروشگاه ها پیدا می کنید آگاه هستید. در کشورهای خارجی، چنین عسل هایی در واقع ترکیبی از عسل ها از سراسر کشور و اغلب از سراسر جهان هستند.

گرده افشان چیست؟

گرده افشان، چیزی مانند حشره است که گرده گیاهان یا بخشی از گیاه را به گیاه دیگر می رساند. (تعریف فرهنگ لغت کمبریج)

با رسیدن به ذرات چرب، گرده ها به گیاهان دیگر می چسبند. این خوراکی ها تنها تعدادی از غذاهایی هستند که اگر دیگر زنبورهای عسل وجود نداشتند، باید بدون آن ها زندگی می کردیم:

سیب

گیلاس

بلوبری

لیمو

لیمو ترش سبز

آووکادو

کلم بروکلی

پیازها

بادمجان

خیار

کدو تنبل

انواع بادام ها

کاهش زنبورهای عسل

در برخی از نقاط جهان، تعداد زنبورهای عسل به قدری کاهش یافته است که محصولات را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. استفاده زیاد از سموم دفع آفات و از بین رفتن زیستگاه، منجر به کاهش زنبورهای عسل در مناطق جنوب شرقی چین شده است. از آن جا که کشاورزان این منطقه نمی توانند به زنبورهای عسل که به طور طبیعی در حال گرده افشانی باغ های خود هستند اعتماد کنند، مجبورند محصولات خود را با یک برس رنگ گرده افشانی کنند. اما مسئله این است که برخی از محصولات به گرده افشان هایی مانند باد یا زنبورهای عسل متکی هستند. بنابراین در سناریوی وحشتناکی که در آن، زنبورهای عسل وجود ندارند، ما هنوز برخی غذاها مانند گندم، برنج و ذرت خواهیم داشت؛ چرا که گرده افشانی این محصولات با باد انجام می شود. اگر چه با حذف گرده افشان هایی به نام زنبور عسل گرسنه نمی مانیم، اما مواد مغذی بسیار کمتری دریافت خواهیم کرد! فقط سفره های ما نیستند که در دنیای بدون زنبور عسل، بی رنگ می شوند. تمام گل های زیبایی که اکنون شکوفا شده اند، برای شکوفایی بدون زنبورهای عسل تلاش می کنند و بسایر از آن ها موفق هم نمی شوند. برای اطمینان از اینکه زنبورهای کشورمان سالم می مانند و می توانند عسل خام زیادی را برای خودشان و ما ایجاد کنند، می توانید با کاشت گل های وحشی دوستدار زنبورعسل در حیاط خود، مقدار زیادی گرده و شهد برای آن ها تهیه کنید.

کاشت گل برای کمک به زنبورها

احتمال شنیده اید تعداد زنبورهای عسل در حال کاهش است. کاهش شدید تعداد زنبورهای عسل نه تنها فقط به معنای مصرف کمتر عسل خام است، بلکه تأثیر زیادی روی گیاهان و محصولات زراعی در سراسر جهان نیز خواهد داشت. از هر سه لقمه غذایی که می خوریم، یکی از آن ها به لطف گرده افشان هایی مانند زنبورها وجود دارد. محصولاتی مانند درختان میوه، گندم و ذرت همگی برای رشد به گرده افشانی متکی هستند. خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارند که هرکدام از ما می توانیم با انجام دادن آن ها به زنبورهای عسل کمک کنیم. کاشت گل های وحشی برای تأمین گرده و شهد مورد نیاز زنبورهای عسل یکی از این موارد است. زنبورها نیز مانند انسان ها به طیف وسیعی از گل های مختلف در رژیم غذایی متنوع خود تمایل دارند. گل های زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را برای کمک به زنبورها بکارید. گیاهان با اشکال مختلفی برای زنبورهای عسل عالی هستند؛ زیرا هر گونه از زنبورهای عسل دارای طول زبان منحصر به فرد خود هستند.

