آیا پرندگان می‌توانند عسل بخورند؟

عسل یک شیرین‌کننده طبیعی، فوق‌العاده سالم و مفید برای ما انسان هاست. اما این ماده مغذی و مفید برای پرندگان مناسب نیست. در این وبلاگ از عسل رایحه در مورد مصرف عسل برای پرندگان مطالبی گردآوری کرده‌ایم، ‌امیدواریم تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

چرا عسل برای پرندگان مضر است؟

چهار دلیل اصلی برای مضر بودن عسل برای پرندگان وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا شوید.

-خطر بوتولیسم و سایر عوامل بیماری‌زا

حتی بهترین کیفیت عسل می‌تواند حاوی باکتری‌ها و کپک‌هایی باشد که می‌تواند برای پرندگان کشنده باشد و باعث بوتولیسم و سایر مشکلات جدی سلامتی شود. این خود عسل نیست، بلکه خطر میکروارگانیسم‌های موجود در عسل خام است که می‌تواند برای پرندگان خطرناک باشد. عسل خام می‌تواند حاوی بوتولیسم باشد، سم خطرناکی که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. این امر می‌تواند باعث مرگ سریع پرندگان یا بیماری شدید، مشکلات عصبی، ضعف و حتی فلج در برخی موارد شود.

-محتوای قند بالا

دلیل دوم مضر بودن عسل برای پرندگان، قند طبیعی بسیار بالای آن است و مصرف بیش از حد این ماده می‌تواند به سلامت پرندگان آسیب برساند.

-فواید ناچیز تغذیه‌ای

پرندگان نیز مانند ما به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارند. آن‌ها به مقدار زیادی پروتئین، چربی و ویتأمین نیاز دارند و مصرف عسل هیچ یک از این موارد را تأمین نمی‌کند. اگرچه عسل برای سلامتی ما مفید است و برخی از مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کند، اما یک پرنده از خوردن آن فواید کمی خواهد داشت و خطرات این کار به میزان قابل توجهی بیشتر از فواید آن است.

-PH پایین – اسیدیته

دلیل نهایی اینکه عسل گزینه مناسبی برای خوردن پرندگان نیست این است که معمولاً اسیدیته بالایی دارد. سطح PH عسل بسته به نوع عسل و شهدی که از آن تهیه شده است متفاوت است، اما به طور معمول PH عسل بین ۳. ۴ تا ۶. ۱ است. اسید گلوکونیک موجود در عسل، به ویژه آن‌هایی که اسیدی‌تر هستند، می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم گوارشی پرنده و ایجاد ناراحتی در آن‌ها شود.

متأسفانه، حتی عسل خام ارگانیک درجه یک نیز می‌تواند دارای پاتوژن‌های بالقوه باشد و باعث بیماری یا حتی مرگ در پرندگان شود. حتی عسل ارگانیک نیز قند بالایی دارد، فواید تغذیه‌ای کمی برای پرندگان دارد و سطح pH اسیدی دارد.

فواید عسل برای لب

آفتاب، باد و سرمای زمستان از عواملی هستند که باعث خشکی لب می‌شوند. خشکی لب اگر درمان نشود باعث ترک خوردن لب‌ها می‌شود که می‌تواند بسیار دردناک باشد. برای بهبود خشکی لب معمولاً از بالم لب استفاده می‌شود، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از بالم لب‌ها حاوی مواد نفتی یا روغن معدنی، برخی دیگر حاوی موادی مانند منتول، نعناع یا اسید سالیسیلیک هستند. همه این مواد می‌توانند بسیار تحریک‌کننده باشند و خشکی لب‌ها را بیشتر کنند. این محصولات اگرچه ممکن است آرامش موقتی ایجاد کنند، اما اغلب لب‌های شما را بیشتر از قبل کم آب می‌کنند.

آیا تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که به جای استفاده از بالم لب از عسل روی لب‌های خشک خود استفاده کنید. ما در این مقاله از وبلاگ رایحه فواید عسل برای لب‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آیا عسل برای لب‌های ترک خورده مفید است؟

بله، عسل برای لب‌های ترک خورده و لب‌های خشک مفید است. این ماده دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ترمیم زخم است. می‌توانید در طول روز عسل را روی لب‌های خود بمالید تا از ترک‌خوردگی لب‌ها در برابر سرما یا عفونت محافظت کنید، و رطوبت لب را افزایش دهید.

عسل چگونه به ترک لب‌ها کمک می‌کند؟

اگرچه پوست لب‌ها بسیار متفاوت از پوست سایر قسمت‌های بدن به نظر می‌رسد، اما در واقع کاملاً شبیه بهم هستند. لب‌ها از سه لایه سلولی تشکیل شده‌اند: لایه بیرونی یا لایه شاخی (که بیشتر از سلول‌های مرده پوست ساخته شده است)، اپیدرم و درم.

