تیرامیسو کدو تنبل عسلی

تیرامیسو از دسر‌های بین‌المللی معروف کشور ایتالیا می‌باشد که با بیسکوییت و خامه تهیه می‌شود. در ایران نیز این دسر با توجه به ذائقه ما ایرانی‌ها درست می‌شود و در منو رستوران‌های بزرگ قرار می‌گیرد. وبلاگ عسل رایحه در این مقاله خود آموزش تیرامیسو کدو تنبل عسلی را جای داده است.

مواد لازم:

سس قهوه:

قهوه دم کرده: ۲ و نیم فنجان

عسل طبیعی: ۴/۱

شیر: ۲/۱

برای پر کردن:

شکر قنادی: ۲ فنجان

خامه فرم گرفته: ۲ فنجان

عسل: ۲ قاشق

پنیر ماسکار پونه: ۵۰۰ گرم

پوره کدو تنبل: ۴۰۰ گرم

شکر قهوه‌ای: ۴/۱

دارچین: ۱ قاشق چایخوری

پودر زنجبیل: ۲/۱ قاشق چای خوری

جوز هندی: ۲/۱ قاشق چایخوری

پوست پرتقال: ۱ قاشق چایخوری

بیسکویت لیدی فینگر: ۸ عدد

پودر کاکائو: ۲/۱ فنجان

طرز تهیه ترامیسو کدو تنبل عسلی:

قهوه داغ، عسل و شیر را با هم مخلوط کنید تا عسل ذوب شود. بگذارید خنک شود، سپس آن را کنار بگذارید.

برای پر کردن:

شکر قنادی و خامه فرم گرفته غلیظ را در یک کاسه هم بزنید تا یکدست شوند. در کاسه‌ای دیگر، عسل، پنیر ماسکارپونه، پوره کدو تنبل، شکر قهوه‌ای، ادویه جات و پوست پرتقال را به آرامی مخلوط و یکدست کنید. مخلوط خامه فرم گرفته را به آرامی در مخلوط کدو حلوایی بریزید تا یکدست شود و کنار بگذارید. کوکی‌های لیدی فینگر را به صورت جداگانه در سس قهوه آغشته کنید و آن‌ها را به طور مساوی در کف یک تابه ۲۵ در ۳۵ سانتی قرار دهید. مواد آماده شده را روی کوکی‌ها بریزید و پودر کاکائو را روی آن الک کنید. به مدت یک شب در یخچال بگذارید و خنک سرو کنید.

منبع: honey.com

نوشیدنی های سالم با عسل

قرن هاست که عسل بدون توجه به محتوای قند آن به دلیل فواید سلامتی‌اش شناخته شده است. به هر حال، تصور می‌شود که عسل حاوی مواد مغذی خاصی است که پس از مصرف دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. علاوه بر این، برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف عسل به تنظیم اشتهای آن‌ها کمک می‌کند و از پرخوری جلوگیری می‌کند. با این حال، همچنان باید در مصرف عسل احتیاط کنید زیرا حاوی قند زیادی است و کالری بالایی دارد. از این نظر، بهترین راه برای لذت بردن از این ماده خاص این است که نوشیدنی خود را با عسل میل کنید. به طور کلی، این نوشیدنی‌ها همگی از عسل به عنوان یک شیرین‌کننده استفاده می‌کنند و نیازی به استفاده بیش از ۱ تا ۲ قاشق چایخوری از آن برای دریافت فواید سلامتی بدون مصرف زیاد قند نیست. این می‌تواند طعم نوشیدنی‌های گرم را به ویژه هنگامی که با زردچوبه و یا لیمو ترکیب می‌شود، نشان دهد. با این حال، مهم است که بیان کنیم که عسل حرارت دیده به هیچ وجه سمی نیست. فقط خواص سلامتی آن در مواجهه با گرما کمی کاهش می‌یابد. شما همچنان می‌توانید از فواید سلامتی عسل گرم شده بهره‌مند شوید یا آن را به نوشیدنی‌های سرد اضافه کنید. در هر صورت، کاملاً بی‌خطر است.

۸ نوشیدنی سالم با عسل را در این مقاله وبلاگ عسل رایحه آورده شده است.

اگر به دنبال بهبود سلامت خود از طریق برخی عادات جدید هستید، تهیه دستور العمل‌های نوشیدنی عسل راهی عالی برای شروع است. در زیر نوشیدنی‌های سالمی برای تهیه وجود دارد که بخشی از شیوه‌های سنتی و کاملاً طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود هضم است.

۱. آب عسل

این ساده‌ترین راه برای مخلوط کردن عسل در نوشیدنی است. تنها ماده دیگری که نیاز دارید آب گرم است. علاوه بر این، حتی لازم نیست آن را بجوشانید. آب گرم از شیر آب برای این نوشیدنی خاص کافی است. درست است، مخلوط کردن عسل با آب گرم ممکن است هیجان‌انگیزترین یا خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی نباشد، اما راهی نسبتاً بدون دردسر برای ایجاد یک عادت و دریافت برخی از فواید سلامتی است. برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف آب گرم عسل در صبح با معده خالی به هضم غذا کمک می‌کند، در حالی که برخی حتی تا آنجا پیش ‌می‌روند که ادعا می‌کنند این عمل خاص انرژی را برای آن‌ها افزایش می‌دهد.

۲. آب لیمو عسل

همانطور که از نام آن پیداست، این نوشیدنی گرم تنها یک قدم پیچیده‌تر از نوشیدنی قبلی است. تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که لیوان خود را با آب گرم پر کنید، مقداری آب لیموی تازه را در آن فشار دهید و ۱-۲ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. ادعا‌های زیادی وجود دارد که به طور خاص این نوشیدنی برای کاهش وزن و سم زدایی به طور کلی بسیار مفید است. البته این یک ادعای نسبتاً فردی است و نمی‌توان با آن به عنوان یک واقعیت برخورد کرد، اما این حقیقت که این نوشیدنی گرم برای شما سالم است، بدون تغییر باقی می‌ماند.