منبع: threeforagers

مزایا و خواص عسل آویشن

آویشن گیاهی از خانواده نعناع است و احتمالاً شما آن را به عنوان یکی از ادویه ها می شناسید. دامنه استفاده از آن چشمگیر است و بیش از 400 زیرگونه دارد. مصریان باستان از آن در کارهای مومیایی خود استفاده می کردند، در حالی که یونانیان باستان از آن به عنوان بخور استفاده می کردند. آویشن به لطف طعم متمایز خود تا به امروز به عنوان ماده اصلی آشپزی باقی مانده است. اما آویشن همچنین به دلیل ویژگی های دارویی مانند توانایی کمک به درمان آکنه و فشار خون بالا، به سرعت شهرت پیدا کرد. عسل آویشن همان طور که از نامش پیداست، از این گیاه به دست می آید. عسل آویشن یکی از محصولات عالی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. ادامه مطالب را بخوانید تا با مزایا و خواص عسل آویشن آشنا شوید.


آویشن چیست؟

همان طور که گفته شد، آویشن یکی از اعضای خانواده شهد نعناع است. این گیاه بهتر است در یک مکان گرم و آفتابی با خاک خوب زهکشی شود. آویشن به طور کلی در بهار کاشته می شود و پس از آن به صورت چند ساله رشد می کند. این گیاه از طریق بذر، قلمه یا تقسیم بخش های ریشه دار گیاه ازدیاد می شود. گیاه آویشن خشکی را به خوبی تحمل می کند. این گیاه می تواند منجمد شود و در ارتفاعات کوهستانی به صورت وحشی رشد می کند. گیاه آویشن در واقع متعلق به تیره Thymus است که حدود 350 گونه از گیاهان علفی چند ساله و زیر بوته ای معطر را در زیر شاخه های خود جای داده است. از انواع آویشن ها می توان به آویشن های لیمو، آویشن های پرتقال و آویشن آهک اشاره کرد. گیاه آویشن کریم، نوع دیگری از آویشن است که هم به عنوان گیاه آشپزی و همچنین به عنوان پوشش زمینی مورد استفاده قرار می گیرد؛ این نوع آویشن به دلیل وجود کارون شیمیایی، دارای رایحه بسیار قوی تری است. آویشن وحشی نوعی آویشن است که به عنوان یک گیاه زینتی کشت می شود. آویشن پشمی نیز به عنوان یک پوشش زمین رشد می کند و برای آشپزی مناسب نیست. و در نهایت، بعضی از گونه های آویشن وجود دارند که منبع شهد زنبورهای عسل را تشکیل می دهند.


مشخصات کلی عسل آویشن

-رنگ عسل آویشن در حالت مایع از کهربایی روشن تا تیره، هنگام متبلور شدن آن از بژ تا قهوه ای است.

-یک عسل بسیار قوی، بسیار معطر و دارای طعم های صمغی، گیاهی و شور است. طعم آن نزدیک و یادآور میوه های گرمسیری، خرما و فلفل سفید است.

– طعم عسل آویشن در دهان ماندگار است.

– خود به خود در مدت زمان کوتاهی به دانه های متوسط ​​یا ریز متبلور می شود.

– دارای رایحه ای شدید و پیچیده است که به این موارد شباهت داده شده است: گل های گلدار، تند، خشک، گل های ماگنولیا، سرو، گیاهان، میخک، پلاستیک سوخته، نقاشی با مداد، شراب داغ و مارسالا

– عطر و طعم عسل آویشن به این ترتیب توصیف شده است: شور، تیمول، شبیه به بوی مداد، خرما و فلفل.


فواید سلامتی عسل آویشن

آویشن به عنوان یک گیاه برای پخت و پز بسیار محبوب است؛ اما همچنین دارای خواص ضد عفونی کنندگی، ضد میکروبی و ضد قارچ است. مواد موثره آن بیوسیدها، تیمول و کارواکرو از روغن آویشن استخراج می شود. از آن در رایحه درمانی به عنوان روغن استفاده می شود. مصریان باستان از آن برای تهیه مومیایی استفاده می کردند و هنوز هم در دهان شویه های تجاری (لیسترین) و داروهای سرفه استفاده می شود. به دلیل بوی زیاد و قوی عسل آویشن، از آن به عنوان ضد آفت و حشره کش خفیف نیز استفاده می شود. عسل آویشن تک گل مقادیر بسیار بالایی از دیاستاز، مقادیر بالای پرولین، فروکتوز و اسیدیته را ایجاد می کند.


