پاناکوتا عسل بادام

پاناکوتای عسل بادام با داشتن دو ماده خوشمزه مانند عسل و بادام یک دسر لذت بخش است. برای آشنایی با طرز تهیه آن ما را در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه همراهی کنید.

زمان آماده سازی: 45 دقیقه

مواد لازم:

روغن آفتابگردان (یا سایر روغن های بدون طعم): 1 قاشق غذاخوری

شکر ترجیحا شکر قهوه ای: 50 گرم

عسل طبیعی: 125 گرم

بادام بو داده و خلالی شده: 100 گرم

خامه: 400 گرم

شیر: 150 میلی لیتر

ژلاتین: 2 برگ

تمشک: 300 گرم

طرز تهیه پاناکوتا عسل بادام بوداده:

مرحله 1

برای درست کردن پرالین، سینی فر را با قلم مو و کمی روغن چرب کنید و کنار بگذارید. شکر و 25 گرم عسل را در یک قابلمه روی حرارت ملایم گرم کنید تا شکر ذوب شود و تا زمانی که کاملا حل نشده است آن را هم نزنید. هنگامی که مخلوط به رنگ کاراملی طلایی رسید، 25 گرم بادام بو داده را اضافه کنید، هم بزنید. سپس به سرعت در سینی پخت آماده شده بریزید. آن را کنار بگذارید تا خنک شود و ببندید.

مرحله 2

برای پاناکوتا، 4 قالب پودینگ یا رامکین را کمی روغن بزنید. خامه، شیر و باقیمانده عسل و بادام را در ماهیتابه بریزید و بگذارید تا بجوشد. از روی حرارت بردارید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید تا دم بکشد.

مرحله 3

برگ های ژلاتین را به مدت 5 دقیقه در یک کاسه آب سرد خیس کنید تا نرم شوند. در همین حین، پرالین را که کاملاً خنک شده است خرد کنید و تا زمانی که لازم باشد در ظرف در بسته نگهداری کنید.

مرحله 4

مخلوط خامه را از صافی عبور داده، سپس روی حرارت ملایم گرم کنید. زمانی که دقیقاً به جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله 5

آب ژلاتین را گرفته و به مخلوط خامه اضافه کنید. هم بزنید تا کاملاً حل شود، بین قالب ها تقسیم کنید و یک شب در یخچال بگذارید.

مرحله 6

برای سرو، هر پاناکوتا را با احتیاط از قالب خارج کرده، در بشقاب برگردانید و تکه های پرالین و مقداری تمشک را به آن اضافه کنید.

منبع: sugarsaltmagic.com

کیک عسل یونانی با پرتقال و پسته

یک کیک خیس همراه با یک نوشیدنی مناسب می تواند یک عصر زیبا را برای شما رقم بزند. خوانندگان عزیز وبلاگ عسل رایحه ما این مقاله را به آموزش کیک عسل یونانی با پرتقال و پسته اختصاص داده ایم. امیدواریم با آموزش آن شما را به درست کردن این کیک خوشمزه ترغیب نماییم.

مواد لازم:

تخم مرغ بزرگ: 5عدد

شکر دانه ریز: 2 پیمانه

بادام آسیاب شده: 5 قاشق غذاخوری

پوست 1 لیمو

پوست 1 پرتقال

آرد همه منظوره: 1 ¼ فنجان

آرد سولینا: 1 فنجان

بلغور درشت: 1 فنجان

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

روغن زیتون فوق بکر: ¾ فنجان

بادام آسیاب شده: 2/1 فنجان

برای شربت پسته عسلی

پسته نمکی پوست کنده: 1و 1/4 فنجان

عسل طبیعی: 1و ¼ فنجان

آب 2پرتقال

آب 1 لیمو

طرز تهیه کیک عسلی یونانی با پرتقال و پسته

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک تابه متوسط را با روغن چرب کنید و روی آن آرد بریزید.

خمیر کیک را درست کنید. 5 تخم مرغ بزرگ، 1 فنجان ماست یونانی، 2 فنجان شکر، 5 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده، پوست یک پرتقال و یک لیمو، ¼ فنجان آرد همه منظوره، و 1 فنجان آرد سمولینا، 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر و ¾ فنجان روغن زیتون در یک کاسه بزرگ با قاشق چوبی یا لیسک مخلوط کنید. خمیر را در قالب آماده شده بریزید و با کفگیر به طور مساوی پخش کنید. آن را روی قفسه وسط فر قرار دهید تا کیک طلایی شود و خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید، پس از 25 تا 30 دقیقه آن را از فر خارج کنید و بگذارید کیک در قالب کاملا خنک شود.

