گیاهان مناسب برای زنبورهای عسل

در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه تمام سعی ما بر این است که شما را با لیست گیاهان مناسب برای زنبورهای عسل آشنا کنیم.

بسیاری از این گل ها که در متن زیر قرار دارند، یک منبع شهد برای زنبورهای بومی و عسل هستند. این فهرست بر تغذیه زنبور عسل تاکید دارد اما برای زنبورهای وحشی نیز مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که کاشت گونه‌های مختلف با زمان‌های شکوفه‌دهی، شکل گل‌ها و ارتفاع گیاه با یکدیگر همپوشانی دارند، این امر باعث می‌شود که زنبورها در طول سال غذا داشته باشند.

محصولات کشاورزی:

یونجه

محصولات پوششی (ماشک و شبدر)

درختان میوه (سیب، هلو، آلو، گیلاس، گلابی)

خربزه و خیار

کدو حلوایی و کدو تنبل

انواع توت ها (تمشک، تمشک، توت فرنگی)

آفتابگردان

نخود مزرعه

سویا

لوبیا

گیاهان چمن (تمام فصول):

بنفش آبی معمولی ( Viola sororia)

قاصدک معمولی ( Traxacum officinale)

شبدر هلندی سفید ( Trifolum repens)

شکوفه های بهاری

گیاهان باغ

شاه توت ( Rubus allegheniensis)

تمشک قرمز ( Rubus idaeus)

توت فرنگی وحشی ( Fragaria virginiana )

لیتروم بالدار ( Lythrum alatum)

گیاهان چوبی

گیلاس سیاه ( Prunus serotina)

باکس الدر ( Acer negundo)

ملخ سیاه ( Robinia pseudoacacia)

ملخ عسل (Gleditsia triacanthos)

ناینبارک ( Physocarpus opulifolius)

کاتالپا شمالی ( Catalpa speciosa)

دشت کرابپل ( Malus ioensis)

نخود شیرین ایستاده ( Robinia hispida)

آلو وحشی ( Prunus Americana)

بید ( Spp Salix )

شکوفه توت طلایی

شکوفه های تابستان

زوفا انیسون ( Agastache foeniculum )

مومیایی زنبور عسل ( Monarda fistulosa )

گیاه فنجانی ( Silphium perfoliatum)

ماشای شیری ( Astragalus spp)

علف شیر ( Asclepias spp )

نعنا کوهی ( Pycnanthemum spp)

زوفا غول پیکر بنفش ( Agastache scrophulariifolia)

شبدر Purple Prairie ( Dalea purpurea)

شبدر دشت سفید ( Dalea candida)

درخشش طلایی وحشی ( Rudbeckia laciniata)

بومادران ( Achillea millefolium var occidentalis)

گیاه زنبور زرد ( کلئوم لوتیا)

شکوفه زوفا انیسون

گیاهان چوبی

خرمالو آمریکایی ( Diospyros virginiana)

بوتون بوش ( Cephalanthus occidentalis )

لیندن ( Tillia spp )

ناینبارک ( Physocarpus opulifolius)

گیلاس شنی ( Prunus pumila )

سماق ( Rhus spp )

شکوفه بوته دکمه

شکوفه های پاییزی

استرها ( Symphyotrichum spp )

ریشه کالورز ( Veronicastrum virginicum)

گلدن راد ( Solidago spp )

پتو هندی ( Gaillardia spp)

نخود کبک ( Chamaecrista fasciculata )

آفتابگردان ( Helianthus spp)

ساقه بال ( Verbesina alternifolia )

گل مروارید

گیاهان چوبی

مریم گلی روسی ( Perovskia atriplicifoli a)

ویچ هازل ( Hamaelis virginiana)

10 کشور با بیشترین تولید عسل

10 کشوری که بیشترین عسل را تولید می‌کنند را بشناسید

زنبور‌های عسل تمام عمر خود را صرف تولید عسل می‌کنند. در سرتاسر جهان، عسل سال‌ها به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی استفاده می‌شود. با این حال، عسل نیز به عنوان یک ماده دارویی منشأ باستانی دارد. علاوه بر این، بسیاری از کشور‌ها مقادیر زیادی عسل را به عنوان بخش عمده‌ای از اقتصاد خود تولید می‌کنند. در سال ۲۰۲۱، تمام کشور‌های جهان در مجموع یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۴۴ تن عسل طبیعی تولید کرده‌اند. در ادامه این مقاله از وبلاگ عسل رایجه با ۱۰ کشوری که بیشترین عسل را در جهان تولید می‌کنند آشنا شوید.

۱. چین – ۴۷۲۷۰۰ تن

به گزارش رؤیترز، چین یک چهارم کل عسل جهان یعنی نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ تن در سال را تولید می‌کند. بیش از ۱۰۰ هزار تن از عسل آن به اروپا و آمریکا صادر می‌شود. بسیاری از زنبورداران چینی عشایری هستند. آن‌ها کندو‌های خود را برای گرده افشانی محصولات و باغات مختلف در سراسر چین می‌برند. بیشتر عسل چین در استان ژجیانگ تولید می‌شود که در صنعت ابریشم نیز نقش بسزایی دارد.