تفاوت این است که این لایه‌ها روی لب‌ها بسیار نازک‌تر از بقیه قسمت‌های بدن شما هستند. این بدان معناست که لب‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از عواملی مانند خورشید، باد و سرما آسیب‌پذیرتر هستند. لب‌ها غدد چربی نیز ندارند، به این معنی که از رطوبت اضافی برخوردار نیستند.

-عسل از دیرباز به دلیل خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی طبیعی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شده است و یک مرطوب‌کننده طبیعی است، به این معنی که رطوبت را جذب و حفظ می‌کند و لب‌های شما را در طول روز هیدراته نگه می‌دارد.

-دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین لب‌های ترک خورده کمک می‌کند. خواص ضد باکتریایی عسل به جلوگیری از عفونت در صورت ترک خوردن لب‌ها کمک می‌کند.

-خواص طبیعی ترمیم زخم عسل به بهبود سریع‌تر لب‌های ترک خورده یا ترک کمک می‌کند و در نهایت، عسل همچنین دارای خواص لایه‌برداری ملایمی است که به آرامی پوست خشک و پوسته پوسته شده را بدون ایجاد سوزش از بین می‌برد.

-با استفاده منظم، عسل می‌توان ترک‌های مزمن لب را درمان کرد و از ترک خوردن لب در آینده جلوگیری کند.

نحوه استفاده از عسل برای لب‌های ترک خورده چگونه است؟

می‌توانید با انگشت یا گوش پاک کن عسل را مستقیماً روی لب‌هایتان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه ماساژ دادن آن را بشویید.

نکته

می‌دانید که عسل یک درمان طبیعی عالی برای ترک لب است. ماندن عسل روی لب‌ها در طول شب به آن زمان بیشتری برای آبرسانی عمیق لب‌ها و جلوگیری از ترک خوردن می‌دهد.

کاربرد عسل در شیمی درمانی

در همراهی ما با این مقاله از وبلاگ رایحه با کاربرد عسل در شیمی درمانی آشنا شوید.

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است که تقریباً 10 میلیون مرگ در سال 2022 یا تقریباً یک مورد از هر شش مرگ را شامل شده است. در سراسر جهان، سالانه نزدیک به 300000 کودک 1 تا 17 ساله به سرطان مبتلا می شوند. شرایط پزشکی نشان می دهد که شیمی درمانی برای چنین شرایطی مؤثر است. یکی از محدودیت‌ها و نقاط ضعف داروهای شیمی‌درمانی این است که آنها نه تنها روی سلول‌های بدخیم، بلکه روی سلول‌های طبیعی نیز اثر می‌گذارند، که ممکن است منجر به موکوزیت دهان (التهاب مخاط دهان پس از شیمی درمانی)، به ویژه در اطفال شود. در موارد شدید، توسعه موکوزیت می تواند مرگ و میر را تقریبا 40٪ افزایش دهد. چنین شرایط التهابی در کودکان سرطانی در مقایسه با بزرگسالان سرطانی بیشتر است. علاوه بر این، کودکان در رابطه با انطباق، پذیرش و واکنش به عوامل پیشگیرانه مختلف به دلیل سیستم ایمنی ضعیف نسبت با بزرگسالان تفاوت دارند.

عسل در دهه‌های گذشته به دلیل خاصیت التیام‌بخشی، ضدباکتری و آنتی‌اکسیدانی، توجه شاخه پزشکی را به خود جلب کرده است و به عنوان یک داروی سنتی (محصول طبیعی) قابل قبول در سطح جهانی نشان داده شده است. امروزه این ماده به طور موثر برای درمان موکوزیت ناشی از شیمی درمانی استفاده می شود. زیرا شامل 200 ماده از جمله آب و کربوهیدرات ها و سایر ویتامین ها و آنزیم ها می باشد. عسل با تحریک مونوسیت‌ها که به آزادسازی سیتوکین‌ها کمک می‌کند، بهبود بافت را افزایش می‌دهد. در این بین عسل مانوکا با اینکه در زمینه پزشکی پرکاربرد است، در این مورد نتایج منفی به همراه دارد. زیرا حاوی محتوای غیرعادی بالای متیل گلیوکسال است که یک عامل سیتوتوکسیک در نظر گرفته می شود. ثابت شده است که عسل نه تنها توانایی التیام بافت های آسیب دیده را دارد، بلکه درمانی مقرون به صرفه برای سرطان است و در مقایسه با داروهای مصنوعی عوارض جانبی کمتری دارد. عسل یا محصولات عسل می توانند موکوزیت ناشی از شیمی درمانی را از بین ببرند و بهترین درمان برای این آسیب باشند.

