دمنوش عسلی برای سرماخوردگی

چه به دنبال تسکین گلودرد باشید و چه بخواهید در پایان روز یک نوشیدنی گرم و آرامش بخش بنوشید، دمنوش‌های زیر همان چیزی است که شما نیاز دارید. عسل به دلیل خواص حمایت‌کننده از سلامتی، طعم شیرین لذیذ و خواص دارویی مورد توجه است. این باعث می‌شود که یک افزودنی عالی برای فنجان چای روزانه شما باشد. در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه سعیمان بر این است که نوشیدنی‌هایی که در زمان سرماخوردگی باعث بهبود علائم آن می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. دمنوش عسل، زنجبیل و چای لیمو

نوشیدنی گرم عسل، لیمو و زنجبیل مدت هاست که درمان خانگی برای تسکین گلودرد بوده است.

مواد لازم:

آب: ۲ فنجان

لیموی تازه: ½ فنجان

زنجبیل تازه: ۱ تکه کوچک

عسل: دو قاشق

آب را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید. لیمو و زنجبیل را به قطعات نازک برش دهید و به آب داغ اضافه کنید.

بگذارید ۵-۱۰ دقیقه دم بکشد. چای را صاف کرده و در یک لیوان بریزید. کمی عسل را به آن اضافه کنید، هم بزنید و سرو کنید.

۲. دم نوش پرتقال، دارچین و عسل

این دم نوش نیز برای سرماخوردگی، بهبود علائم آن و سرفه‌های خشک مفید است.

مواد لازم:

آب: ۱ ¼ فنجان

چوب دارچین: ۱ عدد

پرتقال تازه: ۴ برش

فلفل سیاه: ۴/۱ قاشق چایخوری

زنجبیل تاه: ۱ تکه

آب را در یک قابلمه بریزید. چوب دارچین، زنجبیل و ۳ برش لیمو را اضافه کنید. بگذارید آب به جوش بیاید، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید ۳ تا ۵ دقیقه بجوشد تا آب به ۱ فنجان کاهش یابد. آن را از روی حرارت را بردارید. خوب مخلوط کنید، صاف کنید و در لیوان بریزید. کمی عسل و فلفل سیاه را اضافه کنید. هم بزنید و یک تکه پرتقال تازه به آن اضافه کنید.

۳. چای نعناع عسلی

کافی است نعناع تازه و عسل طبیعی را به آب داغ اضافه کنید تا بهترین تسکین دهنده گلودرد باشد.

مواد لازم:

عسل طبیعی: ۲ قاشق

آب: ۱ لیوان

۱ برگ نعناع تازه: حدود ½ فنجان

آب را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید. آب جوشیده را در قوری یا کاسه‌ای بریزید و برگ نعناع تازه را اضافه کنید و چند شاخه را برای تزئین نگه دارید و روی آن را بپوشانید. بگذارید حداقل ۵ دقیقه دم بکشد. چای را در یک لیوان بریزید و برگ‌های نعناع را صاف کنید. کمی عسل اضافه کنید.

منبع: capilanohoney.com

عسل گل وحشی بهترین عسل برای پخت و پز

عسل گل وحشی طبق تعریف از منابع چند گل بدست می‌آید. به این معنی که از طیف گسترده‌ای از گل‌ها در شعاع ۴ کیلومتری کندو گرفته می‌شود. ترکیب، طعم، ساختار و بافت این عسل عمدتاً تحت تأثیر منشأء گیاهی و جغرافیایی آن است. عوامل کمتری که می‌تواند بر ترکیب عسل تأثیر بگذارد شامل شیوه‌های زنبورداری و نگهداری است. زنبور‌های عسل گرده افشان عمومی هستند. آن‌ها نیاز‌های غذایی خود را تقریباً از هر چیزی که بتوانند پروبوسیس (زبان) کوتاه و کلفت خود را به آن بچسبانند تأمین می‌کنند. به این ترتیب، کیفیت و طعم عسل بسته به منطقه جستجوی علوفه و زمان سال بسیار متفاوت است. طعم و قدرت آن نشان دهنده انتخاب تصادفی شهد و تا حدودی ترجیح شکوفه‌های سالانه کندو است.

عسل گل وحشی باکیفیت، معمولاً طعم بسیار پررنگی دارد. این به دلیل تنوع بسیار زیاد منابع گل است. زنبور‌های عسل در زنبورستان‌ها انتخاب‌های گیاه‌شناسی وسیعی از پوشش‌های زمینی شبدر، قاصدک، باکبری و بلوبری وحشی دارند. با افزایش ارتفاع، آن‌ها می‌توانند به درختانی مانند خرمالو و صنوبر لاله بپردازند. دکتر وان برایانت در تگزاس A&M یک بار بیش از ۲۱۱ نشانگر گرده مختلف را فقط در یک نمونه از عسل گل وحشی شمارش کرد. این تنوع از گرده‌ها همان چیزی است که عسل گل وحشی را بسیار خوشمزه و منحصر به فرد می‌کند.