۲. ترکیه – ۹۶۳۴۴ تن

عسل یکی از اجزای اصلی باقلوا است که یک دسر شیرین و چند لایه در ترکیه محبوب است. در ترکیه، شرایط مساعد از توسعه یک صنعت قوی زنبورداری حمایت کرده است. تولید عسل در ترکیه برای هزاران سال یکی از جنبه‌های مهم کشاورزی بوده است. به گفته سرویس کشاورزی خارجی USDA، ترکیه همچنین از جمعیت متنوعی از زنبور‌ها بهره می‌برد، به طوری که ۲۰ درصد از زیرگونه‌های زنبور‌های دنیا در این کشور یافت می‌شوند.

۳. ایران – ۷۷۱۵۲ تن

زنبورداران در ایران سالانه بیش از ۷۷۱۵۲ تن عسل جمع‌آوری و فرآوری می‌کنند. تولید عسل در چندین منطقه ایران گسترش یافته است. آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل سه استان دارای بیشترین تولید عسل در ایران هستند. موفقیت کلی کشاورزی در ایران به شدت تحت تأثیر توسعه صنعت عسل است. زنبور‌های عسل برای گرده افشانی از درختان و بوته‌های گیلاس، انگور، گلابی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و زعفران استفاده می‌کنند.

۴. آرژانتین – ۷۱۳۱۸ تن

عسل تولید شده در آرژانتین یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌های دنیا محسوب می‌شود. این کشور با تولید کمی بیش از ۷۰۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۱، چهارمین تولیدکننده بزرگ عسل در جهان است. مصرف محلی عسل در این کشور نسبتاً کم است و بیشتر عسل‌های محلی تولید شده در آرژانتین به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

۵. اوکراین – ۶۸۵۵۸ تن

اوکراین که در شرق اروپا واقع شده است شاهد رشد صنعت زنبور عسل خود بوده است که ۱% از کل جمعیت خود را شامل می‌شود. این کشور برای مصارف داخلی و همچنین صادرات عسل تولید می‌کند. زنبورداری یک بخش بزرگ در اقتصاد اوکراین است و حدود ۷۰۰۰۰ نفر در این قسمت مشغول به کار هستند. برخی از بهترین عسل‌های طبیعی تولید شده در جهان از اوکراین می‌آیند. به دلیل اهمیت اوکراین در صنعت کشاورزی جهانی، جای تعجب نیست که آن‌ها زنبور‌های عسل زیادی را برای تولید آن همه عسل پرورش دهند.

۶. هند – ۶۶۲۷۸ تن

عسل یک صنعت مهم اما نسبتاً بکر در هند است. پتانسیل ۲۰۰ میلیون کلنی زنبور عسل در مقایسه با ۳. ۴ میلیون کلنی در حال حاضر در این کشور وجود دارد. زنبور‌های عسل نقش مهمی در کل بخش کشاورزی هند به جز تولید عسل ایفا می‌کنند. زنبور‌های عسل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان فیبری را گرده افشانی می‌کنند.

۷. روسیه – ۶۴۵۳۳ تن

بیش از ده‌ها نوع عسل روسی در داخل این کشور موجود است. روسیه با سهم ۳. ۵ درصدی در بین ۱۰ تولیدکننده برتر عسل قرار دارد و معمولاً هر سال به اندازه کافی عسل تولید می‌کند که بتواند خودکفا بماند. برخی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین انواع عسل صادر شده از روسیه عبارتند از عسل خاور دور، آلتای و باشقیر. شهروندان روسیه اغلب در اوج فصل برداشت عسل مستقیماً از زنبورداران عسل خریداری می‌کنند.

۸. مکزیک – ۶۲۰۸۰ تن

اگرچه زنبور‌های عسل اروپایی در مکزیک پرورش می‌یابند، جوامع بومی گاهی از زنبور‌های بومی استفاده می‌کنند. زنبورداری بخش بزرگ و حیاتی اقتصاد مکزیک است. به گفته دانشگاه سازمان ملل متحد، در مکزیک، ۴۱۰۰۰ تولیدکننده عسل وجود دارد که ۲ میلیون کندو پرورش می‌دهند و سالانه حدود ۵۶ میلیون دلار سود دریافت می‌کنند. بسیاری از جوامع بومی در مکزیک اشکال سنتی زنبورداری را با استفاده از روش‌های مربوط به دوران پیش از کلمبیا انجام می‌دهند.

۹. آمریکا – ۵۷۳۶۴ تن

عسل یک خوراکی محبوب در آمریکاست. زنبور عسل بومی این کشور نیست، اما استعمار اروپا هم زنبور‌های عسل و هم زنبورداری را به قاره آمریکای شمالی آورد. با کمال تعجب، ایالت سرد شمالی داکوتای شمالی به عنوان برترین ایالت تولیدکننده عسل در ایالات متحده رتبه‌بندی می‌شود و پس از آن ایالت‌هایی مانند داکوتای جنوبی، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس قرار دارند. عسل هر ساله مقدار زیادی پول در ایالات متحده تولید می‌کند که در سال ۲۰۱۹ ۳۳۹ میلیون دلار درآمد داشته است.

۱۰. برزیل – ۵۵۸۲۸ تن

تولید عسل در برزیل، به ویژه در ایالت پیائو، در حال رشد است. مجموع تولید عسل در برزیل در سال ۲۰۲۱ به ۵۵۸۲۸ تن رسید که انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۷۰۰۰ تن برسد. در مقایسه، مردم این کشور به تنهایی عسل زیادی مصرف نمی‌کنند، اما برزیل در حال حرکت به سمت گسترش صادرات عسل خود در آینده است.

