سوپ هویج زنجبیل و عسل

در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه شما را با یک سوپ مقوی و خاص آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

مواد لازم

هویج متوسط: 6 عدد

پیاز زرد: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه

کره: ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون فوق بکر: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۴ لیوان

زنجبیل تازه: ۲ قاشق چایخوری رنده شده

نمک: ۱ قاشق غذاخوری

عسل طبیعی: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ هویج، زنجبیل و عسل

1.هویج‌ها را خرد کرده، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. پیاز و سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

2.در یک قابلمه بزرگ، پیاز را با کره و روغن زیتون روی حرارت متوسط تفت دهید و هم بزنید تا شفاف شود. سیر را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.

3.آب، هویج، زنجبیل و نمک را اضافه کنید و حدود ۴۵ دقیقه بپزید تا هویج‌ها نرم شوند. حرارت را خاموش کنید و بگذارید سوپ خنک شود.

4.وقتی سوپ خنک شد، آن را در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید. پوره را در قابلمه برگردانید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. پوره را به جوش آورده تا سوپ کاملاً غلیظ شود. عسل را اضافه کنید، هم بزنید تا حل شود. آن را بچشید، در صورت لزوم به آن چاشنی اضافه کنید و بلافاصله سرو کنید.

5.برای سرو سرد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سوپ کاملاً خنک شود. در قابلمه را ببندید و در یخچال بگذارید. وقتی آماده سرو شد، آن را هم بزنید و در صورت تمایل داخل کاسه بریزید.

منبع: foodnetwork.com

10 کاربرد هوشمندانه عسل

سال هاست که عسل به‌ عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی ارزشمند بوده است. در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه می‌خواهیم چند مورد از کاربرد‌های غیرمعمول‌تر عسل را به اشتراک بگذاریم.

در ادامه ده مورد از کاربرد‌های باور نکردنی عسل آورده شده است:

۱. ضد اکنه

عسل خام ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است. این بدان معنی است که برای درمان آکنه عالی عمل می‌کند. درمان با عسل برای آکنه بسیارساده است. به سادگی مقدار کمی عسل خام را با استفاده از یک پنبه روی پوست خود بمالید. برای درمان بهتر، سعی کنید عسل خام را با مقدار کمی روغن درخت چای، یکی دیگر از مواد طبیعی عالی ضد باکتری، مخلوط کنید.

۲. پوست خشک را مرطوب می‌کند.

اگر دچار خشکی یا ترک خوردگی پوست هستید، عسل می‌تواند به تسکین و مرطوب کردن آن کمک کند، زیرا یک نرم‌کننده است، به این معنی که رطوبت را در خود نگه می‌دارد. سعی کنید عسل خام را روی لکه‌های پوست خشک بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. عسل به عمق پوست نفوذ می‌کند، آن را آبرسانی می‌کند و از عفونی شدن پوست خشک جلوگیری می‌کند.

۳. بریدگی‌های جزئی، خراش‌ها و سوختگی‌ها را درمان کنید

عسل به دلیل خواص ضد میکروبی بسیاری که دارد می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی‌کننده طبیعی استفاده شود. مقداری عسل خام را روی زخم کوچکی که دارید بمالید تا از عفونی شدن زخم جلوگیری کند و همچنین به بهبود سریعتر زخم کمک کند.

۴. درمان سرفه با عسل

با عسل سرفه را سرکوب کنید. غلظت عسل به پوشاندن گلو کمک می‌کند و اعتقاد بر این است که طعم شیرین آن باعث ایجاد پایانه‌های عصبی می‌شود که از گلو در برابر سرفه‌های مداوم محافظت می‌کند. عسل را با آب یک لیمو ترکیب کنید و بنوشید.

۵. در آشپزی از آن استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید، عسل یک ماده عالی برای استفاده در آشپزی است. می‌توان از آن برای تهیه انواع سس‌های خانگی از سس کچاپ گرفته تا سس چیلی استفاده کرد. استفاده از مقداری عسل در سس کچاپ خانگی خود همراه با روغن زیتون، پیاز، گیاهان و ادویه جات ترشی جات، طعم بی‌نظیری دارد.

. ۶ استفاده در باغ

عسل فقط یک ماده مفید برای انسان‌ها نیست. بلکه می‌تواند برای رشد ریشه گیاهان نیز کاربرد دارد. یک ترفند جالب این است که سعی کنید یک قسمت عسل را با سه قسمت آب داغ مخلوط کنید. بگذارید خنک شود و سپس نوک قلمه گیاه خود را قبل از اینکه در زمین بکارید در آن مخلوط فرو کنید. عسل رشد ریشه را بیشتر می‌کند و قلمه را در هنگام رشد از بیماری محافظت می‌کند.

۷. از خواب بهتر لذت ببرید.

اگر یک روز خسته‌کننده داشته‌اید، اضافه کردن یک قاشق چایخوری عسل به یک فنجان چای گیاهی داغ ممکن است همان چیزی باشد که در این زمان به آن نیاز دارید. عسل به آرام کردن اعصاب و آرامش ذهن کمک می‌کند.