طعم دار کردن کیک:

پس از خنک شدن کیک، پسته ها را در یک تابه نچسب خشک و بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به پایین تفت دهید. پس از معطر شدن، عسل، آب پرتقال و آب لیمو را با آن مخلوط کنید. بگذارید به جوش بیاید تا به شکل یک شربت غلیظ شود. سپس با چاقو سوراخ های کوچک روی کیک ایجاد کنید. شربت پسته عسلی را تا حد امکان به طور یکنواخت روی کل کیک بریزید. در صورت نیاز، از یک قاشق برای پخش پسته ها در بالای کیک استفاده کنید. اجازه دهید کیک با شربت برای چند ساعت خیس بخورد. پس از آن کیک را برش های مربعی بدهید. و به عنوان میان وعده همراه با چای یا قهوه میل نمایید.

منبع: themediterraneandish.com

فنجان گردو عسل

این آموزش از وبلاگ عسل رایحه به فنجان گردو عسل اختصاص می یابد، پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید. فنجان های گردو عسلی ترکیبی عالی از عسل، وانیل و گردو است که می تواند یک عصرانه عالی در کنار عزیزانتان باشد.

مواد لازم:

کره بدون نمک و نرم شده:  1 و نیم فنجان

شکر قهوه ای: 2/1 پیمانه

آرد همه منظوره: 2 فنجان

نمک: 2/1 قاشق چایخوری

گردو خرد شده: 2 و 2/1 فنجان

شکر قهوه ای : 1 و 2/1 فنجان

عسل طبیعی: 2/1 فنجان

وانیل: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه فنجان گردو عسل:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و قالب مینی مافین را با اسپری آشپزی با روغن اسپری کنید و کنار بگذارید.

کره و شکر قهوه ای را در کاسه همزن برقی بزنید و آرد و نمک را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خمیر خوب یکدست شود. در هر فنجان مینی مافین چند قاشق غذاخوری از خمیر را فشار دهید و به شکل یک فنجان در آورید.

برای تهیه فیلینگ:

2 قاشق غذاخوری کره را در یک تابه بزرگ آب کنید، گردوی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود، مرتباً هم بزنید (حدود 10 دقیقه طول می کشد).

در یک کاسه بزرگ عسل، کره ذوب شده، شکر قهوه ای و وانیل را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند، گردوی تفت داده شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

در هر فنجان حدود یک قاشق غذاخوری از فیلینگ بریزید تا تقریباً 4/3 پر شود (فنجان ها را بیش از حد پر نکنید زیرا در هنگام پخت، فیلینگ حباب می زند)

فنجان ها را حدود 15 دقیقه بپزید (تا زمانی که پوسته ها قهوه ای طلایی شوند)

از فر خارج کنید و بگذارید حدود 5 دقیقه ببندد، سپس روی هر فنجان حدود یک قاشق غذاخوری از آن فیلینگ بریزید.

قبل از بیرون آوردن فنجان ها اجازه دهید در تابه خنک شوند. سپس آنها رو سرو کنید.

منبع: omgchocolatedesserts.com

نان تست فرانسوی دارچین عسل

وبلاگ عسل رایحه در این مقاله خود طرز تهیه یک نان تست خوشمزه و پرطرفدار را آماده کرده است.

طرز تهیه:

نان فرانسوی: 1عدد

تخم مرغ: 4 عدد

 شیر 1٪ یا 2٪: 2/1 فنجان

خامه غلیظ: 1 فنجان

وانیل: 1 و 2/1 قاشق چایخوری

دارچین: 3 قاشق چایخوری

نمک: 4/1 قاشق چایخوری

کره: 4 قاشق غذاخوری

عسل خامه ای: 3/1 فنجان

آب لیموی تازه: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان تست فرانسوی دارچین عسل:

در یک کاسه متوسط تخم مرغ، شیر، نصف فنجان خامه غلیظ، وانیل، 2 قاشق چایخوری دارچین و نمک را اضافه کنید. با همزن خوب هم بزنید تا تخم مرغ و شیر با هم ترکیب شوند و دارچین به هم نچسبد. یک یا دو تکه از نان را در مخلوط تخم مرغ قرار دهید تا کاملاً به مواد آغشته شود. یک بار برگردانید تا مطمئن شوید که به خوبی تمام نان را آغشته کرده اید. نان باید حدود 10 تا 15 ثانیه در مخلوط تخم مرغ خیس بخورد تا شبیه کاستارد شود.

حدود دو قاشق چایخوری کره را در یک تابه نچسب روی حرارت متوسط قرار دهید. نان را در تابه بریزید و از هر طرف حدود 3 دقیقه تفت دهید. اگر دیدید که داخل نان تست به اندازه کافی خوب پخته نمی شود، می توانید یک درب را روی تابه قرار دهید. انجام این کار دمای داخل تابه را کمی افزایش می‌دهد بدون اینکه نیازی به افزایش حرارت باشد و خطر سوختن نان وجود داشته باشد. زیر تابه را خاموش کنید، نان را در بشقابی قرار دهید و روی آن سس عسل و دارچین را که در ادامه طرز تهیه آن را آورده ایم، بریزید.

