سالاد کلم و سیب با سس عسلی

مواد لازم برای سالاد:

 کلم پیچ متوسط: 1 عدد

سیب ورقه ای شده: 1 عدد

گردوی خرد شده و بو داده: 1 فنجان

آلبالوی خشک: 2/1 فنجان

پنیر پارمزان: 4/1 فنجان

نمک: 1 قاشق غذاخوری

آبلیمو: ا قاشق

مواد لازم سس عسل دیژون:

روغن زیتون: 3/1 فنجان

سرکه بالزامیک سفید: 3 قاشق غذاخوری

عسل طبیعی: 2/1 فنجان

خردل دیژون: ا قاشق پایخوری

رزماری تازه و خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

فلفل آسیاب شده: 2/1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

برگ‌های کلم پیچ را ریز خرد کنید. در یک کاسه بزرگ کلم پیچ خرد شده، آبلیمو و نمک را بریزید و با هم مخلوط کنید. برگ‌های کلم پیچ را با دست کمی ماساژ دهید تا نرم شوند و به مدت حداقل 15 تا 1 ساعت در یخچال قرار دهید. در این فاصله، مواد سس اعم از روغن زیتون، سرکه بالزامیک، عسل طبیعی، خردل دیژون، رزماری و فلفل را با هم ترکیب کنید در یک شیشه بریزید و آن را تکان دهید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

سپس کاسه کلم را از یخچال خارج کنید و اگر برگ‌ها نرم شده بودند، سس را به آن اضافه کنید. در آخر، برش‌های سیب، گردو، آلبالوهای خشک، پارمزان را به کلم پیچ اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. سالاد آماده سرو کردن است، از خوردن آن لذت ببرید.

نکته

این سالاد را می توان از چند ساعت قبل یا حتی یک روز قبل آماده کرد.

 سالاد کلم و سیب با عسل طبیعی در کنار غذای جوجه کباب یک ترکیب کامل و عالی را تشکیل می‌دهد.

9 نکته در مورد عسل برای سوختگی

از گذشته تاکنون استفاده از دارو‌های طبیعی برای سوختگی‌های جزئی، بریدگی‌ها، بثورات و گزش حشرات یک روش رایج بوده است. هنگامی که سوختگی جزئی است یا به عنوان درجه یک طبقه‌بندی می‌شود، هدف از درمان آن در خانه کمک به کاهش درد و التهاب در حین بهبود است. اگرچه عسل طبیعی درجه پزشکی یک گزینه محبوب برای درمان‌های خانگی است، اما استفاده از آن فقط برای سوختگی‌های خاص بی‌خطر است.

در اینجا ۹نکته برای استفاده از عسل برای سوختگی وجود دارد.

۱. عسل می‌تواند در سوختگی‌های جزئی درجه یک بی‌خطر باشد.

بله، می‌توانید برخی از سوختگی‌های جزئی را در خانه با درمان‌های طبیعی درمان کنید، اما قبل از انجام این کار، باید انواع مختلف سوختگی‌ها را بدانید.

سوختگی درجه یک: این سوختگی‌های خفیف دردناک هستند و باعث قرمزی جزئی لایه بیرونی پوست می‌شوند.

سوختگی درجه دو: این سوختگی‌ها شدیدتر از سوختگی‌های خفیف هستند، زیرا لایه‌های زیرین پوست را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند و باعث درد، تورم، تاول و قرمزی می‌شوند.

سوختگی درجه سه: این سوختگی‌های بسیار جدی می‌توانند به هر دو لایه پوست آسیب برسانند یا به طور کامل از بین ببرند. این‌ها نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

سوختگی درجه چهار: علاوه بر آسیب ناشی از سوختگی درجه سه، سوختگی درجه چهار نیز به داخل چربی گسترش می‌یابد. باز هم، مراقبت فوری پزشکی مورد نیاز است.

۲. همیشه از عسل درجه پزشکی استفاده کنید.

در سوختگی‌ها به جای اینکه به دنبال عسلی باشید که در مواد غذایی استفاده می‌کنید، از عسل درجه پزشکی استفاده کنید. عسل درجه پزشکی استریل شده و حاوی عسل زنبور‌هایی است که گرده درختان خاصی را جمع‌آوری می‌کنند.

۳. استفاده از عسل برای زخم‌های سوختگی خفیف تا متوسط می‌تواند بی‌خطر باشد.