فواید عسل گل وحشی در پخت و پز

امروزه بسیاری از سرآشپز‌ها، آشپز‌ها و نانوا‌ها در حال یادگیری فواید شگفت‌انگیز آشپزی و پخت با عسل گل وحشی هستند. این عسل نه تنها به طعم و مزه‌ی غذایی که درست می‌کنید پیچیدگی می‌بخشد، بلکه خانواده و مهمانان شما کاملاً از طعم لذیذ آن لذت خواهند برد. عسل گل وحشی به دلیل اینکه از گل‌های دارای گل بدست آمده، بهترین عسل برای پخت و پز است و نه تنها یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده است، بلکه لایه دیگری از طعم را به محصولات پخته شده شما نیز اضافه می‌کند. نسبت به شکر فرآوری شده معمولی مفیدتر است و وقتی از عسل گل وحشی برای پخت استفاده می‌کنید، کیک یا شیرینی شما را مرطوب می‌کند. همچنین ماندگاری محصولات پخته شده شما را افزایش می‌دهد. عسل گل وحشی یکی از محبوب‌ترین انواع عسل خام است و بهترین عسل برای پخت و پز است. می‌توانید آن را در سس‌های سالاد، ماریناد‌های گوشتی و سایر سس‌های خانگی خود استفاده کنید.

گرانولا بادام عسلی

گرانولا یک صبحانه خوشمزه، ‌ایده‌آل و مقوی برای شروع روز است که اگر با عسل و بادام همراه شود، یک طعم فوق‌العاده به وجود می‌آید. وبلاگ عسل رایحه ساده‌ترین دستور این گرانولا را برای شما گرد‌آوری کرده است.

مواد لازم:

جو دو سر: ۴ فنجان

بادام خام خرد شده (یا سایر مغزها): ۱ ½ فنجان

نمک دریا (دانه ریز): ۱ قاشق چایخوری

دارچین: ¼ قاشق چای خوری

زنجبیل آسیاب شده: ¼ قاشق چایخوری

روغن نارگیل یا روغن زیتون: ½ فنجان

عسل طبیعی: ½ فنجان + ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ¾ قاشق چایخوری

برگه زردآلو خرد شده: ½ فنجان

آلبال، زغال اخته، کشمش یا مویز خشک خرد شده: ¼ فنجان

طرز تهیه گرانولا بادام عسلی:

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و در قالب نیم ورقه‌ای کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه بزرگ، جو، بادام یا هر آجیل دیگری، نمک، دارچین و زنجبیل آسیاب شده را با هم مخلوط کنید. کاملاً هم بزنید تا ترکیب شوند. روغن، عسل و وانیل را با هم مخلوط کنید. گرانولا را روی تابه آماده شده خود برگردانید و با قاشق بزرگ آن را در یک لایه صاف پخش کنید. ۲۲ تا ۲۶ دقیقه بپزید و تا نیمه هم بزنید. گرانولا باید کمی طلایی شود (به آن توجه کنید زیرا عسل تمایل به قهوه‌ای شدن دارد). گرانولا با سرد شدن ترد می‌شود. اجازه دهید گرانولا خنک شود، سپس میوه‌های خشک را به آن اضافه کنید. گرانولا را به مدت ۱ تا ۲ هفته در ظرف دربسته در دمای اتاق نگهداری کنید یا برای ماندگاری بیشتر در فریزر نگهداری کنید.

حقایق تغذیه ای:

تغذیه در هر وعده اندازه: 4/1 فنجان / کالری: 161 / پروتئین: 4 گرم / کربوهیدرات :18 گرم / فیبر رژیمی: 3 گرم / قند: 6 گرم / چربی کل: 9 گرم / چربی اشباع شده: 1 گرم / کلسترول: 0 میلی گرم

عسل چه نقشی در محصولات نانوایی دارد؟

اگر از خوانندگان پروپا قرص وبلاگ عسل رایحه هستید، می‌دانید که در مقالات قبلی در مورد نقش مثبت عسل در محصولات غذایی صحبت کرده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نقش آن در محصولات نانوایی صحبت کنیم، پس با ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.عسل این قابلیت را دارد که ضمن افزایش شیرینی و بهبود حس شوری، تلخی و ترشی را در محصولات نانوایی کاهش دهد. قند‌های عسل پیش ساز واکنش میلارد هستند، به این معنی که رنگ طبیعی و قهوه‌ای شدن محصول نهایی را فراهم می‌کنند. این عامل رضایت مشتریان را بیشتر خواهد کرد.