طرز تهیه سس دارچین عسلی:

در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط عسل خامه ای، کره بدون نمک، دارچین و آب لیمو را اضافه کنید. مرتب هم بزنید تا کره و عسل آب شده و دارچین و آبلیمو با هم ترکیب شوند. با استفاده از همزن خامه باقیمانده را به آرامی به مخلوط عسل اضافه کنید و مدام هم بزنید. سپس اجازه دهید حدود 1 دقیقه به جوش آید. از روی حرارت بردارید و یک دقیقه به هم زدن ادامه دهید. بگذارید خنک شود. با ریختن روی نان تست فرانسوی دارچینی سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

تغذیه

کالری: 758 کیلو کالری

کربوهیدرات: 94 گرم

پروتئین: 21 گرم

چربی: 34 گرم

چربی اشباع شده: 19 گرم

چربی غیراشباع چندگانه: 3 گرم

چربی تک غیراشباع: 9.3 گرم

چربی ترانس: 0.7 گرم

کلسترول: 245 میلی گرم

سدیم: 1005 میلی گرم

پتاسیم: 309 میلی گرم

فیبر: 3.9 گرم

شکر: 32 گرم

ویتامین A: 1203 IU

ویتامین C: 1.8 میلی گرم

کلسیم: 172 میلی گرم

آهن: 6.1 میلی گرم

چه نوع نانی برای این میان وعده مناسب است؟

بهتر است از نان های حجیم استفاده کنید، تا نان هنگام فرو رفتن در خمیر از هم نپاشد. مانند نان فرانسوی، بریوش یا نان چلو.

منبع: thedeliciousspoon.com

دسر ماست و انار با عسل

اگر یک مهمانی مهم دارید و زمان زیادی برای تدارک دیدن دسر ندارید، پیشنهاد وبلاگ عسل رایحه به شما دسر ماست وانار با عسل است. این دسر با وجود عسل و انار دو طعم ترش و شیرین عالی می شود و در مهمانی شما طرفداران زیادی خواهد داشت.

درست کردن دسر ماست و انار بسیار آسان است و شما فقط به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم:

عسل طبیعی و شفاف: 4 قاشق غذاخوری

ماست یونانی: 210 گرم

خامه فرم گرفته: 125 گرم

مغز پسته تقریبا خرد شده: 25 گرم

اناردانه: 2 قاشق غذاخوری

گلاب: 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر ماست و انار با عسل:

برای تهیه این دسر نیاز به دو لیوان دارید. یک قاشق غذاخوری عسل را در کف لیوان بریزید. سپس ماست، گلاب و خامه فرم گرفته را با هم در ظرفی بریزید و هم بزنید تا غلیظ شود. لازم نیست کاملاً هم زده شود اما قله های نرم کافی است.

با احتیاط مخلوط را روی عسل قرار دهید.

یک قاشق غذاخوری دیگر عسل روی ماست اضافه کنید و با قاشق دانه های انار و پسته را روی آن بریزید. دسر شما اماده سرو است. امیدواریم از خوردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

هنگام تهیه این دسر ممکن است برای شما سوالاتی پیش بیاید، در ادامه ما پاسخ برخی از سوالات شما را خواهیم داد.

آیا می توانم ماست بدون لاکتوز را در این دسر جایگزین ماست یونانی بکنم تا دسر بدون لاکتوز شود؟

بله، اگر می خواهید دسر بدون لاکتوز باشد، ماست یونانی را با ماست نارگیل جایگزین کنید و خامه فرم گرفته را به طور کلی حذف کنید. با این جایگزینی طعم دسر شما متفاوت خواهد بود اما هنوز هم خوشمزه است.

آیا عسل باید شفاف باشد؟

مطمئناً می توانید از هر نوع عسلی برای این دستور استفاده کنید، اما استفاده از عسل شفاف تر رنگ دسر شما را زیباتر خواهد کرد.

آیا می توانم دسر را از قبل آماده کنم؟

انجام این کار را توصیه نمی کنیم. زیرا اگر دسر برای مدت طولانی بماند، ممکن است مواد آن با هم مخلوط شوند و ترکیب رنگ دسر شما را خراب کنند.

آیا می توانم از آجیل های دیگر استفاده کنم؟

اگر پسته دوست ندارید، می‌توانید بادام بو داده یا فندق بو داده را جایگزین آن کنید.

اطلاعات تغذیه

کالری: 487 کیلو کالری ، کربوهیدرات: 46 گرم ، پروتئین: 16 گرم ، چربی: 29 گرم ، چربی اشباع: 15 گرم ، چربی اشباع نشده: 3 گرم ، چربی تک غیراشباع: 9 گرم ، چربی ترانس: 1 گرم ، کلسترول: 76 میلی گرم سدیم ، : 57 میلی گرم ، پتاسیم: 393 میلی گرم ، فیبر: 2 گرم ، قند:43 گرم ، ویتامین a: 975 واحد بین المللی ، ویتامین c: 3 میلی گرم ، کلسیم: 175 میلی گرم ، آهن: 1 میلی گرم

منبع: insimoneskitchen.com

مافین های عسلی

مافین های عسلی در واقع کیک هایی هستند که به راحتی درست می شوند و به دلیل خوش طعم بودن طرفداران زیادی دارند.