۳. شیر عسل

در حالی که آب گرم عسل راهی عالی برای شروع روز شماست، شیر عسل گرم برای پایان دادن به آن‌ایده‌آل است. توصیه می‌شود عصر‌ها قبل از خواب بنوشید زیرا راهی عالی برای دریافت مواد مغذی کافی و ایجاد حس آرامش بخشی از درون است. البته، می‌توانید به سادگی عسل را با شیر گرم خود مخلوط کنید، اما می‌توانید با برخی ادویه‌های دیگر نیز آزمایش کنید تا طعم آن بهتر شود. همانطور که گفته شد، دارچین، وانیل، هل و میخک بهترین افزودنی برای این نوشیدنی هستند.

۴. شیر طلایی

شیر طلایی شیر عسلی معمولی شما نیست، به این معنا که حاوی یک ماده سالم اضافی به نام زردچوبه است که رنگ طلایی آن را به نوشیدنی می‌دهد. البته برای این نوشیدنی‌ها می‌توانید از شیر گیاهی استفاده کنید. در اصل زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کرده و سپس می‌جوشانند. نوشیدنی را در یک فنجان صاف کرده و با عسل شیرین کنید. به این ترتیب، طعم قوی زردچوبه زیاد نخواهد بود. همانطور که قبلاً ذکر شد، در صورت تمایل می‌توانید گیاهان و ادویه‌های دیگر را اضافه کنید.

۵. اسموتی با عسل

وقتی صحبت از نوشیدنی‌های سالمی می‌شود که طعم خوبی دارند، واقعاً نمی‌توانید با اسموتی‌ها اشتباه کنید. علاوه بر این، راه‌های مختلفی برای تهیه اسموتی‌ها وجود دارد، زیرا میوه‌ها، غذا‌های فوق‌العاده و سایر موادی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و افزودن عسل به عنوان یک شیرین‌کننده ممکن است خواص سالم کل اسموتی را افزایش دهد. این بسیار مفیدتر و مغذی‌تر از استفاده از آب میوه و شکر ساده است.

۶. عسل و چای

کسانی که چای می‌نوشند احتمالاً از قبل از این موضوع آگاه هستند، اما هیچ چیز نمی‌تواند در استفاده از عسل به عنوان شیرین‌کننده چای مؤثر باشد. البته، کسانی که ترجیح می‌دهند چای خود را بدون شیرینی مصرف کنند، ممکن است علاقه‌ای به افزودن عسل به چای خود نداشته باشند، اما اگر تمایل به افزودن شکر دارید، حتماً آن را با عسل جایگزین کنید. نه تنها طعم‌ها کاملاً مکمل یکدیگر هستند، بلکه نوشیدنی بسیار سالم و آرام بخش به خصوص در ماه‌های سردتر در نظر گرفته می‌شود. البته، شما می‌توانید انتخاب کنید که شیر اضافه کنید یا نه، این به ترجیحات شما بستگی دارد. صرف نظر از اینکه دوست دارید چه نوع چای بنوشید، می‌توانید ۱۰۰% مطمئن باشید که عسل به خوبی با آن مطابقت دارد.

۷. عسل و قهوه

اگر از قهوه خور‌های مشتاق هستید و قهوه شیرین را ترجیح می‌دهید، بهتر است قهوه خود را به جای شکر با عسل مصرف کنید. البته این درست است که همه انواع قهوه به خوبی با عسل ترکیب نمی‌شوند. به طور کلی، ترکیبات قهوه قوی‌تر و به خصوص قهوه سیاه ساده وقتی با عسل شیرین می‌شود طعم شگفت‌انگیزی دارد. در صورتی که ترجیح می‌دهید از مخلوط قهوه و لاته سبک‌تر بنوشید، ممکن است بخواهید برای آزمایش ترکیب طعم‌ها، عسل ملایم اضافه کنید. و درست مانند سایر نوشیدنی‌های موجود در این لیست، افزودن مواد دیگری مانند وانیل، دارچین و غیره به راحتی می‌تواند به شما کمک کند تا یک ترکیب قهوه‌ایده‌آل با پیچیدگی ایجاد کنید که کاملاً با طعم منحصر به فرد شما مطابقت دارد.

۸. لیموناد با عسل

اگر به نوشیدنی‌های سرد علاقه‌مند هستید که به خوبی با عسل ترکیب می‌شود، مطمئناً لیموناد تازه یک انتخاب هوشمندانه است. روش ساده برای تهیه لیموناد این است که آب لیموی تازه را در آب سرد فشار دهید. با این حال، این نوشیدنی خاص می‌تواند بسیار ترش باشد، دقیقاً به همین دلیل است که مردم اغلب تمایل دارند یک قاشق شکر به آن اضافه کنند. گفته می‌شود اگر نمی‌توانید بدون شیرین‌کننده در لیموناد خود ادامه دهید، استفاده از عسل به جای شکر راهی عالی برای افزایش فواید نوشیدنی برای سلامتی و طعم دادن به آن است. در این مورد، ممکن است بخواهید ابتدا از آب گرم استفاده کنید تا عسل به خوبی حل شود، اما پس از انجام این کار می‌توانید لیموناد خود را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

این روز‌ها مردم بیشتر و بیشتر مراقب سلامتی خود هستند، دقیقاً به همین دلیل است که استفاده از عسل به عنوان یک شیرین‌کننده در نوشیدنی‌ها محبوبیت پیدا می‌کند. جدا از نوشیدنی‌ها، می‌توانید خودتان را در خانه درست کنید، مهم است بدانید که مشتریان امروزی نیز می‌خواهند از نوشیدنی‌های سالم خود در کافه‌ها و رستوران‌ها لذت ببرند.

منبع: www.texasspecialtybeverage.com

مارشمالو خانگی با عسل

مارشمالو‌های صنعتی با استفاده از شکر و شربت ذرت تولید می‌شوند. اما در مارشمالوی خانگی از عسل به جای شکر استفاده می‌شود. این مارشمالو‌های خوشمزه به طور طبیعی با استفاده از عسل شیرین می‌شوند. ژلاتین می‌تواند با ارائه آمینو اسید‌های ضروری برای بهبود پوشش روده به بهبود سلامت روده کمک کند. با ما همراه شوید تا طرز تهیه یک مارشمالوی خانگی را بیاموزید.