۸. شوره سر را متوقف کنید.

اگرچه دلایل دقیق شوره سر هنوز ناشناخته است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که عسل ممکن است به دلیل خواص ضد قارچی و مرطوب کنندگی در درمان شوره سر مفید باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عسل را روی ریشه مو‌ها (پوست سر) بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

۹. نوشیدنی ورزشی سالم

با عسل یک نوشیدنی ورزشی سالم درست کنید. با این درمان خانگی هیدراته، انرژی بگیرید. مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید: ۱/۴ فنجان آب لیموترش تازه، ۱/۴ فنجان آب لیموی تازه، ۲ فنجان آب، ۱/۸ قاشق چایخوری نمک دریا و ۲. ۵ قاشق غذاخوری عسل.

۱۰. لب‌های خود را مرطوب کنید.

از عسل همچنین می‌توان برای تهیه ماده‌ای برای تقویت لب با طیف وسیعی از مواد طبیعی مانند عسل، موم زنبور عسل، کره کاکائو، روغن بادام و روغن نارگیل استفاده کرد.

فواید و مضرات عسل

عسل یک شیرین‌کننده طبیعی و خوراکی خوشمزه با فواید زیادی است، اما معایبی نیز دارد که باید در ذهن خود بیاد داشته باشید. برای آشنا شدن با فواید و مزایای عسل خواندن این مقاله از وبلاگ عسل رایحه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایا

مصرف عسل فواید زیادی در زمینه سلامت و تغذیه دارد. اگر مکمل‌های عسل یا به طور کلی عسل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، می‌تواند بر بسیاری از مشکلات بدن تأثیر مثبت بگذارد. این محصولات نه تنها دارای خواص ضد عفونی‌کننده و ضد باکتریایی هستند بلکه می‌توانند برای زخم‌ها و بریدگی‌ها کاربرد داشته باشند و به طور مستقیم آلرژی را تسکین دهند. عسل و مکمل‌های آن مملو از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتأمین‌ها، اسید‌های آمینه و غیره هستند.

جایگزینی برای شکر

در اکثر دستور العمل‌ها، عسل می‌تواند جایگزین شکر شود. این ماده می‌تواند طعم متفاوتی را به هر غذایی که در آن قرار می‌دهید اضافه کند. راه‌های مختلفی برای کارکرد آن وجود دارد. به خاطر داشته باشید که عسل غلیظ‌تر از شکر است و همچنین در دستور العمل‌های شما طبخ متفاوتی دارد.

معایب

نمی توان به نوزادان عسل داد.

اگر نوزاد عسل مصرف کند باعث خطر بوتولیسم در آن‌ها می‌شود. سیستم گوارشی نوزادان برای هضم عسل تکامل یافته نیست و نمی‌توان به نوزادان عسل داد.

کالری بالا

با مصرف عسل مزایای بیشتری نسبت به شکر دریافت می‌کنید، اما توجه به کالری کلی نیز مهم است. به نظر نمی‌رسد که اینطور باشد، اما یک قاشق غذاخوری عسل از کالری یک قاشق غذاخوری یا شکر بیشتر است. هنگامی که از آن به عنوان جایگزین یا به طور کلی مصرف می‌کنید، این را در نظر داشته باشید.

هنگامی که از عسل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این مزایا و معایب عسل را در نظر گرفته‌اید.

منبع:  cityofvancouver.us

18 دسر با عسل

آیا دسر‌های عسلی طعم بهتری نسبت به دسر‌های تهیه شده با شکر دارند؟ آیا استفاده از عسل روی بافت خوراکی‌های شیرین تأثیر می‌گذارد؟ همه می‌دانند که عسل برای مدت طولانی یک شیرین‌کننده طبیعی بوده است. علاوه بر طعم لذیذ، حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. بنابراین، درست کردن دسر با عسل‌ایده‌ای عالی برای خوش طعم کردن دسر شماست. در این مقاله از وبلاگ رایحه و در همراهی با ما با انواع دسر‌های تهیه شده با عسل آشنا شوید و در اولین فرصت یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

۱. فاج بادام زمینی

این دسر یک شیرینی خوشمزه و مقوی است و حتی می‌تواند برای پذیرایی نیز مورد استفاده قرار بگیرید. در آن از شکلات، عسل، بادام زمینی و در صورت تمایل خلال پسته استفاده می‌شود.

۲. میله‌های پروتئینی کره بادام زمینی شکلاتی

بیشتر شکلات‌های تخته‌ای پر از شکر تصفیه شده هستند، اما این میله‌های شکلاتی اینطور نیستند. در آن‌ها از مواد غذایی مانند دانه کتان، پودر پروتئین، کره بادام زمینی و عسل استفاده و یک میان وعده سالم و سرشار از طعم تولید می‌شود.

