انواع بسته بندی عسل طبیعی

بسته بندی عسل در واقع یک فعالیت جذاب و شیرین است. علاوه بر نیاز به شرایط ایمن و بهداشتی و فرآیندی شبیه به کنسرو کردن، این موضوع نیز وجود دارد که عسل با چه سرعتی بسته بندی و توزیع می شود. انواع فراوانی از بسته بندی های مورد انتظار برای عسل وجود دارد که تولید کنندگان عسل باید به آن ها توجه کنند. برای آماده سازی یک بسته بندی حرفه ای برای عسل طبیعی باید به چند نکته اصلی توجه کرد که شامل خاص بودن و متمایز بودن آن، خوب جلوه دادن آن، باکیفیت و حرفه ای بودن بسته بندی می شود. البته به این مورد نیز توجه کنید که طرح شما برای بسته بندی نباید نوعی تقلید باشد و بهتر است خلق کننده آن باشید تا مردم در نگاه اول به آن جذب شوند. ممکن است در مسیر خلق بسته بندی برای عسل به این نتیجه برسید که صلاحیت آن را ندارید که به تنهایی در این مسیر پیش بروید؛ پس بهتر است که از کسانی که در طراحی بسته بندی سابقه دارند، کمک بخواهید.

اهمیت بسته بندی در فروش عسل طبیعی

ارزش طراحی بسته بندی در زمینه بازاریابی و فروش عسل تاثیر فراوانی دارد و به کمک یک بسته بندی مناسب و بهداشتی می توانید میزان فروش خود را افزایش دهید. تولید کنندگانی که در زمینه کسب و کار، پرورش زنبورعسل و تولید عسل طبیعی بسیار جدی هستند؛ باید به نحوه بسته بندی محصول خود بها بدهند. ممکن است تکمیل این فرآیند در مدت زمان طولانی نتیجه بدهد ولی کیفیت بسته بندی عسل شما، سلامت کسب و کارتان را تضمین خواهد کرد. برای کسب درآمد از تولید عسل طبیعی نیازمند روش های خلاقانه و ذهنیتی مبتکر هستید. البته اهمیت بسته بندی نباید شما را از تولید یک محصول واقعی و باکیفیت دور کند و شما همیشه باید بر روی تولید عسل طبیعی سالم و خوش طعم تمرکز کنید تا نتیجه ای مطلوب حاصل شود. برای پیشروی در هر دو زمینه تولید محصول و طراحی بسته بندی آن لازم است که از افرادی که دارای دانشی عمیق در این زمینه هستند کمک بگیرید و یا از برخی سایت ها، کتاب ها و پایگاه های اطلاعاتی کمی کمک بگیرید و از تجربه دیگران استفاده کنید.

طراحی بسته بندی

قبل از شروع فرآیند طراحی بسته بندی به دست خود و یا یک طراح گرافیک لازم است که سوالاتی را از خود بپرسید. سوالاتی که هدف شما را از این کسب و کار معلوم خواهد کرد. درباره نام و برند تجاری، شعار برند عسل طبیعی، قیمت تعیین شده برای عسل و نوع عسل تولیدی از خود بپرسید. فراموش نکنید مسائلی چون: آینده پیش فرض کسب و کار شما، مقدار عسل تولیدی، نوع بسته بندی که در ذهن خود برای عسل تصور کرده اید و همین طور تمرکز شما بر روی تولید عسل طبیعی است یا محصولاتی که از عسل تولید می شوند نیز در برنامه شما وجود دارند؟ بعد از طرح کردن تمامی سوالات در زمینه های کلی و جزئی با دقت تمام به آن ها پاسخ دهید. این کار به شما کمک می کند تا سنگ بنای طراحی بسته بندی عسل را در بهترین مکان ممکن قرار دهید. پاسخ تمامی سوالات را در ذهن خود تصور کنید و سپس آن ها را بر روی کاغذ بیاورید تا تصویری منسجم از خواسته های خود داشته باشید.

نکاتی که بسته بندی به ما یادآور می شود

_ عسل بسته بندی شده در شیشه برای مصرف کنندگانی که مراقب سلامتی هستند بسیار مطلوب است. _ظروف پلاستیکی ممکن است حاوی بیسفنول ( یک ماده شیمیایی بحث برانگیز که برای ساخت پلاستیک یا سایر مواد مضر استفاده می شود.) باشند که ممکن است بر هورمون ها تأثیر بگذارد.

_ ظرف هایی با دهانه باز (گشاد) برای بسته بندی عسل بهتر هستند. استفاده از قیف برای عسل سخت و دشوار است. عسل غلیظ است و به سختی روان می شود؛ مگر اینکه آن را گرم کنید و حرارت دادن باعث تغییر مقدار غلظت عسل می شود.