منبع: a-z-animals.com

نام علمی زنبورهای عسل

اگر از آن دسته افراد علاقمند به زندگی حشرات علی الخصوص زنبور‌های عسل هستید، ما را با حضور سبزتان در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه همراهی کنید، زیرا ما در این مقاله در مورد نام علمی زنبور عسل، نحوه زندگی، کلنی و… آن‌ها صحبت خواهیم کرد. زنبور‌های عسل از خانواده Apidae هستند که عمدتاً حشرات پرنده هستند و بالاترین سطح سازمان را از خود نشان می‌دهند. آن‌ها اغلب در تشکیل کلنی‌های بزرگ با سلسله مراتب بسیار پیچیده مانند ملکه‌ها، نر‌های زایشی، کارگران و غیره نقش دارند. محل بومی زنبور‌های عسل عمدتاً اوراسیا است و در سایر قاره‌ها نیز توسط انسان یافت می‌شود. اعتقاد بر این است که تمام نژاد‌های زنبور عسل تولید عسل می‌کنند و در بین آن‌ها بیشترین مقدار عسل توسط Apis mellifera تولید می‌شود. نحوه ارتباط در زنبور عسل با رقص است. آن‌ها حرکت خود را عمداً در لانه زنبوری نشان می‌دهند تا شهد و گرده را به زنبور‌های کارگر دیگر منتقل کنند. همه ما فکر می‌کنیم که همه زنبور‌های عسل نیش می‌زنند، اما حقیقت این است که فقط زنبور عسل ماده نیش می‌زند.

زنبور عسل با نام معمولی جنس Apis یک حشره اجتماعی است. زیرا به صورت کلنی‌هایی با حدود ۵۰۰۰۰ زنبور یا حتی بیشتر زندگی می‌کند. آن‌ها از سبزیجات تغذیه می‌کنند و به گرده و شهد گل‌ها بستگی دارند. رابطه بین گل و زنبور عسل متقابل است زیرا هر دو از یکدیگر سود می‌برند. زنبور‌های عسل بزرگترین گرده افشانان این دنیا هستند. لارو زنبور‌های عسل پا ندارند و از این رو تا زمان شفیره شدن به پرستارانی وابسته هستند که به آن‌ها غذا می‌دهند. بزرگسالان عسل مصرف می‌کنند و به خردسالان گرده خالص یا گرده مخلوط با عسل و آب داده می‌شود که خمیری به نام نان زنبور عسل می‌دهد. زنبور‌های عسل به بهترین وجه در باغ‌ها و جنگل‌ها رشد می‌کنند، اما می‌توان آن‌ها را در جا‌های دیگر نیز مشاهده کرد.

آن‌ها در یک مستعمره زندگی می‌کنند که بسیار سازماندهی شده است و هر عضو وظیفه منحصر به فردی دارد که باید انجام دهد. این کلنی از ملکه زنبور عسل، کارگران و هواپیما‌های بدون سرنشین تشکیل شده است. در کلنی تقسیم کار برابر است. زنبور عسل هند دارای ۳ گونه به نام‌های Apis Florea، Apis Dorsata و Apis Indica است. گونه‌های دیگر نیز به نام Apis Mellifera یا زنبور اروپایی در اروپا یافت می‌شوند. به طور مشابه، Apis adamsoni یا زنبور‌های آفریقایی را می‌توان در شمال آفریقا یافت Apis Dorsata که به نام زنبور صخره‌ای نیز شناخته می‌شود و بزرگترین زنبور عسل با اندازه حدود ۲۰ میلی‌متر است. زنبور‌ها لانه‌ای به ابعاد حدود ۱ در ۱. ۴ متر روی غار‌ها، دیوار‌ها و قسمت‌هایی از برخی ساختمان‌ها می‌سازند. این حشرات طبیعتی مهاجر دارند و در ماه‌های خرداد و تیر در اطراف تپه‌ها ازدحام می‌کنند و سپس در فصل زمستان به دشت بازمی گردند.

طبقه‌بندی زنبور عسل

نام علمی زنبور عسل Apidae corbiculata است.

پادشاهی: Animalia

شاخه: بندپایان

طبقه: حشره

راسته: Hymenoptera

خانواده: Apidae

کلاد: کوربیکولاتا

نام علمی گونه‌های مختلف زنبور عسل:

-زنبور عسل غربی/اروپایی(Apis mellifera)

-زنبور عسل آسیایی/آسیایی ( Apis cerana)

-زنبور عسل کوتوله قرمز (Apis florea)

-زنبور عسل کوتوله سیاه (Apis andreniformis)

ویژگی‌های کلی زنبور عسل

بدن آن‌ها به صورت قطعه قطعه است و به نیش، پا‌ها، آنتن، سه قسمت قفسه سینه و شش قسمت قابل مشاهده از شکم تقسیم می‌شود. سر آن‌ها از چشم‌ها، آنتنها و ساختار‌های تغذیه تشکیل شده است.

فرهنگ زنبور عسل

فرهنگ علمی زنبور عسل به زنبورداری معروف است. همانطور که همه می‌دانیم زنبور‌ها اهمیت اکولوژیکی و اقتصادی خاص خود را دارند. عسل به عنوان منبع غذا، دارو، لوازم آرایشی، منبع آنتی اکسیدان و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد و به همین دلایل، کشت عسل انجام می‌شود. بنابراین در این شیوه‌ها زنبور‌ها تحت مراقبت و مدیریت صحیح قرار می‌گیرند و در مقابل عسل و موم می‌دهند. این عمل پرورش زنبور‌ها در زیر زنبورستان‌های مناسب انجام می‌شود که می‌توان کندو‌ها را برای رشد و نمو مناسب آن‌ها قرار داد.

