ترکیب عسل با کره های آجیلی

کره آجیلی و عسل را با هم ترکیب کنید و یک ترکیب فوق العاده درست کنید. کره آجیلی شما هرچه باشد، ترکیبی عالی با عسل خواهند داشت که سرشار از فایده است و طعمی خوشایند دارد.

مواد مورد نیاز:

1 فنجان کره ( مثلا کره بادام هندی یا کره بادام زمینی یا کره …) به مقدار مورد نیاز

½ فنجان عسل ارگانیک رایحه

طرز تهیه:

کره آجیلی و عسل را با هم مخلوط کنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

کره های آجیلی طبیعی برای استفاده در این مورد بهتر هستند. اما قبل از افزودن عسل ارگانیک، آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

منبع: naturenates.com

کیک هویج عسلی

امروز برای شما عزیزان طرز تهیه کیک هویج عسلی را به اشتراک می گذاریم. امیدواریم با تهیه این کیک در خانه، کام تان شیرین و رضایت خاطر داشته باشید.

مواد مورد نیاز عبارتند از:

2 فنجان آرد

1 فنجان شکر قهوه ای

1 فنجان عسل طبیعی

1 قاشق چای خوری پودر پخت

1 قاشق چای خوری جوش شیرین

1 قاشق چای خوری پودر دارچین

نمک بسیار کم (به اندازه نوک قاشق مربا خوری)

1 فنجان روغن

4 عدد تخم مرغ

1 قاشق چای خوری اسانس وانیل

½ فنجان گردو یا آجیل بادام هندی (آسیاب شده)

طرز تهیه به شرح زیر است:

آرد، شکر قهوه ای، عسل طبیعی، بیکینگ پودر، جوش شیرین، پودر دارچین و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید و آن ها را به خوبی مخلوط کنید. سپس روغن، تخم مرغ، اسانس وانیل و گردو یا آجیل بادام هندی را به آن اضافه کرده و خوب مواد را با هم ترکیب کنید. قالب مورد نظر را چرب کرده و مواد مخلوط شده را در قالب بریزید. حالا قالب را در فر با دمای 165 درجه سانتی گراد به مدت 40-45 دقیقه قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شود. در نهایت، شما کیکی بسیار مقوی و همچنین خوشمزه خواهید داشت.

امروز اولین قدم به سمت یک زندگی سالم بردارید! بیاموزید که چگونه می توانید با عسل ساده ترین غذاها را به میان وعده های سالم تبدیل کنید. با دستور العمل های عسل ما می توانید یاد بگیرید که چگونه فواید مختلف عسل را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

منبع: daburhoney.com

چه موجوداتی عسل درست میکنند؟

زنبورهای عسل تنها موجودات تولید کننده عسل طبیعی نیستند!

همه ما بزرگ می شویم و یاد می گیریم زنبورها عسل درست می کنند؛ اما بسیاری از مردم نمی دانند که بیش از 20000 گونه زنبور عسل روی زمین وجود دارند. در حقیقت، فقط تعداد کمی از آن ها عسل درست می کنند و ما فقط از یک گونه زنبور عسل برای تهیه عسل خام خوشمزه استفاده می کنیم. Apis mellifera یا همان زنبورهای عسل، مخلوق های شگفت انگیزی هستند که می توانند سالانه صدها پوند عسل تولید کنند. گرچه این حشرات در تولید عسل بهترین هستند، اما آن ها تنها حشرات در بین حیوانات نیستند که عسل تولید می کنند.

عسل چیست؟

قبل از این که بفهمیم کدام حشرات عسل درست می کنند، بهتر است بفهمیم که عسل چیست! طبق تعریفی ساده، عسل ماده ای شیرین و چسبناک است که توسط حشرات با فرآوری شهد گل تولید می شود. به همین سادگی! زنبورهای عسل در اطراف کندوی خود پرواز می کنند، شهد گل ها را جمع می کنند و بعدا آن ها را به عسلی تبدیل می کند که در لانه های زنبور در کندو ذخیره می شود.

چه زنبورهای دیگری عسل درست می کنند؟

زنبورهای عسل دیگری نیز عسل تولید می کنند، اما در مقیاس بسیار کوچک تر. بیشتر عسل هایی که این زنبورها جمع می کنند، مخصوص ملکه است و مانند زنبورهای عسل محلی برای ذخیره عسل درست نمی کنند. از آن جایی که زنبورهای عسل، عسل زیادی تولید می کنند، ما فقط آنچه را که نیاز داریم از آن ها می گیریم و مطمئن می شویم که زنبورهای عسل به اندازه کافی برای زنده ماندن در طول سال، در کندو ذخیره دارند تا بتوانند در ادامه سال کمی عسل مصرف و در ادامه، تولید کنند.