سطح شیرینی عسل در مقایسه با سایر شیرین‌کننده‌ها چگونه است؟

عسل عمدتاً فروکتوز و گلوکز بیشتری نسبت به شکر دارد. این بدان معناست که نانوا‌ها می‌توانند در صورت لزوم با استفاده از عسل، مقدار کل شیرین‌کننده اضافه شده را کاهش دهند.

چگونه می‌توان شکر را با عسل جایگزین کرد؟

هنگام جایگزین کردن عسل به جای شکر دانه‌ریز در دستورالعمل‌های نانوایی، با جایگزینی عسل برای نیمی از شکری که در دستور غذا ذکر شده است، شروع کنید. برای پخت این نان‌ها، دمای فر را ۲۵ درجه فارنهایت کاهش دهید تا رنگ آن‌ها بیش از حد قهوه‌ای نشود.

آیا واقعاً می‌توان از عسل برای افزایش ماندگاری محصولات نانوایی استفاده کرد؟

اسیدیته بالای عسل (متوسط pH ۳. ۹۱) به جلوگیری از رشد کپک در محصولات نانوایی کمک می‌کند. مطالعات تحقیقاتی متعدد توانایی عسل در نرم کردن محصولات نانوایی، جلوگیری از بیات شدن و افزایش عمر مفید را مستند کرده است. پس با افزودن عسل می‌توان ماندگاری نان‌ها را تا چند روز افزایش داد.

میزان رطوبت عسل چقدر است و چه تأثیری بر محصولات نانوایی دارد؟

میزان رطوبت عسل در طول سال، بسته به منطقه و منبع گل، به طور قابل توجهی متفاوت است. به طور متوسط، رطوبت عسل حدود ۱۷٪ است. عسل به خودی خود فاسد نمی‌شود، تا زمانی که میزان رطوبت آن زیر ۱۷ درصد باقی بماند. با این حال، از آنجایی که عسل دارای pH پایین، رطوبت سنجی و دارای خواص ضد باکتریایی است، عسل توانایی جلوگیری از رشد باکتری‌ها را دارد.

آیا می‌توان از عسل در محصولات کم رطوبت مانند کلوچه و کراکر استفاده کرد؟

این ماده ممکن است به عنوان تنها شیرین‌کننده در بسیاری از فرمولاسیون‌های شیرینی و کراکر استفاده شود. در کوکی‌های سبک نرم، عسل را می‌توان با ۸ تا ۱۵ درصد وزن فرمول استفاده کرد. در کلوچه‌های ترد، عسل معمولاً در ۳ تا ۵ درصد فرمولاسیون استفاده می‌شود. برای بیشتر کاربرد‌های کلوچه یا کراکر، از عسل‌های ملایم و با رنگ روشن استفاده کنید زیرا طعم ادویه‌ها، میوه‌ها و آجیل را پنهان نمی‌کند.

چگونه باید عسل را به مخلوط خشک اضافه کرد؟

اکثر نانوایان معتقدند که فقط از عسل خشک می‌توان در مخلوط‌های خشک استفاده کرد. با این حال، محققان نظر مخالف دارند و معتقدند که بهترین نوع عسل برای استفاده در مخلوط‌های خشک، عسل مایع است. عسل مایع با استفاده از مخلوط کن نواری بهتر از عسل خشک شده است.

آیا می‌توان از عسل در خمیر منجمد استفاده کرد؟

این ماده مزایای بالقوه‌ای در بهبود بافت و واکنش‌های قهوه‌ای شدن در خمیر‌های منجمد دارد. تحقیقات نشان داده که عسل در سطح کمتر از ۴٪، استحکام خمیر منجمد را بهبود می‌بخشد، حجم آن را افزایش می‌دهد، بیاتی شدن آن را کاهش می‌دهد و با آن می‌توان نانی تولید کرد که در مقایسه با نان بدون عسل بسیار بهتر و خوشمزه‌تر است.

عسل چه فوایدی برای نان‌های صنعتی دارد؟

قند‌های عسل در حین پخت کاراملی می‌شوند و رنگی سالم و طلایی به آن اضافه می‌کنند. علاوه بر این، اسید‌های آلی طبیعی موجود در عسل، مانند اسید گلوکونیک، طعم ادویه‌ها، میوه‌ها و آجیل‌ها را افزایش می‌دهد. زمانی که عسل با دارچین، گیاهان، ادویه جات یا طعم دهنده‌های دیگر استفاده می‌شود، باعث بهتر شدن طعم آن نان با طعم دهنده‌ها می‌شود.

آیا می‌توان از عسل در دستور العمل‌های بدون گلوتن استفاده کرد؟

عسل به طور طبیعی فاقد گلوتن است. این ماده حاوی گندم، جو، چاودار یا جو و فرآورده‌های جانبی آن‌ها نیست. در دستور العمل‌های بدون گلوتن، عسل طعم، رنگ و بافت متمایز را با حفظ رطوبت به محصولات نانوایی می‌دهد.