اگر سوختگی سطحی خفیف تا متوسط دارید، می‌توانید از عسل برای درمان زخم استفاده کنید. عسل دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. اما اگر درجه سوختگی بیشتر است از درمان‌های دیگر استفاده کنید.

۴. پانسمان‌های عسلی می‌توانند بهبود زخم را بهبود بخشند.

استفاده موضعی از عسل سوختگی‌های جزئی را سریع‌تر از سایر درمان‌ها، مانند گاز پارافینی، پانسمان فوم پلی‌اورتان و گاز استریل بهبود می‌بخشد.

۵. عسل طبیعی را روی پانسمان بمالید.

برای جلوگیری از چسبناک شدن محل سوختگی، عسل را روی یک پد یا گاز استریل بمالید و مستقیماً روی محل سوختگی قرار ندهید. سپس پانسمان را روی محل سوختگی قرار دهید.

۶. استفاده ایمن از عسل نیاز به مراحل خاصی دارد.

استفاده از عسل درجه پزشکی ابتدا مستلزم مراجعه به پزشک برای ارزیابی زخم‌ها و اطمینان از عدم وجود عفونت یا نیاز به مداخله جراحی است. پس از تمیز کردن سوختگی و پاکسازی مناسب، عسل استریل را تا سه بار در روز روی محل سوختگی قرار دهید.

۷. از تولیدکنندگان معتبر عسل را خریداری کنید.

برای خرید عسل طبیعی با تحقیقات به سراغ تولیدکنندگان معتبر بروید. زیرا نیاز به محصولی ایمن واستریل دارید.

۸. برخی از پانسمان‌های زخم و سوختگی از عسل مانوکا استفاده می‌کنند.

پانسمان زخم و سوختگی ژل Medihoney یک نام تجاری خاص از عسل‌های درجه پزشکی است که حاوی عسل مانوکا است که به نام Leptospermum scoparium نیز شناخته می‌شود. همراه با پانسمان عسل طبی است که می‌توانید آن را روی محل سوختگی قرار دهید. قبل از استفاده از پانسمان عسلی با پزشک خود مشورت کنید.

۹. از مصرف عسل طبیعی در قسمت‌های خاصی از بدن خودداری کنید.

برای نواحی خاصی از بدن مانند صورت، کشاله ران و همچنین سوختگی گسترده در بدن از گذاشتن عسل خودداری کنید.

نتیجه‌گیری:

در مورد درمان سوختگی در خانه، ابتدا باید نوع سوختگی را بدانید و سپس آن را درمان کنید. به طور کلی، استفاده از عسل درجه پزشکی یک گزینه موضعی بی‌خطر برای سوختگی‌های درجه یک است.

لیموناد عسل

لیموناد عسل، یک نوشیدنی تابستانی سالم و با طراوت است که بسیار سریع و آسان درست می‌شود.

مواد لازم:

عسل طبیعی: ۲/۱ فنجان

آب داغ: ۲/۱ فنجان

لیموی تازه: ۵ عدد

تکه‌های یخ: برای سرو

طرز تهیه لیموناد عسل:

این لیموناد با درست کردن یک شربت ساده عسل شروع می‌شود. در مرحله اول عسل طبیعی را در آب داغ بریزید و به خوبی هم بزنید تا به طور کامل این دو ماده با هم مخلوط شوند. اگر به جای آب داغ از آب سرد یا ولرم استفاده کنید، عسل در ته ظرف ته نشین می‌شود. بهتر است برای تهیه این لیموناد از عسلی استفاده کنید که مکمل طعم مرکبات باشد، مانند عسل شکوفه پرتقال یا عسل بلوبری. البته استفاده از عسل خام محلی نیز یک گزینه خوب است.

با آب مرکبات‌گیری دستی، آب لیمو‌ها را به خوبی بگیرید و سپس به مخلوط آب و عسل طبیعی بیافزایید. لیموناد عسل را در لیوان‌های بلند بریزید و تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید و در آخر از نی برای نوشیدن استفاده کنید.

استفاده از عسل خام یک راه عالی برای شیرین کردن طبیعی بسیاری از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها از جمله این دستور العمل لیموناد خانگی است. عسل به طور طبیعی شیرین‌تر از شکر تصفیه شده معمولی است.