_ شیشه‌های شیشه‌ای باید قبل از کنسرو شدن ضدعفونی شوند. درپوش های چوب پنبه ای زیبا هستند ولی ایمنی بهداشتی در مواقع استفاده از آن ها کمی نقض خواهد شد که برای حل این مشکل می توانیم از روش های کمکی بهره بگیریم.

ماهی قزل آلا با لعاب عسل

ماهی قزل آلا با لعاب عسل یک غذای سبک و کامل است که بهتر است با ماهی تازه پخته شود. راز طعم عالی هر نوع غذایی در تازگی و طراوت مواد اولیه آن است. بنابراین گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، میوه و هر نوع مواد غذایی را تازه بخرید. استفاده از مواد غذایی سالم و مفید مانند عسل طبیعی تغییر محسوسی در طعم وعده های غذایی شما ایجاد خواهد کرد.

مواد لازم برای پخت ماهی قزل آلا با لعاب عسل

ماهی قزل آلا: 4 تکه

عسل طبیعی: 4 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: 2 قاشق غذاخوری

پوست لیمو: 1 قاشق غذاخوری

آب پرتقال: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی قزل آلا با لعاب عسلی

ماهی را بشویید و استخوان سنجاق را از آن خارج کنید. بعد از خشک شدن ماهی بر روی آن نمک و فلفل بپاشید. ماهی قزل آلا را درون یک ظرف شیشه ای قرار دهید. تمام موادی را که طبق دستورالعمل اماده کرده اید داخل مخلوط کن بریزید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و سپس آن ها را بر روی ماهی بریزید و بگذارید 45 دقیقه در دمای اتاق باقی بماند. گریل را داغ کنید و ماهی را به مدت 6 الی 8 دقیقه بر روی آن قرار دهید تا کاملاً بپزد و مغز پخت شود. زمانی که ماهی قزل آلا را از گریل خارج کردید اجازه بدهید که به مدت 8 الی 10 دقیقه در دمای اتاق استراحت کند. ماهی قزل آلا با لعاب عسلی بعد از گذشت این زمان آماده سرو است. می توانید آن را همراه سبزیجات گریل شده، کمی برنج و یا پاستا سبک سرو کنید تا از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. اگر مایل باشید می توانید ماهی را همراه سبزیجات مورد علاقه فصلی خود کباب کنید، روش کبابی نیز برای پختن این غذا نتیجه مطلوبی به همراه دارد. از سس های متنوع برای بخشیدن طعمی جدید به آن استفاده کنید.

معجزه عسل برای درمان سرفه

عسل طبیعی از گذشته های دور تا کنون به عنوان یک درمان موثر برای درمان بیماری های گلو مانند سرفه شناخته شده است و دلیل آن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن است. ماهیت چسبناک عسل نیز با پوشش گلو، اثر تسکین دهنده ای را ایجاد می کند. در واقع مخلوط کردن عسل با آب لیمو و آب داغ می تواند سرفه را بهبود دهد و مقایسه گروه آزمایشی کودکانی که عسل مصرف می کنند با کودکانی که عسل مصرف نمی کنند؛ نشان می دهد که عسل در درمان سرفه بسیار موثر است. به جرئت می توانیم به پرسش چرا عسل برای سرفه خوب است؟ جواب مثبت دهیم. عسل طبیعی دارای مواد مصنوعی و نگهدارنده نیست و می تواند در درمان گلودرد و سرفه به خوبی عمل کند و وجود ترکیبات طبیعی آن موجب کاهش تدریجی سرفه می شود. گونه های متفاوتی از ترکیبات عسل با مواد گیاهی وجود دارند که با توجه به تفاوت های ساختاری خود می توانند در درجات مختلفی بر روی درمان سرفه تاثیر بگذارند. پس از بررسی نتایج آزمایشات بر روی ترکیب عسل با مواد گیاهی می توانیم تصمیم بگیریم که از چه نوع ترکیبی برای درمان بیماری های گلو استفاده کنیم.

عسل طبیعی و سیاه دانه

زمانی که رایحه گیاهی لطیف سیاه دانه با عسل طبیعی ترکیب می شود، معجونی نیروبخش ساخته خواهد شد که به تقویت سلامتی شما کمک خواهد کرد. سیاه دانه همچنین به عنوان زیره سیاه نیز شناخته می شود. سیاه دانه به عنوان ادویه نیز استفاده می شود. ترکیب عسل و سیاه دانه کمک زیادی به دستگاه تنفسی می کند و به عنوان یک درمان مکمل برای آسم، برونشیت، آنفولانزا و برخی بیماری های مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توانید از این ترکیب برای کنترل سرفه استفاده کنید تا موجب بیماری های حادتر نشود.