وسایل لازم:

کاسه همزن بزرگ

میکسر پایه

کاردک

پیمانه‌های اندازه‌گیری

قالب مستطیلی برای پخت کیک یا ظرف پخت با اندازه متوسط

کاغذ پخت

ماهی تابه

مواد لازم مارشمالوی عسلی:

ژلاتین: ¼ فنجان

آب: ۱ فنجان

نشاسته: ۲ قاشق

عسل طبیعی: ¾ فنجان

گلاب یا عصاره وانیل: ۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

½ فنجان آب را در یک کاسه متوسط بریزید. ژلاتین را به طور یکنواخت روی آب بپاشید، کمی هم بزنید و سپس بگذارید تا ببندد.

یک قالب یا ظرف پخت متوسط را با کاغذ پخت بپوشانید و یک لایه نشاسته روی آن بپاشید و کنار بگذارید.

ژلاتین بسته شده را به یک کاسه همزن بزرگ منتقل کنید.

عسل و آب را به یک قابلمه اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شوند. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و به مدت ۷ دقیقه بگذارید بجوشد. سپس حرارت را خاموش کنید.

با استفاده از همزن برقی و همزمان شربت عسل را به آرامی داخل ژلاتین بسته شده بریزید و در حین هم زدن مخلوط کنید. ۸ دقیقه بزنید و به آرامی سرعت را افزایش دهید. کم کم عصاره وانیل یا گلاب اضافه کنید.

هنگامی که مخلوط سفید شد، بلافاصله در قالب یا ظرف پخت از قبل آماده شده بریزید. مارشمالو را به مدت ۱ ساعت و نیم در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

زمانی که جا افتاد، آن را از یخچال خارج کنید و با استفاده از یک چاقوی تیز، با پودر نشاسته آن را به صورت مکعبی برش دهید. روی هر مکعب نشاسته بپاشید و در یک ظرف دربسته، بین لایه‌های کاغذ پخت نگهداری کنید تا از چسبیدن آن جلوگیری شود.

ذخیره‌سازی:

در ظرف در بسته در یخچال تا ۵ روز نگهداری شود. این مارشمالو‌ها را می‌توان در صورت نیاز منجمد و یخ زدایی کرد.

تغذیه

کالری: ۴۹ کیلو کالری | کربوهیدرات: ۱۰ گرم | پروتئین: ۳ گرم | چربی: ۱ گرم | چربی اشباع شده: ۱ گرم | چربی غیر اشباع چندگانه: ۱ گرم | چربی تک غیراشباع: ۱ گرم | سدیم: ۷ میلی گرم | پتاسیم: ۷ میلی گرم | فیبر: ۱ گرم | شکر: ۱۰ گرم | ویتأمین C: ۱ میلی گرم | کلسیم: ۳ میلی گرم | آهن: ۱ میلی گرم

منبع: ournourishingtable.com

شلیل کبابی با بوراتا و عسل

همانطور که از اسم مقاله پیداست، هدف ما در این مقاله وبلاگ عسل رایحه آشنایی شما با یک دسر تابستانه به نام شلیل کبابی با بوراتا و عسل است.

مواد لازم:

۳ عدد شلیل رسیده متوسط نصف شده و بدون هسته: ۳ عدد

پنیر بوراتا: ۲۵۰ گرم

عسل طبیعی: ۲ قاشق غذاخوری

نعناع تازه خرد شده: حدود ۱۰ تا ۱۲ برگ

طرز تهیه شلیل کبابی با بوراتا و عسل:

تابه گریل را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. طرف‌های برش خورده شلیل را درون تابه قرار دهید. ۴-۵ دقیقه تا زمانی که کمی نرم شود، گریل کنید. آن‌ها را از تابه خارج کنید و در یک ظرف بچینید. (به گونه‌ای که سمت برش خورده شلیل‌ها رو به سمت بالا باشد. ) سپس روی آن‌ها بوراتا، نعناع خرد شده و عسل بریزید.

ارزش غذایی

۱ وعده: ۱۶۰ کالری، ۸ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع شده)، ۲۷ میلی گرم کلسترول، ۶۰ میلی گرم سدیم، ۱۵ گرم کربوهیدرات (۱۳ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، ۷ گرم پروتئین.

منبع: www.tasteofhome.com

رولاپ عسل دارچینی

در این فصل سرد سال تهیه غذا و دسرهای گرم که حاوی دارچین و عسل باشد می تواند فواید خوبی برای بدن شما داشته باشد. سعی ما در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه آشنایی شما به طرز تهیه یک میان وعده خوشمزه است، پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

مواد لازم:

گردوی آسیاب شده: ۲ فنجان

شکر: ۴/۱ پیمانه

دارچین آسیاب شده: ۲ قاشق چایخوری

خمیر فیلو منجمد، ذوب شده: ۱۲ ورق

کره ذوب شده: ۲/۱ فنجان

شربت:

عسل: ۲/۱ فنجان

شکر: ۲/۱ پیمانه

آب: ۲/۱ فنجان

آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولاپ عسل دارچینی

فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. گردو، شکر و دارچین را با هم ترکیب کنید. ۱ ورق خمیر فیلو را روی یک یک تکه کاغذ موم دار قرار دهید. سپس با برس و کره روی آن را چرب کنید و ورق دوم فیلو را روی آن قرار دهید و آن را با کره بمالید. (باقی مانده فیلو را با یک پارچه مرطوب پوشانده تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. ) روی ورق فیلو۴/۱ گردو را بریزید. با استفاده از کاغذ مومی، به سبک ژله رول محکم بپیچید، از یک طرف بلند شروع کنید و در حین رول کردن کاغذ را بردارید. رول را به ۴ رول کوچکتر برش دهید. رول‌ها را به ظرف مخصوص پخت و پز منتقل کنید. این کار را با باقیمانده خمیر فیلو و مخلوط گردو، تکرار کنید. سپس آن‌ها را در فر قرار دهید و به مدت ۱۴-۱۶ دقیقه بپزید تا رنگ آن‌ها قهوه‌ای روشن شود. از فر خارج کنید تا سرد شود.