اثرات مصرف عسل با سرطان سینه

عسل رشد و تکثیر سرطان سینه منفی سه گانه ( ER-/PR-/HER2- ) را کاهش می دهد. عسل برای سلول‌های سرطان سینه ER+ به روش‌هایی که به فرآیندهای مرتبط با استروژن بستگی ندارد، سیتوتوکسیک است. با این حال، این ماده دارای ترکیباتی است که به طور همزمان (دارای خواص استروژنی (در نتیجه افزایش رشد و تکثیر سلول‌های سرطان سینه ER+/PR+ ) و مهار بیان آروماتاز (کاهش سنتز استروژن از آندروژن‌ها در بدن) است. گزارش شده است که عسل از استخوان محافظت می کند و از تحلیل استخوان جلوگیری می کند. این ماده برای مبتلایان به سرطان سینه ER+ مفید است، اگرچه باید در حد اعتدال مصرف شود و باید از مصرف مکمل‌های ریز مغذی عسل اجتناب کرد، تا حدی به این دلیل که بعید است تعادل سودمند استروژن/ضد استروژن موجود در خود عسل را فراهم کنند.

عسل در حد اعتدال توصیه می شود

عسل دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد جهش زا، ضد میکروبی، ضد آتروژنیک و ضد ترومبوتیک و همچنین خواص ترمیم زخم است و عمدتاً از قندهای لوولوز، دکستروز و مالتوز با کسر کوچکی از ساکارز تشکیل شده است، در حالی که شکر سفره از ساکارز تشکیل شده است. همچنین حاوی کریزین، گالانژین، پینوبانکسین، پینو استروبین، پینوسمبرین، آکاستین، کافئیک اسید، فنیل استرهای کافئیک اسید و همچنین مقداری آپیژنین، اسید فرولیک، کامفرول، لوتئولین و کوئرستین است که همگی دارای فعالیت ضد سرطانی شناخته شده یا مشکوک هستند. علاوه بر محتوای فلاونوئید مفید، عسل نسبت به قند کندتر جذب جریان خون می‌شود (که باعث می‌شود کمتر باعث تحریک بیش از حد تولید انسولین شود) و باعث کاهش سطح گلوکز و تری گلیسیرید خون نسبت به مصرف قند می‌شود. که ممکن است به این معنی باشد که استفاده از عسل به عنوان یک شیرین کننده به جای شکر می تواند برای سلامت کلی مفید باشد. با این وجود، عسل باید در حد اعتدال مصرف شود.

عسل در درمان اگزما

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که عسل از اگزما جلوگیری و به کنترل آن کمک می‌کند، اما در مورد صحت این موضوع شک و تردید داشته باشید. ما در این مقاله از وبلاگ رایحه در مورد این موضوع مطالبی گردآوری کرده‌ایم.

اگزما یک بیماری پوستی است که باعث قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. معمولاً کودکان خردسال و نوجوانان بیشتر از سایر افراد از اگزما رنج می‌برند. کسانی که درگیر این بیماری پوستی هستند، می‌توانند مخلوطی از عسل طبیعی و روغن زیتون درست کنند و روی پوست بمالند تا از شر این مشکل خلاص شوند. عسل با از بین بردن کثیفی و صاف کردن پوست به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی عمل می‌کند. می‌توان از آن برای لایه‌برداری پوست با مخلوط کردن آن با جو به منظور حذف سلول‌های مرده استفاده کرد. همچنین استفاده منظم از عسل از بروز یا عود اگزما جلوگیری می‌کند. عسل در واقع دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی است و برای درمان زخم و عفونت‌ایده‌آل است. به همین دلیل، برای درمان اگزما نیز مورد توجه قرار گرفته است. انواع مختلفی از عسل در دسترس است و بهترین انواع آن از عسل خالص تهیه می‌شود.

چگونه عسل می‌تواند به درمان اگزما کمک کند؟

عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی آن به طور گسترده‌ای شناخته شده است و چه به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود، می‌تواند برای بدن مؤثر باشد. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی آن در مراقبت از پوست فوق‌العاده است و پوست را آبرسانی کرده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. آکنه، قرمزی و التهاب صورت را آرام می‌کند و می‌تواند همان اثر را روی پوست تحریک شده توسط اگزما داشته باشد. این ماده مانند یک پوشش محکم بر روی اگزما ایجاد می‌کند تا از تماس میکروب‌های خارجی با این ناحیه جلوگیری کند و پس از مدتی پوست به خوبی آبرسانی و نرم و لطیف می‌شود. ثابت شده است که عسل به طور قابل توجهی رشد و گسترش استافیلوکوکوس اورئوس، باکتری مرتبط با اگزما را کاهش می‌دهد. این امر به ویژه در پرتو عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مهم است

نحوه استفاده از عسل برای درمان اگزما

هنگام استفاده از مخلوط عسل و روغن زیتون برای اگزما، قبل از استفاده دست‌های خود را بشویید و یک لایه عسل را روی اگزما بمالید. سپس روی محل را با گاز استریل یا پارچه تمیز بپوشانید، بگذارید یک شب تا صبح بماند. سپس آن ناحیه را بشویید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید به مدت یک هفته این کار را تکرار کنید. گزارش‌های انجمن ملی اگزما نشان می‌دهد که عسل در سال‌های اخیر برای درمان اگزما محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و برای استفاده در این مورد بی‌خطر است، اما بهتر است در مورد درمان با آن برای اگزما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: newzealandhoneyco.com

زنبورهای عسل چه می خورند؟

این مقاله از وبلاگ عسل رایحه، غذای مصرفی زنبورهای عسل را بررسی می کند.