بهترین راه برای نگهداری عسل چیست؟

عسل بهتر است در یک ظرف در بسته در دمای اتاق بین ۶۴ تا ۷۵ درجه فارنهایت نگهداری شود. دمای پایین‌تر، بین ۳۵ تا ۶۰ درجه فارنهایت، فرآیند تبلور طبیعی عسل را تسریع می‌کند و عسلی که در دمای بالای ۸۵ درجه فارنهایت برای مدت زمان طولانی نگهداری می‌شود، رنگ تیره تری دارد.

چرا عسل را با شکر جایگزین کنیم؟

مصرف‌کنندگان هنگام تلاش برای حذف قند‌های اضافه شده از رژیم غذایی خود با یک انتخاب سختی روبرو هستند. غذا‌هایی که دارای قند کم هستند، حتی آن‌هایی که با شیرین‌کننده‌های مغذی غیرکالری با شدت بالا یا شیرین‌کننده‌های مغذی ساخته شده‌اند، معمولاً طعم خاصی ندارند. به همین دلیل است که بسیاری از این محصولات از مواد پوشش دهنده و افزودنی‌های تقویت‌کننده طعم استفاده می‌کنند. اما زمانی که مصرف‌کنندگان در ازای پاداش طعم مطبوع، کالری کمی را می‌پذیرند، شیرین‌کننده‌ای وجود دارد که به نظر می‌رسد دقیقاً برای آن‌ها طراحی شده و آن هم عسل است. از آنجایی که عسل در طبیعت توسط زنبور‌ها تولید می‌شود، تولیدکنندگانی که محصولات خود را با آن شیرین می‌کنند نگرانی از سمت مصرف‌کنندگان هنگام خواندن فهرست مواد تشکیل دهنده نخواهند داشت. به بیان دقیق، عسل به عنوان قند واجد شرایط است، اما در میان مصرف‌کنندگان، از مزیتی برخوردار است که سایر شیرین‌کننده‌ها فاقد آن هستند. در یک پژوهش ۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان به راحتی عسل را به عنوان یک شیرین‌کننده کاملاً طبیعی شناسایی کردند.

مصرف‌کنندگان امروزی بیش از هر زمان دیگری در مورد مواد موجود در غذا‌هایی که می‌خورند آگاه هستند. عسل نقش مهمی در شیرین کردن غذا‌های نانوایی و محصولات شیرینی پزی دارد و به نانوایان و آشپز‌ها این فرصت را می‌دهد تا محصولات خود را با یک ماده استثنایی و مورد اعتماد مصرف‌کنندگان شیرین کنند. این برای بخش رو به رشدی از مصرف‌کنندگان که به شدت برچسب‌ها را می‌خوانند و هوس محصولات طبیعی و تمیز می‌کنند بسیار مهم است. عسل یک ماده بسیار عالی برای صنعت نانوایی است، زیرا نقش‌های زیادی فراتر از شیرین‌سازی دارد. عسل به دلیل داشتن فروکتوز بسیار شیرین‌تر از شکر است. این به تولید‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کل شیرین‌کننده‌ها را کاهش دهند اما همچنان به شیرینی مورد نظر دست پیدا کنند. نمایه قند عسل بین منابع گل کمی تغییر می‌کند. محتوای فروکتوز آن می‌تواند از ۳۰. ۹۱ تا ۴۴. ۲۶٪ و گلوکز آن از ۲۲. ۸۹ تا ۴۰. ۷۵٪ باشد.

فواید دیگر عسل در مقایسه با شکر

عسل نه تنها شیرین می‌کند، بلکه به واسطه خاصیت رطوبت سنجی خود، اثرات مرطوب‌کننده نیز به محصولات اضافه می‌کند. محصولاتی که حاوی عسل هستند دیرتر خشک می‌شوند و تمایل کمتری به ترک خوردن دارند. محتوای فروکتوز آن باعث ایجاد یکنواختی بیشتر در پخت می‌شود و پوسته‌های قهوه‌ای یکنواخت را در دمای پخت پایین‌تر ایجاد می‌کند. به طور طبیعی محصولات را پوشانده، چسبانده و غلیظ می‌کند و حس دهان را بهبود می‌بخشد. به عنوان یک مایع محلول در آب، عسل را می‌توان در طی فرآوری نانوایی پمپ یا اکسترود کرد. این ماده حتی در درصد‌های کم، تا ۶ درصد وزن آرد، عطر کیک شیرین، بیسکویت، نان و محصولات مشابه را بهبود می‌بخشد. اسیدیته طبیعی بالای آن، با میانگین pH ۳. ۹۱، به مهار رشد کپک کمک می‌کند. هنگامی که در فرمول‌ها شکر را جایگزین عسل می‌کنید، بهتر است این کار را تا نیمی از شکر انجام دهید.