در همین حال، در یک قابلمه کوچک، تمام مواد شربت از جمله عسل را با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس ۱این شربت را ۱۰ دقیقه خنک کنید. روی رول‌های دارچینی شربت بریزید و باقی مانده گردو را روی آن بپاشید. رولاپ عسل دارچینی شما آماده است. از خوردن آن لذت ببرید.

نکات تهیه رولاپ عسل دارچینی

به جای گردو می‌توانید از انواع دیگر آجیل استفاده کنید.

با ادویه‌ها خلاقیت به خرج دهید. به جای فقط دارچین، مخلوط هل و زنجبیل را امتحان کنید.

ارزش غذایی

۱ حلقه رولاپ دارچین حاوی ۱۳۲ کالری، ۸ گرم چربی (۳ گرم چربی اشباع شده)، ۱۰ میلی گرم کلسترول، ۴۳ میلی گرم سدیم، ۱۵ گرم کربوهیدرات (۱۲ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، ۱ گرم پروتئین است.

منبع: www.tasteofhome.com

دمنوش تمشک و عسل برای سرماخوردگی

دمنوش تمشک یکی از آن درمان‌های مفید برای سرماخوردگی است که بسیار خوشمزه نیز می‌باشد. با تهیه آن می‌توانید تمام ویتأمین‌های فوق‌العاده را از تمشک و لیمو و تمام خواص درمانی عسل دریافت کنید.

مواد لازم برای دمنوش تمشک برای سرماخوردگی

تمشک تازه یا فریز شده: ½ فنجان

آب داغ: ۱ فنجان

لیموی تازه: ۲/۱

عسل طبیعی: ۲ قاشق

زنجبیل (اختیاری)

طرز تهیه دمنوش تمشک:

در یک لیوان تمشک‌ها را بریزید روی آن‌ها آب داغ اضافه کنید. آب نصف لیمو را در چای تمشک بریزید. عسل را به آن بیافزایید و خوب مخلوط کنید. اگر بعد از چشیدن این چای خیلی ترش بود می‌توانید یک قاشق دیگر عسل اضافه کنید.

نکته‌ای در مورد عسل: توجه داشته باشید که عسل در صورت حرارت دادن، خواص درمانی خود را از دست می‌دهد. بنابراین قبل از افزودن عسل باید مطمئن شوید که آب خیلی داغ نیست.

انواع چای تمشک برای سرماخوردگی

زنجبیل: یک تکه زنجبیل بردارید و آن را ریز خرد کنید. به همراه تمشک به چای اضافه کنید و بگذارید کمی بماند. زنجبیل خواص درمانی زیادی نیز دارد، بنابراین افزودن آن به این چای عالی است.

چای سیاه: برای تهیه این چای تمشک به جای آب نیز می‌توانید از چای سیاه استفاده کنید که طعمی متفاوت از آب را به شما می‌دهد.

سرو چای تمشک

بگذارید چای تمشک کمی بماند تا همه طعم‌ها با هم ترکیب شوند. تمشک باید بعد از نوشیدن چای خورده شود زیرا بسیاری از خواص مفید تمشک در خود دانه‌ها یافت می‌شود.

منبع: emkayskitchen.com

داستان جالب زندگی زنبورهای عسل

زنبورها برای حمایت از کلنی های خود و گرده افشانی گیاهانی که زندگی روی زمین را ممکن می کنند، سخت کار می کنند. با این حال، بسیاری از گونه های زنبورهای آمریکای شمالی به دلیل از بین رفتن زیستگاه و استفاده زیاد از آفت کش ها در معرض انقراض هستند. حقایق جالبی از زندگی این موجودات دوست داشتنی در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه آورده شده است.

حقایق جالب زنبور عسل

1. آنها واقعاً سخت در مشاغل خود کار می کنند.

یک زنبور کارگر در یک روز ممکن است از 10000 گل دیدن کند و قطرات شهد را جمع آوری کند که از آن برای تولید عسل و تغذیه کندو استفاده می کند. بعد از تمام تلاش‌هایش، یک زنبور در طول عمرش کمتر از یک قاشق چای‌خوری عسل تولید می‌کند. او در طول عمر خود که تنها شش تا هشت هفته است، حدود 60000 کیلومتر تقریباً 1.5 برابر دور سیاره پرواز خواهد کرد.

2. آنها می رقصند تا به یکدیگر نشان دهند کجا غذا پیدا کنند.

کارگران از “رقص گرد” زمانی که شهد کمتر از 100 متر از کندو فاصله دارد و از “رقص تکان دادن” زمانی که دورتر یافت می شود استفاده می کنند. آنها در یک الگوی خاص می رقصند تا نشان دهند که شهد نسبت به خورشید در کجا قرار دارد.

3. نقش های بسیار مشخصی در حمایت از کلنی دارند.

سه نوع زنبور عسل یک کندو را تشکیل می دهند. نقش اصلی ملکه زنبور عسل تولید مثل است و روزانه حدود 1500 تخم می گذارد. زنبورهای کارگر کندو را تمیز نگه می دارند، به ملکه و بچه زنبورها غذا می دهند، از کندو محافظت می کنند و شهد گل ها را جمع آوری می کنند. زنبورهای بدون سرنشین از کندو خارج می شوند تا ملکه ای برای جفت گیری پیدا کنند و کندوی جدیدی را راه اندازی کنند.

4. فقط زنبورهای ماده می توانند نیش بزنند.

از آنجایی که یکی از وظایف آنها به عنوان کارگر محافظت از کلنی است، زنبورهای ماده تنها در صورتی نیش می زنند که فکر کنند شما یک تهدید هستید. یک زنبور کارگر در صورت استفاده از نیش خود می میرد، بنابراین تنها به عنوان آخرین راه چاره از آن استفاده می کند. پس به فضای زنبور عسل احترام بگذارید.

5. زنبورهای عسل حس بویایی قوی دارند.