منبع: www.vedantu.com

عسل مانوکا برای عفونت های معده

فواید سلامتی عسل مانوکا برای عفونت‌های معده و روده

عسل مانوکا یک عسل خاص است که در برخی از نقاط دنیا تولید می‌شود و خاصیت ضد باکتریایی برای رفع عفونت معده دارد.

این عسل به دلیل مواد مفیدی که دارد به عنوان عسل پزشکی نیز معروف است و در درمان برخی از بیماری‌ها کاربرد دارد. عسل مانوکا زمانی که زنبور‌ها روی بوته مانوکا گرده افشانی می‌کنند، تولید می‌شود. چیزی که این نوع عسل را از عسل‌های ارگانیک معمولی متمایز می‌کند، خاصیت ضد باکتریایی آن است. همه انواع عسل حاوی پراکسید هیدروژن است که دارای خواص آنتی بیوتیکی است اما عسل مانوکا فعالیت ضد باکتریایی بیشتری از خود نشان می‌دهد. با توجه به این خاصیت، این ماده یک درمان عالی برای عفونت‌های معده محسوب می‌شود. اگر هنوز عسل مانوکا را امتحان نکرده‌اید و دارای بیماری‌های معده و روده هستید، بهتر است این عسل را امتحان کنید.

حقایق جالب درباره عسل مانوکا

عسل مانوکا در رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست، عفونت معده، اسهال، رفلاکس اسید، گاستریت، زخم و غیره عالی است. از دیگر فواید مصرف آن می‌توان به درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند آلرژی، رینیت، سینوزیت مزمن و غیره اشاره کرد. اکثر مردم برای تسکین سرفه و سرماخوردگی یا برای اهداف زیبایی به سراغ عسل ‌می‌روند و این را کمتر می‌دانند که این عسل می‌تواند به آن‌ها در مشکلات معده نیز کمک کند. در ادامه مقاله فواید سلامتی عسل مانوکا برای عفونت‌های معده، از وبلاگ عسل رایحه با برخی از فواید عسل مانوکا برای سلامت معده و روده آشنا شوید.

باکتری‌های خوب در معده را تقویت کنید.

باکتری‌ها همیشه بد نیستند. برخی از باکتری‌های دوستدار روده به نام باکتری‌های خوب وجود دارند که سلامت روده را تقویت می‌کنند. این‌ها میکروبیوم نامیده می‌شوند که باعث از بین بردن باکتری‌های بد در روده می‌شوند و از مسمومیت غذایی که یک عفونت بسیار شایع معده است جلوگیری می‌کنند. متأسفانه، سبک زندگی بد ما و عادات غذایی نامناسب از دلایل مشکلات روده است. ما قرار است غذا‌های تقویت‌کننده روده و رژیم غذایی سالم برای دفع عفونت‌های معده بخوریم، اما در واقعیت اینطور نیست. یکی دیگر از عواملی که سلامت روده را خراب می‌کند استرس است. خوردن عسل مانوکا می‌تواند این وضعیت را کاهش دهد.

از زخم معده جلوگیری کنید.

هلیکوباکتر پیلوری یک باکتری روده است که باعث ایجاد زخم معده می‌شود. خاصیت ضد باکتریایی طبیعی عسل مانوکا به مبارزه با باکتری‌ها و کاهش خطر ابتلا به زخم کمک می‌کند. این ماده یک پری بیوتیک شناخته شده است زیرا سطح لاکتوباسیلوس را افزایش می‌دهد که باکتری‌های عامل زخم را از بین می‌برد.

درمان مسمومیت غذایی

کلستریدیوم دیفیسیل یا c. دیفیسیل یک باکتری است که باعث مسمومیت غذایی، اسهال و سایر یبوست‌ها می‌شود. مصرف عسل مانوکا می‌تواند از شدید شدن این شرایط جلوگیری کند. مطالعه‌ای که بر روی اثربخشی عسل مانوکا انجام شد نشان داد که این نوع عسل می‌تواند رشد باکتری‌ها را در معده مهار کند.

نکاتی برای استفاده از عسل مانوکا

در ادامه با چند روش برای مصرف عسل مانوکا آشنا شوید. ترکیب این ماده با سایر غذا‌های تقویت‌کننده روده و معده می‌تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد. یک قاشق از آن را در یک لیوان آب گرم با آب لیمو اضافه کنید. یک قاشق عسل مانوکا را با ماست مخلوط کرده و میل کنید. عسل مانوکا پری بیوتیک و ماست پروبیوتیک است. این‌ها با هم برای سلامت روده عالی هستند. همچنین می‌توانید آن را به اسموتی‌ها و سالاد‌های خود اضافه کنید. پنکیک جو دوسر سالم درست کنید و روی آن عسل مانوکا بریزید.

منبع: www.onlymyhealth.com

عسل برای درمان خانگی اسهال

عسل یک درمان خانگی عالی برای اسهال و گاستروانتریت

آیا روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب گرم با عسل شروع می‌کنید؟ با این کار خطر ابتلا به اختلالات گوارشی مانند گاستروانتریت (بیماری التهاب روده‌ای) و اسهال را کاهش می‌دهید. علاوه بر این، عسل نه تنها از عفونت‌های گوارشی محافظت می‌کند، بلکه آن را نیز درمان می‌کند. بنابراین، جایگزینی شکر با عسل برای فنجان صبحگاهی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه به عنوان یک درمان خانگی برای عوارض شایع معده مانند اسهال و گاستروانتریت عمل می‌کند. پس اگر مایل به دانستن این مطلب هستید که عسل چگونه به درمان این بیماری‌های گوارشی کمک می‌کند؟ ، خواندن این مقاله از وبلاگ رایحه را از دست ندهید.