حدود 500 گونه زنبور عسل نیش دار در جهان وجود دارد که برخی از آن ها عسل نیز تولید می کنند. زنبورهای بی مهره که در مناطق گرم استرالیا زندگی می کنند، قادر به تولید عسل کافی هستند. این نوع عسل به کیسه قند معروف است. عطر و طعم کیسه قند بسیار متفاوت تر از عسل خام خودمان است. از آن جایی که محتوای آب بیشتری دارد، طعم ملایم تر و بافت روان تری دارد.

آیا هیچ موجود دیگری نمی تواند عسل درست کند؟

برخی از گونه های زنبورها نیز عسل تولید می کنند، به ویژه زنبور عسل مکزیکی. این نوع زنبورها در کندوی کاغذ مانند خود به ذخیره عسل و تولید آن می پردازند. جوامع محلی و بومی، عسل و لارو زنبور را یک غذای خوشمزه می دانند. مورچه های گلدان عسل نیز عسل را تهیه و ذخیره می کنند، اما این کار را به طرز بسیار شگفت انگیزی انجام می دهند. در حالی که زنبورهای عسل، عسل را در کندوهای خود ذخیره می کنند، مورچه های گلدان عسل بر روی شهد قرار می گیرند تا شکم آن ها به اندازه یک انگور متورم شود. آن ها در لانه های خود، عسل را از شکم شان دوباره خارج می کنند تا بقیه کلنی را تغذیه کنند.

اما چرا آن ها این کار را می کنند؟

مورچه های گلدان عسل در محیط های بسیار خشک زندگی می کنند و تهیه غذا دشوار است. بنابراین هنگامی که غذا در دسترس است، برخی از مورچه های گلدان عسل که پر از عسل هستند، تبدیل به انبارهایی پر از عسل می شوند. شته ها یک شربت شیرین به نام گل عسل تولید می کنند. آن ها خود را به گیاهان مختلف متصل می کنند و از شیره آن ها تغذیه می کنند. زباله هایی که آن ها از شیره تولید می کنند، در واقع شیرین و خوشمزه هستند! عسل به خصوص هنگام فرا رسیدن زمستان و کمبود منابع، منبع مهم انرژی حیوانات و حشرات است. جوامع بومی نیز برای عسل به عنوان منبع قند ارزش قائل هستند.

بنابراین زنبورهای عسل تنها حشرات سازنده عسل نیستند؛ اما بیشترین تولیدات عسل را به خود اختصاص داده اند.

منبع: threeforagers.ca

میان وعده آجیل عسلی

یکی دیگر از میان وعده هایی که خیلی زود آماده می شود، ترکیبی از آجیل، ادویه جات و عسل طبیعی است که از هر لحاظ عالی است. همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی به عنوان یک میان وعده فوق العاده بسازید.

زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 5 دقیقه

کل زمان مورد نیاز: 25 دقیقه

مواد مورد نیاز:

1 فنجان بادام خام

1 فنجان بادام هندی

1 فنجان پسته خام

1 فنجان تخمه کدو خام

¾ فنجان روغن زیتون طبیعی

½ فنجان عسل طبیعی رایحه

1 قاشق غذاخوری نمک

2 قاشق غذاخوری رزماری خرد شده تازه

طرز تهیه:

فر را با دمای 350 درجه گرم کنید و یک ورق پخت را با کاغذ روغنی بچینید. در یک کاسه، روغن، عسل طبیعی، نمک و 1 قاشق غذاخوری گل محمدی را مخلوط کرده و این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. همه آجیل ها را اضافه کرده و هم بزنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند.

این ترکیب را درون یک ظرف ریخته و لایه رویی آن را صاف کنید. به مدت 25 دقیقه آن را بپزید و دو بار با کفگیر بزرگ هم بزنید. 1 قاشق غذاخوری رزماری تازه و نمک را برداشته و روی آن بریزید تا مزه دار شود. قبل از سرو، این میان وعده خوشمزه را در یک کاسه قرار دهید تا کاملا خنک شود.

منبع: naturenates.com

درس هایی از مزرعه عسل طبیعی

در برخی از مزرعه های عسل، سه یا بیشتر از سه نسل لذت کار با زنبورهای عسل را داشته اند. البته در این مسیر، فراز و نشیب هایی نیز وجود داشته است، اما زنبورهای عسل همیشه یادآوری کرده اند که باید سخت کار کنیم. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از زنبورهای عسل یاد بگیرید (علاوه بر این که عسل طبیعی شگفت انگیزی را تولید می کنند). بنابراین ما برخی از درس های زندگی مورد علاقه خود را که در طول سال ها در مزرعه عسل آموخته ایم، جمع آوری کرده ایم. امیدواریم که بتوانید برخی از این درس ها را در فراز و نشیب های زندگی روزمره خود استفاده کنید.