ما هم این مقاله از وبلاگ رایحه را به طرز تهیه این مافین ها اختصاص داده ایم، امیدواریم به آسانی آن را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:

آرد همه منظوره: 1 ¼ فنجان

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

جوش شیرین: ¼ قاشق چایخوری

نمک: 1 پیمانه

روغن نارگیل: ⅓ فنجان

عسل طبیعی: ⅓ فنجان (+ کمی اضافی برای یک قطره چکان)

شکر: ½ فنجان

شکر قهوه ای روشن: 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 1 عدد

عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری

آب پرتقال (یا قهوه یا چای پررنگ): ½ فنجان

میخک آسیاب شده: ⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه مافین های عسلی:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) از قبل گرم کنید قالب مافین ها را با یک لایه روغن سبک یا اسپری پخت نچسب چرب کنید. مواد خشک را با هم ترکیب کنید. در یک کاسه بزرگ یا کاسه همزن خود، مواد خشک شامل : 1/4 فنجان آرد همه منظوره، 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر، ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین و کمی نمک را با هم مخلوط کنید. از قاشق خود برای هم زدن سریع آنها استفاده کنید، فقط به اندازه ای که بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک در سراسر آرد پخش شود.

مواد مرطوب را اضافه کنید. ⅓ فنجان روغن نارگیل، ⅓ فنجان عسل (در صورت نیاز کمی حرارت داده شده) ، ½ فنجان شکر دانه ریز، 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای روشن، 1 تخم مرغ بزرگ، 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل و ½ فنجان آب پرتقال اضافه کنید. ( به جای آن می توانید از قهوه یا چای استفاده کنید، همچنین می توانید پرتقال را رنده کنید.) مواد خیس و خشک را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا آرد فقط با خمیر مخلوط شود، مراقب باشید که خمیر کیک را زیاد مخلوط نکنید .سپس مواد را در قالب مافین تا 3/2 آن بریزید.

کیک های عسلی را بپزید.سینی های مافین را به وسط قفسه مرکزی در فر از قبل گرم شده خود منتقل کنید و در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) به مدت 15 تا 18 دقیقه بپزید یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز کیک فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید. کیک های عسلی پخته شده را از فر خارج کرده و ظرف را به توری سیمی خنک کننده منتقل کنید. اجازه دهید کیک های عسلی کاملا خنک شوند، سپس با استفاده از یک چاقوی کره دور لبه های کیک را برش بزنید و کیک های عسلی کوچک را بیرون بیاورید. این کیک های عسلی در حالی که هنوز گرم هستند ظرف خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند، سپس آنها را سرو کنید.

تغذیه

کالری: 183 کیلو کالری (9%) | کربوهیدرات: 30 گرم (10%) | پروتئین: 2 گرم (4%) | چربی: 7 گرم (11%) | چربی اشباع شده: 5 گرم (31%) | کلسترول: 14 میلی گرم (5%) | سدیم: 37 میلی گرم (2%) | پتاسیم: 91 میلی گرم (3%) | فیبر: 1 گرم (4%) | شکر: 20 گرم (22%)| ویتامین A: 40 IU (1%) | ویتامین C: 5 میلی گرم (6%) | کلسیم: 26 میلی گرم (3%) | آهن: 1 میلی گرم (6%)

چه اتفاقی برای زنبورهای عسل در زمستان می افتد؟

همانطور که می دانید در زمستان ساعات روز کوتاه تر می شود، دما کاهش می یابد و برگ درختان شروع به ریزش می کنند. در زمستان، ما انسانها در خانه با یک فنجان گرم چای یا قهوه اوقات خود را می گذرانیم. اما در این مدت چه اتفاقی برای حیات وحش می افتد؟ هر گونه ای از موجودات روش متفاوتی برای زنده ماندن در ماه های سردتر دارد. برخی به آب و هوای گرم مهاجرت می کنند، برخی دیگر به خواب زمستانی می روند و برخی حتی برای مقاومت در برابر هوای سرد تکامل یافته اند. با این حال، بسیاری از ما در مورد زنبورها کنجکاو هستیم. در این مقاله از وبلاگ رایحه ما به بررسی زندگی زنبورها در زمستان می پردازیم و پاسخ سوالاتی که در ذهن شما به وجود آمده را به خوبی خواهیم داد.

زنبورهای عسل در زمستان کجا می روند؟

زنبورهای عسل مانند سایر حیوانات بالدار برای یافتن هوای گرمتر مهاجرت نمی کنند، آنها ترجیح می دهند مانند ما انسانها در در خانه بمانند. در واقع زنبورهای عسل به ندرت در طول ماه های زمستان کندو را ترک می کنند.