خواص مفید عسل برای درمان گاستروانتریت و اسهال

گاستروانتریت باکتریایی به دلیل چسبیدن باکتری به سلول‌های اپیتلیال مخاطی ایجاد می‌شود. عسل از اتصال باکتری‌های بیماری‌زا به سلول‌های روده جلوگیری می‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت‌ها را کاهش می‌دهد و از عفونت‌های دستگاه گوارش (GI) جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی عسل نیز به بهبود سریع اسهال ناشی از عفونت باکتریایی کمک می‌کند. وقتی عسل با آب مصرف می‌شود، به بهبود جذب پتاسیم بدون افزایش مصرف سدیم کمک می‌کند. همچنین نقش کلیدی در ترمیم مخاط آسیب دیده روده با تحریک رشد بافت‌های جدید دارد و همچنین به عنوان یک عامل ضد التهابی مؤثر عمل می‌کند. از این رو، گنجاندن عسل در رژیم غذایی نه تنها از عفونت‌های باکتریایی دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند، بلکه به درمان اسهال و کم آبی بدن نیز کمک می‌کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

بهترین راه برای بهره‌مندی از فواید ضد باکتریایی عسل استفاده از یک قاشق چای خوری آن در یک فنجان آب گرم هنگام صبح است. این نه تنها به سم زدایی بدن کمک می‌کند، بلکه خطر ابتلا به عفونت‌های مختلف دستگاه گوارش را نیز کاهش می‌دهد. حتی می‌توانید یک قاشق آب لیمو به این مخلوط اضافه کنید تا طعم و مزه بیشتری پیدا کند. اگر در حال حاضر از اسهال یا گاستروانتریت رنج می‌برید، نوشیدن عسل با آب را عادت دهید تا هیدراته بمانید و وضعیت بدنتان را به طور طبیعی بهبود بخشید.

عسل و نعنا برای درمان اسهال

یک راه مفید دیگر برای درمان اسهال استفاده از عسل و نعنا است. اگرچه ما معمولاً نعناع را برای تازگی مصرف می‌کنیم، اما از آن به عنوان یک درمان خانگی برای درمان اسهال استفاده می‌شود. ۱ قاشق چایخوری آب نعناع تازه، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو، ۱ قاشق چایخوری عسل را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. مصرف فوری این مخلوط با آب گرم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

منبع: www.thehealthsite.com

سوپ سبزیجات با عسل و مریم گلی

در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه قصد داریم یک سوپ نوآورانه با مریم گلی و عسل را به شما آموزش دهیم.

سوپ سبزیجات با عسل و مریم گلی یک سوپ خوشمزه است که در فصول سرد سال می‌تواند غذای مناسبی باشد. در این سوپ وجود عسل به شیرینی طبیعی ریشه سبزیجات کمک می‌کند.

مواد لازم:

کره: ۷۵ گرم

پیاز متوسط، پوست کنده و ریز خرد شده: ۱ عدد

هویج متوسط، پوست کنده و ریز خرد شده: ۱ عدد

ازگیل متوسط، پوست کنده و ریز خرد شده: ۱ عدد

سیر خرد شده: ۱ حبه

سیب زمینی بزرگ خرد شده: ۲ عدد

عسل طبیعی: ۲ قاشق غذاخوری

مریم گلی خرد شده: ۴ شاخه

آب سبزیجات: ۳فنجان

خامه: ۳/۱ فنجان

آب لیمو ترش تازه: ۱عدد

نمک دریا و فلفل تازه آسیاب شده برای طعم دادن

طرزتهیه سوپ سبزیجات با عسل و مریم گلی:

کره را در یک قابلمه بزرگ بریزید. پیاز، هویج، ازگیل، جعفری و سیر را اضافه کنید. هم بزنید تا سبزیجات با کره آغشته شوند، در قابلمه را ببندید و بعد روی حرارت ملایم حدود ۵ دقیقه بخارپز کنید. سپس در قابلمه را بردارید و سیب زمینی، عسل و مریم گلی را اضافه کنید و همه را خوب هم بزنید. مجدداً درب قابلمه را ببندید و حدود ۱۰ دقیقه بخارپز کنید. آب جوش را به قابلمه بیافزایید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا مواد به خوبی پخته شوند. قابلمه را از روی حرارت بردارید. با استفاده از مخلوط کن سوپ را پوره کنید تا یکدست شود. اگر سوپ خیلی غلیظ است، آب سبزیجات بیشتری اضافه کنید تا کمی رقیق شود. سپس سوپ را دوباره به جوش بیاورید و خامه را به آن اضافه کنید. برای مزه دار شدن آن از آب لیمو، نمک و فلفل استفاده کنید. سوپ را در کاسه بریزید. روی هر کدام کمی خامه و در صورت تمایل برگ‌های مریم گلی بریزید. سپس سرو کنید.