تاثیر عسل آویشن بر روی سرطان

مطالعه ای در سال 2009 میلادی انجام شد که در رابطه با تاثیر عسل آویشن بر روی سرطان پستان، سرطان پروستات و سلول های سرطانی آندومتر بود. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که عسل آویشن باعث کاهش زنده ماندن آندومتر می شود و سلول های سرطانی پروستات را تا حدودی از بین می برد. این خواص ضد سرطانی به دلیل وجود پلی فنول ها و اسیدهای فنلی در این نوع عسل است. نتیجه گیری پژوهشگران این بود که عسل آویشن می تواند به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده شود، در حالی که ترکیب آن در رژیم غذایی انسان یا به عنوان یک ماده غذایی ممکن است از فرایندهای مرتبط با سرطان جلوگیری کند و از این رو، سلامت مصرف کنندگان را ارتقا دهد.


کاربردهای عسل آویشن

به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی عالی، از آن استفاده می شود:

– به عنوان ضماد زخم ها، برای جلوگیری از عفونت

– برای پوشاندن سوختگی ها و جوش ها

– برای درمان گلو درد به دلیل سرماخوردگی یا آنفولانزا


نتیجه می گیریم که …

مزایا و خواص عسل آویشن منجر شده اند که در زمینه های بسیار زیادی کاربرد داشته باشد.

طرز تهیه مرنگ دانه وانیل و عسل

در این مقاله ما برای شما دستور پخت یک خوراکی خوشمزه را داریم که به خوبی با یک لیوان چای، یک کاناپه دنج و چند دوست خوب می تواند لحظاتی فراموش نشدنی به شما هدیه دهد!


مرنگ های عسلی

با استفاده از نان های کوچک و کیک های میوه ای در فصل های مختلف، این مرنگ (MERINGUE) ساده را به عنوان یک ماده خوراکی خوشمزه مصرف کنید.


مواد مورد نیاز:

4 عدد سفیده تخم مرغ

1 فنجان عسل سفید

1 قاشق چای خوری عصاره وانیل یا 1/2 دانه وانیل

نمک دریایی جهت افزودن طعم


طرز تهیه:

  1. فر را از قبل گرم کنید و روی دمای 225 فارنهایت قرار دهید.
  2. یک کاسه فلزی با اندازه متوسط ​​را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. چرا که سفیده تخم مرغ در یک کاسه سرد به بهترین حالت ممکن در می آید.
  3. در یک کاسه دیگر با اندازه متوسط ​، سفیده، عسل سفید، وانیل و نمک دریایی را مخلوط کنید.
  4. تخم مرغ ها را با یک مخلوط کن دستی یا برقی هم بزنید. به مدت 3 دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا سفیده به خوبی هم بخورد.
  5. کاسه سرد را از یخچال بیرون بیاورید. مخلوط تخم مرغ را در ظرف بریزید و مخلوط را به هم بزنید تا جایی که کمی خمیری شکل شود.
  6. یک ورق پخت را با کاغذ روغنی بچینید. چندین قاشق غذاخوری از مخلوط مرنگ را روی کاغذ روغنی بریزید و یا مخلوط را درون کیسه مایع قرار دهید تا به اشکال مورد علاقه شما در بیایند.
  7. مرنگ ها را به مدت 1-1.5 ساعت در فر بپزید؛ این مدت زمان بستگی به اندازه مرنگ های شما دارد. اگر مرنگ های نرم را ترجیح می دهید، درست کمتر از یک ساعت آن ها از فر خارج کنید و اگر مرنگ های ترد تر ترجیح می دهید، تا 1.5 ساعت آن ها را درون فر بگذارید.
  8. قبل از سرو کردن، مرنگ ها را به مدت 15 دقیقه روی یک توری سیم خنک کنید. حالا نوبت لذت بردن از طعم مرنگ است!