۳. شیرینی عسلی شکر قهوه‌ای

کوکی‌ها همیشه بهترین دسر برای سرو در هر مناسبتی هستند. این کوکی‌های شیرین عسلی با شکر قهوه‌ای که از مواد ساده آشپزی درست می‌شوند، ترد و کره‌ای هستند و به دلیل ترکیب عسل و شکر قهوه‌ای طعم بی‌نظیری دارند.

۴. ساندویچ کوکی عسلی

ساندویچ‌های کوکی عسلی به دلیل طعم ملایم شیرین و بافت شکننده، نرم و فوق‌العاده هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه چیز را با هم مخلوط کنید، شکل کوکی را در‌آورید، به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر بپزید.

۵. کاپ کیک تمشک شکلاتی

خوراکی‌های کوچک مانند کیک‌های کوچک می‌تواند انرژی لازم را در هنگام خستگی به شما بدهد. این کاپ کیک‌ها شامل تمام مواد مورد علاقه شما مانند پودر کاکائو، قهوه، خامه فرم گرفته، کنسرو تمشک و عسل هستند. پس در درست کردن آن تردید نداشته باشید.

۶. کاپ کیک عسل با فراستینگ عسل

کیک لطیف و مرطوبی است که روی آن با مایه‌ای فوق‌العاده خامه‌ای و عسلی پوشیده شده است. قبل از تهیه فراستینگ عسل، ابتدا پنیر خامه‌ای و کره خود را نرم کنید. سپس هر دو را با پودر شکر و عسل با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود. فراستینگ را در یک کیسه لوله بریزید و روی کاپ کیک‌های خنک شده بریزید.

۷. پای عسل شور

اگر از طرفداران دسر‌های کاراملی هستید، از این پای عسلی خوشتان خواهد آمد. هنگام تهیه آن به این نکات توجه کنید. نشاسته ذرت اگر قبل از حل شدن در معرض حرارت قرار گیرد به راحتی جمع می‌شود. بنابراین ابتدا نشاسته ذرت را الک کنید و قبل از اینکه مخلوط را به جوش بیاورید، همه مواد را خوب هم بزنید.

۸. کیک بادام عسلی

کیک بادام عسلی یک وعده غذایی عالی برای ساعات پایانی شب است. این کیک نرم و مرطوب به دلیل ترکیبی از عصاره بادام و بادام خلال شده، خوشمزه و سرشار از طعم آجیلی است و می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. زیرا حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین و چربی‌های سالم است.

۹. پای سیب عسلی

اگر به دنبال یک دسر عالی برای تعداد زیادی مهمان هستید، پای سیب عسلی یک گزینه عالی است. برای تهیه آن نیاز به آرد، شکر، دارچین، زنجبیل و سیب دارید.

۱۰. گالت هلو و عسل

با توجه به داشتن هلو در این دسر به تابستانه بودن آن پی می‌بریم. درست کردن این گالت هلویی خوشمزه آسان است. ابتدا خمیر پای را روی یک ورقه پخت پهن کنید، هلو‌ها رو برش‌زده و روی آن قرار دهید. بعد، خمیر را به آرامی با برس تخم مرغ بمالید تا کیک ظاهر زیبایی داشته باشد و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. مقداری عسل روی آن بریزید تا دسر کامل شود. می‌توانید روی گالت را با خامه فرم گرفته یا بستنی وانیلی تزیین کنید.

۱۱. ترافل گردو انجیر عسلی

این ترافل‌های گردو انجیر عسلی با شکلات تلخ طعم فوق‌العاده‌ای دارند و همه اعضای خانوادتان عاشق آن‌ها خواهند شد. اگر در ظرف دربسته قرار بگیرند تا ۷ روز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۱۲. ماکارون نارگیلی عسل

ماکارون‌ها در واقع توپک‌های نارگیلی هستند و با اینکه در آن‌ها، آرد یا بکینگ پودر وجود ندارد، اما این خوراکی‌های شیرین نارگیلی در داخل نرم و در قسمت بیرونی برشته هستند.

۱۳. نان موز عسلی

این نان فقط با عسل شیرین شده و در آن شکر وجود ندارد. به لطف عسل، این دسر موز فوق‌العاده از هر دسر آماده‌ای که می‌توانید پیدا کنید، خوشمزه‌تر است. موز بیش از حد رسیده برای این دستور غذا بهترین است، به این دلیل که آن‌ها شیرین‌تر، نرم‌تر و معطر‌تر هستند. همچنین استفاده از عسل خام می‌تواند طعم نان را بهبود بخشد. مصرف عسل با کیفیت بالا و خام می‌تواند مزایای سلامتی شگفت‌انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد. عسل منبع بالایی از آنتی اکسیدان است که بدن شما را از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در مقایسه با شکر، غذای شیرین ساخته شده توسط زنبور‌ها در کمک به سیستم گوارش بهتر است و سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم، روی و غیره است.

۱۴. اسکون عسل

اسکون‌های عسل بهترین گزینه برای صبحانه یا دسر بعد از یک وعده غذایی سنگین هستند. اسکون‌های خانگی به طرز باورنکردنی قهوه‌ای طلایی و پوسته پوسته هستند که با طعم شیرین و ترش میوه‌ها مخلوط می‌شوند.