گل گاو زبان و عسل طبیعی

گل های گل گاو زبان فقط زیبا نیستند، بلکه دارای مزایای فراوانی هستند و بسیار مقوی هستند. یکی از خواص های مورد توجه گل گاو زبان، خاصیت ضد التهابی آن است که در آزمایشات متفاوتی سنجیده شده است. گل گاو زبان می تواند تا حدودی در درمان اسم موثر باشد و همین طور استعمال خارجی روغن گل گاو زبان برای کودکانی که به خارش و قرمزی مبتلا هستند، مفید و موثر واقع شده است. ترکیب این خاصیت گل گاو زبان با خاصیت های عسل یک درمان عالی و بی نقص را برای درمان سرفه به ما ارائه خواهد داد. ترکیب گل گاو زبان و عسل طبیعی دارای طعمی مطبوع و لطیف است که می تواند برای شما تبدیل به یک چای مقوی و معجونی برای کنترل سرفه شود.

عسل طبیعی و زرد چوبه

این ادویه زرد رنگ و متفاوت حاوی کورکومین است؛ کورکومین ماده ای است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارد. مطالعات نشان داده است که از زردچوبه به طور ویژه در درمان افسردگی و آرتریت استفاده می کنند. حتی می توان از زردچوبه برای جلوگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی استفاده کرد. خواص زردچوبه در درمان سرفه به اندازه سیاه دانه و گل گاو زبان موثر نیست و به همین دلیل ممکن است انتخاب اول شما نباشد. البته فراموش نکنید که وجود کمی زردچوبه و عسل طبیعی در چای شما می تواند برای تقویت سلامتی شما تاثیر گذار باشد. اگر می خواهید از این ترکیب در دمنوش خود استفاده کنید؛ مراقب باشید که زرد چوبه با محتویات دیگر دمنوش گیاهی شما سازگار باشد. در ریختن زرد چوبه در چای خود زیاده روی نکنید. زردچوبه خواص همه جانبه فراوانی برای سلامتی ما دارد.

منبع: localhoneyman.co.uk

دستور تهیه پودینگ دانه چیا

پودینگ دانه چیا به عنوان یک میان وعده سالم و مفید شناخته می شود که طرز تهیه آن بسیار ساده و راحت است. از وجود دانه چیا در پودینگ تعجب نکنید؛ چرا که در پایان یک دسر خوشمزه خواهید داشت. چیا یک دانه باستانی پر از فیبر است که در 10 سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اولین پیدایش دانه چیا به 3500 سال قبل از میلاد  باز برمی گردد. دانه های چیا ماندگاری بالایی دارند و در گذشته مقدس به حساب می آمد و در مراسم های مذهبی از آن استفاده می کردند. در زبان مایا، چیا به معنای قدرت است. از دانه چیا در پزشکی نیز استفاده می شود. روغن دانه چیا را می توانید از فشردن آرد آن بدست آورید.

فواید دانه چیا

دانه چیا به عنوان یک غلیظ کننده قوی در پودینگ و شیک به شمار می آید. پودینگ دانه چیا برای یک صبحانه سریع یا میان ‌وعده مناسب است. دانه های چیا دارای امگا 3 هستند که به دلیل خواص تسکین دهنده درد، ضد التهابی و سلامت قلب معروف است. دانه های چیا نه تنها در سم زدایی عالی هستند، بلکه سرشار از فیبر هستند و احساس سیری ایجاد می کنند. از دانه چیا می توانید برای درست کردن شیک نیز استفاده کنید و اگر علاقه ای به بافت ژلاتینی ندارید؛ شیک خود را قبل از تشکیل شدن بافت ژلاتینی سریع بنوشید. از دانه چیا برای افزایش ارزش غذایی سوپ و همچنین برای غلیظ تر کردن آن نیز استفاده می کنند. می توانید پودینگ دانه چیا را با آجیل یا میوه مورد علاقه خود یا ترکیبی از این دو میل کنید و روی آن را با کمی عسل طبیعی تزیین کنید.

مواد لازم پودینگ دانه چیا

شیر کتان: 2/1.1 پیمانه

دانه چیا سفید: 2/1 پیمانه

عسل طبیعی: 2/1.1 قاشق چایخوری

دارچین: 2/1.1 قاشق چایخوری

انجیر سیاه، خرما یا میوه های خشک شده: 5 عدد

روغن پرتقال: 8/1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده شده

طرز تهیه پودینگ دانه چیا

تمام موارد با یکدیگر مخلوط کنید؛ می توانید برای این کار از همزن و یا از دستان خود استفاده کنید. مواد را داخل ظروف دسر بریزید و به مدت 4 ساعت آن ها داخل یخچال قرار دهید. با پوست پرتقال، آجیل یا میوه مورد علاقه خود آن را تزیین کنید و با کمی عسل طبیعی طعم آن را بهبود ببخشید.