 منبع: www.bakingbusiness.com

10 روش عالی برای استفاده از عسل (2)

این مقاله در ادامه مقاله قبل عسل رایحه به روش‌های عالی ترکیب عسل در محصولات غذایی اشاره دارد. پس تا انتهای آن ما را همراهی کنید.

۴. عسل در دیپ‌ها

از موارد دیگر کاربرد عسل در دیپ‌ها (نوعی سس) است. برای این کار می‌توانید از خردل، عسل و میوه‌های طبیعی استفاده کنید یا ۱ فنجان ماست یونانی، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو و کمی دارچین را با هم مخلوط کرده و سپس به عنوان دیپ استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک دیپ عسل خامه‌ای دلچسب برای نان شیرینی یا نان تست صبحگاهی خود درست کنید. برای تهیه آن، ۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای نرم شده، ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۴/۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل را با هم ترکیب کنید و حدود ۱ قاشق غذاخوری زغال اخته یا کشمش خشک شده به آن اضافه کنید.

۵. اسموتی خوشمزه با عسل

همانطور که می‌دانید عسل نه تنها به شیرینی مواد غذایی می‌افزاید، بلکه طعم هر چیزی را که با آن جفت می‌کنید نیز افزایش می‌دهد و یکی از بهترین راه‌ها برای ترکیب میوه و عسل در یک بسته کامل، مخلوط کردن اسموتی میوه عسل است. دستور اولیه آن برای هر اسموتی مبتنی بر عسل بسیار استاندارد است. باید ۱ فنجان شیر، ۱ قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان یخ را درون مخلوط کن بریزید، سپس میوه مورد علاقه خود مانند موز را به آن بیافزایید. همچنین می‌توانید از توت، زغال اخته، تمشک، آناناس، انبه و پرتقال استفاده کنید. افزودن ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک قاشق پودر شکلات به این ترکیب یک اسموتی عالی می‌سازد.

۶. استفاده از عسل در تنقلات

فروشگاه‌های مواد غذایی پر از انواع تنقلات برشته شده عسل و چوب شور است. شما می‌توانید برای به مقرون به صرفه‌تر و سالم‌تر بودن این تنقلات را خودتان در خانه تهیه کنید. طرز تهیه هر نوع اسنک لعابی با عسل اساساً یکسان است. بادام، بادام هندی، گردو، تخم کدو و چوب شور همگی انتخاب‌های خوبی هستند. در یک کاسه، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری کره ذوب شده و کمی نمک را مخلوط کنید. می‌توانید دارچین، پاپریکا، پودر چیلی و حتی خردل آسیاب شده یا پودر سیر را انتخاب کنید. وقتی مخلوط عسل شما آماده شد، مغز‌ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً آغشته شوند. سپس آن‌ها را روی یک ورقه پخت پهن کنید و در دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که کاملاً طلایی شوند، تفت دهید. بگذارید خنک شود و آن‌ها را سرو کنید.

۷. عسل به عنوان یک طعم دهنده پیتزا

یکی دیگر از روش‌های ترکیب کردن عسل، مخلوط آن و غذای ایتالیایی است. عسل و گوجه‌فرنگی ممکن است ترکیبی غیرعادی به نظر برسند، اما در غذا‌ها در کنار هم ترکیب خوبی هستند. زیرا طعم شیرین عسل با اسیدیته طبیعی گوجه‌فرنگی تضاد بسیار خوبی دارد، تلخی آن را کاهش می‌دهد و شیرینی طبیعی آن را افزایش می‌دهد.

۱ یا ۲ قاشق غذاخوری عسل را به سس ماکارونی خانگی خود اضافه کنید. سس گوجه فرنگی عسلی را به همراه پنیر پارمزان با اسپاگتی سرو کنید. همچنین می‌توانید مقداری عسل را در سالاد کاپرز بریزید یا عسل را به بروشتای خانگی اضافه کنید. کافی است مقداری گوجه فرنگی خرد شده، سیر خرد شده، ریحان تازه خرد شده، روغن زیتون، عسل، نمک و فلفل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط معطر را با قاشق روی تکه‌های نان ایتالیایی که برشته شده تا قهوه‌ای طلایی شده بریزید. شاید ساده‌ترین و بهترین راه طعم دادن افزودن مقداری عسل روی پیتزا باشد.

۸. مخلوط عسل با برنج

اگر ۱ قاشق غذاخوری عسل را با برنج مخلوط کنید. مقداری زنجبیل رنده شده و کمی سس سویا و روغن کنجد اضافه کنید و آن را با گردو و کمی دارچین همراه کنید، یک وعده غذایی کامل و بسیار خوشمزه خواهید داشت.