۱۵. پاناکوتا عسل بادام

اگر از دسر‌های پر از شکر تصفیه شده خسته شده‌اید، این شیرینی خامه‌ای ایتالیایی را به منوی دسر خود اضافه کنید. پاناکوتای عسل بادام علاوه بر طعم شیری و طعم کاستارد مانند آن، در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده می‌شود. از آنجایی که این خوراکی به زمان کمی نیاز دارد تا کاملاً سفت شود، می‌توانید پاناکوتا را ۲ یا ۳ روز قبل درست کرده و در یخچال نگهداری کنید.

۱۶. کیک پنیر ماست یونانی و عسل

این چیزکیک برای کسانی که به دنبال یک دسر کم چرب، بدون شکر و کم کالری هستند، عالی است و برای تهیه آن فقط به ماست یونانی، پنیر، عسل، گردو و سایر مواد معمول پخت نیاز دارید.

۱۷. موس عسل منجمد

هیچ چیز بهتر از یک دسر خنک و عسلی در روز‌های گرم تابستانی نیست. موس عسل منجمد فقط با تخم مرغ، خامه غلیظ، نمک کوشر و عسل تهیه می‌شود.

۱۸. پارفه ماست با عسل و میوه‌ها

یک دسر ماست خوشمزه با عسل و میوه که می‌تواند طبیعی، سالم و سرشار از مواد مغذی باشد. بهتر است از ماست یونانی به جای ماست معمولی و از عسل آویشن برای داشتن رایحه معطر قوی استفاده کنید. در مورد میوه‌ها، هم می‌توانید از تمشک، انبه، آناناس و غیره استفاده کنید.

سوپ کدو تنبل با عسل

سوپ کدو تنبل بو داده عسلی و تفت داده شده در سبزیجات یک غذای مناسب برای هوای سرد است و می تواند برای فصول پاییز و زمستان مناسب باشد. در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه شما را با دستور پخت این سوپ خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم

کدو تنبل (کدو حلوایی ):1 عدد  متوسط، پوست کنده، بدون دانه و خرد شده

عسل طبیعی: ¼ فنجان

جوز هندی: ½ قاشق چایخوری رنده شده

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

نمک دریا:  ½ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: ½ قاشق چایخوری

پیاز: 2 عدد خرد شده

سیر: 3 حبه

ساقه کرفس: 2 عدد خرد شده

آب سبزیجات: 1.25 لیتر

رزماری خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

خامه: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ کدو تنبل بو داده با عسل:

  1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد)گرم کنید.
  2. کدو تنبل خرد شده را در سینی فر قرار دهید و روی آن روغن زیتون و نمک دریا، فلفل و جوز هندی بریزید.
  3. سینی را در فر قرار دهید تا کدو حلوایی نرم و پخته شود.
  4. در یک قابلمه بزرگ، روغن زیتون را گرم کنید و پیاز، سیر و کرفس را در آن سرخ کنید.
  5. کدو تنبل پخته شده، آب سبزیجات و رزماری را به قابلمه اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب و یکدست شود.
  6. حدود 30 ساعت با درجه کم اجازه دهید مواد پخته شوند.
  7. قابلمه را روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید. هم بزنید و حدود 2 تا 3 دقیقه دیگر بجوشانید.
  8. در آخر با نان خرد شده سرو کنید.

تغذیه:

کالری: 325 کیلو کالری

کربوهیدرات: 53 گرم

پروتئین: 4 گرم

چربی: 14 گرم

چربی اشباع شده: 3 گرم

کلسترول: 10 میلی گرم

سدیم: 34 میلی گرم

پتاسیم: 1039 میلی گرم

فیبر: 6 گرم

شکر: 26 گرم

ویتامین A: 26777 IU

ویتامین C: 58 میلی گرم

کلسیم: 151 میلی گرم

آهن: 2 میلی گرم

منبع: ohmyveggies.com

10 دلیل برای اینکه چرا باید عسل بیشتری مصرف کنید

تعدادی از حقایق کلی در مورد عسل و اثرات مثبت آن شناخته شده است. ما در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه خلاصه‌ای از آن‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم. ‌امیدواریم با خواندن آن‌ها اطلاعات مفیدی کسب کنید.

۱. حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است

عسل با کیفیت دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌های مهم است. این‌ها شامل اسید‌های آلی و ترکیبات فنلی مانند فلاونوئید‌ها است. ترکیب این مواد است که به عسل قدرت آنتی اکسیدانی می‌دهد. آنتی اکسیدان‌ها با کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان مرتبط هستند. آن‌ها همچنین به سلامت چشم کمک می‌کنند. علاوه بر قند‌ها و آنتی اکسیدان‌های طبیعی، حاوی مواد مغذی دیگری نیز می‌باشد. حتی در بخش کوچکی از این خوراکی طلایی بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی مختلف از جمله تمام مواد ضروری مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم و منیزیم را خواهید یافت.