زنبورهای عسل چگونه در زمستان خود را گرم نگه می دارند؟

اگرچه زنبورهای عسل در زمستان به ندرت در بیرون و اطراف دیده می شوند، اما در واقع آنها در داخل کندو مشغول دزست کردن خوشه هستند. یک “خوشه” مانند یک آغوش زنبور غول پیکر است که از زنبورهای کارگر تشکیل شده است که همگی بال های خود را تکان می دهند و برای ایجاد و حفظ گرما به داخل و خارج حرکت می کنند. زنبور ملکه در مرکز خوشه قرار می گیرد و فرمون ها را پخش می کند تا کلنی خود را سرپا نگه دارد.

با وجود شرایط سخت در ماه‌های خنک‌تر، زنبورهای عسل در طول زمستان بیشتر عمر می‌کنند، زیرا در کندو امن و مطمئن هستند و انرژی کمتری نسبت به زمانی که در تابستان جستجو می‌کنند، مصرف می‌کنند.

زنبورداران محتاط همچنین تأثیر مثبتی بر طول عمر زنبورهای خود در زمستان خواهند داشت، زیرا آنها اقدامات احتیاطی خاصی را انجام می دهند تا مطمئن شوند که آنها در زمستان آنها سالم هستند و اینکه کندو در برابر آب و هوا مقاوم است.

چگونه زنبورداران به زنبورها کمک می کنند تا برای زمستان آماده شوند؟

برای زنبورداران، پایان پاییز یک زمان فوق العاده مهم از سال است، زیرا باید اقدامات احتیاطی خاصی برای محافظت فعالانه از کندو در طول زمستان انجام شود. به طور کلی، زنبورداران در زمستان کندوهای زنبور عسل را باز نمی کنند، مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشند. به عنوان مثال، برای درمان بیماری یا بررسی اینکه آیا ذخایر کافی عسل برای زنده ماندن دارند.

در عوض، آنها به طور منظم بیرون کندو را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که توسط آب و هوا یا حیات وحش آسیب ندیده است. برف می تواند وزن سنگینی بر کندو وارد کند و ورودی را مسدود کند و اگرچه ممکن است گرما را حفظ کند، اما زنبورهای عسل به جریان هوای تازه نیاز دارند و برای اینکه بتوانند برای پروازهای پاکسازی کندو را ترک کنند، به ورودی باز نیاز دارند.

همچنین چند حیوان وجود دارند که در زمستان برای کندو و زنبورها خطرناک هستند.

دارکوب ها: در حالی که برخی از دیواره های کندو نوک می زنند و به دنبال یک غذای آسان هستند. این کار باعث می‌شود که سوراخی باقی بماند و تمام کارهای سختی که زنبورهای عسل برای گرم نگه‌داشتن انجام می‌دهند از بین ببرد و آنها را در معرض خطر قرار دهد. برای جلوگیری از این امر، زنبورداران بیرون از کندو را با یک لایه محافظ محافظت می کنند.

حیوانات بزرگتر مانند آهو می توانند به طور تصادفی کندوها را از بین ببرند، در حالی که گورکن ها یا روباه های گرسنه وقتی به دنبال غذا هستند می توانند به کندو ضربات محکمی وارد کنند. زنبورداران برای جلوگیری از این امر، و ایمن نگه داشتن آنها در بادهای شدید، کندوها را به زمین می چسبانند.

آیا زنبورها در زمستان عسل درست می کنند؟

جواب نه است. زنبورهای عسل فقط در فصل بهار و تابستان عسل تولید می کنند. در ماه‌های گرم‌تر، آن‌ها ذخایر عسل خود را که به عنوان کربوهیدرات برای انرژی مصرف می‌کنند و گرده که منبع پروتئین آنهاست، افزایش می‌دهند. بنابراین، وقتی زنبورهای عسل در حوالی پاییز به گرمای کندو می‌روند، خود را سیر نگه می‌دارند و با ذخیره‌هایی که ساخته‌اند زندگی می‌کنند. در این مرحله، کار زنبورهای بدون سرنشین به پایان رسیده است، بنابراین ملکه زنبور عسل و کارگران هستند که عسلی که برای تولید آن زحمت کشیده‌اند، لذت می‌برند. زنبورداران معمولاً بعد از پایان تابستان هیچ عسلی برداشت نمی‌کنند، به این معنی که هر ذخیره‌ای که زنبورهای عسل قبل از شروع زمستان ایجاد می‌کنند صرفاً برای آنهاست که وقتی هوا هوای بیرون سرد است، از آن استفاده کنند.