از دسر بی نظیر خود لذت ببرید.

نوش جان

پودینگ دانه چیا

درباره گرده افشانی بیشتر بدانیم

همه ما درباره آن شنیده ایم، اما گرده افشانی چیست؟ اگرچه کلمه گرده افشانی کلمه غریبه و نا آشنایی برای ما نیست ولی تعداد کمی از مردم واقعاً می دانند که فرآیند گرده افشانی از چه چیزی تشکیل شده است. فرآیند گرده افشانی برای تامین مواد غذایی ما بسیار مهم است.

مبانی گرده افشانی

زنبورها، پرندگان، حشرات و سایر موجودات بالدار به نام گرده افشان از شهد مواد گیاهی تغذیه می کنند. همان طور که گرده افشان ها از گیاهی به گیاه دیگر می روند و تغذیه می کنند، دانه های گرده گل به آنها می چسبند. دانه های گرده پس از ادامه تغذیه گرده افشان، بر روی گل دیگری می ریزند. هر گیاهی که گرده افشان از آن تغذیه می کند، گرده گیاهی را که قبلاً از آن تغذیه کرده است را دریافت می کند. عمل انتقال گرده از بساک گل به کلاله همان گل یا گل دیگر را گرده افشانی می گویند. این عمل به گیاه اجازه تولید مثل و حفظ تنوع ژنتیکی در جمعیت خود را می دهد. عوامل محیطی مانند باد و آب نیز می توانند در گرده افشانی گیاهان دخالت کنند.

فرآیند گرده افشانی

گرده افشانی انتقال گرده از بساک ( اندام های تولید مثل نر) گل به کلاله (ماده) همان گل یا گل دیگر است. این مرحله یک مرحله قبل از لقاح است: ادغام هسته های دانه گرده با هسته های تخمک. هنگامی که لوله گرده کامل شد، دانه گرده سلول های اسپرم را از دانه، به سمت پایین  و به تخمدان می فرستد. هنگامی که سلول های اسپرم به تخمدان و سلول های تخمک می رسند، لقاح رخ می دهد که منجر به تشکیل دانه می شود. بذرها از گیاه مادر آزاد می شوند و می توانند به یک گیاه کامل تبدیل شوند و بدین ترتیب چرخه زایشی با استفاده از روش گرده افشانی ادامه می یابد. از آنجایی که گرده افشانی عملی است که به ایجاد نسل آینده گیاه کمک می کند، بسیار مهم است! در همین زمان است که دوستان کوچک ما زنبورهای عسل وارد بازی می شوند. حتی اگر برخی از گونه های گیاهی بر هنر «گرده افشانی خود» تسلط داشته باشند، تنوع ژنتیکی به شدت محدود به آن گیاهان است. عمل گرده افشانی متقاطع تنوع بیشتری را ارائه می دهد زیرا گیاهان طیف گسترده ای از استراتژی های جنسی را برای جذب گرده افشان ها و پخش گرده از یک گل به گل دیگر از همان گونه تکامل داده اند.

گرده افشانی متقاطع چیست؟

در طی عمل گرده افشانی متقاطع، بساک ها روی یک گل باز می شوند و گرده افشان (حشرات، باد یا حیوانات) گرده ها را به کلاله گل دیگری منتقل می کند. گرده افشان ها ممکن است بر روی چندین گل در یک گیاه بنشینند ویا ممکن است که به چندین گل از یک گونه در چند گیاه مختلف سر بزنند. حشرات و سایر گرده افشان ها مانند حیوانات، غذا را به شکل شهد غنی از انرژی و گرده غنی از پروتئین، از گل ها، به دست می آورند و در مقابل، گل ها خدمات گرده افشانی را از آن ها دریافت می کنند که گرده ها را از گلی به گل دیگر حمل کنند. این روشی است که عسل را به ما هدیه می دهد. اگر گل ها به طور مداوم گرده افشانی نکنند؛ قبل از اینکه فرصتی برای انتقال اطلاعات ژنتیکی خود به شکوفه های آینده داشته باشند، می میرند. این موضوع همچنین به این معنی است که اگر گیاه نوعی میوه تولید کند، نمی تواند این کار را انجام دهد؛ زیرا گرده با تخمک ترکیب نشده است. به همین دلیل است که ناقلان گرده افشان مانند زنبورهای عسل، برای اکوسیستم ما بسیار مهم هستند. دشت ها بدون ده ها گل لاله، نرگس و زنبق چگونه خواهند بود؟ و همچنین میوه ای که به صورت روزانه مصرف می کنیم؟ اگر زنبورعسل وجود نداشته باشد، گیاهی وجود ندارد یا تعداد آنها بسیار کم است. گرده افشان هایی مانند زنبورعسل ها اطمینان حاصل می کنند که منبع غذایی آینده برای آن ها و دیگران وجود داشته باشد. گرده افشانی که در ظاهرعمل کوچکی به نظر می رسد، از راه های بسیار زیادی به ما کمک می کند. گرده افشان ها نه تنها غذا و طبیعت را بلکه هوای تمیز را نیز در اختیار ما قرار می دهند.