۹. عسل به همراه میوه‌های طبیعی

یکی از بهترین راه‌ها برای جفت کردن عسل و میوه، لعاب دادن برش‌های آناناس یا هلو تازه با سس طلایی قبل از قرار دادن آن‌ها روی گریل است. می‌توانید مقداری کره ذوب شده را روی آن‌ها بمالید و کمی دارچین اضافه کنید. اما ترکیب میوه و عسل به تنهایی عالی هستند. عسل همچنین یک افزودنی عالی برای سالاد میوه‌های تازه است. فقط میوه‌های تازه دلخواه را با کمی آبلیمو در یک کاسه بریزید و سپس کمی عسل روی آن‌ها بپاشید. یا ماست یونانی، میوه‌های تازه و عسل را در یک کاسه قرار دهید، بگذارید همه چیز خنک شود و سپس سرو کنید. مقداری هندوانه را مکعبی خرد کنید، روی آن پنیر فتا و برگ‌های نعناع تازه بریزید و با عسل مخلوط کنید.

۱۰. استفاده از عسل در شیرینی‌ها

همانطور که دیدید تقریباً عسل را می‌توان در هر نوع غذایی با سهولت نسبی استفاده کرد. در مورد کوکی‌ها با نسبت استاندارد می‌توان از کره و شکر، تخم مرغ و آرد استفاده کنید. از این فرمول اولیه، می‌توانید هر شیرینی با پایه عسل که دلتان می‌خواهد درست کنید. فقط مقداری یا تمام آن قند را جایگزین عسل کنید. و به یاد داشته باشید که رطوبت عسل بیشتر از شکر است، بنابراین دستور پخت شما ممکن است به کمی آرد اضافی نیز نیاز داشته باشد. هنگامی که خمیر کلوچه عسلی خود را درست کردید، وقت آن است که با طعم دهنده‌ها و مواد افزودنی را بیافزایید. عصاره وانیل یا زنجبیل یا دارچین یا پوست مرکبات را در خمیر خود قرار دهید. یا چیپس شکلات و آجیل یا میوه خشک اضافه کنید. وقتی خمیر نهایی آماده شد، آن را با قاشق روی یک ورقه شیرینی چرب شده بریزید. شیرینی‌های خود را در فری که از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم شده است، به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که کمی طلایی شوند، بپزید.

منبع: www.foodrepublic.com

پای عسلی شور

همراهان همیشگی وبلاگ عسل رایحه در این مقاله ما آموزش پای عسلی شور را خواهیم داشت. اگر از طرفداران دسر‌های کاراملی هستید، این پای عسلی شور را دوست خواهید داشت و مانند یک پای خوشمزه کلاسیک، با وجود داشتن عسل و شکر و نمک دریا طعم خاصی را تجربه خواهید کرد.

طرز تهیه:

کره آب شده: ۲/۱فنجان

شکر سفید: ۴/۳ پیمانه

آرد ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۴/۱ قاشق چایخوری

عسل طبیعی با بهترین کیفیت: ۴/۳ فنجان

تخم مرغ: ۳ عدد

خامه: ۲/۱ فنجان

سرکه سفید: ۲ قاشق چایخوری

عصاره وانیل: ۱ قاشق چایخوری

نمک دریا: ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای عسل شور:

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه بزرگ، کره ذوب شده، شکر، آرد ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید. عسل و تخم مرغ را کم کم اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم بزنید. خامه، سرکه و وانیل را با مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. آن را در تابه فر بریزید و به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه یا تا زمانی که سطح پای پف کرده و طلایی شود بپزید. پس از خارج کردن از فر حداقل ۶ ساعت در یخچال خنک کنید. سپس با خامه فرم گرفته سرو کنید.

هنگام تهیه این پای به این نکات توجه کنید.

نشاسته ذرت اگر قبل از حل شدن در معرض حرارت قرار گیرد به راحتی جمع می‌شود. بنابراین ابتدا نشاسته ذرت را الک کنید و قبل از اینکه مخلوط را به جوش بیاورید، همه مواد را خوب هم بزنید.

منبع: www.thebakerchick.com

10 روش عالی برای استفاده از عسل (1)

عسل یکی از غذا‌های فوق‌العاده و طبیعی کره زمین است. این ماده که از شهد گل‌ها استخراج شده و توسط زنبور عسل به طور باورنکردنی به مایع طلایی تبدیل شده است، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین منابع غذایی است. علاوه بر توانایی آن در شیرین کردن طبیعی هر غذایی که با آن در تماس است، سابقه‌ای طولانی به عنوان دارو دارد. برای درمان زخم‌ها، کمک به هضم غذا و تسکین سرفه و گلودرد استفاده می‌شود. این چیز‌ها برای یونانیان باستان، وایکینگ‌ها و مصریان به قدری ارزشمند بود که هر سه فرهنگ از آن به عنوان نوعی ارز استفاده می‌کردند.