درس شماره 1: شما می توانید با کار تیمی، بیشتر به موفقیت برسید

ممکن است یک کندوی عسل مانند یک گروه شلخته و غیر قابل تصحیح به نظر برسد، اما در واقع، این تیم یک تیم کارگری است که با دقت تنظیم شده است. هر زنبوری یک مکان و هدف دارد و همه با هم برای موفقیت کندو کار می کنند. با یک هدف مشترک و کار تیمی عالی، کلنی می تواند بیش از 300 پوند عسل را در هر فصل تولید کند! مستعمرات موفق به دلیل رفاقت در بین زنبورهای عسل شکوفا می شوند. اگر آن ها با هم کار نمی کردند و فقط از خود مراقبت می کردند، بدون شک درصد زیادی از زنبورها نابود می شدند.

درس شماره 2: سخاوتمند باشید

زنبورها موجوداتی فداکار هستند. هنگامی که یک زنبور عسل یک تکه شهد از گل زیبا پیدا می کند، با حرص همه آن را برای خودش احتکار نمی کند. درعوض، دوباره به کندو برمی گردد و به همه کارگران دیگر می فهماند، “من اخیرا چند گل شگفت انگیز پیدا کردم!” زنبور عسل خوشحال است که منابع تازه کشف شده را در میان هم نوعان خود به اشتراک می گذارد. به این ترتیب، کل کندو سود می برد و به همین ترتیب، زنبورها ی دیگر هم به محیط باز می گردند. انواع گیاهان از جمله درختان، گل ها و سبزیجات از مراجعه زنبورهای عسل سود می برند. زنبورهای عسل، گرده ها را جمع کرده و پخش می کنند و به تولید مثل گیاهان کمک می کنند. آن ها مسئول بسیاری از غذاهایی هستند که ما و سایر حیوانات روی کره زمین می خوریم. البته زنبورهای عسل همچنین عسل خام عالی را به ما هدیه می دهند. از آن جا که آن ها بیش از آنچه که می توانستند به تنهایی تولید کنند را تولید می کنند، ما خوشحال می شویم که عسل اضافی را با بسته بندی مناسب از طریق رایحه با شما به اشتراک بگذاریم.

درس شماره 3: ارتباط بسیار مهم است

زنبورها از طریق حرکت، پرواز و حرکاته موزون با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. یک زنبور عسل با استفاده از رقص واگن معروف خود می تواند به همه بفهماند که آن تکه جدید گل شکوفه دار با دقت زیادقیق، بدون GPS در کجا و در چه فاصله ای از آن جا قرار دارد! زنبورها همچنین می دانند که چه زمانی یک متجاوز خطرناک در نزدیکی آن ها وجود دارد. هنگامی که یک زنبور عسل از نیش خود استفاده می کند، بال های خود را آزاد می کند تا دیگران را از وضعیت آگاه کند. سپس زنبورها خود را برای کمک به یکدیگر آماده می کنند. وقتی ارتباط وجود داشته باشد، همه سود می برند!

درس شماره 4: از جامعه خود مراقبت کنید

زنبورها تمیز هستند. هر زمستان، زنبورهای عسل در کندوی خود می مانند و منتظر هوای گرم هستند. زنبورهای عسل، خواب زمستانی ندارند. در عوض، آن ها فقط در کنار هم هستند، گرم می مانند و عسل خام ذخیره شده را می خورند. زنبورها به دستشویی داخل کندو نمی پردازند. با این کار، کل کلنی در معرض خطر بیماری قرار می گیرد؛ بنابراین زنبورها صبر می کنند تا هوا بیش از 6-5 درجه سانتی گراد گرم شود تا بتوانند برای استراحت و حمام به بیرون بروند. به این وقفه، پرواز پاکسازی گفته می شود. هنگامی که زنبورهای عسل بال های خود را می کشند، هرگونه آوار، موم شکسته و اعضای خانواده افتاده را که نمی توانند در ماه های سرد زنده بمانند را هم از بین می برند. آن ها فقط کار خود را برای تمیز نگه داشتن خانه خود انجام می دهند. آن ها به جامعه ای که در آن زندگی می کنند اهمیت می دهند. زنبورها در تابستان، درختان، گل ها، میوه ها و سبزیجات اطراف را گرده افشانی می کنند. آن ها بخشی اساسی از اکوسیستم هستند و جامعه برای آن ها، به عنوان یک اصل مهم هستند. ما هم آن را به عنوان یکی از مهم ترین درس هایی که زنبورها به ما می آموزند می شناسیم.