منبع: threeforagers

مزایای عسل سفید ارگانیک

همه انواع عسل به طور طبیعی حاوی مواد مغذی و آنزیم هایی هستند که دارای انواع مختلفی از فواید سلامتی و مصارف پزشکی هستند. در حقیقت، عسل به عنوان یک درمان عامیانه در بسیاری از موارد در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. چندین نوع مختلف عسل وجود دارد. طعم و رنگ عسل و مقدار دقیق مواد مغذی آن، بستگی به محل جمع آوری زنبورها دارد. البته نوع گل ها نیز بی تاثیر نیست. هنگامی که هر نوع عسل متبلور شود، کدر و روشن تر یا تقریباً سفید رنگ می شود. همچنین، بلورهای جامد و شکر مانند ایجاد می کند. افزودن گرما می تواند عسل را دوباره به مایع تبدیل کند. برخی از فروشندگان از همین ویژگی ها سوء استفاده کرده و عسل های دیگر را به عنوان عسل سفید می فروشند. پس با ما همراه باشید تا با مزایای عسل سفید آشنا شوید و با شناخت دقیق این نوع عسل، در دام فروشندگان متقلب نیفتید.


عسل سفید چیست؟

عسل های سفید معمولاً در مقایسه با عسل های تیره، عطر و طعم ملایم تری دارند. عسل سفید، دقیقاً سفید به نظر نمی رسد. رنگ عسل سفید، کهربایی بسیار روشن است. گیاهان و گل هایی که عسل سفید تولید می کنند عبارتند از:

گل حکیم

یونجه

شبدر سفید

همچنین، یک شکل نادر از عسل سفید به نام عسل کیاوه وجود دارد که از درختان کیاو در هاوایی به دست می آید. عسل به صورت مایع جمع می شود و به طور طبیعی، به شکل یک ماده سفید، صاف و خامه ای با بافتی تبدیل می شود که به راحتی مانند کره پخش می شود. عسل کیاو سفید به عنوان عسل خام فروخته می شود.


عسل خام چیست؟

عسل خام را می توان به دو روش تعریف کرد. عسل خام طبیعی به طور مستقیم از کندوی عسل به درون ظرف ریخته می شود و به دست مصرف کننده می رسد. این نوع عسل، بدون افزودن گرما، بسته بندی و مصرف می شود. بیشتر عسل هایی را که از فروشگاه خریداری می کنید، فرآوری شده اند. گرم کردن عسل به بهبود رنگ و بافت کمک می کند و هرگونه تبلور ناخواسته را از بین می برد. اما بسیاری از آنتی اکسیدان ها و باکتری های مفید نیز در این فرآیند از بین می روند. بنابراین اگر می خواهید عسل سفید خام را امتحان کنید، آن را از یک تولید کننده محلی مورد اعتماد خریداری کنید.


فواید عسل سفید ارگانیک

در ادامه، برخی از مزایای سلامتی عسل سفید ارگانیک ارائه شده است:

1. خواص آنتی اکسیدانی عسل سفید

عسل خام حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است. عسل سفید نیز حاوی چنین آنتی اکسیدان هایی است. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب سلول ها به دلیل رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کنند. آن ها همچنین قادر هستند که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را افزایش دهند. منابع معتبر نشان می دهد که پلی فنول های موجود در عسل، به ویژه عسل طبیعی و خام، می توانند در جلوگیری از بیماری های قلبی نقش داشته باشد. اگر به دنبال جایگزینی برای شکر هستید، عسل راهی سالم برای افزودن طعم شیرین در غذای شما است. عسل علاوه بر طعم شیرینی، آنتی اکسیدان های زیادی را هم به رژیم غذایی فراهم می کند. عسل های سفید، طعم ملایمی دارند و همین طعم، آن ها را برای استفاده در روند پخت و پز ایده آل می کند.

2. درمان سرفه با عسل سفید

از عسل می توان به عنوان کاهش دهنده یا حتی سرکوب کننده کامل سرفه استفاده کرد. همچنین از آن به عنوان دارویی برای درمان گلو درد استفاده می شود. دفعه بعد که سرما خوردید یا سرفه کردید، عسل را به چای داغ با لیمو اضافه کنید و بنوشید تا معجزه درمانی آن را ببینید. مطالعه ای در این راستا نشان داد که برای درمان سرفه، عسل به اندازه دکسترومتورفان (ماده رایج داروی سرفه بدون نسخه) موثر است. همچنین می توانید 1 یا 2 قاشق چای خوری عسل خام را با قاشق میل کنید تا اثرات مثبتی در درمان سرفه خود مشاهده کنید.