باستان‌شناسان حتی کوزه‌های عسل را در مقبره‌های مصری با قدمت هزاران سال دفن پیدا کرده‌اند و در کمال تعجب، عسل هنوز قابل خوردن بوده است. عسل وقتی به درستی ذخیره شود هرگز خراب نمی‌شود. اسیدیته طبیعی و رطوبت کم آن، آن را برای باکتری‌ها تقریباً غیرقابل تخریب می‌کند، به طوری که شیشه عسلی که نگهداری کرده‌اید برای مدت بسیار طولانی سالم می‌ماند. مطمئناً، در حال حاضر تقریباً می‌دانید که عسل را می‌توان روی نان تست یا چای استفاده کنید، یا ممکن است زمانی که گلودرد دارید با آب داغ و لیمو مخلوط کنید. اما این ماده یکی از همه کاره‌ترین و مفیدترین مواد در هر آشپزخانه‌ای است، از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها گرفته تا میان وعده‌ها و دسر‌ها. دراین مقاله از سری مقالات وبلاگ عسل رایحه برخی از روش‌های استفاده از عسل در محصولات غذایی را گرده اوری کرده‌ایم، تا انتهای مقاله پذیرای حضور سبزتان هستیم.

۱. عسل به عنوان یک ماریناد

وقتی به عسل فکر می‌کنید، احتمالاً ذهن شما بلافاصله به سمت شیرینی آن می‌رود. اما این ماده می‌تواند پایه و اساس یک غذای گوشتی خوشمزه را تشکیل دهد. فرقی نمی‌کند که مرغ، گوشت گاو، ماهی قزل آلا، میگو یا هر پروتئین دیگری را بپزید، عسل با همه آن‌ها کاملاً سازگار است و شما می‌توانید از آن به روش‌های مختلفی استفاده کنید. عسل یک ماریناد عالی می‌سازد. مملو از آنزیم‌های طبیعی است که به نرم کردن انواع گوشت‌ها کمک می‌کند. برای تهیه یک ماریناد سریع بر پایه عسل، مقدار مساوی عسل به اضافه یک مایع اسیدی مانند سرکه یا آب پرتقال پیشنهاد می‌کنیم هر کدام حدود 4/1 فنجان – را با ۲ قاشق غذاخوری سس سویا، دو حبه سیر خرد شده و ۱ عدد مخلوط کنید.

۲ قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده شده یا زنجبیل آسیاب شده را به آن‌ها اضافه کنید و وقتی همه چیز خوب مخلوط شد، گوشت را با ماریناد آغشته کنید و سپس اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه قبل از پختن در یخچال بماند و طعم بگیرد. همچنین می‌توانید یک لعاب عسلی آسان درست کنید که می‌توانید با قلم مو روی گوشتی که در حال کباب کردن یا پختن آن در فر هستید بمالید. حدود ۴/۱فنجان عسل را در یک کاسه بریزید و سپس مانند مواد ماریناد سس سویا، سیر، پوست پرتقال، زنجیبل و سرکه را به آن اضافه کنید تا سس ‌ایده‌آل خود را تهیه کنید. از خردل دیژون، سیر، پودر چیلی، زیره سبز، پاپریکا، رزماری یا زردچوبه نیز می‌توانید استفاده کنید.

۲. عسل به عنوان یک شیرین‌کننده سبزیجات

گوشت تنها غذای خوش طعمی نیست که با عسل همراه است. همچنین می‌توانید از این شیرین‌کننده برای خوش طعم کردن سبزیحات نیز استفاده کنید. از هویج و کلم بروکسل گرفته تا سیب‌زمینی شیرین و لوبیا سبز، می‌توانید عسل را به آن‌ها اضافه کنید و مطمئن باشید طعم شیرینی به آن‌ها نمی‌دهد. درعوض، عسل به سادگی به افزایش شیرینی طبیعی محصول کمک می‌کند و در عین حال کاراملی شدن و متعادل کردن طعم‌ها را تقویت می‌کند، تلخی بالقوه سبزیجات تازه را از بین می‌برد. تفت دادن هویج یا سیب زمینی با عسل یکی از راه‌های آن است. برای تهیه هر کدام، ۳ تا ۴ فنجان از سبزی انتخابی خود را بشویید، پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس ۳ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری کره آب شده، ۲/۱ قاشق چایخوری ادویه گرم مانند دارچین، جوز هندی یا فلفل دلمه‌ای را با هم مخلوط کنید. کمی نمک اضافه کنید. سپس سبزیجات را در مخلوط عسل بریزید تا به خوبی پوشش داده شود. تکه‌های سبزیجات لعاب شده را روی یک ورقه پخت پهن کنید و در دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که نرم و کاراملی شوند، تفت دهید.