علیرغم عدم جست و جو و تولید عسل، زمستان زمان فوق العاده مهمی برای زنبورهای عسل و زنبورداران است. با حفظ انرژی و گرم نگه داشتن در طول ماه‌های سردتر، زنبورها می‌توانند در بهار پرجنب‌وجوش باشند و به گرده افشانی محصولات مهمی که برخی از غذاهای مورد علاقه‌مان را به ما می‌دهند کمک کنند و دنیا را با عسل خوشمزه‌شان راضی نگه دارند.

پس:

از آنجایی که زنبورهای عسل نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کنند، بسیار مهم است که ما از آنها مراقبت کنیم.

منبع: rowsehoney.co.uk

تمام خوبی های عسل در صابون آن

از میان تمام مواد طبیعی صابون ها، یکی از آن ها به دلیل اثر بازسازی کنندگی روی پوست و همچنین شیرینی رایحه آن متمایز است، عسل که از زمان های بسیار قدیم به عنوان یک مومیایی کننده و اکسیر برای پوست به حساب می آمد، یک ماده عالی در صابون و ژل های شستشو به شمار می آید. بیایید تمام مزایای آن را در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه مورد بررسی قرار دهیم.

خواص و ویژگی های عسل در لوازم آرایشی

از زمان های قدیم عسل برای شیرین کردن غذاها استفاده می شد. اجداد ما خواص درمانی آن را کشف و شروع به استفاده از آن به عنوان یک داروی طبیعی کردند که بر خلاف سایر گیاهان دارویی و مواد، مزیت افزوده آن را دارد که به راحتی در طبیعت در دسترس است. از منظر یک بدن سالم و متعادل، عسل به مبارزه با گلودرد، سرماخوردگی و احتقان کمک می کند (تا به امروز، یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی و آب مروارید یک فنجان شیر و عسل خوب است). با این حال، بزرگترین قدرت عسل در مراقبت از پوست نهفته است .

در واقع، خواص آرایشی عسل بسیار زیاد و اثبات شده است، به طوری که از این ماده 100% طبیعی به عنوان ماده ای برای ماسک های زیبایی، اسکراب های صورت و بدن، شامپوها، نرم کننده ها و البته صابون ها استفاده می شود. عسل همچنین می تواند در برابر ترک خوردگی لب، موهای خشک، چین و چروک، زخم های سطحی و حتی استرس و اضطراب موثر باشد.

فواید عسل برای پوست

چرا عسل برای پوست مفید است؟ عسل یک ماده قندی است که توسط زنبورهای عسل ترشح می شود و حاوی بیش از 180 ماده مختلف است. البته اصلی‌ترین و بارزترین آن‌ها قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز هستند که به طعم شیرین آن کمک می‌کنند، اما عسل همچنین حاوی پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و آنزیم‌ها است. همه این عناصر به عسل اعطا می کنند:

خواص ضد باکتریایی: عسل را به درمان لکه ها تبدیل می کند و به طور موثر با عملکرد باکتری ها و میکروب ها مبارزه می کند. اثر ضد باکتریایی عسل اخیراً توسط تحقیقات علمی در دانشگاه ساپینزا رم تأیید شد.

خاصیت لایه برداری: که بر روی سلول های مرده اپیدرم اثر می گذارد و ناخالصی های پوست را از بین می برد تا درخشش و زیبایی پوست را بازگرداند. به همین دلیل است که عسل به عنوان یک لایه بردار طبیعی عالی و درمانی برای پوست های لکه دار و کدر در نظر گرفته می شود.

خواص ضد پیری: به ویژه در برابر پیری پوست و ظاهر چین و چروک موثر است. اثر ضد پیری عسل ارتباط نزدیکی با اثر آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی آن دارد.

خواص مرطوب کنندگی: عسل به دلیل محتوای قندی که دارد یک ماده مغذی عالی برای پوست است که مانع از دست رفتن بیش از حد آب از سلول های پوست از طریق تبخیر می شود. این ماده در مبارزه با پوست خشک موثر است و آن را نرم و لطیف می کند.

خواص تسکین دهنده نسبت به آرام کردن پوست تحریک شده یا قرمز شده و تسکین خارش: به همین دلیل است که عسل اغلب در فرمولاسیون محصولات برای پوست های حساس یا ظریف استفاده می شود.

خواص آنتی اکسیدانی: زیرا عسل منبع تانن، ویتامین E و فلاونوئیدها است، موادی که با استرس اکسیداتیو در بدن، به ویژه سلول های پوست، و عملکرد رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

منبع: www.alchimiasoap.it

اسنک کنجد عسلی

همراهان گرامی وبلاگ عسل رایحه قصد داریم در این مقاله طرز تهیه یک اسنک خوشمزه که بچه ها عاشق آن خواهند شد، را به شما آموزش دهیم، پس همراهمان باشید. 

مواد لازم:

دانه کنجد: 1 و نیم فنجان

عسل طبیعی: ¾ فنجان

پوست پرتقال یا لیمو: یک قاشق چایخوری

دارچین آسیاب شده: ½ قاشق غذاخوری

میخک: 3 عدد

طرز تهیه اسنک کنجد عسلی:

در تابه ای کنجدها را روی حرارت ملایم تا متوسط ​​به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا به رنگ طلایی برسند. سپس از روی حرارت بردارید و مقداری دیگر هم بزنید تا دانه ها خنک شوند.