آن‌ها از گیرنده‌های بو واقع در شاخک‌هایشان برای شناسایی و ردیابی بوی گل‌های غنی از گرده و شهد استفاده می‌کنند. آنها همچنین از حس بویایی خود برای یافتن زنبورهای دیگر استفاده می کنند.

6. آنها بسیار تمیز هستند.

زنبورها خود را حمام می کنند تا کلنی خود را از هر گونه ویروسی که ممکن است در سرتاسر آن پخش شود، دور نگه دارند. در صنعت عسل، آنها به طور ژنتیکی دستکاری می شوند و مجبور به ایجاد شرایط استرس زا می شوند که آنها را در برابر عوامل بیماری زا مستعدتر می کند.

7. زنبورهای عسل به تمام عسلی که انسان ها از آنها برمی دارند نیاز دارند.

عسل یک منبع غذایی ضروری برای زنبورها در طول زمستان است. لانه زنبوری، کندوی زنبور عسل است که در آن تخم ها را نگه می دارند و گرده و عسل را ذخیره می کنند. ژل رویال برای تغذیه ملکه های آینده استفاده می شود، زیرا باعث رشد تخمدان ها می شود. گرده و نان زنبور عسل توسط زنبورها تولید نمی شوند، اما منابع مهم پروتئین برای رشد زنبورها هستند.

8. زنبورها می توانند دستکاری را که در کلنی آنها اتفاق می افتد تشخیص دهند.

صنعت عسل کندوها را دستکاری می کند و تمام عسلی را که زنبورها برای تولید آن زحمت می کشند می دزدند و آن را با یک شربت قندی که فاقد مواد مغذی ضروری است جایگزین می کنند. کارگران از عسلی که تولید می کنند محافظت می کنند زیرا نتیجه کار سخت است و برای بقای کلنی مهم است.

9. زنبورهای بومی گرده افشان بهتری نسبت به زنبورهای عسل هستند.

حمایت از گونه های بومی زنبور عسل یک راه عالی برای گرده افشانی محصولات است و نیازی به بهره برداری از کندوها ندارد. زنبورهای بومی اغلب منفرد هستند و گرده ها را جمع آوری می کنند تا به لانه خود برگردانند. زنبورهای عسل نیز گرده گل را جمع آوری می کنند، اما بیشتر به شهد گل علاقه دارند. کاشت گل‌های دوستدار زنبور عسل و عدم استفاده از آفت‌کش‌ها راه‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید از زنبورهای بومی حمایت کنید.

10. بدون آنها، اکوسیستم ما از بین می رود.

زنبورها بسیاری از گیاهانی را که انسان می خورد گرده افشانی می کند، اما کار آنها برای بقای بسیاری از گیاهان و حیوانات دیگر نیز ضروری است. تنوع زیستی گسترده ای که زندگی روی زمین را مشخص می کند بدون آنها به سادگی وجود نخواهد داشت.

منبع: peta.org

پای مرنگ لیمو عسلی

پای مرنگ‌ها در واقع نوعی از پای‌ها هستند که در دسر سرو می‌شوند. همراهان گرامی وبلاگ عسل رایحه شما را در این مقاله با طرز تهیه پای مرنگ لیمو عسلی آشنا خواهیم کرد. ‌امیدواریم آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:

عسل طبیعی: ۱ قاشق غذاخوری

کره ذوب شده: ۳ قاشق غذاخوری

۱ پوسته کراکر گراهام: ۱ عدد

شیر تغلیظ شده: ۴۰۰ گرم

آب لیمو: ۲/۱ فنجان

شکر: ۴/۱ پیمانه

تخم مرغ: ۳ عدد

مرنگ:

کرم تارتار: ۴/۱قاشق چایخوری

عصاره وانیل: ۲/۱ قاشق چایخوری

شکر: ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای مرنگ لیمو عسلی:

فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. عسل و ۱ قاشق غذاخوری کره ذوب شده را در کف پوسته کراکر بریزید. در یک کاسه متوسط، شیر، لیمو، شکر، زرده تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری کره ذوب شده باقیمانده را هم بزنید تا مخلوط شوند. داخل پوسته بریزید؛ به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

در همین حین در یک کاسه کوچک سفیده تخم مرغ و کرم تارتار را با همزن بزنید تا کف کند. وانیل را اضافه کنید؛ شکر را به تدریج، هر بار ۱ قاشق غذاخوری به مواد اضافه کنید تا شکر حل شود. به طور یکنواخت روی فیلینگ داغ پخش کنید و لبه‌ها را ببندید تا پوسته شود. حدود ۱۵ دقیقه تا زمانی که مرنگ طلایی شود بپزید. به مدت ۱ ساعت روی توری سیمی خنک کنید. حداقل ۳ ساعت قبل از سرو در یخچال بگذارید. باقی مانده‌ها را در یخچال بگذارید.

ارزش غذایی

۱ عدد پای مرنگ لیمو عسلی حاوی: ۴۵۸ کالری، ۱۷ گرم چربی (۸ گرم چربی اشباع شده)، ۱۰۴ میلی گرم کلسترول، ۲۶۸ میلی گرم سدیم، ۶۹ گرم کربوهیدرات (۶۵ گرم قند، ۰ فیبر)، ۹ گرم پروتئین است.

منبع: www.tasteofhome.com

8 روش عالی استفاده از عسل طبیعی

عسل فقط به خاطر شیرینی آن به دسر‌ها یا هر غذای دیگری اضافه نمی‌شود. طعم‌های منحصر به فرد و مزایای سلامتی آن باعث می‌شود که شیرین‌کننده بسیار متعادل‌تری نسبت به شکر تصفیه شده باشد. عسل آنزیم‌ها را تحریک می‌کند و متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و معده و روده شما را آماده هضم و جذب مواد مغذی غذا می‌کند. ایمنی را تقویت می‌کند، از سردرد، آنفولانزای فصلی، گلودرد و غیره جلوگیری می‌کند. گنجاندن عسل طبیعی در رژیم غذایی به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند. در این مقاله از عسل رایحه مجموعه‌ای از ۸ دستور العمل عسل آمده است که بهتر است سعی کنید در زندگی روزمره خود آن‌ها را بگنجانید.