زنبورهای عسل برای تولید عسل، گرده و شهد گل‌های مختلف را مصرف می‌کنند. زنبورهای عسل جذب باغ ها و مزارعی می شوند که انواع گیاهان گلدار در آنجا وجود دارد. گرده که یک ماده گرد و غبار مانند است، توسط گیاهان گلدار مختلف تولید می شود. گرده گل یکی از خالص ترین و غنی ترین مواد غذایی طبیعی است که تمام نیازهای غذایی زنبور عسل را شامل می شود: قند، کربوهیدرات، پروتئین، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی. شهد مایع شیرینی است که در گل ها یافت می شود. زنبورهای عسل شهد را جمع آوری کرده و به عسل تبدیل می کنند.

اکثر لاروهای زنبور عسل، از عسل تغذیه می کنند، اما لاروهایی که برای ملکه شدن انتخاب می شوند، باید ژل رویال تغذیه کنند. ژل رویال یک ترشح سفید رنگ است که توسط زنبورهای کارگر جوان تولید می شود. از گرده و مواد شیمیایی غدد زنبورهای کارگر تشکیل شده است. ژل رویال حاوی مکمل های غذایی، محرک های باروری و سایر داروها و همچنین ویتامین های گروه B است. زنبورهای کارگر در طی چند روز اول رشد با ژل رویال تغذیه می‌شوند، در حالی که لاروهای ملکه آینده در طول رشد خود ژل رویال مصرف می‌کنند.

از آنجایی که ملکه های منتخب زنبور عسل فقط ژل رویال می خورند، به سرعت رشد می کنند و دو برابر یک زنبور عسل معمولی می شوند. به دلیل ارزش غذایی غنی ژل رویال، ملکه ها می توانند پنج سال زنده بمانند و هر روز تا 2000 تخم بگذارند.

زنبورهای عسل گرده و شهد را از انواع گیاهان گلداری مانند از جمله علف شیر (سرده)، قاصدک، شبدر، میله طلایی و انواع درختان میوه جمع آوری می کنند. فقط کارگران به دنبال غذا هستند و از هر گل تا آنجا که می توانند شهد مصرف می کنند. زنبورهای عسل کارگر پس از جستجوی علوفه به کندو برمی گردند و شهد جمع آوری شده را به کارگر دیگری منتقل می کنند. این حشرات شهد را روی زبان خود نگه می دارد تا مایع تبخیر شود و عسل ایجاد کند. سپس عسل در یک سلول داخل کندو ذخیره می شود.

منبع: orkin.com

عسل برای ورزشکاران

هنگامی که در حال تمرین هستید، نحوه سوخت‌رسانی به بدنتان می‌تواند به اندازه برنامه تمرینی شما مهم باشد. با همراهی ما در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه، بدانید چه زمانی و چگونه عسل بخورید تا به اهداف تناسب اندام خود برسید. نقش اصلی کربوهیدرات‌ها در فعالیت بدنی تأمین انرژی است. برای ورزشکاران، اگر رژیم غذایی آن‌ها حاوی کربوهیدرات کافی نباشد، این احتمال وجود دارد که عملکرد و ریکاوری آن‌ها مختل شود، زیرا کربوهیدرات سوخت کلیدی برای مغز و عضلات در طول تمرین است.

چه زمانی عسل بهترین انتخاب کربوهیدراتی است؟

همه کربوهیدرات‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند و آن‌ها به یک شکل سوخت بدن شما را تأمین نمی‌کنند.

کربوهیدرات‌های پیچیده

کربوهیدرات‌های پیچیده مانند بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای و سایر غلات کامل انرژی خود را به آرامی در طی چند ساعت آزاد می‌کنند. این باعث می‌شود آن‌ها برای سوخت‌رسانی قبل از استقامت و انرژی پایدار در طول روز شما ارزشمند باشند.

کربوهیدرات‌های ساده

قند‌های ساده، مانند عسل خالص، سیستم شما را با انرژی فوری در صورت نیاز پر می‌کند. این نوع کربوهیدرات موجود در ژل‌های انرژی‌زا و نوشیدنی‌های ورزشی برای جایگزینی سریع سوختی که در طول ورزش می‌سوزانید مناسب است. عسل خالص کاملاً طبیعی است و حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های کمیاب است. این عناصر کمیاب، به علاوه ترکیب منحصر به فرد انواع قند عسل، آن را نسبت به قند‌های فرآوری شده در شاخص گلیسمی پایین‌تری قرار می‌دهد. این منجر به تأمین انرژی پایدارتر می‌شود.