منبع: www.theenglishkitchen.co

سم زدایی 3 روزه با عسل

بسیاری از مواد سمی می‌توانند به دلیل زندگی ناسالم یا آلودگی هوا که به طور روزانه در معرض آن‌ها قرار داریم به بدن نفوذ کنند. این ناخالصی‌ها می‌توانند به شکل باکتری از طریق منابع خارجی مانند غذا و آب وارد بدن ما شوند. علاوه بر این، برخی از ناخالصی‌ها از فرآیند‌های خود بدن به شکل محصولات جانبی مانند آمونیاک، اسید لاکتیک و غیره ناشی می‌شوند. بنابراین برای اینکه بدن خود را از این مواد سمی دور نگه دارید، باید فرآیند سم زدایی بدن را انجام دهید. در این فرآیند یک پاکسازی کامل داخلی بدن انجام می‌شود که به پاکسازی تمام مواد سمی از بدن کمک می‌کند. این فرآیند قرن‌ها توسط بسیاری از فرهنگ‌ها برای حفظ سلامتی انجام می‌شود و به درمان بیماری‌های مزمن کمک می‌کند، پس برای آشنایی با رژیم سم زدایی بدن با ما همراه شوید.

بدن خود را با عسل سم زدایی کنید.

اولین سؤالی که ذهنتان را درگیر خواهد کرد این است که از خود بپرسید که چه زمانی بدن ما به سم زدایی نیاز دارد؟ هنگامی که مکانیسم پاکسازی بدن شما کار کرده و ضعیف شده است، علائمی را تجربه خواهید کرد. این زمانی است که علائمی مانند نفخ، خستگی، بی‌خوابی، هضم ضعیف، یبوست، پوست کدر و استرس را احساس خواهید کرد. در مفهوم رژیم غذایی، سم زدایی یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که در آن مصرف سموم را کاهش می‌دهید و مصرف آنتی اکسیدان‌ها و ویتأمین‌ها را بیشتر می‌کنید تا مواد سمی را از بدن خود پاک کنید. هنگامی که بدن شما از طریق سم زدایی انجام می‌شود، احساس طراوت خاصی به شما می‌دهد و نوع جدیدی از انرژی در بدن شما جریان دارد. پوست شما بهتر می‌شود، هضم غذا بهبود می‌یابد و در طول روز حس مثبتی را تجربه می‌کنید. عسل به تسهیل فرآیند سم زدایی کمک می‌کند.

چگونه با عسل سم زدایی کنیم؟

توانایی‌های شفابخش عسل قرن هاست که شناخته شده است. عسل نه تنها به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند، بلکه به پیشگیری از بیماری‌های مزمن نیز کمک می‌کند. بسیاری حتی از آن برای کنترل وزن استفاده می‌کنند. این ماده دارای خواص ضروری است که به فرآیند سم زدایی کمک می‌کند تا روند را تسریع کند و اثربخشی آن را ثابت کند. خواص ضد میکروبی عسل به فرآیند سم زدایی کمک می‌کند که به دلیل pH پایین، ضخامت و پراکسید هیدروژن است. رژیم سم زدایی عسل، مواد مغذی و ویتأمین‌های ضروری مانند ویتأمین B۶، تیامین، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز و غیره را به بدن ما می‌رساند تا جریان انرژی ثابت را تضمین کند. با پیروی از رژیم غذایی سم زدایی عسل و مصرف نوشیدنی سم زدایی عسل می‌توانید در مدت یک هفته بدن خود را از تمام ناخالصی‌ها ر‌ها کنید.

چگونه از عسل برای سم زدایی استفاده کنیم؟

سم زدایی ۳ روزه باعسل روتینی است که بدن خود را از تمام مواد سمی ر‌ها می‌کند تا احساس تازگی داشته باشید. در روز اول می‌توانید صبح‌ها با دارچین و عسل بدن خود را تمیز کنید. یک قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق چایخوری دارچین را در یک فنجان آب مخلوط کنید. این مخلوط را در یک قابلمه بجوشانید و هر روز صبح میل کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل خالص را با آب یا چای مخلوط کنید و در طول روز هر زمان که احساس گرسنگی کردید میل کنید. روزانه بیش از ۲۰۰ گرم عسل معادل ۶۰۰ کالری مصرف نکنید. تمام وعده‌های غذایی خود را با عسل و آب یا چای جایگزین کنید و چیزدیگری مصرف نکنید. روزانه حداقل ۹-۱۰ لیوان مایعات مصرف کنید. اگر دنبال کردن روال سم‌زدایی ۳ روزه عسل برایتان سخت است، می‌توانید یک وعده غذایی در روز داشته باشید و بقیه وعده‌های غذایی را کاملاً روی مایعات دم کرده با عسل اضافه کنید.

منبع: www.daburhoney.com

دونات موز و عسل

همانطور که می‌دانید دونات یکی از معروفترین انواع پیراشکی است که به صورت میان وعده مصرف می‌شود. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه این پیراشکی صحبت کنیم می‌توانیم آن را به کشور آمریکا نسبت دهیم که اولین بار در این کشور توسط یک قناد جوان در سال ۱۸۴۷ روی عرشه کشتی پخته شد. دونات به دلیل محبوبیت بسیار زیادی که دارد در انواع بسیار متنوعی پخته می‌شود که در ادامه می‌خواهیم شما را با یک نوع از دونات به نام دونات موز وعسل آشنا کنیم.