تنوع طعم

برای تنوع طعم در لیموناد عسلی می‌توانید به جای یخ از میوه‌های یخ‌زده استفاده کنید. هلو، توت فرنگی می‌توانند یک ترکیب کلاسیک برای این نوشیدنی باشند.

استفاده از گیاهان تازه مانند اسطوخودوس، رزماری، نعناع و ریحان، می‌تواند طعم این لیموناد را عالی کنند.

بستنی‌های یخی یکی از ضروریات تابستان هستند و لیموناد پایه مناسبی برای این نوع بستنیهاست. می‌توانید از این بستنی‌ها به صورت قالبی در لیموناد استفاده کنید.

این دستور العمل ساده لیموناد با شربت ساده عسل طبیعی، نوشیدنی گوارا و عالی برای روز‌های گرم است. پس نوش جانتان!

منبع: cookeatpaleo.com

شمع موم زنبور عسل

در گذشته، بهترین شمع‌ها از پیه (نوعی چربی حیوانی) ساخته می‌شد. خوشبختانه، از آن زمان شمع‌سازی بسیار پیشرفت کرده است. رایج‌ترین ماده موم شمع، پارافین، ( یک محصول فرعی نفتی است که در فرآیند پالایش نفت خام به بنزین ایجاد می‌شود. ) این ماده مومی شفاف، بدون عطر و بسیار رایج است و می‌توان آن را به مداد رنگی، جوهر و ده‌ها چیز دیگر نیز تبدیل کرد. اگرچه شمع‌های پارافینی غیرسمی هستند و برای سوزاندن در داخل خانه‌تان بی‌خطر هستند، اما قرار گرفتن در معرض سطوح شدید بخار آن‌ها، در تمام طول روز ممکن است به شما آسیب برسانند.

یکی دیگر از مواد رایج، موم سویا است که از روغن دانه‌های سویا – یک منبع آلی و تجدیدپذیر – ساخته می‌شود. از آنجایی که سویا دمای ذوب متفاوتی با پارافین دارد، شمع‌های سویا در دمای کمتر و کندتر از پارافین می‌سوزند. یک شمع سویا تا ۵۰ درصد بیشتر از شمع پارافینی با همان اندازه می‌سوزد. این دو نوع موم را همچنین می‌توان برای ایجاد شمع‌هایی که در دمای متوسط می‌سوزند مخلوط کرد.

در نهایت، شمع موم زنبور عسل وجود دارد، ماده مومی که توسط غدد روی شکم زنبور‌ها ترشح می‌شود و لانه زنبوری را تشکیل می‌دهد. لانه زنبوری با بافتی بسیار متراکم‌تر و جویدنی‌تر از خود عسل تولید می‌شود. شمع‌های موم زنبور عسل، که از ذوب این مواد نسبتاً محکم ساخته می‌شوند، می‌توانند تا ۲۰۰ درصد بیشتر از یک شمع موم پارافینی مشابه دوام بیاورند، به علاوه کاملاً طبیعی و غیر سمی هستند و می‌توانند هوای داخل خانه را با آزاد کردن یون‌های منفی تمیز کنند. بوی شمع موم زنبور عسل، بسیار شبیه گلی است که زنبور از آن برای تولید موم استفاده کرده‌اند.

چیزی که شمع‌های موم زنبور را بسیار خاص می‌کند، کار زنبور‌های عسل در ساخت آن‌ها است. یک کندوی زنبور عسل برای تولید ۵۰۰ گرم موم نیاز به حدود ۳۳ میلیون شهد گل دارد که اگر در نظر بگیرید که زنبور‌ها حداکثراز ۱۰۰ گل در روز شهد بخورند، ممکن است یک کندوی ۱۰۰۰۰ زنبور عسل در طول یک ماه طول بکشد تا فقط ۵۰۰ گرم موم زنبور عسل درست کند. با این حال، از آنجایی که زنبور‌ها از موم برای ساختن لانه زنبوری استفاده می‌کنند، این موم حدود ۱۰ کیلوگرم عسل را می‌تواند در خود جای دهد.

پس یکی دیگر از فواید زنبورهای عسل، استفاده از موم آنها برای شمع سازی است.