نوشیدنی‌های عسلی برای انرژی بخشیدن به شما

روزگاری که مردم فقط چای و قهوه دوست داشتند، گذشته است. هیچ چیز نمی‌تواند لذت بردن از یک گفتگوی خوب و صمیمانه را در کنار یک نوشیدنی سالم و خوشمزه شکست دهد.

۱. اسموتی موز عسلی

اسموتی موز عسلی در بین کودکان بسیار محبوب است. طعم عسل به این اسموتی ویژگی می‌بخشد که با شکر معمولی به دست نمی‌آید. برای تهیه این اسموتی به موز، شیر سرد، بادام خیس خورده، خامه (اختیاری) و عسل طبیعی نیاز دارید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و در یک لیوان بلند سرو کنید. می‌توانید کره بادام زمینی را نیز اضافه کنید تا مغذی‌تر شود.

اگر از طرفداران اسموتی نیستید؟ دستور بعدی را دنبال کنید.

۲. چای سرد عسل مرکبات

چای سرد عسل مرکبات عصر‌های گرم تابستان شما را لذت بخش‌تر می‌کند. شما می‌توانید با این نوشیدنی خوش طعم از مهمانان خود پذیرایی کنید. برای تهیه چای سرد عسل مرکبات به این موارد نیاز دارید: چند چای کیسه‌ای، آب جوش، تکه‌های پرتقال (اختیاری)، ۲ عدد لیمو (۴/۱ فنجان آب لیمو)، آب پرتقال، عسل، زنجبیل و تکه‌های یخ.

برای تهیه چای سرد عسل مرکبات، چند کیسه چای را در آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود ۴. ۵ دقیقه دم بکشد. سپس چای کیسه‌ای را دور بیندازید و چای را به یک بطری یا پارچ منتقل کنید. پرتقال و لیمو را پوست بگیرید به چای بیافزایید. سپس آب پرتقال و عسل را به آن اضافه کنید. آن را خوب هم بزنید و چند ساعت در یخچال بگذارید. قبل از سرو، چای را صاف کرده و زنجبیل سرد شده را به آن اضافه کنید. هم بزنید و با یخ سرو کنید. این یک نوشیدنی عالی برای کسانی است که همیشه به دنبال طعم‌های منحصر به فرد هستند. در ادامه دستور العمل بعدی عسل را دنبال کنید.

۳. نوشیدنی انرژی‌زا عسل چیا

این سالم‌ترین نوشیدنی عسلی است که تا به حال دیده‌اید و فقط در ۲ دقیقه درست می‌شود و می‌توانید از قبل آن را تهیه کنید. برای تهیه نوشیدنی انرژی‌زا عسل چیا به چه چیزی نیاز دارید: دانه چیا، عسل و آب لیمو. برای تهیه نوشیدنی انرژی‌زا عسل چیا، در یک شیشه بزرگ، آب، دانه چیا، عسل و آب لیمو را اضافه کنید. همه چیز را خوب مخلوط کنید و یک یا دو ساعت در یخچال بگذارید. دانه‌های چیا در عرض یک ساعت پف می‌کنند و یک نوشیدنی عالی به شما ارائه می‌دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخلوط را هم بزنید و در چند لیوان خنک سرو کنید.

۴. سیب زمینی فلفلی عسلی

سیب زمینی فلفلی عسلی یک طعم ترد، تند، شیرین و ترش دارد که ترکیب پیچیده‌ای از طعم‌ها است. برای تهیه سیب زمینی فلفلی عسلی به موارد زیر نیاز دارید:

۲عدد سیب زمینی قاچ شده،

نمک

۲ قاشق غذاخوری آرد ذرت

۲/۱قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

روغن برای سرخ کردن

۱ حبه سیر ریز خرد شده

۲/۱ قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده

۲ عدد فلفل سبز ریز خرد شده

۴ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده

پیاز خرد شده

½ فلفل دلمه‌ای خرد شده

برای سس:

۱ قاشق چایخوری سس فلفل

۲ قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری سس سویا

۱ قاشق غذاخوری سرکه

¼ قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت

¼ فنجان آب

۲ قاشق غذاخوری عسلطبیعی

۱ قاشق غذاخوری کنجد

طرز تهیه سیب زمینی فلفلی عسلی

قاچ‌های سیب زمینی را به مدت ۲ دقیقه در آب بجوشانید. سپس آب آن را خالی کنید و بگذارید خنک شوند. حالا مقداری آرد ذرت و پودر فلفل سیاه به آن اضافه کنید و روی آن را خوب بپوشانید. در همین حال، روغن را در یک ظرف بزرگ گرم کنید. سیب زمینی‌ها را سرخ کنید تا ترد شوند. (یا می‌توانید آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد بپزید.) سپس ۲ قاشق چایخوری روغن را در یک تابه گرم کنید و زنجبیل ریز خرد شده، سیر، فلفل سبز و پیازچه را تفت دهید.

پیاز خرد شده و فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و چند دقیقه با شعله زیاد تفت دهید. حالا تمام مواد سس را یکی یکی اضافه کنید و سریع هم بزنید و ۲۰ تا ۳۰ ثانیه تفت دهید. باقی آرد ذرت را با آب مخلوط کرده و این مایع را به سس اضافه کنید. آن را خوب هم بزنید و بپزید تا بوی خامی آرد ذرت از بین برود. شعله را خاموش کنید و ۲ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. تکه‌های سیب زمینی سرخ شده را اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید. مقداری کنجد تفت داده شده و پیاز سبز خرد شده بپاشید. سیب زمینی چیلی عسلی آماده سرو است.

۵. دیپ عسل تند

این دیپ سالم و خوشمزه است و به آسان و سریع تهیه می‌شود. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز است.