مواد لازم:

آرد: ۲ و نیم فنجان

پودر خمیر مایه: ۲ و نیم قاشق چای خوری

جوش شیرین: ۲/۱ قاشق چای خوری

جوز هندی: ۴/۱ قاشق چایخوری

نمک: ۲/۱ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

عسل طبیعی: ۲/۱ فنجان

موز رسیده: ۱ عدد

کره: ۱۰۰ گرم

خامه ترش: ۲/۱ فنجان

وانیل: ۲/۱ قاشق چایخوری

روغن: ۱ فنجان

طرز تهیه دونات موز و عسل:

مواد خشک (آرد، جوش شیرین، نمک و جوز هندی) را با هم الک کنید. تخم مرغ‌ها را به خوبی هم بزنید. عسل را کم کم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب مخلوط شود. موز له شده، کره، خامه ترش و وانیل را اضافه کنید. خمیر را به ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و روی تخته آردپاشی شده به ضخامت حدود ۱۲/۳ سانتی‌متر پهن کنید. با کاتر دونات برش بزنید. سپس در روغن با دمای ۳۷۰ درجه فارنهایت سرخ کنید. وقتی دونات‌ها روی سطح روغن بالا آمدند و قهوه‌ای رنگ شدند، آن‌ها را برگردانید. زمانی که دو طرف دونات‌ها سرخ شد، از روغن خارج کنید. در حالی که دونات‌ها هنوز گرم هستند، روی آن‌ها دارچین و شکر یا پودر قند بریزید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

منبع: honey.com

عسل و فشار خون

آیا عسل می‌تواند فشارخون را کاهش دهد؟

عسل می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشد، اما احتمالاً تأثیر زیادی روی فشار خون ندارد. اگر شما هم این جمله را شنیده‌اید، اما درک روشنی از آن ندارید، شما را به خواندن این مقاله وبلاگ رایحه دعوت می‌کنیم. مصرف عسل در حد اعتدال، می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما به احتمال زیاد فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش نمی‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهند که عسل، یک شیرین‌کننده طبیعی با فواید دارویی زیاد است، از درمان سرفه گرفته تا سوختگی و غیره. اما، آیا فواید سلامتی عسل خام به فشار خون و قلب شما نیز می‌رسد؟ شاید، یک رژیم غذایی سالم و ورزش کلید سلامت شما باشد.

عسل و فشار خون

در حالی که تحقیقات در مورد اینکه آیا عسل می‌تواند فشار خون را کاهش دهد محدود است، در اینجا چگونگی ایجاد آن توضیح داده شده است. رگ‌های خونی با پوششی از سلول‌ها به نام اندوتلیوم پوشانده شده‌اند که می‌تواند منجر به فشار خون بالا شود، اصطلاح پزشکی فشار خون بالا در صورتی است که با التهاب و استرس اکسیداتیو مختل شود. (استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که در بدن شما بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها عدم تعادل وجود داشته باشد. ) عسل دارای خواصی است که به کاهش استرس اکسیداتیو و محافظت از اندوتلیوم در برابر عملکرد نامناسب کمک می‌کند. به گفته پزشکان از آنجایی که فشار خون بالا می‌تواند شما را در معرض افزایش خطر نارسایی قلبی قرار دهد (زمانی که شریان‌های شما باریک می‌شوند، خاصیت ارتجاعی کمتری دارند و باعث می‌شود خون در بدن شما حرکت کند)، مهم است که فشار خون را در حد طبیعی نگه دارید.

بهبود فشار خون

ترکیبی از تغییرات سبک زندگی، رژیم غذایی سالم‌تر، ورزش منظم‌تر و عدم استعمال دخانیات مؤثرترین راه‌ها برای کنترل فشار خون بالا و اجتناب یا کاهش نیاز به دارو هستند. اما اگر قصد استفاده از عسل برای کاهش فشارخون را دارید، برای بهترین نتیجه، سه ماه کامل مکمل عسل مصرف کنید. روزانه به مدت ۳ ماه عسل خام مصرف کنید و فشار خون خود را چک کنید.

منبع: www.livestrong.com

هفت خانواده زنبور عسل

اگرچه بیش از ۲۰۰۰۰ گونه زنبور عسل در این سیاره وجود دارد، متخصصان ملیتولوژی از نقشه‌برداری ژنی برای طبقه‌بندی هفت خانواده زنبور‌ها استفاده کرده‌اند. همه آن‌ها حشراتی هستند که گرده افشانی می‌کنند، عسل تولید می‌کنند و با زنبور‌ها و مورچه‌ها ارتباط نزدیک دارند. در این مقاله عسل رایحه ما به هر خانواده زنبور عسل و تفاوت آن‌ها با بقیه نگاه خواهیم کرد.

خانواده زنبور‌ها کدامند؟

زیست‌شناسان همه گونه‌های زنبور عسل را به خانواده‌های Apidae، Halictidae، Megachilidae، Andrenidae، Colletidae، Melittidae و Stenotritidae طبقه‌بندی می‌کنند. بزرگترین خانواده Apidae است که شامل زنبورهای  bumblebee و honey bee می شود.

۱. Apidae

بزرگترین خانواده زنبور عسل Apidae است که از بیش از ۵۷۰۰ گونه تشکیل شده است. آن‌ها در کلنی‌هایی زندگی می‌کنند که شامل یک ملکه و زنبور‌های کارگر می‌شود. اعتقاد بر این است که قدمت خانواده Apidae به ۱۱۵ میلیون سال قبل باز می‌گردد. قدیمی‌ترین زنبور فسیل شده شناخته شده از این خانواده است. برخی از اعضای خانواده Apidae شامل ۳۰۰ نوع زنبور عسل، زنبور‌های داوسون، زنبور‌های نجار، زنبور‌های ارکیده، زنبور‌های بدون نیش و زنبور‌های فاخته هستند. برخی از گونه‌ها مانند زنبور عسل مطیع هستند، در حالی که برخی دیگر مانند زنبور عسل آفریقایی، با نام مستعار زنبور قاتل بسیار تهاجمی هستند. زنبور‌های    Apidae  برای گرده افشانی محصولات در جهان بسیار مهم هستند. آن‌ها همچنین برای داشتن طیف متنوعی از گونه‌های اجتماعی و انفرادی منحصر به فرد هستند.