درس شماره 5: به تأثیرات محیطی خود توجه کنید

زنبورها با سلامتی سیاره ما و بقای همه ما ارتباط نزدیک دارند. “اگر زنبور عسل از سطح زمین ناپدید شود، فقط چهار سال برای زندگی انسان باقی می ماند.” (آلبرت انیشتین) همه حیوانات، چه بزرگ و چه کوچک، از گرده افشانی که زنبورهای عسل فراهم می کنند بهره مند می شوند. این به ما یادآوری می کند که تأثیرات زیست محیطی خود را در مزرعه عسل و خارج از آن در نظر بگیریم. ما از شیرینی های کاراملی عسلی و بطری های شیشه ای قابل استفاده مجدد برای عسل خام خود از بسته بندی قابل کمپوت استفاده می کنیم تا تأثیرات محیطی خود را کاهش دهیم. وقتی از سیاره خود مراقبت می کنیم، همه افراد دیگر هم از آن بهره مند می شوند. این ها تنها چند درس است که ما در مزرعه عسل آموخته ایم. به یاد داشته باشید که سبز بخورید و طبیعی زندگی کنید.

درس طلایی: رقص را یاد بگیرید!

قبلاً اشاره کردیم که زنبورهای عسل از یک رقص یکدست برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. جهت گیری زنبور عسل در هنگام رقص نسبت به خورشید جهت می دهد. مدتی رقص از راه دور، ارتباط برقرار می کند. به این ترتیب، زنبورهای عسل می توانند با دقت باورنکردنی یکدیگر را در جایی که گل ها قرار دارند، تا 7 کیلومتری کندو تشخیص دهند. ما همچنین فکر می کنیم که زنبورهای عسل از رقص لذت می برند و شما نیز باید لذت ببرید!

منبع: threeforagers.ca

چند روش خلاقانه برای استفاده از عسل طبیعی

همه ما می دانیم که عسل طبیعی چقدر خوشمزه است، اما چیزهایی وجود دارند که عسل را تبدیل به یک خوراکی فراتر از شیرین کننده ای جالب می کند. از عسل به عنوان یک ماده مرطوب کننده، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و منبع آنتی اکسیدان، در همه موارد از محصولات بهداشتی و آرایشی گرفته تا داروهای طبیعی استفاده می شود. ما قبلاً به شما نشان داده ایم که چگونه محصولات غنی سازی شده مراقبت از پوست را با استفاده از عسل تهیه کنید، بنابراین اکنون می خواهیم موارد خلاقانه تری در مورد عسل به اشتراک بگذاریم که می توانید آن ها را در خانه خود تهیه کنید! لطفا توجه داشته باشید که ما به دلیل وجود یک باکتری به نام Clostridium botulinum که می تواند باعث بوتولیسم نوزاد شود و بعضی اوقات در عسل طبیعی و پاستوریزه وجود دارد، عسل طبیعی را برای نوزادان کمتر از 1 سال توصیه نمی کنیم. هنگامی که کودک 1 ساله شد، سیستم گوارش او به اندازه کافی بالغ شده است تا بتواند باکتری ها را از بین ببرد.

بالم لب عسل طبیعی

هوای سرد یکی از عوامل ایجاد شکاف لب است. عسل طبیعی، برخی از خواص درمانی طبیعی و اثرات مرطوب کنندگی را به یک بالم لب طبیعی خانگی اضافه می کند و باعث جلوگیری از ایجاد ترک لب های شما می شود. این دستور العمل ساده، سریع و هدیه ای عالی برای لب های شما است. موارد مورد نیاز برای بالم لب عسل طبیعی عبارتند از:

4 قاشق چای خوری موم

3 قاشق چای خوری روغن نارگیل

2 قاشق چای خوری کره شی

1 قاشق چای خوری روغن زیتون

1 قاشق چای خوری عسل طبیعی

4 قطره روغن اساسی (نعناع فلفلی، اسطوخودوس، یا موارد مورد علاقه خود تان)

ظرف شیشه ای یا فلزی

موم، روغن نارگیل، کره شی و عسل طبیعی را به آرامی در یک دیگ بخار آب کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و سپس از روی حرارت بردارید. روغن زیتون و اسانس انتخابی خود را بهم بزنید. بالم لب جدید خود را در ظرفی ریخته و بگذارید تا خودش را بگیرد. مخلوط را پس از بازگشت به دمای اتاق بررسی کنید. اگر خیلی سفت است می توانید روغن زیتون را دوباره ذوب کرده و به آن اضافه کنید، اگر خیلی نرم است، موم بیشتری اضافه کنید. تنظیم دقیق میزان سفت یا نرم بودن بالم لب برای استفاده راحت تر شما است!


مارشمالو و عسل طبیعی

می توانیم به جای شکر، عسل را جایگزین کالاهای پخته شده خانگی کنیم. دفعه دیگر که میهمان دارید، این مارشمالوهای نرم و شیرین شده با عسل را امتحان کنید، مطمئناً مورد توجه بسیاری قرار خواهند گرفت! توصیه می کنیم آن ها را به نوشیدنی کاکائوی گرم مورد علاقه خود اضافه کنید.