۲. سطح کلسترول خوب را در بدن بهبود می‌بخشد

کلسترول LDL بالا یکی از عوامل خطرناک برای بیماری قلبی است. این نوع کلسترول نقش عمده‌ای در تصلب شرایین یا تجمع چربی در رگ‌ها دارد که می‌تواند منجر به حمله قلبی و سکته شود. به طور کلی می‌توان بیان کرد که عسل کلسترول LDL بد، ‌تری گلیسیرید، التهاب را کاهش می‌دهد و در عین حال کلسترول HDL خوب را افزایش می‌دهد.

۳. جایگزین شیرینی‌های کلاسیک

اثرات مثبت محصول شیرین زنبور عسل به وضوح غیرقابل انکار است. پس اگر فرصتی برای مصرف عسل به شکل کلاسیک آن نداشته باشید و دوست دارید هر روز از آن لذت ببرید، آب نبات‌های حاوی عسل ارگانیک می‌توانند جایگزین مناسبی باشند.

۴. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

خواص درمانی بی‌شماری دارد که به طور طبیعی به گلودرد کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها و مواد فعال آن نیز از عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. به گفته پزشکان و دانشمندان، عسل گندم سیاه دارای بیشترین تعداد آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه آن می‌تواند در طولانی مدت برای افزایش ایمنی مفید باشد. طب مدرن همچنین اثربخشی خود را در درمان زخم بستر، سوختگی، زخم‌های پوستی و التهاب ثابت کرده است.

۵. فرآیند گوارش را بهبود می‌بخشد

گاهی اوقات از عسل برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال استفاده می‌شود. همچنین یک پری بیوتیک قوی است. باکتری‌های خوب موجود در روده را تغذیه می‌کند، که نه تنها برای هضم، بلکه برای سلامت کلی نیز حیاتی هستند.

۶. زنبور‌ها را نجات می‌دهد

با علاقه به عسل و محصولات آن، مردم به طور فزاینده‌ای با مشکلات مربوط به تولید آن آشنا می‌شوند. زنبور‌ها به عنوان سازنده یک ماده مفید و خوشمزه کم کم در حال نابودی هستند و باید جلوی آن را بگیریم. در سرتاسر اروپا، تقریباً از هر ده گونه زنبور، یکی در معرض انقراض است. مسأله فقط حفاظت از زنبور‌ها به این عنوان نیست، بلکه به محیطی که در آن زندگی می‌کنند نیز مربوط می‌شود. شاید اصلاح قانونی که زندگی و محیط اطراف آن‌ها را بهبود بخشد کمک کند. سایر علل مرگ زنبور‌ها شامل شرایطی است که بر ما و طبیعت تأثیر می‌گذارد. این تغییرات در کاربری زمین، جنگل‌زدایی، بیماری‌ها، آفت‌کش‌ها، شیوه‌های کشاورزی ضعیف، آلودگی هوا، گونه‌های مهاجم خارجی از گیاهان و جانوران یا تغییرات آب و هوایی هستند.

۷. جایگزین به عنوان یک شیرین‌کننده احتمالی برای بیماران دیابتی

شواهد عسل و شکر کلاسیک متفاوت است. از یک طرف، می‌تواند چندین عامل خطر برای بیماری قلبی رایج در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که عسل می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد – البته نه به اندازه قند تصفیه شده. در این مورد، شما باید بسیار مراقب باشید. اگرچه شیرین‌کننده مناسب‌تری برای افراد مبتلا به دیابت است، اما ممکن است حتی مقادیر کمی از یک ماده مفید به فرد آسیب برساند. در چنین مواردی، همیشه توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید.

۸. از سلول‌های مغز محافظت می‌کند

مصرف غذا‌هایی که به حفظ سلامت روان تا سنین بالا کمک می‌کند بسیار مهم است. از نظر محافظت از فعالیت مغز، عسل نه تنها قدرت حافظه و تمرکز را افزایش می‌دهد، بلکه شما را به طور کلی فرد سالم‌تری می‌سازد. مصرف آن از استرس متابولیک جلوگیری می‌کند و مغز را آرام می‌کند که به گسترش حافظه طولانی مدت کمک می‌کند.

۹. پوست را زیبا می‌کند

افرادی که از اگزما رنج می‌برند احتمالاً همه چیز را یرای از بین بردن این مشکل امتحان کرده‌اند، ‌ام عسل طبیعی را نه. با تهیه مخلوطی از عسل خام و روغن زیتون پرس سرد می‌توانید به تدریج از شر آن خلاص شوید. به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی عمل می‌کند، آلودگی‌ها را از بین می‌برد و پوست را به زیبایی نرم می‌کند. همچنین می‌توان از آن برای لایه‌برداری با مخلوط کردن با جو برای حذف سلول‌های مرده استفاده کرد. استفاده بر روی پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه‌کننده آن بسیار مفید است. عسل بهترین مرطوب‌کننده طبیعی به خصوص برای پوست‌های خشک است. همچنین در فصل زمستان روی لب‌های ترک خورده نیز مؤثر است. بسیاری از افراد از ماسک‌های مختلف صورت برای درمان پوست صورت استفاده می‌کنند. به سادگی یک کمک‌کننده همه کاره همانطور که باید باشد.