در یک قابلمه کوچک عسل، پوست پرتقال یا لیمو، دارچین، میخک را اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. پوست ها و میخک را جدا کرده، کنجدها را درون قابلمه بریزید و به خوبی با عسل مخلوط کنید.

یک کاغذ روغنی را کمی چرب کرده و مواد را روی آن بریزید و یک کاغذ روغنی دیگر را روی آن قرار دهید. مواد را در قالب های سیلیکونی قرار دهید یا روی یک تابه یا روی میز با استفاده از وردنه برای پخش کردن آنها استفاده کنید.

اجازه دهید حدود نیم ساعت اسنک خنک شود، سپس ورقه رویی را با احتیاط جدا کنید. از یک چاقو برای برش به شکل های دلخواه استفاده کنید. آنها را ترجیحاً با کاغذ روغنی در ظرف غذا در بسته نگهداری کنید و در زمان دلخواه آنها را میل نمایید.

منبع: 30daysofgreekfood.com

8 نوع زنبور عسل و نحوه شناسایی هر کدام

در حالی که بیش از 20000 گونه زنبور در جهان وجود دارد، وقتی بیشتر مردم به زنبورها فکر می کنند، زنبورهای عسل به ذهنشان خطور می کند. با این حال، بسیاری نمی دانند که در واقع هشت گونه مختلف زنبور عسل وجود دارد. آنها از نظر اندازه، رنگ و رفتار متفاوت هستند. این زنبورها عوامل ضروری در چرخه گرده افشانی هستند و تنها حشره ای هستند که غذای خوراکی برای انسان تولید می کنند. این مقاله از وبلاگ عسل رایحه انواع زنبور عسل را مورد بررسی قرار میدهد.

1.زنبور عسل کوتوله قرمز

زنبور Apis florea که به نام زنبور عسل کوتوله قرمز نیز شناخته می شود، بومی هند و بخش هایی از آسیای جنوب شرقی است. این زنبورها به رنگ قرمز مایل به قهوه ای هستند و نوارهای سفید و سیاهی دارند که روی شکمشان کشیده شده است. جلوی بدن آنها پوشیده از موهای سیاه و سفید است. آنها فوق العاده کوچک هستند و طول بدن آنها بین هفت تا ده میلی متر است و بال های جلویی آنها شش تا هفت میلی متر است. در کلنی های کوچک در لانه هایی که بر روی لبه های شاخه های درخت ساخته شده اند زندگی می کنند. لانه آنها بسیار کوچک و معمولاً حدود 25 سانتی متر است. علاوه بر این، آنها در معرض طبیعت وحشی هستند.

2.زنبور عسل غول پیکر

Apis dorsata که به نام زنبور عسل غول پیکر نیز شناخته می شود، در بیشتر مناطق جنوب شرقی آسیا یافت می شود . این زنبور دارای نوارهای طلایی، سیاه و سفید است که روی شکمش کشیده شده و قفسه سینه بسیار پرمویی دارد. بارزترین ویژگی آن اندازه بزرگ آن است که در زنبورهای کارگر از 17 تا 20 میلی متر متغیر است. یکی از بزرگترین انواع زنبورهای عسل، زنبور عسل غول پیکر نیز با طول بال های جلویی 14.5 میلی متر است . لانه های آنها می تواند بیش از 60000 زنبور عسل را در خود جای دهند و طول آنها یک و نیم متر و عرض آن یک متر است. لانه ها اغلب در کنار هم در درختان قرار می گیرند و برخی از درختان حاوی حداکثر 15 کلنی هستند.

3. زنبور عسل آسیایی تودرتو حفره ای

این زنبورها که با نام علمی Apis cerana شناخته می شوند، بومی مناطق شرق و جنوب آسیا و همچنین بخش هایی از روسیه هستند. زنبورهای کارگر بدن سیاهی با چهار نوار زرد مشخص در سراسر شکم خود دارند و پوشیده از کرک های کوچکی هستند که به جمع آوری گرده و انتقال آن به گیاهان مختلف کمک می کند. آنها کمی کوچکتر از زنبورهای عسل سنتی هستند، اما اندازه گیری بدن خاص از کلنی به کلنی بسیار متفاوت است. این زنبورها در کلنی هایی با حدود 7000 نفر زندگی می کنند. همچنین لانه آنها از شانه های زیادی با ورودی های کوچک تشکیل شده است که یک لایه دفاعی اضافی در برابر شکارچیان خارجی فراهم می کند.