پنیر ۲۰۰ گرم

پنیر فتا (اختیاری)

۳-۴ حبه سیر بزرگ

۲/۱ فلفل هالاپینو

۴/۳ فنجان برگ نعنا

آب ۱ لیموی کوچک

۲/۱قاشق چایخوری نمک،

۴/۱قاشق چایخوری فلفل سیاه

۸-۱۰ قاشق غذاخوری خامه غلیظ

عسل تند:

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۴ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز کشمیری

۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۱/۴ قاشق چایخوری فلفل قرمز

۱/۸ قاشق چایخوری پاپریکا دودی

۲ و نیم قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه:

در محلوط کن پنیر، پنیر فتا، سیر، هالاپینو، نعنا، نمک، فلفل، خامه و آبلیمو را اضافه کنید. همه چیز را مخلوط کنید تا زمانی که یک مخلوط یکدست ببینید. سپس مقداری خامه به آن اضافه کنید. اکنون روغن زیتون را در یک تابه کوچک گرم کنید و سپس آن را از روی شعله بردارید. پودر فلفل قرمز کشمیری، فلفل سیاه، فلفل چیلی و پاپریکا را اضافه کنید. همه چیز را مخلوط کنید. سپس عسل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در مرجله آخر یک کاسه بزرگ بردارید و دیپ پنیر هم‌زده را به آن منتقل کنید. عسل تند را روی دیپ بریزید. روی آن را با مقداری نعناع خرد شده تزئین کنید. این دیپ را می‌توانید با بیسکوییت، چیپس و کراکر میل کنید.

۶. سس فلفلی عسلی

مورد بعدی این لیست سس فلفلی عسلی با طعمی معتدل دارد که می‌تواند مکمل همه غذا‌ها باشد.

تهیه سس فلفلی عسلی به عسل، فلفل قرمز و سبز ریز خرد شده و آب لیمو نیاز دارید.

همه مواد را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. می‌توانید این سس را با سیب زمینی سرخ کرده، پیاز حلقه‌ای، سمبوسه و سایر سرخ کردنی‌ها سرو کنید.

۷. پودینگ سیب عسل سابودانا

دسر‌های عسلی در سراسر جهان محبوبیت دارند. انواع مختلف عسل طعم‌های متفاوتی دارند. پودینگ سیب عسل سابودانا مغذی و خوشمزه است که برای تهیه آن به سیب پوست کنده و خلال شده، عسل، کره، آبلیمو، نمک، پودر دارچین، آب و سابودانا نیاز دارید. در یک قابلمه کره، سیب‌های ورقه شده، پودر دارچین و آب لیمو را اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و روی شعله ملایم بپزید تا سیب‌ها کمی نرم شوند. سپس سیب‌ها را بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. سابودانا و آب را به قابلمه اضافه کنید و بپزید. آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس سیب‌ها را اضافه کنید و عسل را روی آن بریزید و همه چیز را به آرامی مخلوط کنید. پودینگ سیب عسل سابودانا را کمی گرم با مقداری بستنی سرو کنید.

۸. عسل با خربزه و توپ‌های پاپایا

عسل با خربزه و پاپایا یک میان وعده شیرین و کمی متفاوت است. مواد لازم برای این میان وعده۴ قاشق غذاخوری عسل طبیعی،

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۱قاشق چایخوری آب زنجبیل، پودر فلفل سیاه، نمک، توپک‌های پاپایا و خربزه است. گلوله‌های کوچک پاپایا و خربزه را بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه در یک کاسه پر از آب سرد قرار دهید. حالا توپ‌ها را به ظرفی جداگانه منتقل کنید. با مخلوط کردن عسل، زنجبیل، آبلیمو و نمک با هم یک سس درست کنید. حالا سس را روی توپک‌های خربزه و پاپایا بریزید و آن‌ها را در یخچال بگذارید تا سرو شود.

در ادامه با برخی از نکات استفاده از عسل آشنا شوید.

بهترین روش پخت با عسل چیست؟

بهترین روش برای پختن عسل بدون از بین بردن مواد مغذی آن، پختن آن از روی شعله است. در پایان، زمانی که دما خیلی گرم نیست، عسل را به هر دستور غذا اضافه کنید.

با عسل چه بخوریم؟

می‌توانید چندین غذا را با عسل بخورید. آن را به پنکیک، اسموتی، میلک شیک، شیر، بستنی، چای، نان و غیره اضافه کنید. یا می‌توانید با آن غذا بپزید و دیپ‌های خوشمزه، سس سالاد، پای، کیک و غیره درست کنید.

آیا خوردن عسل با شیر اشکالی ندارد؟

استفاده از عسل به فنجان شیر سرد یا گرم عالی است. با این حال، از افزودن آن به شیر بسیار داغ خودداری کنید، زیرا گرما باعث از بین رفتن مواد مغذی موجود در عسل می‌شود.

عسل به جز مصارف غذایی چه کاربرد‌های دیگری دارد؟

عسل را می‌توان برای مراقبت از پوست، از جمله ماسک‌های صورت و درمان آکنه، و همچنین برای حالت دادن به مو استفاده کرد. این به عنوان یک درمان طبیعی برای گلودرد و سرفه عمل می‌کند و می‌تواند به عنوان یک مومیایی‌کننده لب یا لایه بردار ملایم استفاده شود.

مواد تشکیل دهنده عسل چیست؟

عسل عمدتاً از قند‌های طبیعی مانند گلوکز و فروکتوز همراه با مقادیر کمی آب و ترکیبات مفید مختلف تشکیل شده است.