۱۰. انرژی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد

به عنوان یک منبع عالی به سرعت انرژی را شارژ می‌کند. قند طبیعی فرآوری نشده مستقیماً وارد خون می‌شود. این حمایت فوری به عنوان یک معجزه در حین ورزش، به ویژه در فعالیت‌های استقامتی طولانی‌تر عمل می‌کند.

منبع: maxsportnutrition.com

9 کاربرد سنتی عسل برای درمان

عسل خام فرآوری نشده حاوی حداقل ۲۰۰ ماده از جمله اسید‌های آمینه، ویتأمین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است و امروزه مشخص شده است که عسل از رشد حداقل ۶۰ نوع باکتری به اضافه چندین قارچ و ویروس جلوگیری می‌کند. یکی از موارد جالبی که در مورد عسل وجود دارد، وجود آن در نقاشی‌های عصر حجر مربوط به ۸۰۰۰ سال قبل است. مصریان باستان، چینی‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و قبایل بومی قرن‌ها پیش به خواص شفابخش عسل پی بردند. ما در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه، ۹ روش استفاده از عسل در درمان سنتی در نقاط مختلف جهان را گرد‌آوری کرده‌ایم. ‌امیدواریم با خواندن این مقاله به مهم بودن عسل در زندگی روزمره، آشپزی و درمان دارویی پی ببرید.

1.عسل در طب آیورودا

طب آیورودا عسل را برای کسانی که هضم ضعیفی دارند مقوی می‌داند. خواص تسکین دهنده آن برای قرن‌ها توسط پزشکان آیورودا برای تسکین بی‌خوابی، فشار خون بالا و کلسترول بالا مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده روزانه از عسل روی چشم‌ها، بینایی را بهبود می‌بخشد و از آب مروارید جلوگیری می‌کند. در متون باستانی آیورودا نوشته شده است که خوردن یک قاشق عسل در روز باعث سلامتی بدن و طول عمر می‌شود.

2.عسل در مصر باستان

در ۹۰۰ داروی مصر باستان ۵۰۰ بار از عسل یاد شده است. این شهد چنان قوی به حساب می‌آمد که مصریان عسل را به عنوان قربانی برای خدایان خود تقدیم می‌کردند و تابوت‌های عسل را در مقبره مردگان خود قرار می‌دادند.

3.عسل در یونان باستان

یونانیان باستان به دلیل خواص جادویی عسل به الهه زنبور عسل به نام آرتمیس اعتقاد داشتند. بقراط، دانشمند بزرگ یونان باستان، عسل مخلوط با سرکه را برای تسکین درد، و عسل مخلوط با آب را برای شرایط مختلف تجویز می‌کرد. او همچنین از عسل برای طاسی، التیام زخم، یبوست و بیماری‌های چشم استفاده می‌کرد.

4.عسل در طب سنتی چینی

در طب سنتی چینی، عسل به عنوان Feng Mi شناخته می‌شود. دارؤساز چینی قرن شانزدهم لی شیژن معتقد بود که خوردن عسل به طور منظم منجر به بهبود بینایی و روشن شدن پوست صورت می‌شود و می‌تواند به دفع گرمای بیماری‌زا، پاکسازی سموم، تسکین درد و مبارزه با کم آبی بدن کمک کند.

5.عسل در طب اسلامی

در قرآن از عسل به عنوان شهد رنگارنگ یاد شده که در آن شفای مردم است و در احادیث نیز به عنوان داروی بسیاری از بیماری‌ها ذکر شده است.

6.عسل در طب قبیله‌ای بومی آمریکا

قبایل سرخپوست بومی آمریکا برای قرن‌ها از عسل و زنبور عسل برای درمان تعدادی از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. مثلاً برای درمان گلودرد، ریشه شاه توت را با عسل مخلوط می‌کنند. به گفته شفادهنده معاصر بومی آمریکا بابی”Medicine Grizzly Bear” Lake-Thom، زنبور یک حیوان قدرتمند است که می‌تواند برای باروری و قدرت استفاده شود.

7.عسل در پزشکی مائوری در نیوزیلند

استفاده از عسل در میان قبایل مائوری در نیوزلند برای عفونت‌های ادراری، التیام زخم‌ها، سوء هاضمه و سایر بیماری‌ها به خوبی ثبت شده است.

8.عسل در طب آفریقا

تحقیقات اخیر نشان داده است که روده برخی از قبایل آفریقایی دارای غلظت بسیار بالایی از باکتری‌های پروبیوتیک سالم است که تا حدی به دلیل مصرف زیاد عسل خام است. این قبایل از عسل برای تسکین مالاریا نیز استفاده می‌کنند.