زمان‌ها و راه‌های مناسب برای افزایش عملکرد عسل در ورزشکاران را در ادامه مقاله بخوانید.

قبل از تمرین (یا مسابقه) انرژی بگیرید.

کارشناسان توصیه می‌کنند ۳-۴ ساعت قبل از مسابقه ۳۰۰-۴۰۰ گرم کربوهیدرات بخورید. این همان چیزی است که بدن شما را برای رقابت آماده می‌کند. بدن می‌تواند کربوهیدرات را ذخیره کند و از این ذخایر به عنوان منبع سوخت برای فعالیت بدنی استفاده کند. این ذخایر گلیکوژن محدود هستند، بنابراین برای کسانی که در سطح بالا تمرین می‌کنند، مهم است که در شروع هر تمرینی به طور کامل انرژی داشته باشند. کربوهیدرات‌های قبل از تمرین باید بیشتر پیچیده باشند. بلغور جو دوسر با دانه چیا، میوه و عسل یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه قبل از تمرین است. بلغور جو دوسر به شما انرژی طولانی مدت می‌دهد، در حالی که عسل خالص ذخایر گلیکوژن شما را افزایش می‌دهد و بقیه را برای زمانی که لازم است ذخیره می‌کند.

در طول مسابقه (یا تمرین) پرانرژی بمانید.

اگر تمرینات با شدت بالا را برای مدت طولانی انجام می‌دهید و ذخایر گلیکوژن شما کافی نیست، ممکن است احساس خستگی کنید، انرژی نداشته باشید و نتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. بنابراین، مصرف منظم غذا‌های غنی از کربوهیدرات می‌تواند به شما کمک کند. گزارش‌های مجله British Journal of Sports Medicine به ورزشکاران توصیه می‌کند برای هر ساعت فعالیت ۳۰ تا ۶۰ گرم کربوهیدرات ساده مصرف کنند. این مقدار حدود سه قاشق غذاخوری عسل برای یک فرد ۷۰ کیلوگرمی است. عسل را می‌توان مستقیماً خورد یا مانند نوشیدنی ورزشی با آب مخلوط کرد. فروکتوز و گلوکز موجود در آن می‌تواند انرژی را بلافاصله به ماهیچه‌های شما برساند. عسل به دلیل ترکیبی از قند‌های طبیعی، ماده مفیدی برای استراحت پس از تمرین است. این ماده نسبت به شکر معمولی از نظر شاخص گلیسمی پایین‌تر است، به این معنی که جذب سریع آن باعث هیپوگلیسمی نمی‌شود.

پس، عسل خالص را به بخشی از برنامه غذایی متعادل و برنامه تمرینی خود برای حداکثر انرژی وارد کنید.

منبع: letstalkhoneycomb.com

آیا عسل برای سالمندان مفید است؟

عسل می تواند سلامت سالمندان را تقویت کند و در این بین عسل خام و فیلتر نشده بیشترین فواید را برای آنها دارد. برای دانستن فواید عسل برای سالمندان ما را تا انتهای این مقاله از وبلاگ رایحه همراهی کنید.

فواید عسل برای سالمندان

  1. آلرژی را برطرف می کند.

سالمندانی که بیماری های مزمن دارند ممکن است دچار آلرژی های فصلی بیشتری نسبت به سایر افراد شوند. محققان کشف کرده اند که گرده موجود در عسل خام و محلی ممکن است به کاهش علائم آلرژی در آنها کمک کند. برای بهترین نتیجه، عزیزان سالخورده شما باید چند ماه قبل از فصل آلرژی مصرف عسل را شروع کنند.

  • سرفه را سرکوب می کند.

بسیاری از مردم می دانند که عسل می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده سرفه عمل کند. چای یا آب گرم همراه با لیمو و عسل مدت‌هاست که درمان گر سرفه بوده است، اما مطالعات نشان داده‌اند که یک یا دو قاشق چای‌خوری عسل به تنهایی می‌تواند به کاهش سرفه کمک کند. برای سالمندان مبتلا به بیماری هایی مانند COPD یا ترشحات بعد از بینی، این سرکوب کننده طبیعی سرفه می تواند کمک بزرگی باشد.

  • حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل به مبارزه با چندین بیماری مزمنی که سالمندان با افزایش سن با آن مواجه می شوند، کمک می کند. سالمند خانه شما، باید عسل تیره تری بخورد تا حداکثر آنتی اکسیدان را داشته باشد. عسل همچنین حاوی مواد مغذی است که به حذف رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند و می تواند از بیماری های قلبی و حتی سرطان محافظت کند.