منبع: localhivehoney.com

حضور عسل رایحه در نمایشگاه آگروفود 1401

به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود)؛ در این نمایشگاه بیش از ۵۷۰ شرکت داخلی و ۹۵ شرکت خارجی نوین‌ترین تولیدات، صنایع، تجهیزات و ماشین آلات خود را عرضه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته؛ امسال با استقبال چشمگیر و دور از انتظار شرکت‌های داخلی و همچنین کشور‌های خارجی مواجه شده و در آن ۱۷ کشور اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، برزیل، بلاروس، بلژیک، ترکیه، تونس، دانمارک، روسیه، سوئیس، عمان، سوریه، فرانسه، هلند و هند حضور دارند.

این نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از ۷۵ هزار مترمربع و در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۲۷، ۳۵، ۳۸، ۳۸A، ۳۸B، ۴۰، ۴۰A، ۴۱، ۴۱B، ۴۴ یک، ۴۴ دو و فضای بازسالن‌های نمایشگاهی برپا می‌شود.

معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در حوزه کشاورزی و غذایی، ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشورمان در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، آشنایی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با آخرین دستآورد‌های علمی و صنعتی حوزه کشاورزی و غذایی داخلی و خارجی، اشتغال و کارآفرینی، ارتقاء دانش و تبادل اطلاعات بین شرکت کنندگان در نمایشگاه، تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا برای ارتباط مستقیم تولید کنندگان با مصرف کنندگان؛ مهمترین اهداف برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود) است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته که به همت شرکت پالار سامانه برگزار می‌شود، از فردا جمعه ۲۷ تا ۳۰ خرداد ماه هر روز از ساعت ۹ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

شرکت عسل رایحه خوانسار نیز، مثل همیشه حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد. شما می توانید با مراجعه به سالن 9-8 و غرفه 107 مهمان عسل رایحه خوانسار باشید. منتظر حضور گرم شما هستیم.

عسل رایحه خوانسار

ترکیب عسل با پنیر

یکی از ترکیبات غذایی که این روز‌ها در وعده صبحانه بسیارمورد توجه قرار گرفته، پنیر‌های طعم دار است. از بهترین طعم‌های این پنیر‌ها می‌توان به ترکیب خوشمزه پنیر و عسل اشاره داشت. این ترکیب عجیب و فوق‌العاده به حدی لذت بخش است، که با یکبار تجربه، آن را به وعده‌های صبحانه خود اضافه می‌کنید. این ترکیب طعم پیچیده‌ای از شیرینی و اسیدی دارد و بسیار جالب است. اگر قصد دارید که این ترکیب را خودتان درست کنید بهتر است از عسل طبیعی و باکیفیت برای این کار استفاده کنید.

بهترین پنیر برای عسل

عسل تقریباً با هر نوع پنیری به خصوص با پنیر معمولی و خامه‌ای به خوبی ترکیب می‌شود.

انواع پنیر‌های مفید با عسل عبارتند از:

پنیر ریکوتا با عسل:

این پنیر کم چرب و خوشمزه با عسل را می‌توان برای صبحانه یا حتی به عنوان دسر سرو کرد. این ترکیب با میوه‌هایی مانند انجیر، زردآلو و انواع توت‌ها فوق‌العاده می‌شود.

پنیر آبی با عسل طبیعی:

این پنیر با اصالت فرانسوی بیشتر مخصوص استفاده در سالادهاست. اما می‌توان آن را با عسل ترکیب کرد و شوری و تیزی آن را از بین برد.

پنیر چدار با عسل:

پنیر زردرنگ و پرطرفدار چدار ترکیب خوبی با عسل طبیعی دارد. با ریختن قطره قطره عسل روی آن می‌توان طعم بی‌نظیری ایجاد کرد.

از پنیر‌های دیگری که با عسل به خوبی ترکیب می‌شوند می‌توان به پنیر بز و فتا اشاره داشت.

انتخاب عسل

اکثر عسل‌هایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی فروخته می‌شود، ترکیبی از عسل است که از منابع گل‌های مختلف به دست می‌آید. به طور معمول، برای جلوگیری از تبلور نیز پاستوریزه می‌شود. این نوع عسل طعم ملایم و مطبوعی دارد و برای ترکیب پنیری یا بشقاب پنیری معمولاً مناسب است.

اما اگر می‌خواهید عسل فوق‌العاده‌ای را امتحان کنید، از یک فروشگاه معتبر مانند رایحه خرید کنید و به دنبال عسلی باشید که نام آن از گل‌هایی مانند شکوفه پرتقال، اسطوخودوس و شبدر گرفته شده است. این نشان دهنده نوع گلی است که زنبور عسل از آن شهد جمع‌آوری کرده است. تفاوت‌های ظریف طعمی در این‌ها با پنیر فوق‌العاده است. شما همچنین می‌توانید عسل طعم داری را بخرید که با طعم‌هایی مانند اسطوخودوس، پرتقال یا تمشک وجود دارد.