9.عسل در پزشکی جزیره اقیانوس آرام

ساکنان جزایر اقیانوس آرام از ساموآ، تونگا و فیجی به دلیل استفاده از عسل مرکبات برای تسکین زخم‌ها، زخم‌های دهان و بیماری‌های پوستی مشهور هستند.

پس، همانطور که در مطالب بالا خواندید عسل یک ماده شگفت‌انگیز از قرن‌های پیش تا کنون در سراسر جهان است.

منبع:  latinhoneyshop.com

گردو با عسل برای سلامت سیستم تنفسی

خوردن غذا‌هایی که از سلامت ریه حمایت می‌کنند برای یک سیستم تنفسی سالم حیاتی است. یکی دیگر از راه‌های حمایت از سلامت سیستم تنفسی، انجام اقداماتی برای جلوگیری از سرماخوردگی یا آنفولانزا است که منجر به احتقان ریه می‌شود. افزودن غذا‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی به رژیم غذایی روزانه برای سیستم تنفسی و سلامت کلی شما مفید است. همراهان همیشگی مجله عسل رایحه در این مقاله با فواید گردو و عسل برای سلامت سیستم تنفسی آشنا شوید.

  گردو

گردوی خام به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما، منیزیم مفیدی را برای ماهیچه‌های ریه شما فراهم می‌کند. این آجیل‌های سالم همچنین حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کنند. التهاب در ریه‌ها تنفس را دشوار می‌کند. سرماخوردگی می‌تواند باعث احتقان در ریه‌ها شود. افزودن مواد غذایی مانند گردو‌های ارگانیک که حاوی ویتأمین‌ها و مواد معدنی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند می‌تواند سرماخوردگی را از بین ببرد و از احتقان جلوگیری کند. گردو ارگانیک نیز می‌توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند.

عسل

جدا از طعم لذیذ آن، دلایل زیادی برای خوردن عسل وجود دارد. مشکلات متعدد سلامتی نتیجه التهاب است. عسل حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از التهاب محافظت می‌کند. این شامل التهاب در ریه‌ها می‌شود که باعث فشار بر روی سیستم تنفسی می‌شود. عسل می‌تواند عملکرد ریه‌ها و ایمنی را تقویت کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. عسل سال هاست که به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه استفاده می‌شود و علاوه بر تسکین سرفه، دارای خواص ضد میکروبی است که باکتری‌های عامل عفونت را از بین می‌برد.

قدرت عسل و گردوی خام

وقتی این دو ماده غذایی را مصرف می‌کنید باعث سلامت سیستم تنفسی می‌شود و قدرت آن‌ها با هم به سالم بودن بدن شما کمک زیای می‌کند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از فواید این دو بهره‌مند شوید. یکی این است که روز خود را با نوشیدنی شروع کنید که با افزودن یک قاشق عسل به یک فنجان آب گرم درست شده است. در صورت تمایل می‌توانید مقداری لیموترش بریزید. سپس گردو را در مخلوط غلات صبحانه، ماست یا گرانولا قرار دهید. با انجام این کار، روز خود را سالم شروع کرده‌اید. یکی دیگر از راه‌های آسان برای تقویت سیستم تنفسی با عسل و گردو این است که عسل و گردو را با هم مخلوط کنید، مخلوط را در یک شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را ۳ بار در روز میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: nutstop.com

کیک عسلی روستایی

کیک عسلی روستایی، یک دسر ساده است که طعم تقریباً ملایمی دارد و برای بیشتر افراد خوردن آن لذت بخش است. اگر شما هم از دوستداران این نوع دسر‌ها هستید، این مقاله از وبلاگ عسل رایحه را از دست ندهید.

آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه، پخت: ۳۰ دقیقه + خنک‌کننده

مواد لازم:

کره نرم شده: ۱/۲ فنجان

عسل طبیعی: ۱ فنجان

تخم مرغ بزرگ: ۲ عدد

ماست ساده: 2/1 فنجان

عصاره وانیل: ۱ قاشق چایخوری

آرد همه منظوره: ۲ فنجان

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

نمک: 2/1قاشق چایخوری

انواع میوه‌های تازه

پسته خرد شده: در صورت تمایل

طرز تهیه کیک عسلی روستایی

فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. همچنین تابه چدنی مخصوص فر را چرب کنید. در یک کاسه بزرگ، کره و عسل را ترکیب کنید تا مخلوط شوند. تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر اضافه کردن خوب هم بزنید. ماست و وانیل را هم بزنید. در کاسه‌ای دیگر آرد، بیکینگ پودر و نمک را با همزن بزنید؛ به مخلوط کره اضافه کنید. خمیر را به تابه چرب شده منتقل کنید. آن را به درون فر گرم شده قرار دهید. ۳۰ تا ۳۵دقیقه تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز کیک فرو کرده‌اید تمیز بیرون بیاید بپزید. کیک را از فر خارج کنید و روی توری سیمی کاملاً خنک کنید. با میوه و در صورت تمایل پسته خرد شده آن را سرو کنید.