آیا می دانستید که زنبورها مسئول یک لقمه از هر سه لقمه غذایی هستند که ما می خوریم؟

بیشتر محصولات زراعی که مورد مصرف ما هستند، نیاز به گرده افشانی توسط حشرات دارند. زنبورهای عسل به عنوان گرده افشان های اصلی در حشرات در نظر گرفته می شوند. بنابراین بوییدن گل های رز  در کنار زنبورهای عسل زیبا است.

زنبورها چگونه در این امر نقش دارند؟

گرده گل، پودری ریز تا درشت است که حاوی دانه های میکروسکوپی است که در قسمت نر گل تولید می شود. زنبورهای علوفه‌گر گرده را به کندو برمی‌گردانند و در آنجا آن را به زنبورهای کارگر دیگر منتقل می‌کنند و آنها گرده را با سر خود در سلول‌ها بسته‌بندی می‌کنند. گرده زنبور عسل منبع اصلی پروتئین برای کندو است. شهد مایعی غنی و شیرین است که توسط گیاهان ترشح می شود.

 شهد عمدتا زنبورها را جذب می کند، که با انتقال گرده ای که از گلی به گل دیگر به بدن آنها می چسبد، به فرآیند گرده افشانی کمک می کنند. شهد ماده اولیه ای است که زنبورعسل برای تولید عسل از آن استفاده می کند. زنبورهای عسل شهد را عمدتاً از شکوفه‌های گل جمع‌آوری می‌کنند و به ندرت شهدهایی با قند کمتر از 15 درصد جمع‌آوری می‌ کنند.

اگر می خواهید به زنبورهای عسل کمک کنید، یک باغ گرده افشان برای زنبورها در حیاط خلوت خود، در یک فضای مشترک جامعه یا هر کجای دیگر بکارید. زنبورهای عسل مسئول گرده افشانی 70 درصد از محصولات باغی و کشاورزی جهان هستند، به این معنی که بدون آن ها ما از مصرف بسیاری از محبوب ترین و مغذی ترین میوه ها، سبزیجات، آجیل یا دانه ها محروم خواهیم شد. محصولات زغال اخته و گیلاس 90 درصد از نظر گرده افشانی به جمعیت زنبور عسل وابسته هستند و بادام در زمان اوج شکوفایی خود کاملاً به زنبورهای عسل وابسته است.

سیب، یونجه، زردآلو، فلفل دلمه ای، آووکادو، بامبو، مویز سیاه، تمشک ها، چغندر،بوک چوی، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گندم سیاه، گل کلم، کلم، کاکتوس، طالبی، هویج، کاشوبادام هندی، کرفس، گیلاس، شبدر، کرن بری، قهوه، پنبه، کاکائو، نارگیل، خیار، بادمجان، رازیانه، کتان، انجیر، انگور، لوبیا سبز، لوبیا قرمز، کیوی، لیمو، لیموترش سبز، لوبیا لیما، انبه، دانه خردل، شلیل، بامیه، پیازها، روغن نخل، پاپایا، هلو، گلابی ها، خرمالو، فلفل، آلو، انار، گلابی خاردار، تمشک، رز، توت فرنگی، آفتابگردان، کنجد، گوجه فرنگی ها، شلغم، وانیل، گردو، هندوانه و غیره از مواد خوراکی هستند که پرورش آن ها به زنبورهای عسل وابسته است.

مافین سبوس جو دوسر

مافین و کلوچه های خانگی جزء میان وعده های سالم و مقوی هستند که به راحتی پخته می شوند. البته که مافین می تواند سیرکننده باشد. فواید سبوس برای سلامتی ما بسیار فراوان است. فیبر موجود در سبوس یکی از اقلام ضروری در یک برنامه غذایی استاندارد است. فیبر بخشی ضروری از رژیم غذایی روزانه شماست که منبع قابل توجهی از پروتئین، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز و سلنیوم را تامین می کند. همچنین سبوس جو دوسر به هیچ وجه کلسترول ندارد. خلاق باشید و کمی دستور پخت را تغییر دهید تا بتوانید طعم های متفاوتی را خلق کنید. طرز تهیه این مافین شبوس جودوسر بدون گلوتن بسیار آسان است.