3. عناصر غذایی گیاهی محافظ در عسل سفید

عناصر غذایی گیاهی ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و به محافظت از گیاه در برابر آسیب کمک می کنند. این عناصر، گیاهان را از شر حشرات و بیماری ها در امان نگه می دارند و از گیاه در برابر اشعه ماورا بنفش شدید محافظت می کنند. این ترکیبات هم مزایای آنتی اکسیدانی دارند و هم مزیت های ضد التهابی. بنابراین می توانند تأثیر مثبتی بر سلامتی شما داشته باشند. عسل از گیاهان ساخته می شود و دارای عناصر غذایی گیاهی است. این مواد مغذی ارزشمند، منحصر به عسل خام هستند و با فرآوری زیاد عسل از بین می رود.

4. مراقبت از پوست و ترمیم زخم

در طول تاریخ از عسل به عنوان راهی برای بهبود زخم های پوستی استفاده می شده است. امروزه نیز می توانید آن را به عنوان یکی از مواد سازنده محصولات زیبایی بیابید. عسل سفید خام می تواند باکتری ها و قارچ های مضر را از بین ببرد. علاوه بر این، به طور طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن، ضد عفونی کننده است.

5. کاهش مشکلات گوارشی

همواره از عسل برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و زخم استفاده می شده است. زخم های گوارشی در معده یا سایر نقاط سیستم گوارشی ایجاد می شوند. گفته می شود مصرف 1 تا 2 قاشق چای خوری عسل سفید ارگانیک با معده خالی باعث تسکین درد و کمک به روند بهبود این زخم ها می شود. اما هنوز هم توصیه نمی شود که از عسل خام به تنهایی برای درمان زخم استفاده کنید.


نتیجه می گیریم که …

مزایای عسل سفید در حالی که ارگانیک است، چندین برابر بیشتر از عسل سفید فرآوری شده است.

کباب دنده ه ای با عسل سفید

روش مورد علاقه ما برای خوردن عسل سفید، خوردن عسل خالص روی قاشق است! اما روش های دیگری برای استفاده از عسل سفید وجود دارند که فقط به استفاده از آن درون چای شما خلاصه نمی شوند! سایت رایحه برای شما یک دستور پخت خوشمزه و مقوی با استفاده از عسل سفید را فراهم کرده است تا طعم و فواید عسل را به روشی دیگر به شما هدیه دهد.


زمان مورد نیاز برای آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت: 1 ساعت و 35 دقیقه

زمان کل: 1 ساعت و 50 دقیقه

مناسب برای 3 الی 4 نفر


مواد مورد نیاز:

2.5 پوند گوشت دنده

¼ فنجان سس سویا

½ قاشق چای خوری پودر آب مرغ فوری

½ فنجان عسل سفید

3 حبه سیر خرد شده

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده

1 قاشق چای خوری روغن کنجد

پودر فلفل سیاه برای افزودن طعم و مزه

2 عدد پیازچه نازک جهت تزیین


کباب دنده ه ای با عسل سفید

طرز تهیه:

پوسته چربی را از روی دنده ها برداشته و به قطعات جداگانه برش دهید. دنده ها را در آب در حال جوش قرار داده و به مدت 30 دقیقه بپزید.

در حالی که دنده ها در حال جوشیدن هستند، تمام مواد باقی مانده را با هم در یک کاسه متوسط ​​مخلوط کنید و کنار بگذارید.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک ظرف شیشه ای را با فویل آلومینیوم بپوشانید.

گوشت دنده های جوشانده را به سمت بالا در ظرف پخت قرار داده و سس را روی آن بریزید. این مواد را درون فر از قبل گرم شده به مدت 60 دقیقه بپزید؛

اختیاری: اگر نتیجه بهتری می خواهید، گریل را از قبل گرم کنید. دنده ها را به مدت 2 دقیقه روی هر سمت آنها قرار دهید. مراقب آنها باشید! از آن جا که سس مخصوص این دنده ها سرشار از قند است، به راحتی می سوزد؛ بنابراین آن ها را به حال خود رها نکنید.

برای سرو این دنده ها، برای آخرین بار سس را روی آن ها ریخته و روی آن ها را با پیازچه های خرد شده بپوشانید.

منبع: threeforagers