دسرهای عسلی

بسیاری از مردم ممکن است عسل طبیعی را به دلیل طعم شیرین به عنوان یک ماده اصلی دسر بدانند. اما در واقع، عسل در دسر‌ها چیزی بیشتر از یک شیرین‌کننده است. این ماده علاوه بر افزودن طعم بی‌نظیر شیرینی، سایر مواد را در دستور العمل دسر‌ها تقویت کرده و تعادل مواد دسر را حفظ می‌کند. عسل با خواص مرطوب کنندگی خود با کشیدن و حفظ رطوبت، محصولات پخته شده را مرطوب نگه می‌دارد، باعث جلوگیری از رشد کپک در دسر‌ها می‌شود و در نتیجه ماندگاری دسر‌های شما را افزایش می‌دهد.

از کیک‌ها و کلوچه‌ها گرفته تا کوکی‌ها و دونات‌ها، هیچ دسری وجود ندارد که عسل نتواند آن را تقویت کند.

در ادامه همراهی با یک نوع دسر عسلی آشنا شوید.

پای هلو عسلی

این پای عسل، ‌ایده‌آل برای هر دورهمی است و بهترین زمان سرو آن در فصل تابستان زمان رسیدن هلو‌ها می‌باشد.

مواد لازم:

هلو تازه: 6 عدد پوست کنده، بدون هسته و به قطعات نازک بریده شده

عسل طبیعی: 1/4 فنجان

آب هلو: 1/2 فنجان برای طعم دادن

شکر سفید: 1 پیمانه

دارچین آسیاب شده: 1 قاشق چایخوری

آرد همه منظوره:2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

هلو، عسل و آب هلو را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و بپزید تا هلو‌ها نرم شوند و مخلوط غلیظ شود، هر از گاهی حدود چند دقیقه هم بزنید. شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید. درون آرد بریزید و سپس آرد را در قابلمه کم کم اضافه کنید، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید تا آرد غلیظ شود. مواد را از روی حرارت بردارید و داخل ظرفی بریزید و ۴ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید.

در مرحله بعد، فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت (۲۲۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید. مواد پای هلو را در فر از قبل گرم شده به مدت حدود ۳۰ دقیقه تا زمانی که رنگ آن طلایی شود، بپزید و حداقل ۲ ساعت قبل از سرو آن را خنک کنید و از خوردن آن در هوای گرم لذت ببرید.

ارزش غذایی پای هلو عسلی:

دارای، ۳۴۴ کالری، ۱. ۷ گرم پروتئین، ۵۸. ۹ گرم کربوهیدرات، ۱۰. ۴ گرم چربی، ۲۰۸. ۴ میلی گرم سدیم است و تقریباً یک غذای کامل است.

منبع: honey.com

پاپ کورن عسلی دارچینی

به طور معمول پاپ کورن شور و خوشمزه است، اما آیا می‌توان آن را با ترکیبات شیرین مثل عسل طبیعی و شکلات باز هم خوشمزه کرد؟
پاپ کورن یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین تنقلات در سرتاسر جهان و یک غذای غلات کامل است. همچنین یک میان‌وعده پرطرفدارو همیشگی است، اما به لطف تقاضای مصرف‌کنندگان برای خوراکی‌های مناسب‌تر و غذا‌های سنتی و در عین حال جدید خوشمزه، می‌توان تغییراتی در طعم پاپ کورن داد.
وقتی صحبت از پاپ کورن شیرین به میان می‌آید، تأکید بیشتری بر طعم‌های نوستالژیک و فصلی داریم. این نوع پاپ کورن برای میان وعده سرگرم‌کننده است و هوس شیرینی مصرف‌کنندگان را بدون احساس گناه شیرینی‌های سنتی ارضا می‌کند.
مواد لازم برای تهیه پاپ کورن عسلی- دارچینی:
¼ فنجان روغن مایع
۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
۲ قاشق غذاخوری شکر
½ فنجان ذرت بو داده
½ قاشق چایخوری نمک
۱ تا ۲ قاشق غذاخوری دارچین
طرز تهیه:
در یک قابلمه روغن مایع را بریزید، سپس آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از گرم شدن روغن، ذرت‌ها را درون قابلمه بریزید و شکر را روی ذرت‌ها بپاشید. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا ذرت‌ها شکفته شوند. مرتب قابلمه را تکان دهید تا ذرت‌ها نسوزند و همه شکفته شوند.
سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و تا ذرت‌ها داغ هستند، نمک، دارچین و عسل را روی ذرت‌ها بریزید و قابلمه را بخوبی تکان دهید. این کار را تا زمانی انجام دهید که بخوبی عسل و دارچین به خورد ذرت‌ها برود. سپس می‌توانید پاپ کورن عسلی دارچینی را میل نمایید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.
این پاپ کورن تا چند روز در یک کیسه پلاستیکی نیز به خوبی تازه می ماند.