این روش برای پخت لوبیا‌های لعاب دار عسلی یا بروکلی مشابه است. شما فقط باید ابتدا هر یک از سبزیجات را در آب در حال جوش بریزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را آبکشی کرده و با مخلوط لعاب عسل ترکیب کنید. به جای دارچین یا فلفل دلمه‌ای، از مقدار مساوی آب لیمو، سس سویا یا سایر ادویه‌های دلخواه خود استفاده کنید.

۳. عسل در سس سویا

عسل یک ماده عالی برای استفاده در سالاد و به ویژه سس سالاد است. این ماده طعم کاهو را افزایش می‌دهد و به تعادل طعم سایر موادی که ممکن است به سالاد خود اضافه کنید، از جمله پنیر، گوشت، خیار یا کروتون کمک می‌کند. و شیرینی دلپذیری را به غذایی که در غیر این صورت یک وعده غذایی فوق‌العاده سالم است می‌افزاید و سالاد را خوشمزه‌تر می‌کند. شما می‌توانید ده‌ها سس سالاد بر پایه عسل را با استفاده از دستورالعمل‌ها و فرمول اولیه یکسان درست کنید. آن‌ها را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک سس عسل دیژون را با ترکیب عسل، خردل دیژون، سرکه سیب و روغن زیتون درست کنید. یا یک سس عسل لیمویی که با عسل، آب لیموی تازه، روغن زیتون و خردل زرد معمولی درست شده است را امتحان کنید. سس عسل پرتقال در سالاد‌های اسفناج طعم عالی دارد. آن را با عسل، روغن زیتون و سرکه سفید درست کنید.

4 نکته مهم برای تنظیم دستور پخت با عسل

اگر قصد استفاده از عسل در تهیه غذا‌ها را دارید، خواندن این مقاله از مجله عسل رایحه را از دست ندهید. ما در این مقاله نکاتی مهم در مورد استفاده از عسل در دستور پخت غذا‌ها را داریم.

طعم و عطر پیچیده عسل آن را به عنوان یک شیرین‌کننده از سایر مواد موجود در بازار جدا می‌کند. عطر و طعم عسل تعادل کربوهیدرات‌های متعدد و تردی جزئی اسید‌های موجود در عسل است. از طرفی، فروکتوز و گلوکز ۸۵ درصد از مواد جامد عسل را تشکیل می‌دهند که باعث می‌شود تا 1.5برابر شیرین‌تر از شکر باشد، بنابراین برای جایگزینی شکر در فرمول‌هایی که ممکن است به شدت شیرینی مشابه نیاز داشته باشند، عسل کمتری مورد نیاز است. هنگامی که در نان‌های سبوس دار استفاده می‌شود، عسل این توانایی را دارد که هر طعم تلخ یا بد را از غلات استفاده شده بپوشاند.

4 نکته در مورد استفاده از عسل در دستور پخت

۱. عسل حاوی تقریباً ۲۰ درصد رطوبت است، بنابراین هنگام جایگزینی شکر با عسل در دستور غذا باید مقدار مایع موجود در دستور غذا را کاهش دهید. پس برای پختن غذا‌های حاوی عسل، اگر از مایعات دیگری استفاده کرده‌اید، مقدار آن را تا ۲۰ درصد کاهش دهید. اما اگر تنها مایع موجود در غذا تخم مرغ است، سعی کنید به ازای هر ۲۵۰ گرم عسل، ۲ قاشق غذاخوری آرد را در دستور غذا افزایش دهید.

۲. عسل یک ماده اسیدی است و بنابراین افزودن مقدار بسیار کمی بی‌کربنات سدیم به دستورغذا کمک می‌کند تا اسیدیته آن کاهش یابد و شرایط مناسبی برای پختن ایجاد شود. سعی کنید به ازای هر ۲۵۰ گرم عسل ½ قاشق چایخوری بی‌کربنات سدیم اضافه کنید.

۳. عسل شیرین‌تر از شکر است. به دلیل محتوای فروکتوز بالاتر و اثر هم افزایی بین ساکارز و فروکتوز، عسل در مقایسه با شکر سفره شیرینی بیشتری را برای همان جامدات ایجاد می‌کند. به شیرینی محصولات دقت کنید و اگر از عسل به جای شکر استفاده می‌کنید مقدار آن را کمی کاهش دهید. برای شروع، ۲۵ درصد کاهش را امتحان کنید.

۴. اگر می‌خواهید از شکر در محصولاتی که نیاز به پخت دارند استفاده کنید، به دلیل محتوای بالای فروکتوز عسل و قهوه‌ای رنگ شدن محصولات، سعی کنید دمای فر را ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد به عنوان نقطه شروع کاهش دهید تا آن‌ها بیش از حد قهوه‌ای نشوند.