مواد لازم برای پختن مافین

سبوس جو دوسر بدون گلوتن: 2/1 پیمانه

آرد جو دوسر بدون گلوتن: 2/1 پیمانه

آرد گندم: 2/1 پیمانه

پودر کتان: 4/1 پیمانه

جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری

پودر خمیر مایه: 2/1 قاشق چایخوری

دارچین آسیاب شده: 1 قاشق چایخوری

جوز هندی: 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ زده شده: 2 عدد

روغن نارگیل: 5 قاشق غذاخوری (آب نارگیل را حرارت دهید تا به روغن نارگیل تبدیل شود.)

آلوی پوره شده: 2/1 پیمانه

عسل طبیعی: 4/1 پیمانه

بادام سرخ شده و خرد شده: 4/1 پیمانه

طرز تهیه مافین سبوس جودوسر

این مافین به دلیل نبود گلوتن در ساختارش برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند نیز مناسب است. حال برای پخت این مافین دست به کار شوید.

1.سبوس، آرد بذر کتان، جوش شیرین و پودر دارچین و جوز هندی را با هم مخلوط کنید.

2. در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ و روغن را با همزن با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شود. مواد خشکی را که با یکدیگر مخلوط کردید به آن اضافه کنید و سپس آلو و عسل را نیز به آن اضافه کنید و بادام را هم داخل ظرف بریزید. وقتی خمیر آماده شد، خمیر مافین را به طور مساوی در قالب های آماده مافین بریزید. کلوچه ها را داخل فر قرار دهید و بگذارید 22 الی 25 دقیقه داخل فر باشند. دمای فر را بر روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

خلاقیت در آشپزی

_کمی زغال اخته یا توت مورد علاقه خود را به خمیر مافین اضافه کنید تا طعم و رنگ آن تغییر کند.

_4/1 فنجان موز له شده را نیز می توانید به خمیر اضافه کنید و کلوچه موزی درست کنید.

_اضافه کردن 4/1 پیمانه زردآلو خشک و خرد شده نیز گزینه مناسبی برای خلق طعمی متفاوت است.

_به خمیر مافین حالت های مختلفی دهید تا از شکل معمول و متداول خود کمی دور شوند.

_خوردن مافین در کنار میوه های خشک عالی و بی نظیر است.

_اضافه کردن کمی بادام به خمیر، بافت و طعم مافین را بهبود می بخشد و آن را ترد تر خواهد کرد.

_اضافه کردن کمی پوست لیمو یا اسطخودوس خشک یک حرکت جسورانه برای ایجاد طعمی جدید است.

_اضافه کردن 4/1 فنجان شکلات چیپسی سفید، باعث تغییر رنگ کلوچه های شما خواهد شد.

_در آخر به هنگام سرو؛ کمی زنجبیل بر روی مافین ها بریزید.

نگهداری از مافین سبوس جودوسر

اگر از کلوچه ها در شرایط مناسبی نگهداری کنید و آن ها در ظرف مناسب قرار دهید؛ به مدت 7 روز در یخچال باقی خواهند ماند. البته نکته مثبت درباره کلوچه های این است که می توانید آن ها را در فریزر بگذارید. مافین ها به مدت 2 ماه در فریزر سالم می مانند.

کنه های واروآ یا دشمن زنبورها

کنه های واروآ به عنوان یک معضل اساسی برای زنبورداران به شمار می روند و احتمال ایجاد خرابی از سوی این کنه ها بسیار است. برای سرکوب کنه های واروآ و محافظت از زنبور ها در برابر آن ها به وسیله زنبور داران نیاز است که هر زنبورداری اطلاعات کوتاه و مفیدی درباره این کنه داشته باشد. می دانیم که با شناختن دشمن می توانیم آن را شکست دهیم. کنه های واروآ مدت زیادی به یک کابوس برای زنبورداران استرالیایی تبدیل شده بودند. کنه واروآ یک انگل کوچک است که به زنبورها حمله می کند و در نهایت کندوی آن ها را از بین می برد. زنبورداران ممکن است با نداشتن دانش مورد نیاز درباره این کنه ها با تلفات زیادی مواجه شوند.

کنه واروآ

کنه های واروآ انگل های خارجی هستند که از زنبورهای عسل تغذیه می کنند. آن ها از زنبورها تغذیه می کنند، در نهایت آن ها را ضعیف می کنند و به آن ها آسیب می رسانند و در نتیجه عمر زنبورها را کوتاه می کنند. کنه ها همچنین از لارو(نوزاد) زنبور عسل تغذیه می کنند. این می تواند منجر به تغییر شکل زنبورهای بالغ شود که بال یا پاهای خود را از دست داده اند. اگر وجود این کنه ها را به خوبی مدیریت نکنید به کلی باعث از بین رفتن کندو خواهند شد. کنه واروآ به عنوان کنه زنبورعسل نیز شناخته می شود.