نوش جان

منبع: naturallyella

مرغ ترد با عسل داغ

مواد لازم برای ۴-۶ نفر:

۳۰۰ گرم فیله مرغ

۱۰۰ گرم کره آب شده

۲ عدد تخم مرغ

۲ لیوان پودر سوخاری پانکو

۲ قاشق چایخوری نمک کوشر

۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۱ قاشق چایخوری پودر سیر

مواد لازم سس عسل داغ:

۲/۱ لیوان عسل طبیعی

۳/۱ لیوان سرکه سیب

۱ قاشق غذا خوری آب

2 قاشق سس تند

۱/۲ قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده

طزر تهیه مرغ ترد با عسل داغ

در مرحله اول، سرخ کن را تا دمای ۳۸۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس در یک ظرف تخم مرغ‌ها و کره آب شده را هم بزنید. در ظرف دیگری پودر سوخاری پانکو، نمک کوشر، فلفل سیاه و پودرسیر را با هم مخلوط کنید.

در مرحله دوم، تکه‌های مرغ را در مخلوط تخم مرغ و کره آغشته کنید و سپس در مواد پانکو فشار دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام تکه‌های مرغ به پودر آغشته شوند.

در مرحله سوم، مرغ‌ها را در سرخ کن به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا کاملاً پخته و ترد شوند. در زمانی که مرغ در حال سرخ شدن هستند، می‌توان همزمان مرحله چهارم را انجام داد.

در مرحله چهارم، عسل طبیعی را در مایکروویو گرم کنید و هم بزنید، سپس سرکه سیب، آب، سس تند و فلفل قرمز را به آن بیافزایید. در مایکروویو قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه دیگر بپزد.

در آخر و پس از سرخ شدن مرغ‌ها سس عسلی آماده شده را روی آن‌ها بریزید، آن را سرو کنید و طعم خوبی را به ذایقه ذهنتان هدیه دهید.

عسل در محصولات نانوایی

طیف وسیعی از فراورده‌های نان در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد که مصرف‌کنندگان علاقه زیادی به آن‌ها دارند. در بین این محصولات، هم محصولات پخته شده شیرین و هم شور جذابیت بی‌نظیری دارند. از نان و کراکر گرفته تا کلوچه‌ها و کیک‌های خوش طعم.

اگر به ما حق انتخاب یکی از این محصولات را بدهند، کدام را انتخاب می‌کنیم؟

جواب ما بیشتر به سمت محصولات شیرین می‌رود. این محصولات شیرین احساس بهتر و لذت بخش‌تری را هنگام خوردن به ما می‌دهند و این احساس بهتر و لذت بخش‌تر زمانی بیشتر می‌شود که ما محصولاتی را انتخاب کنیم که حاوی عسل طبیعی هستند.

عسل طبیعی در محصولات پخته شده برای طعم، شیرینی، عملکرد، تطبیق‌پذیری و برای بهبود پذیرش مصرف‌کنندگان از یک محصول استفاده می‌شود و یک ماده کاملاً طبیعی است که واقعاً می‌تواند محصولات نانوایی را به عنوان بهترین گزینه برای شما انتخاب کند.

معمولاً مصرف‌کنندگان به دنبال موادی در محصولات پخته شده می‌گردند که در رژیم غذایی روزمره آن‌ها فواید تغذیه‌ای داشته باشد، که در این بین عسل طبیعی می‌تواند یک گزینه عالی باشد و تقاضا برای محصولات طبیعی، دارای برچسب تمیز و محصولات گیاهی در صنعت نانوایی همچنان رو به افزایش است.

منبع: honey.com