آیا می‌توانید کیک عسلی روستایی را فریز کنید؟

کیک خنک شده را در فویل بپیچید و در فریزر قرار دهید. هنگامیکه قصد استفاده از آن را دارید، در دمای اتاق قرار دهید.

ارزش غذایی

۱ قطعه: ۲۴۸ کالری، ۹ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع)، ۵۳ میلی گرم کلسترول، ۲۵۷ میلی گرم سدیم، ۴۰ گرم کربوهیدرات (۲۴ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، ۴ گرم پروتئین.

منبع: tasteofhome.com

عسل باعث کاهش علائم آسم می شود

آیا عسل باعث کاهش علائم آسم می‌شود؟

بله- عسل برای تسکین علائم تنفسی به ویژه سرفه یک ماده‌ایده‌آل، ارزان و قابل در دسترس است و عملاً هیچ عارضه جانبی ندارد. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند از این ماده برای بیماران آسمی استفاده شود. در ادامه همراهی با ما در این مقاله با فواید این ماده در درمان آسم آشنا شوید.

چگونه عسل باعث درمان آسم می‌شود؟

به گفته محققان، عسل می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک‌ها که اغلب برای این نوع عفونت‌ها تجویز می‌شوند، باشد. عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی بینی، گلو، جعبه صدا و مجرا‌های بزرگ هوا (نایژه‌ها) که از نای به ریه‌ها منتهی می‌شوند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم شامل گلودرد، انسداد بینی، سرفه و احتقان است. عسل از دیرباز به عنوان یک درمان خانگی برای درمان سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شواهدی مبنی بر استفاده از آن در کودکان وجود دارد، اما شواهدی مبنی بر اثربخشی آن برای طیف وسیعی از علائم دستگاه تنفسی فوقانی در بزرگسالان به طور سیستماتیک بررسی نشده است. برای رفع این شکاف دانش، محققان پایگاه‌های اطلاعاتی تحقیقاتی را برای مطالعات مرتبط با مقایسه عسل و فرآورده‌هایی که آن را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده با مراقبت‌های معمول شامل می‌شد، بررسی کردند: عمدتاً آنتی‌هیستأمین‌ها، خلط‌آور‌ها، سرکوب‌کننده‌های سرفه و مسکن‌ها. آن‌ها ۱۴ کارآزمایی بالینی مناسب را پیدا کردند که شامل ۱۷۶۱ شرکت‌کننده در سنین مختلف بود. تجزیه و تحلیل داده‌های تلفیقی این مطالعات نشان داد که عسل برای بهبود علائم، به‌ویژه دفعات و شدت سرفه، مؤثرتر از مراقبت‌های معمول است. دو مورد از مطالعات نشان دادند که علائم در بین افرادی که با عسل درمان شده بودند ۱ تا ۲ روز کمتر ادامه داشت. محققان خاطرنشان می‌کنند که عسل یک ماده پیچیده است و یک محصول یکنواخت نیست. و تنها دو مورد از مطالعات شامل یک درمان مقایسه‌کننده ساختگی (دارونما) بود. آن‌ها می‌گویند قبل از اینکه بتوان به نتیجه‌گیری‌های قطعی دست یافت، کار‌های بیشتری باید انجام شود.

اما آن‌ها خاطرنشان می‌کنند: «عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی شایع‌ترین دلیل تجویز آنتی بیوتیک است. از آنجایی که اکثر URTI‌ها ویروسی هستند، تجویز آنتی بیوتیک هم بی‌اثر و هم نامناسب است و به مقاومت آنتی بیوتیکی کمک می‌کند. بنابراین، عسل ممکن است زمانی که پزشکان بخواهند چیزی را برای درمان ایمن علائم دستگاه تنفسی فوقانی تجویز کنند، جایگزینی ارائه دهد. عسل یک داروی غیرعادی است که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای بیماران کاملاً شناخته شده است. همچنین ارزان، دسترسی آسان و آسیب‌های محدودی دارد. زمانی که پزشکان بخواهند برای URTI تجویز کنند، عسل را به عنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک‌ها توصیه می‌کنند. این ماده نسبت به جایگزین‌های مراقبت معمولی مؤثرتر و کمتر مضر است و از ایجاد آسیب از طریق مقاومت ضد میکروبی جلوگیری می‌کند.

از عسل ارگانیک برای محافظت و التیام ریه‌های خود استفاده کنید.

مؤثرترین روش استفاده از عسل خام ارگانیک برای التیام آسیب ریه این است که یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب گرم (نه داغ) مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از صبحانه با معده خالی بنوشید. آب مواد مغذی و آنزیم‌های عسل خام ارگانیک را فعال می‌کند. ۳۰ دقیقه به بدن فرصت می‌دهد تا آن مواد مغذی را به طور کامل جذب کند. هر چه عسل خام ارگانیک قوی‌تر باشد، مواد مغذی بیشتری برای التیام بدن شما دارد.

منبع: bmj.com