  • بریدگی و سوختگی را تسکین می دهد.

پوست با افزایش سن شکننده تر می شود و خطر بریدگی یا سوختگی را افزایش می دهد. دانشمندان مشخص کرده اند که عسل از طریق یک فرآیند آنزیمی پراکسید هیدروژن آزاد می کند و همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است. در نتیجه می توان از عسل به عنوان یک کاربرد موضعی برای تسکین زخم ها و تسریع بهبودی استفاده کرد.

  • انرژی را افزایش می دهد.

المپیکی ها به دلیل قندهای طبیعی موجود در داخل عسل، برای تقویت انرژی خود انجیر و عسل می خوردند. سالمندانی که برای پیاده‌روی در محله بیرون می‌روند بهتر است برای افزایش سطح انرژی خود یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنند.

40 کاربرد باورنکردنی عسل

در عصر جدید علاوه بر استفاده از کاربرد‌های جدید پزشکی از طب سنتی نیز در درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود و بیش از نیمی از افراد به روش‌های طب سنتی معتقد هستند. یکی از موادی که امروزه در طب سنتی بسیار مورد توجه قرار گرفته عسل است. در همراهی ما با این مقاله از وبلاگ رایحه با ۴۰ کاربرد باور نکردنی عسل آشنا شوید.

کاربرد‌های شگفت‌انگیز عسل

-خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

-مواد معدنی، ویتأمین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را فراهم می‌کند.

-ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

-عسل در کاهش وزن نیز تأثیر دارد.

-اگرچه کالری عسل بیشتر از شکر است، اما مصرف عسل با آب گرم به هضم چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند.

-باعث افزایش رشد باکتری‌های مفید در روده می‌شود.

-خستگی را کاهش و باعث افزایش انرژی می‌شود.

-بینایی را بازیابی می‌کند.

-گلودرد را تسکین می‌دهد.

-با بهبود جریان خون از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند.

-سوختگی را تسکین می‌دهد و زخم‌ها را ضد عفونی می‌کند.

-التهاب و درد را کاهش می‌دهد.

 -PHبدن را قلیایی می‌کند.

-حاوی مواد مغذی گیاهی است که دارای خواص پیشگیری‌کننده از سرطان و ضد تومور است.

-به سوء هاضمه و رفلاکس اسید کمک می‌کند.

-باکتری‌هایی که باعث جوش می‌شوند را از بین می‌برد.

-از کاهش تعداد گلبول‌های سفید خون جلوگیری می‌کند.

-با آلرژی به گرده مقابله می‌کند.

-انگل‌ها را از کبد و روده بزرگ خارج می‌کند.

-مرهم ساخته شده از عسل را می‌توان برای اگزمای مبتلا به آسم در صورت مخلوط شدن با فلفل سیاه و زنجبیل استفاده کرد.

-باعث کاهش اختلالات گوارشی می‌شود.

-عسل به ایجاد استقامت در ورزشکاران کمک می‌کند.

-عسل و دارچین می‌توانند به درمان آرتروز کمک کنند.

-به رفع مشکلات پوست سر و شوره سر کمک می‌کند.

-به اضطراب کمک می‌کند.

-استرس متابولیک را کاهش می‌دهد.

-به پاکسازی سینوس‌های شما کمک می‌کند. برای پاکسازی سینوس‌های خود، دو یا سه بار در روز مخلوطی از ۱ قاشق چای‌خوری آب زنجبیل تازه و عسل را مصرف کنید.

-دندان درد را درمان می‌کند. خمیری از عسل و دارچین درست کنید و روی دندان دردناک بمالید.

-پوست را مرطوب می‌کند. یک حبه عسل و دو قاشق غذاخوری آب گرم را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

-تهوع صبحگاهی را برطرف می‌کند.

-به سکسکه کمک می‌کند.

-تب یونجه را کاهش می‌دهد. صبح یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید.

-به سردرد‌های تنشی کمک می‌کند. به سادگی یک ½ لیوان آب گرم را با چند قاشق چایخوری عسل میل کنید.

-عفونت چشم را درمان می‌کند. یک قاشق چای خوری عسل را با یک فنجان آب بریزید و آنقدر حرارت دهید تا عسل ذوب شود. بگذارید خنک شود و از قطره چکان استفاده کنید و مخلوط را در چشم عفونی قرار دهید.

-گرفتگی عضلات پا را کاهش می‌دهد. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل هر شب قبل از خواب مصرف کنید.

-کلسترول را کاهش می‌دهد. دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری دارچین را در یک لیوان چای مخلوط کنید.

-به بوی بد دهان کمک می‌کند. یک قاشق چایخوری عسل و دارچین را در آب داغ مخلوط کنید.

-آب سخت را نرم کنید.