1 فنجان آب سرد (تقسیم به نصف)

1 فنجان عسل طبیعی

3 قاشق غذاخوری ژلاتین

½ قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

یک قالب مربع 23سانتی متری را با اسپری روغن کانولا یا روغن نارگیل آغشته کرده و سپس کاغذ روغنی را داخل آن قرار دهید. به اندازه کافی کاغذ روغنی بگذارید تا از کنار آن آویزان شود و سپس کاغذ را کمی روغن کاری کنید. ½ فنجان آب را در یک کاسه برای یک مخلوط کن برقی ایستاده بریزید. اگر مدل ایستاده ندارید می توانید از میکسر دستی برقی نیز استفاده کنید. ژلاتین را روی آب بپاشید و کنار بگذارید تا نرم شود. در یک قابلمه با اندازه متوسط​​، ½ فنجان آب باقی مانده، عسل و نمک را اضافه کنید. مخلوط را بگذارید تا روی حرارت متوسط ​​جوش بیاید. از دماسنج استفاده کنید و مخلوط را پس از رسیدن به 240 فارنهایت از روی حرارت بردارید.

میکسر را کم کم روشن کنید و سپس به آرامی (و با دقت) شربت عسل را به مخلوط ژلاتین اضافه کنید. سپس عصاره وانیل را به آن اضافه کرده و میکسر را به مدت 10-15 دقیقه در حالت تند روشن کنید. این مخلوط باید خیلی غلیظ و کرکی شود! مخلوط را به ظرف چرب شده خود منتقل کرده و حداقل 5 ساعت در دمای اتاق (بدون روکش) بگذارید. در صورت امکان بهتر است یک شب صبر کنید! حالا می توانید از مارشمالو های خود لذت ببرید! می توانید مارشمالو را به صورت دلخواه در پودر نارگیل یا قند قنادی غلت دهید.


شربت سرفه خانگی

این معجون تقویت کننده سیستم ایمنی، غنی از آنتی اکسیدان و رفع کننده درد معده، یک درمان خانگی طبیعی برای سرفه و گلودرد است. می توانید از آن برای تسکین فوق العاده یک قاشق به آب گرم یا چای اضافه کنید! برای درست کردن این معجون به موارد زیر نیاز دارید:

آب 3 لیمو (برای تعادل شیرینی عسل می توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید)

½ فنجان عسل طبیعی

¼ فنجان سرکه سیب

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری آب

1 قاشق  چای خوری زنجبیل پودر شده

1 قاشق چای خوری فلفل دلمه ای

شیشه درب دار

همه مواد را در یک شیشه بریزید و مخلوط کنید. این کار خیلی ساده است! مخلوط را دو ماه در یخچال نگه دارید. قبل از این که یک قاشق از این معجون را بردارید، حتماً یک تکان سریع بدهید تا همه مواد مخلوط شوند. خب! حالا شما یک شربت سرفه خانگی دارید!!

منبع: threeforagers.ca

آشنایی با وظایف زنبورهای عسل

زنبورهای عسل یکی از مهم ترین انواع حشرات در جهان هستند. تقریباً باورنکردنی است! به هزاران زنبور عسل فکر کنید که برای زنده ماندن کلنی، با هم به صورت هماهنگ کار می کنند. اما این حقیقت کاملا درست است! در مزرعه عسل، هر روز شاهد رشد این موجودات شگفت انگیز هستیم. هر زنبور عسل، وظیفه ویژه ای دارد و مسئله مهم این است که این کلنی دارای توازنی از کارگران باشد که تمام نقش های داخلی و خارجی کندو را انجام می دهند. این امر این سوال را ایجاد می کند که زنبورها با مغزی به اندازه یک دانه کنجد، چگونه می دانند کدام کار را در چه زمانی انجام دهند؟! آیا نوعی بخش HR در زنبور عسل وجود دارد؟ همه چیز با حفظ تعادل زنبورهای نر و کارگران آغاز می شود.

نگهداری یک کندوی متعادل

در کندو سه نوع زنبور وجود دارد: ملکه، کارگران زن و زنبورهای نر. وظیفه یک زنبور نر، جفت گیری با ملکه است، کار ملکه تخم گذاری است و سایر مشاغل توسط کارگران انجام می شود. ملکه توانایی فوق العاده ای در کنترل جنسیت فرزندان خود دارد. اگر یک ملکه تخمک ناباروری بگذارد، تبدیل به یک زنبور نر می شود و یک تخمک بارور شده هم به کارگر تبدیل می شود. حدود 10-15٪ از کلنی از زنبورهای نر تشکیل شده است. پس از تولد نرها، آن ها منتظر یک ملکه از یک کلنی دیگر هستند تا پرواز جفت گیری را انجام دهد. سپس آن ها از کندو پرواز می کنند، با او جفت می شوند و می میرند. همان طور که منتظر یک فرصت برای جفت گیری هستند، در اطراف کندو مشغول خوردن عسل خام هم هستند.