کنترل کنه های واروآ

نظارت هفتگی کنه‌ها را از اوایل بهار تا پاییز با شمارش کنه‌های افتاده روی تخته تله‌گیری پیشنهاد می کنند. با افزایش تعداد کنه ها، شمارش باید روزانه انجام شود و زمانی که کندو به 50 کنه در اینچ یا بیشتر رسید، درمان ضروری است. پیشنهادات فراوانی برای کنترل کنه ها وجود دارد که شما با توجه به شرایط کندو باید بهترین آن ها را انتخاب کنید. می توانید در این راستا بیشتر از روش های طبیعی استفاده کنید، البته که روش های شیمیایی نیز موثر هستند.

1.غبار پاشی با پودر قند یکی ازروش های طبیعی است که در آن پودر قند باید بر روی بدن زنبورعسل ها بنشیند ولی ایده کاملا درستی نیست و می توانید به جای آن از تیمول استفاده کنید.

2.از آنجا که تیمول مشتق آویشن است؛ می توانید از یک حصار که دارای آویشن در ساختار خود است، در اطراف کندوها استفاده کنید. آویشن در تابستان شکوفا می شود و زنبورعسل ها علاقه زیادی به شکوفه آویشن دارند.

3. مدیریت تلفیقی آفات(IPM)  روشی برای کنترل آفات زنبور عسل با حداقل استفاده از مواد شیمیایی است.

4.ابزارهای مخصوصی برای شناسایی کنه ها وجود دارند که می توانید آن ها را از مکان های مربوطه خریداری کنید و با استفاده از آن کنه ها را شناسایی کنید و آن ها را استفاده از سرما از بین ببرید. با تکرار این روند می توانید کندو ها را از کنه پاکسازی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر حتماً با یک کارشناس مشورت کنید.

5. از نوارهای کنه که با اسید فرمیک ساخته می شوند استفاده کنید. اسید فرمیک به طور طبیعی در کندو یافت می شود و این ماده در نیش حشرات نیز وجود دارد. ثابت شده است که اسید فرمیک برای کنترل کنه ها موثر است. البته مدت استفاده از این ماده باید 5 روز طول بکشد و نباید از آن در دمای بالای 85 درجه سانتی گراد استفاده کرد.

6. گام بعدی در درمان زنبورها، تبخیر اسید اگزالیک است. اسید اگزالیک یک ترکیب آلی در سبزی های برگ دار است. اسید اگزالیک مورد نیاز خود را حتماً از یک مکان معتبر خریداری کنید. 2/1 قاشق چایخوری از کریستال های اسید اگزالیک را اندازه بگیرید و داخل بخارساز بیندازید، آن به باتری ماشین وصل کنید و کرونومتر خود را تنظیم کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا از دستگاه پراکنده شود. این زمان را به یاد داشته باشید. فراموش نکنید که روزنه ها را با حوله یا دستمال بپوشانید. برای استفاده از این روش لازم است که حتماً بایک کارشناس صحبت کنید.

منبع: waxingkara.com

دستور پخت مرغ عسلی

مرغ عسلی در ترکیب با سیب زمینی سوخاری و کلم بروکلی طعم بی نظیری دارد. دستور پخت این غذا بسیار آسان است و پخت آن حدود 1 الی 2 ساعت طول می کشد. در صورت تمایل می توانید جای مرغ را با ماهی عوض کنید. کیفیت مواد اولیه همیشه بر روی طعم غذا تاثیر می گذارد و مهم است که شما تا جایی که می توانید از مواد ارگانیک و سالم استفاده کنید.

مواد لازم پخت مرغ عسلی

ران مرغ: 2 عدد

سیر تازه و خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 3/1 پیمانه

آب پرتقال: 2/1 پیمانه

فلفل سیاه و نمک دریا: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای لعاب مرغ عسلی

آب پرتقال تازه: 1 پیمانه

عسل طبیعی: 4/1 پیمانه

گشنیز تازه و خرد شده: 4/1 پیمانه

رزماری تازه و خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

آویشن خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک: 1 قاشق چایخوری

ملاس سیاه: 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه و نمک: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ عسلی