اگر با خواندن کاربرد‌های این ماده ارزشمند نیاز به رفع یکی از مشکلات بالا را دارید، بهتر است این نکته را بدانید که حتماً از عسل ارگانیک مانند عسل رایحه استفاده کنید. زیرا حرارت در حین تولید باعث از بین رفتن مواد مغذی و آنزیم‌ها می‌شود. علاوه بر این، عسل خام محلی که در منطقه زندگی می‌کنید، مفیدتر است، زیرا دارای خواص محرک ایمنی مورد نیاز برای سازگاری بدن شما با محیط است.

فواید نوشیدنی سم زدایی عسل خام و لیمو

نوشیدن آب لیمو عسل هر روز صبح با معده خالی، باعث سم زدایی بدن می‌شود. آیا شما هم این جمله را بسیار شنیده‌اید. اگر می‌خواهید از صحت و سقم این مطلب آگاه شوید، ما را در این مقاله از وبلاگ رایحه همراهی کنید.

همه ما می‌دانیم که عسل و لیمو چقدر برای بدن ما مفید هستند و بسیاری از افراد در صبح آب لیمو و عسل می‌خورند که قطعاً یک عادت خوب است. این نوشیدنی سم زدا است، زیرا سطح PH بدن ما را متعادل می‌کند و روده‌ها را تمیز و حرکات آن را نیز تنظیم می‌کند. عسل خام منبعی از آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. از نظر شاخص گلیسمی پایین است و یک جایگزین عالی برای شکر است. لیمو از نظر منبع ویتأمین C بسیار غنی است و به عنوان یک عامل سم زدایی عمل می‌کند. فیبر‌های پکتین موجود در لیمو هضم قند‌ها و نشاسته‌ها را کند می‌کند و سلامت روده را بهبود می‌بخشد.

تهیه نوشیدنی لیمو و عسل

۱. یک فنجان آب را بجوشانید و بگذارید تا فقط گرم بماند.

۲. یک قاشق چایخوری عسل خام و طبیعی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل شود.

۳. آب نصف لیمو را در آب عسل بریزید، آن را هم بزنید و بنوشید.

مهم است که مخلوط را بلافاصله پس از تهیه آن، ترجیحاً با معده خالی بنوشید تا از تمام فواید آن بهره‌مند شوید.

مزایای سم زدایی با عسل و لیمو

۱. باعث کاهش وزن می‌شود.

اگرچه عسل خام حاوی کالری بیشتری است، اما یک قاشق چای خوری از آن در آب گرم می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی در جهت کاهش وزن شما عمل کند. عسل خام منبع عالی قند طبیعی است و هوس شیرینی را در طول روز از بین می‌برد. آب لیمو عسل خام به مبارزه با سلول‌های چربی در بدن کمک می‌کند. اما این درمان خیلی سریع جواب نمی‌دهد و تنها به تدریج و با کمی ورزش قابل مشاهده است. آب لیمو عسل فرآیند چربی سوزی را کاتالیز می‌کند که منجر به کاهش وزن تدریجی می‌شود.

۲. روال صبحگاهی را تنظیم می‌کند.

عسل خام برای دستگاه گوارش شما عالی است. این ماده ضد عفونی‌کننده، ضد ویروس و ضد باکتری است و مصرف هر روز صبح آن معده شما را تسکین می‌دهد. روده را هیدراته می‌کند و به مدفوع شما آب می‌افزاید. همچنین اسیدیته را کاهش می‌دهد، بنابراین به دستگاه گوارش شما شستشوی خوبی می‌دهد.

۳. تقویت سیستم ایمنی را به همراه دارد.

عسل خام سرشار از آنزیم، ویتأمین‌ها و مواد معدنی است و نقش شگفت‌انگیزی در محافظت از سیستم ایمنی شما در برابر باکتری‌های مضر دارد. لیمو سرشار از ویتأمین C است و عسل خام دارای خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی است، این دو ماده در کنار هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

۴.  باعث کاهش درجه آلرژی می شود.

استفاده از عسل خام محلی باعث می‌شود بدن شما به گرده‌های آن ناحیه عادت کند و در نتیجه کمتر در برابر آلرژی‌های اکولوژیکی آسیب‌پذیر شود.

۵. انرژی را افزایش می‌دهد.

عسل خام به شما انرژی فوری می‌دهد و تنبلی و بی‌حالی را کاملاً از بین می‌برد. شما احساس سرزندگی و شادابی می‌کنید و کاملاً برای مقابله با روز آماده می‌شوید.

۶. شفا دهنده گلو و سرفه است.

این یکی امتحان و آزمایش شده و معجزه می‌کند. عسل خام واقعاً گلودرد و سرفه‌های خشن را التیام می‌بخشد. این ماده به همراه آب لیمو دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضد باکتریایی عالی است که به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و ریشه‌کن کردن آن کمک می‌کند. خواص ضد التهابی برای کاهش التهاب و تورم عمل می‌کند و در عین حال هرگونه تحریک در غدد داخلی، غشا‌های مخاطی و پوست را تسکین می‌دهد.