زندگی یک کارگر

زنبورهای کارگر بیشتر کارها را در کندو انجام می دهند؛ از تمیز کردن و پرورش بچه ها گرفته تا جست و جوی غذا. همه این وظایف در ساختار ژنتیکی آن ها نهفته است. با بزرگ تر شدن یک زنبور عسل کارگر، هورمون ها ترشح می شوند و بخشی از ژنتیک شان را که به آن ها می گوید چه کاری را باید انجام دهند و در چه زمانی انجام دهند را فعال می کند. به این ترتیب، همه وظایف مختلف انجام می شوند.

اولین وظیفه یک کارگر زنبور عسل

زنبورهای کارگر بلافاصله پس از ظهور اولین دگرگونی به محل کار خود می روند. اولین کار آن ها پاکسازی سلولی است که از آن بیرون آمده اند. این سلول را برای لارو دیگر یا برای ذخیره عسل آماده می کنند، هر کدام که در کندو مورد نیاز باشد. پس از سه روز، زنبور کارگر به حالت زنبور پرستار تغییر می یابد و از بچه کوچک تری که جانشین آن ها می شود، مراقبت می کند. آن ها این وظایف را طی حدود یک هفته انجام می دهند. مرحله بعدی در زندگی یک زنبور عسل کارگر، تبدیل شدن به یک کارمند عام در داخل کندو است. این مسئولیت شامل وظایف بی شماری است که عبارتند از:

  • ساخت لانه زنبوری با موم
  • رفع سوراخ های کندو با موم
  • تمیز کردن کندو از آوار و لاشه

زنبور کارگر برای کاهش مقدار آب کندو به عنوان زنبورهای نگهبان در ورودی های کندو عمل می کند. این مرحله حدود یک هفته و نیم طول می کشد. سپس زنبورهای کارگر خطرناک ترین و در عین حال مشهورترین کار خود، یعنی جست و جوی غذا را انجام می دهند.

یک کار نهایی

کارگران از کندو خارج می شوند و در جست و جوی گرده و شهد هستند که تا 6 کیلومتر دورتر از کندو هستند. اگر یک زنبور عسل تکه جدیدی از گل های شکفته را پیدا کند، به سمت کندو برمی گردد تا با رقص واگن معروف خود، کشف خود را به همه زنبورهای عسل دیگر بگوید. هنگامی که زنبورهای عسل در حال جست و جوی غذا هستند، گرده ها را در بدن خود یا سبد گرده جمع می کنند تا دوباره به کندو برگردانند. آن ها همچنین تا آن جا که می توانند شهد می مکند تا آن ها را در کندو ذخیره کنند و در نهایت، به عسل خام تبدیل شوند. زنبورها هنگام بازدید از گل ها، همه وظایف گرده افشانی مورد نیاز برای تولید مثل گیاهان را نیز انجام می دهند. یک زنبور عسل کارگر معمولی در طول زندگی خود، حدود 1/12 قاشق چای خوری عسل خام تولید می کند.

وقتی در مزرعه عسل ما، عسل برداشت می شود، هرگز بیش از آنچه زنبورها نیاز دارند مصرف نمی کنیم. به این ترتیب، زنبورهای ما می توانند در تمام طول سال رشد کنند!

منبع: threeforagers.ca

چای سبز دارچین با لیمو و عسل

این معجون بسیار معطر و تسکین دهنده است و البته برای گلوی شما بسیار مفید است. با طرز تهیه چای سبز دارچین با لیمو و عسل با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز:

3 فنجان آب

دارچین

نصف لیمو

2 کیسه چای سبز

1 قاشق چای خوری عسل طبیعی

طرز تهیه:

آب را در تابه بجوشانید و کیسه های چای سبز را درون تابه قرار دهید.

قبل از بیرون آوردن کیسه های چای، بگذارید 2-3 دقیقه در آب بمانند.

اکنون دارچین، آب لیمو و عسل طبیعی را به مخلوط چای اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پیشنهاد ما این است که این نوشیدنی را به صورت گرم میل کنید.

این معجون را 2-3 بار در روز و در طی یک دوره زمانی بنوشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نوش جان…

امروز اولین قدم به سمت یک زندگی سالم بردارید! بیاموزید که چگونه می توانید با عسل طبیعی ساده ترین غذاها را به میان وعده های سالم تبدیل کنید.