منبع: twobrothersindiashop.com

عسل برای کنترل وزن

5 نکته برای استفاده از عسل برای کنترل وزن

آیا میدانستید می‌توانید با عسل وزن خود را کنترل کنید. در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه با 5 نکته برای استفاده از عسل برای کنترل وزن آشنا می‌شوید. زمانی که سعی می‌کنید وزن خود را مدیریت کنید، عسل می‌تواند بسیار مفید باشد. پس اگر اضافه وزن دارید، عسل نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد. شاید برای شما شنیدن این نکته تعجب‌آور باشد که با خوردن یک ماده شیرین بتوان وزن خود را کاهش داد. آیا کالری موجود در عسل با تلاش شما برای مدیریت وزن مقابله نمی‌کند؟ در واقع باید گفت همه چیز به نیروی متابولیک عسل بستگی دارد. عسل باعث ایجاد تغییراتی در سیستم گوارشی می‌شود که تضمین می‌کند شما هوس خوردن قند و مواد شیرین نخواهید کرد و حتی در هنگام استراحت نیز باعث از بین رفتن چربی می‌شود. اینجا سؤال دیگری ممکن است به وجود بیاید و آن اینکه آیا افراد دیابتی می‌توانند عسل بخورند؟ نگران نباشید زیرا در مقایسه با شکر، عسل دارای مواد مغذی و ویتأمین‌های بیشتری همراه با محتوای آب بیشتری است. اما همانطور که گفته می‌شود، هر چیزی بیش از حد همیشه مضر است. بنابراین افراد دیابتی می‌توانند عسل را در حد اعتدال مصرف کنند.

چگونه می‌توان از عسل برای کنترل وزن استفاده کرد؟

۱. شکر را با عسل جایگزین کنید.

با استفاده از عسل به عنوان جایگزین، تمام قند‌ها از جمله شیرین‌کننده‌ها را حذف کنید. روز خود را با عسل در آب گرم شروع کنید، شکر را با عسل در چای و قهوه، غلات و در تمام غذا‌های خود در طول روز جایگزین کنید. شکر معمولی حاوی کالری است و به هیچ وجه برای شما مفید نیست. این کالری‌ها که به شما تغذیه بسیار کمی می‌دهند یا اصلاً تغذیه نمی‌کنند، به عنوان «کالری خالی» شناخته می‌شوند. بدن شما از مواد مغذی ضروری استفاده می‌کند تا این چربی غیر ضروری را حل کند. از آنجایی که بیشتر مواد مغذی و ویتأمین‌های مهم ما در اینجا مصرف می‌شوند، در حالی که قند خالص یا شکر را به اشکال دیگر مصرف می‌کنیم، وزن اضافه می‌کنیم. دقیقاً به همین دلیل است که عسل که منبع خوبی از مواد مغذی است، وقتی جایگزین شکر شود به کاهش وزن کمک می‌کند.

۲. کربوهیدرات‌های تصفیه نشده را انتخاب کنید.

آرد سفید تصفیه شده موجود در ماکارونی سفید و برنج سفید می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. نان کامل، ماکارونی و برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر هستند، بنابراین برای هضم غذا مفید هستند، می‌توانند باعث طول کشیدن پردازش بدن شوند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارند. اطمینان حاصل کنید که کربوهیدرات کل وعده غذایی کمتر از یک چهارم وعده غذایی شما را تشکیل می‌دهد، پس در بیشتر وعده‌های غذایی خود از سبزیجات استفاده کنید.

۳. از رژیم غذایی غنی از پروتئین برای کنترل وزن استفاده کنید.

با اطمینان از داشتن پروتئین در هر وعده غذایی، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد و از افزایش قند خون که منجر به هوس خوردن می‌شود، جلوگیری می‌کنید. سعی کنید پروتئین را تا حد امکان بدون چربی نگه دارید تا کالری کمتری داشته باشید.

۴. رژیم خواب زمستانی را دنبال کنید.

رژیم خواب زمستانی اساساً رژیمی است که به ما می‌آموزد چگونه می‌توانیم وزن خود را هنگام خواب مدیریت کنیم. در این رژیم تنها کاری که باید انجام دهید این است که شب قبل از خوابیدن یک قاشق عسل بخورید. این تکنیک از زیست‌شناسی استفاده می‌کند. عسل سوخت کبد ما را تأمین می‌کند که به نوبه خود سوخت و ساز چربی سوزی را سرعت می‌بخشد. همانطور که از نام این رژیم پیداست، می‌توانید وزن خود را در خواب زمستانی مدیریت کنید.

۵. هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

عسل همچنین برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش شناخته شده است. خوردن یک یا دو قاشق عسل بعد از شام معجزه می‌کند. به خصوص زمانی که یک وعده غذایی سنگین میل کرده‌اید، خوردن یک قاشق عسل به کاهش وزن ساکن در سیستم گوارش شما کمک می‌کند.

روش‌های مختلف استفاده از عسل برای کنترل وزن

-عسل و آب گرم

نوشیدن آب با عسل می‌تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. عسل که یک قند طبیعی است، نه تنها منبعی سالم از کالری است، بلکه به جلوگیری از میل شما به قند کمک می‌کند. نوشیدن عسل و آب لیمو، کنترل وزن یک شبه را تضمین نمی‌کند، اما قطعاً در طی یک دوره زمانی به علت کمک می‌کند.

-عسل و آبلیمو

معمولاً اعتقاد بر این است که نوشیدن عسل و آب لیمو با معده خالی در صبح، کنترل وزن را تسریع می‌کند. ترکیب نوشیدن آب گرم با عسل و چند قطره آب لیمو بخش بسیار مهمی از بسیاری از برنامه‌های کنترل وزن است. هر دو عسل و لیمو فواید سلامتی خاص خود را دارند، وقتی با هم ترکیب شوند نه تنها به مدیریت وزن کمک می‌کنند، بلکه سیستم شما را از چربی‌های غیر ضروری پاک می‌کنند.

برای تهیه نوشیدنی لیمو و عسل:

یک لیوان آب را بجوشانید و بگذارید خنک شود تا گرم شود.

۲-۳ قاشق عسل طبیعی رایحه را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا حل شود.

۲/۱ لیمو را در این مخلوط فشار دهید. این نوشیدنی را خوب هم بزنید و بنوشید.

عسل و دارچین

وقتی عسل و دارچین با هم ترکیب شوند، با کاهش هوس شیرینی به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را مدیریت کنید. دارچین برای تثبیت سطح قند خون ما شناخته شده است. این امر از ذخیره غیر ضروری چربی جلوگیری می‌کند. پس ترکیب عسل و دارچین تأثیر مثبتی بر هدف شما از مدیریت وزن خواهد داشت.

منبع: .daburhoney.com