7.بدن را  سم زدایی می کند.

خداحافظ سموم!

استفاده از لیمو در این مخلوط باعث افزایش ادرار می‌شود و در نتیجه پاکسازی بهتر و سم زدایی کامل انجام می‌شود. نه تنها روده بزرگ و دستگاه گوارش شما پاکسازی می‌شود، بلکه حتی برای کبد شما نیز بسیار مفید است. آب لیمو عسل خام یک نوشیدنی سم زدایی عالی است.

۸. گاز معده را از بین می‌برد.

با آب لیمو عسل خام فوراً از شر این ناراحتی خلاص می‌شوید. این ترکیب به خنثی کردن گاز معده کمک می‌کند.

۹. باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

مخلوط آب لیمو عسل خام کلسترول خوب را افزایش می‌دهد و از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. حتی به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

۱۰. باعث کاهش درد می شود.

اگر از تورم و درد عضلانی رنج می‌برید، آب لیمو عسل خام درمان خوبی است. این مخلوط تورم و درد را کاهش می‌دهد. به عنوان یک اسمزی هیپرتونیک عمل می‌کند، به این معنی که به تخلیه آب از بافت آسیب دیده و ملتهب کمک می‌کند.

۱۱. خون را تصفیه کنید.

این نوشیدنی به دلیل ماهیت اسیدی خود به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. بدن ما مقدار زیادی سموم را در یک دوره منظم جمع می‌کند. این سموم باید هر روز از بدن خارج شوند و آب لیمو عسل خام این کار را انجام می‌دهد.

۱۲. غنی از مواد مغذی است.

فیتونوترینت‌ها دارای فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند. از آنجایی که لیمو و عسل خام نیز از گیاهان تهیه می‌شود، دارای مواد مغذی گیاهی نیز می‌باشد. مواد غذایی چند مغذی برای حفظ متابولیسم و بدن سالم ضروری هستند.

۱۳. پوست را از آکنه پاک می‌کند.

مصرف آب لیمو و عسل خام در صبح زود یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید برای کنترل آکنه انجام دهید. ممکن است در عرض ۲ تا ۳ هفته پس از شروع مصرف این نوشیدنی، پوست شفاف‌تر شود. آب لیمو دارای اثر چربی بری است که به از بین بردن چربی اضافی پوست کمک می کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو و عسل خام و خواص ضد باکتریایی آن‌ها نیز به شفافیت پوست کمک می‌کند.

منبع: wayanaden.com

سالاد میوه عسل

سالاد میوه با عسل عنوان این مقاله از وبلاگ رایحه است که در همراهی با ما می‌توانید با طرز تهیه آن آشنا شوید.

این کلاسیک تابستانی ترکیبی ساده از میوه‌های آبدار فصلی است که با یک سس عسلی عالی می‌شود.

مواد لازم:

۲ قاشق چایخوری پوست پرتقال ریز خرد شده

½ فنجان آب پرتقال

¼ فنجان عسل طبیعی

۱ قاشق غذاخوری نعنای تازه خرد شده (اختیاری)

۲ فنجان انگور سبز و/یا قرمز بدون هسته نصف شده

۲ فنجان زغال اخته تازه

۲ فنجان توت فرنگی تازه نصف شده

۲ فنجان تمشک تازه و/یا شاه توت

۱ ⅓ فنجان سیب خرد شده (۲ متوسط)

طرز تهیه سالاد میوه با عسل:

مرحله ۱

برای سس، در یک کاسه متوسط، پوست پرتقال، آب پرتقال، عسل و در صورت تمایل ۱ قاشق غذاخوری نعناع خرد شده را با هم مخلوط کنید.

گام ۲

در یک کاسه بزرگ انگور، زغال اخته و توت فرنگی را با هم ترکیب کنید. آن را به آرامی هم بزنید. روی آن را بپوشانید و به مدت ۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال خنک کنید.

مرحله ۳

قبل از سرو این مواد را با هم ترکیب کنید و در صورت تمایل با برگ نعناع تازه تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 137 کالری؛ چربی 1 گرم؛ کربوهیدرات 35 گرم؛ فیبر نامحلول 5 گرم؛ شکر 27 گرم؛ پروتئین 1 گرم؛ ویتامین a 116.6IU؛ ویتامین C 44.5 میلی گرم؛ تیامین 0.1 میلی گرم؛ ریبوفلاوین 0.1 میلی گرم؛ معادل نیاسین 0.7 میلی گرم؛ ویتامین b6 0.1 میلی گرم؛ فولات 24.4 میکروگرم؛ سدیم 3 میلی گرم؛ پتاسیم 288 میلی گرم؛ کلسیم 25 میلی گرم؛ آهن 0.7 میلی گرم

منبع:midwestliving.com