مرغ عسلی که به صورت گریل پخته شود، طعم و عطر بی نظیری دارد و این روش پخت برای این غذا بسیار مناسب است. تهیه مرغ عسلی به هیچ وجه زمان زیادی از شما نمی گیرد و کافی است که این دستورالعمل ساده را دنبال کنید. در یک کاسه کوچک سیر، روغن زیتون، نمک، آب پرتقال و فلفل را با هم مخلوط کنید تا سس غذا آماده شود. تکه های مرغ را داخل یک ظرف پلاستیکی که ورود هوا به آن آسان نباشد، قرار بدهید و سس را بر روی آن بریزید و بگذارید نصف روز در یخچال بماند. موادی را که برای لعاب دار کردن غذا گفته شد داخل یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت قرار بدهید تا مواد داخل آن به جوش آید. اگر می خواهید مرغ عسلی لعاب بیشتری داشته باشد؛ 1 قاشق غذاخوری نشاسته را در 4/1 فنجان آب مرغ حل کنید و سپس زمانی که مواد بر روی حرارت هستند، مخلوط را به آن ها اضافه کنید. گریل را گرم کنید و شروع به پخت مرغ بر روی گریل به مدت 40 الی 50 دقیقه کنید تا دمای گرمای داخلی آن به 165 درجه فارنهایت برسد. زمانی که مرغ به خوبی پخته شد، موادی را که برای لعاب مرغ آماده کرده اید را به روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت چند دقیقه کوتاه، مرغ عسلی برای سرو کردن آماده است.

سیب پخته با عسل

سیب پخته با عسل طبیعی یکی از میان وعده های لذیذ به شمار می رود که به صورت کاراملی و گرم سرو می شود. خوردن سیب پخته با عسل در ماه های سرد سال پیشنهاد می شود. سیب پخته شده را با خامه غلیظ و داغ نیز سرو می کنند. شما می توانید از سیب مورد علاقه خود بهترین استفاده را بکنید؛ سیب های عسلی به دلیل بافت طبیعی ترد و محکمی که دارند داخل فر له نمی شوند. سیب های ترش و ترد می توانند جفت مناسبی برای عسل باشند و همین طور استفاده از سیب های شیرین در این دستورالعمل، موجب می شود که از شیرین کننده های کم تری استفاده کنید. اما سیب هایی که آبدار هستند و از هر دو طعم شیرین و ترش برخوردار هستند؛ می توانند گزینه های منحصر به فردی برای سیب پخته و عسل به حساب بیایند. از عسل طبیعی با طعمی ملایم استفاده کنید تا به طعم طبیعی سیب اجازه درخشیدن بدهد.

مواد لازم جهت آماده کردن سیب پخته با عسل

سیب شسته شده: 6 عدد

آب لیموی تازه: 4 قاشق چای خوری

عسل طبیعی: 1 و2/1 پیمانه

کره: 3 قاشق غذا خوری

آب سیب: 2/1 پیمانه

دارچین آسیاب شده: 4/1 قاشق چای خوری

آجیل خرد شده(گردو یا بادام): 4/1 پیمانه

شکر قهوه ای: 4/1 پیمانه

میوه خشک خرد شده(پیلاس، زغال اخته، انجیر یا مویز): 4/1 پیمانه

ماست یونانی خامه ای یا بستنی(برای سرو سیب پخته با عسل): 1 و 2/1 پیمانه

جوز هندی آسیاب شده: 4/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه سیب پخته با عسل

1.دمای فر را بر روی 375 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

2.ساقه سیب ها را جدا کنید و هسته های آن ها را تخلیه کنید ولی مراقب باشید به پایه سیب آسیبی نرسد و قسمتی از پوست بالایی حفره ایجاد شده را جدا کنید.

3. در یک کاسه بزرگ میوه های خشک، شکر، آجیل، دارچین و جوز هندی را با هم مخلوط کنید و به کناری بگذارید.

4. هر حفره را با 1 تا 2 قاشق چای خوری عسل و تکه های کوچک کره و آب لیمو پر کنید.

5. هر سیب را با مخلوط خشک شده پر کنید و یک تکه کره را روی سوراخ سیب پر از مخلوط قرار دهید. روی همه سیب ها کمی عسل بریزید و سیب ها را در سینی فر قرار بدهید. بعد از گذشت 25 دقیقه، روی سیب ها را با فویل بپوشانید و بگذارید به مدت 10 الی 20 دقیقه دیگر نیز تا زمانی که کاملاً نرم شوند، بپزند.

6. برای تهیه سس دسر خود؛ آب سیب را بجوشانید تا به صورت شربت دربیاید. سیب های پخته شده را درون یک کاسه کم عمق قرار بدهید و سس دسر را بر روی آن ها بریزید.

7. در صورت تمایل می توانید ماست یونانی یا بستنی به دسر خود اضافه کنید.

نوش جان…