آیا عسل شما واقعا عسل طبیعی است؟

زنبورهای عسل سخت تلاش می کنند تا عسل طبیعی خوشمزه ای را برای شما تولید کنند. آن ها از بهار تا اواخر پاییز در حال جمع آوری شهد گل های وحشی، یونجه و شبدر شیرین هستند تا عسل طبیعی و طبیعی شگفت انگیزی را برای شما تولید کنند. با کمک زنبورهای نر، ملکه هزاران تخم می گذارد؛ در حالی که زنبوران کارگر، شهد را برداشت می کنند، لانه زنبور می سازند، عسل ذخیره می کنند و از کندو در برابر مزاحمان محافظت می کنند. این زندگی نمونه واقعی یک زندگی شلوغ در یک کندوی عسل و اطراف آن است! با تمام کار سختی که زنبورها انجام می دهند، جای تأسف دارد که عسل سومین ماده غذایی جهان است که بیشترین میزان تقلبی آن در بازار وجود دارد.  این واقعیت ممکن است شما را متعجب کند: ممکن است عسلی که از فروشگاه مواد غذایی محلی خود می خرید، عسل ارگانیک نباشد. مواد افزودنی در 23 درصد نمونه های عسل آزمایش شده توسط آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا در سال 18-2017 یافت شد. در حالی که مصرف عسل هنوز هم بی خطر است، اما مردم قیمت های بالایی را برای یک محصول دارای برچسب دروغین می پردازند!

چرا عسل تقلبی انقدر شایع است؟

تقاضای جهانی برای عسل در حال افزایش است و این یک خبر خوب است! عسل طبیعی یک منبع غذایی پایدار است و زنبورهای عسل، به گرده افشانی انواع میوه ها و سبزیجات هم کمک می کنند. اما برخی از بسته بندی کننده های عسل با افزودن فیلرهای ارزان قیمت به عسل خود، از این تقاضای روز افزون سوء استفاده کرده و حجم عسل تولیدی خود را افزایش می دهند.

عسل چگونه جعل می شود؟

از انواع شربت های شیرین می توان برای جعل عسل استفاده کرد. در گذشته، شربت قند ذرت یا عصاره از مواد افزودنی محبوب بودند. پیشرفت در تست های کیفیت محصول، سازندگان عسل تقلبی را مجبور به یافتن مواد جایگزین پرکننده کرده است. در حال حاضر، رایج ترین ماده افزودنی، شربت برنج است که تشخیص آن دشوارتر است. چین منبع قابل توجهی از عسل های تقلبی است. اوضاع به حدی شدید شده که چین دیگر مجاز به صادرات مستقیم عسل به کانادا نیست. اما عسل چینی هنوز هم از طریق فرایندی به نام انتقال مجدد، به قفسه های سوپرمارکت ها راه پیدا می کند. عسل ابتدا به یک کشور واسطه ارسال می شود و به عنوان محصول آن کشور برچسب گذاری می شود. پس از آن، کاغذبازی ها جعل می شود تا کشور مبدا را تغییر دهند و اجازه دهند که عسل به طور قانونی به آمریکای شمالی وارد شود.

شناسایی کشور مبدا تولید عسل

برای شناسایی محل تولید عسل، آزمایشگاه ها آنالیز گرده را انجام می دهند. با استفاده از این آزمون می توانید ریشه های گیاه شناسی و جغرافیایی عسل را بیابید. اگر گرده را فیلتر کنید، با بررسی فرآیند پاستوریزاسیون هم نمی توانید بفهمید که عسل از کجا می آید.

تشخیص عسل تقلبی

تولیدکنندگان عسل و آژانس های آزمایش در یک موش و گربه بازی بی پایان حبس شده اند! هر بار که آزمایش جدیدی برای کشف شکل جدیدی از تقلب در عسل ایجاد می شود، تولیدکنندگان عسل تقلبی فرایندهای تولید خود را تغییر می دهند. در حال حاضر، بهترین روش برای آزمایش مواد افزودنی در عسل، تشدید مغناطیسی هسته ای است. در این فرآیند از یک نبض مغناطیسی برای تجزیه و تحلیل تک تک اتم های نمونه عسل استفاده می شود. اتم های شربت، پالس ها را متفاوت از اتم های عسل منعکس می کنند. فقط تعداد کمی از مردم در آمریکای شمالی به این فناوری دسترسی دارند. بنابراین اگرچه می توان تشخیص داد که عسل جعلی یا تقلبی است یا نه، اما بدون شک محصولی وجود خواهد داشت که آزمایش نشده و از شکاف های بسیار وسیعی لغزیده و به دست شما رسیده باشد.

چگونه می توان عسل طبیعی را خریداری کرد؟

این همه آزمایش و تحقیق باعث گیج شدن ما می شود! ساده ترین راه برای خرید عسل خالص، جست و جوی شرکت هایی است که در واقع زنبورهای عسل دارند و عسل را خودشان تولید می کنند! به نظر ساده می رسد، اما بسیاری از شرکت ها وجود دارند که تولید کننده عسل نیستند (با این حال ادعا می کنند که هستند) بنابراین گاهی ممکن است صحبت راجع به کیفیت و منبع عسل بسته بندی شده برای آن ها دشوار باشد. خرید عسل به طور مستقیم از زنبورداران و شرکت های زنبورداری که هم عسل را تولید می کنند و هم آن را بسته بندی می کنند بهترین شرط برای داشتن یک شیشه عسل طبیعی است. این چیزی است که رایحه برای آن تلاش می کند تا بهترین ها را به دست شما عزیزان برساند.