۲. Halictidae

زنبور‌های Halictidae حشرات کوچک زمینی هستند که درخشش فلزی جذابی دارند. ممکن است تا ۹۶ میلیون سال قدمت داشته باشند و تقریباً ۴۵۰۰ گونه  دارند. آنها دومین خانواده بزرگ زنبورها هستند. خانواده Halictidae از موجودات منفرد تا موجودات اجتماعی را شامل می‌شود. آن‌ها همچنین می‌توانند بر اساس محیطی که در آن هستند، از یک نوع به نوع دیگر تغییر وضعیت دهند. اعضای Halictidae که در سرتاسر جهان یافت می‌شوند، غیر تهاجمی هستند و فقط هنگام غروب بیرون می‌آیند. آن‌ها تولیدکنندگان عسل ضعیفی هستند و کمک چندانی به گرده افشانی نمی‌کنند.

۳. Megachilidae

خانواده Megachilidae زنبور‌های منفرد هستند که از روی سر بزرگ و فک پایین قابل شناسایی هستند. حدود ۴۰۰۰ گونه از آنها وجود دارد که ۱۵ تا ۲۰ درصد از جمعیت زنبور‌های جهان را تشکیل می‌دهند. در آمریکای شمالی، حدود ۶۳۰ گونه از جمله Anthidium، Megachile، Osmia و Chalicodoma ثبت شده است. اعضای خانواده Megachilidae را می‌توان در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب یافت. آن‌ها اکوسیستم‌های متنوعی زندگی می‌کنند، لانه‌های متنوعی از شن، خمیر چوب، برگ، گل و رزین دارند. زنبور‌های می‌سون و زنبور‌های کاردر بخشی از خانواده Megachilidae هستند. پلوتو Megachile یا زنبور غول پیکر والاس نیز یکی از اعضای آنها است. این زنبور به عنوان بزرگترین زنبور در جهان شناخته می‌شود و کشاورزان این گونه را به دلیل توانایی‌های گرده افشانی بالا بسیار باارزش می دانند. بیشتر زنبور‌ها گرده را روی پا‌های عقب خود حمل می‌کنند، خانواده Megachilidae آن را زیر شکم خود حمل می‌کنند.

۴. Andrenidae

خانواده Andrenidae به عنوان زنبور‌های معدن یا زنبور‌های حفار شناخته می‌شوند و حدود ۳۰۰۰ گونه دارند. آن‌ها زنبور‌های منفرد هستند که معمولاً در آب و هوای خشک و معتدل یافت می‌شوند. این حشرات کوچک تا متوسط لانه ساز در زمین هستند که در اوایل غروب بیشتر فعال هستند. آن‌ها از هوای گرم لذت نمی‌برند و دید در شب دقیقی ندارند. زنبور‌های اندرنید بیشتر در آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و غرب آمریکای شمالی زندگی می‌کنند. Andrena crataegi بخشی از این خانواده است و در گرده افشانی سیب عالی عمل می کند.

۵. Colletidae

خانواده Colletidae حدود ۲۶۰۰ گونه دارد که زنبور‌هایی منفرد هستند و به تنهایی یا گاهی اوقات به عنوان بخشی از یک کندو زندگی می‌کنند. کولتید‌ها که بیشتر در استرالیا و آمریکای جنوبی یافت می‌شوند، در مجموع به عنوان زنبور‌های گچی یا زنبور‌های پلی استر شناخته می‌شوند. کندو‌های آن‌ها به لطف ترشحی که زنبور‌ها از دهان خود تولید می‌کنند صاف است. برخلاف بیشتر زنبور‌های مدرن، کلتید‌ها زبانی چنگال‌دار دارند که شبیه انواع زنبور‌های باستانی است. برای پوشاندن داخل لانه آن‌ها از آستر سلفونی استفاده می‌شود.

۶. Melittidae

Melittidae حدود ۲۰۰ گونه دارد و فقط در منطقه معتدل شمالی و آفریقا یافت می‌شود. اندازه آن‌ها کوچک تا متوسط است و زندگی انفرادی دارند و روی زمین لانه می‌کنند. زنبور‌های Melittid تکامل یافته‌ روی گروه کوچکی از گیاهان زندگی کنند که نزدیک به هم هستند. ماکروپیس نودا بخشی از این خانواده است که فقط از گیاهان شل زرد رنگ روغن جمع‌آوری می‌کند. این روغن به عنوان منبع غذایی و برای پوشش سلول‌های تخمک استفاده می‌شود.

۷. Stenotritidae

کوچکترین خانواده زنبور عسل، Stenotritidae لانه ساز است که فقط ۲۱ گونه دارد. آن‌ها زنبور‌های سریع پرواز با جثه بزرگی هستند که دارای مو‌های متراکم هستند. Stenotritidae فقط در استرالیا یافت می‌شود و نزدیک به خانواده Colletidae است.

منبع: beeprofessor.com