4.زنبور عسل غول پیکر هیمالیا

زنبورهای عسل غول پیکر هیمالیا بر خلاف انواع دیگر زنبورهای عسل هستند زیرا نوار یا علامت ندارند. Apis laboriosaکه به نام زنبور عسل غول پیکر هیمالیا نیز شناخته می شود، بزرگترین زنبور عسل در کل جهان است. طول این زنبورها تا سه سانتی متر می رسد. زنبور عسل غول پیکر هیمالیا که بومی جنوب آسیا است، در لانه های بزرگ و باز در کنار صخره ها در ارتفاعات بالا زندگی می کند. این لانه ها معمولاً حدود یک و نیم متر طول و یک متر عرض دارند. آنها دارای شکم قهوه ای یا سیاه و قفسه سینه قهوه ای تیره هستند که با موهای بلند زرد پوشیده شده است. این زنبورها برخلاف بسیاری از انواع دیگر زنبورهای عسل، هیچ خط یا علامتی ندارند.

5.زنبور عسل Koschevnikov

زنبور Apis koschevnikovi بومی مالزی و اندونزی است و با رنگ قرمز متمایز است. زنبورهایی که در مالزی یافت می‌شوند رنگ قرمز کم‌رنگ‌تری دارند، در حالی که آنهایی که در اندونزی یافت می‌شوند رنگ‌های تیره‌تر و مسی روی بدنشان دارند. زنبورهای کارگر این گونه جثه متوسطی دارند و طول بال های جلویی آن بین هفت و نیم تا نه میلی متر است. کارگران نوارهای نارنجی روشنی دارند که بر روی شکمشان کشیده شده است، برخلاف بدن مایل به قرمز. این زنبورها در کلنی‌های بسیار کوچک زندگی می‌کنند و در جنگل‌های بارانی که در آن زندگی می‌کنند، لانه‌های شانه‌شده در حفره‌های درختان می‌سازند.

6.زنبور عسل کوتوله سیاه

کوچکترین گونه زنبور عسل، زنبور عسل دسته سیاه، که به نام Apis andreniformis نیز شناخته می شود، بین شش و نیم تا ده میلی متر طول دارد. این زنبورها با رنگ‌های عمدتاً سیاه، با موهای زرد روی قفسه سینه و نوارهایی به نظر فلورسنت که در سراسر شکم آنها کشیده می‌شوند، قابل شناسایی هستند. زنبورهای کوتوله سیاه را می توان در مناطق پست در سراسر جنوب آسیا و همچنین جزایر نزدیک سواحل آن یافت. لانه آنها از یک شانه منفرد تشکیل شده است و روی لبه های شاخه ها و شاخه ها کم ارتفاع به زمین آویزان است و مستعمرات بسیار کوچکی را در خود جای می دهد.

7.زنبور عسل غربی

زنبور عسل غربی رایج ترین نوع زنبور عسل است. گونه Apis mellifera که به طور طبیعی در اروپا، آفریقا و خاورمیانه یافت می شود، رایج ترین نوع زنبور عسل است. این زنبورها دارای بدن قهوه ای تیره یا سیاه و قفسه سینه های مودار پوشیده از نوارهای سیاه هستند. شکم آنها بسیار کمتر از قفسه سینه آنها که با نوارهای نارنجی و زرد پوشیده شده است پر مو است. اندازه زنبورهای عسل غربی بین ده تا 20 میلی‌متر و بال‌های جلویی به طول هشت میلی‌متر است. لانه‌های آن‌ها در داخل حفره‌های درخت ساخته شده‌اند و همچنین می‌توانند ورودی‌هایی به کوچکی ده میلی‌متر داشته باشند که به لانه‌های وسیع با تعداد زیادی شانه و هزاران زنبور کارگر باز می‌شوند.

8.زنبور عسل فیلیپینی

زنبورهای عسل فیلیپینی از نظر اندازه شبیه به زنبورهای عسل غربی هستند.  Apis nigrocinctaکه بومی فیلیپین و اندونزی است، دارای جثه های متوسطی است که عمدتاً با موهای مایل به قرمز پوشیده شده است. از موهای زیر شکم آنها برای حمل گرده گیاهان هنگام تغذیه استفاده می شود. طول بال های جلویی آنها حدود شش میلی متر است . همچنین، آنها از نظر طول بدن با زنبور عسل غربی قابل مقایسه هستند. آنها در حفره درختان و همچنین غارهایی با چندین شانه لانه می سازند که مستعمرات کارگری را در خود جای داده و عسل را ذخیره می کند.

نتیجه

در حالی که همه این گونه ها به عنوان زنبورهای عسل شناخته می شوند، اندازه و سبک لانه آنها بسیار متفاوت است. این نشان می دهد که اصطلاح “زنبور عسل” واقعاً چقدر گسترده است. این زنبورها در بسیاری از قاره ها و اکوسیستم ها پراکنده شده اند. علاوه بر این، آنها نقش های مختلفی را در اکوسیستم خود ایفا می کنند. با این حال، آنها در ظاهر، رفتار و توزیع شغل خود را از یکدیگر متمایز می کنند.