افزودن مواد افزودنی به عسل احمقانه است. زنبورها عسل شگفت انگیزی می سازند!

منبع: threeforagers.ca

موم عسل چگونه بدست می آید؟

واضح است که بخش زیادی از غذایی که روزانه مصرف می کنیم، از موادی تشکیل شده که در روند تولید خود به زنبورها وابسته بوده اند؛ زیرا زنبورهای عسل و توانایی آن ها در گرده افشانی است که بسیاری وجود بسیاری از محصولات خوراکی را برای ما امکان پذیر و قابل دسترس می کنند. این امر به خودی خود زنبورهای عسل را تبدیل به برخی از باورنکردنی ترین موجودات روی کره زمین می کند! در کمال تعجب، آن ها حتی کارهای بیشتری هم برای ما انجام می دهند. آنها علاوه بر عسل طبیعی، همچنین موم خوشمزه را در اختیار ما قرار می دهند که دارای تنوع و فواید بسیار خوبی برای سلامتی هستند. فواید و مزایای موم تقریباً بی پایان هستند. این ماده می تواند به عنوان روان کننده، ماده ای سازنده در محصولات پوستی و همچنین برای ساخت شمع موم استفاده شود.

زنبورها چگونه موم درست می کنند؟

زنبورهای کارگر که کمتر از 18 روز سن دارند، بهترین تولید کنندگان موم هستند. در این مدت، یک زنبور عسل از هشت غده مخصوص که روی شکمش قرار دارد، موم ترشح می کند. این موم کاملا بی رنگ و شکننده می باشد. بعد از 18 روز، این غدد شروع به آتروفی می کنند. سپس زنبور عسل با استفاده از پاهای خود، موم را از شکم خود به دهانش منتقل می کند و در آن جا جویدن را آغاز می کند. افزودن بزاق باعث نرم شدن آن می شود. اکنون زنبورهای کارگر با داشتن یک ماده انعطاف پذیری به نام موم، از آن برای ساخت لانه زنبور شش ضلعی که قسمت داخلی کندوهای عسل را تشکیل می دهد، استفاده می کنند. زنبورها از این شانه ها برای نگهداری عسل و پرورش نسل خود استفاده می کنند! عسل مازاد تولید شده توسط کندو در این لانه های زنبور ذخیره می شود و سپس توسط موم بیشتری پوشانده می شود تا از آن نگهداری شود. آب بندی هر سلول شش ضلعی در لانه زنبوری باعث می شود تا رطوبت و بقایای عسل وارد آن نشود. دور نگه داشتن آب از عسل طبیعی بسیار مهم است؛ اگر درصد رطوبت خیلی زیاد باشد، در این صورت عسل خراب و تخمیر می شود.

چگونه موم عسل جمع آوری می شود؟

ما همزمان با جمع آوری عسل طبیعی خود، موم را نیز برداشت می کنیم. ابتدا قاب های کندوی عسل را که پر از عسل هستند و با موم بسته شده اند را بیرون می کشیم. سپس مومی را که روی لانه زنبور را پوشانده است، خراش می دهیم و عسل طبیعی خوشمزه را از آن خارج می کنیم. اغلب زنبورداران، قاب ها را در یک دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند که عسل را به همراه تکه های این موم خراشیده شده استخراج می کند. با جمع آوری موم از این طریق، مزرعه عسل می تواند در هر فصل کمتر از یک پوند عسل و موم از هر کندو برداشت کند! موم را پس از جمع کردن، جوشانده و فیلتر می کنند تا آلودگی های آن از بین برود.

آن چه باقی مانده است، موم خارق العاده طبیعی و خالص است. در حالی که موارد زیادی برای استفاده از موم وجود دارد، اما اخیراً شمع های مومی رایج شده اند! موم برای ساخت شمع از دیگر واکس ها بهتر است؛ زیرا طولانی تر و روشن تر می سوزد. هنگام سوزاندن، موم می تواند یون های منفی تولید کند که روی مواد شیمیایی مضر خانگی که در هوا وجود دارند، می چسبد. هنگامی که یون های منفی حاصل از سوزاندن موم با سموم موجود در هوا پیوند می یابند، به سطح کف پایین می آیند و اساساً هوا را تصفیه می کنند! این سموم مضر از طیف متنوعی از محصولات از جمله محافظ مبلمان، اسپری های هوا، رنگ، فرمالدئید، حتی شمع های که مواد تشکیل دهنده آن ها موم نیست تولید می شوند!

زنبورهای عسل، پرکارترین سازندگان عسل روی کره زمین هستند. ما اطمینان حاصل می کنیم که فقط عسل طبیعی و موم مازاد را از کندوها برداریم تا زنبورهای ما بتوانند رشد کنند!